Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÇOCUK SAĞLIĞI VE HAST. HEMŞİRELİĞİ UYGULAMA-Güz Dönemi0+848
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Sema KUĞUOĞLU
Dersi VerenlerProf.Dr. Sema KUĞUOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrenciye çocuk sağlığı ve hastalıkları çerçevesinde aldığı temel bilgi ve ilkeleri, çocuk sağlığına ilişkin rol ve işlevlerle bütünleştirerek bunları sağlık bakım sisteminin her aşamasında sağlıklı/hasta çocuğa ve ailesine uygulama becerisi kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Tanışma, dersin tanıtımı, ders öğrenme çıktısının
program yeterlilikleri ilişkisinin kurulması, Klinik uygulama yerleri hakkında bilgilendirme

Temel beceri listelerinin uygulanması (Çocuklarda Fiziksel Ölçümler, Çocuklarda Yaşam Bulgularının Değerlendirilmesi, İlaç uygulamaları, aile-çocuk ile iletişim, baş çevresi ölçümü, Çocuklarda antropometrik ölçümlerin persentil değerlendirilmesi)
Labaratuar uygulaması
,Temel beceri listelerinin uygulanması
Labaratuar uygulaması
; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bebek/çocuklara öğrenim rehberlerinin basamaklarına uygun şekilde rehber hemşireler eşliğinde ilaç uygular 11, 8H
Bebek/çocukları fizik muayene basamaklarını açıklar11, 8H
Çeşitli bakım ortamlarında, hemşirelik sürecini kullanarak çocuk ve ailesine bireyselleştirilmiş bakımı, bilimsel bilgilere dayalı olarak rehber hemşireler eşliğinde uygular11, 8E, H
Çocuk ve Ailesine Yönelik Sağlığın Geliştirilmesi, Korunması, Hastalık Durumunda Sağlık Eğitimi Etkinlikleri Yürütür 13, 38E, H
Çocuk Gelişimi Çerçevesinde Önemli ve Öncelikli Sağlık Sorunlarını ve Yüksek Risk Gruplarını Saptar38E, H
Hasta/Sağlıklı Çocukların Bakım Yönetiminde Savunuculuk, Liderlik, Etkin İletişim Kurma, Stres Yönetimi, Zaman Yönetimi, Eğitim Becerilerini Kullanır 12, 23, 6H
Çocuğu, Ailesi ve Çevresi İle Bir Bütün Olarak, Sistematik Yaklaşımla Birlikte Aile Merkezli Bakımı Uygular 23, 38, 4E, H
Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Bilgisini ve becerisini Uygulamalı Örneklerde Kullanır 4E, H
Hemşirelik bakım uygulamalarında yasal yönleri ve etik ilkeleri göz önünde bulundurur10, 20, 23H
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 38: Bakım Planı, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tanışma, dersin tanıtımı, ders öğrenme çıktısının
program yeterlilikleri ilişkisinin kurulması, Klinik uygulama yerleri hakkında bilgilendirme

Temel beceri listelerinin uygulanması (Çocuklarda Fiziksel Ölçümler, Çocuklarda Yaşam Bulgularının Değerlendirilmesi, İlaç uygulamaları, aile-çocuk ile iletişim, baş çevresi ölçümü, Çocuklarda antropometrik ölçümlerin persentil değerlendirilmesi)
Labaratuar uygulaması
Derste işlenen konuların tekrar analizi ve konuyla ilgili WEB’deki sitelerin araştırılması
2Temel beceri listelerinin uygulanması
Labaratuar uygulaması
Implementation of basic skills lists Laboratory practice
Kaynak
1. Çavuşoğlu H. Çocuk Sağlığı Hemşireliği Cilt 1. Sistem Ofset Basımevi, Ankara, 2012. 2. Çavuşoğlu H. Çocuk Sağlığı Hemşireliği Cilt 2. Sistem Ofset Basımevi, Ankara, 2012. 3. Törüner EK, Büyükgönenç L. Çocuk Sağlığı Temel Hemşirelik Yaklaşımları. Göktuğ Yayıncılık, Amasya ,2012 4. Kyle T, Carman S. Nursing care of the child with a health disorder. Essentials of Pediatric Nursing. 2nd ed. Philadelphia: Wolters Kluwer Lippincott Williams& Wilkins; 2013. 5. Kyle T, Carman S. Key pediatric nursing interventions. Essentials of Pediatric Nursing. 2nd ed. Philadelphia: Lippincott Williams & Wilkins; 2013. p. 392-8. 6. Sanders J. The child who is hospitalized. In: Hockenberry MJ, Wilson D, eds. Wong’s Nursing Care of Infants and Children. 9th ed. St. Louis Missouri: Elsevier, Mosby; 2011. p.1041-7. 7. Savaşer S. Yıldız S. Hemşireler için Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Öğrenim Rehberi. 1. Baskı. İstanbul: İstanbul Tıp Kitabevi; 2009. 8. Carpenito-Moyet LJ. Hemşirelik Tanıları El Kitabı. Erdemir F.(çev). Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul, 2005. 9. Gökçay G, Beyazova U. İlk beş yaşta çocuk sağlığı izlemi. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri, 2017. 10. Gannon Tagher, C., Knapp, L.M. Pediatri Hemşireliği Vaka Temelli Yaklaşım (çev. Ed. Avcı, Ö., İstanbul Tıp Kitabevi, İstanbul, 2022. 11. Kuğuoğlu, S., Yiğitbaş, Ç. Acil Hasta Bakımı III Pratikler için Temel Yaklaşımlar, Ankara Nobel Tıp Kitabevleri, Ankara, 2019. 12. Kuğuoğlu, S., Sönmez Düzkaya, D. Çocuk Acil Hemşireliği, Ankara Nobel Tıp Kitabevleri, Ankara, 2021.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlığı korumak, geliştirmek ve sağlıktan sapma durumlarında hemşirelik bakımını gerçekleştirecek becerilere sahiptir.
X
3
PY-3. Çağdaş birey ve meslek üyesi olması gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
X
4
PY-4. Hemşirelik bakımı bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına doğrultusunda yürütür.
X
5
PY-5. Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir.
X
6
PY-6. Hemşirelik bakımında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
X
7
PY-7. Birey, aile ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık yapar.
X
8
PY-8. Yönetsel rolü doğrultusunda bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini izler.
X
9
PY-9. Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
10
PY-10. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak uluslararası literatüre ulaşır ve yazılı, sözlü iletişim kurar.
X
11
PY-11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir.
X
12
PY-12. Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar.
X
13
PY-13. Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati148112
Rehberli Problem Çözme111
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi21224
Okul Dışı Diğer Faaliyetler11111
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı111
Genel Sınav ve Hazırlığı111
Performans Görevi, Bakım Planı14570
Toplam İş Yükü (Saat)220
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(220/30)7
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÇOCUK SAĞLIĞI VE HAST. HEMŞİRELİĞİ UYGULAMA-Güz Dönemi0+848
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Sema KUĞUOĞLU
Dersi VerenlerProf.Dr. Sema KUĞUOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrenciye çocuk sağlığı ve hastalıkları çerçevesinde aldığı temel bilgi ve ilkeleri, çocuk sağlığına ilişkin rol ve işlevlerle bütünleştirerek bunları sağlık bakım sisteminin her aşamasında sağlıklı/hasta çocuğa ve ailesine uygulama becerisi kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Tanışma, dersin tanıtımı, ders öğrenme çıktısının
program yeterlilikleri ilişkisinin kurulması, Klinik uygulama yerleri hakkında bilgilendirme

Temel beceri listelerinin uygulanması (Çocuklarda Fiziksel Ölçümler, Çocuklarda Yaşam Bulgularının Değerlendirilmesi, İlaç uygulamaları, aile-çocuk ile iletişim, baş çevresi ölçümü, Çocuklarda antropometrik ölçümlerin persentil değerlendirilmesi)
Labaratuar uygulaması
,Temel beceri listelerinin uygulanması
Labaratuar uygulaması
; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bebek/çocuklara öğrenim rehberlerinin basamaklarına uygun şekilde rehber hemşireler eşliğinde ilaç uygular 11, 8H
Bebek/çocukları fizik muayene basamaklarını açıklar11, 8H
Çeşitli bakım ortamlarında, hemşirelik sürecini kullanarak çocuk ve ailesine bireyselleştirilmiş bakımı, bilimsel bilgilere dayalı olarak rehber hemşireler eşliğinde uygular11, 8E, H
Çocuk ve Ailesine Yönelik Sağlığın Geliştirilmesi, Korunması, Hastalık Durumunda Sağlık Eğitimi Etkinlikleri Yürütür 13, 38E, H
Çocuk Gelişimi Çerçevesinde Önemli ve Öncelikli Sağlık Sorunlarını ve Yüksek Risk Gruplarını Saptar38E, H
Hasta/Sağlıklı Çocukların Bakım Yönetiminde Savunuculuk, Liderlik, Etkin İletişim Kurma, Stres Yönetimi, Zaman Yönetimi, Eğitim Becerilerini Kullanır 12, 23, 6H
Çocuğu, Ailesi ve Çevresi İle Bir Bütün Olarak, Sistematik Yaklaşımla Birlikte Aile Merkezli Bakımı Uygular 23, 38, 4E, H
Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Bilgisini ve becerisini Uygulamalı Örneklerde Kullanır 4E, H
Hemşirelik bakım uygulamalarında yasal yönleri ve etik ilkeleri göz önünde bulundurur10, 20, 23H
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 38: Bakım Planı, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tanışma, dersin tanıtımı, ders öğrenme çıktısının
program yeterlilikleri ilişkisinin kurulması, Klinik uygulama yerleri hakkında bilgilendirme

Temel beceri listelerinin uygulanması (Çocuklarda Fiziksel Ölçümler, Çocuklarda Yaşam Bulgularının Değerlendirilmesi, İlaç uygulamaları, aile-çocuk ile iletişim, baş çevresi ölçümü, Çocuklarda antropometrik ölçümlerin persentil değerlendirilmesi)
Labaratuar uygulaması
Derste işlenen konuların tekrar analizi ve konuyla ilgili WEB’deki sitelerin araştırılması
2Temel beceri listelerinin uygulanması
Labaratuar uygulaması
Implementation of basic skills lists Laboratory practice
Kaynak
1. Çavuşoğlu H. Çocuk Sağlığı Hemşireliği Cilt 1. Sistem Ofset Basımevi, Ankara, 2012. 2. Çavuşoğlu H. Çocuk Sağlığı Hemşireliği Cilt 2. Sistem Ofset Basımevi, Ankara, 2012. 3. Törüner EK, Büyükgönenç L. Çocuk Sağlığı Temel Hemşirelik Yaklaşımları. Göktuğ Yayıncılık, Amasya ,2012 4. Kyle T, Carman S. Nursing care of the child with a health disorder. Essentials of Pediatric Nursing. 2nd ed. Philadelphia: Wolters Kluwer Lippincott Williams& Wilkins; 2013. 5. Kyle T, Carman S. Key pediatric nursing interventions. Essentials of Pediatric Nursing. 2nd ed. Philadelphia: Lippincott Williams & Wilkins; 2013. p. 392-8. 6. Sanders J. The child who is hospitalized. In: Hockenberry MJ, Wilson D, eds. Wong’s Nursing Care of Infants and Children. 9th ed. St. Louis Missouri: Elsevier, Mosby; 2011. p.1041-7. 7. Savaşer S. Yıldız S. Hemşireler için Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Öğrenim Rehberi. 1. Baskı. İstanbul: İstanbul Tıp Kitabevi; 2009. 8. Carpenito-Moyet LJ. Hemşirelik Tanıları El Kitabı. Erdemir F.(çev). Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul, 2005. 9. Gökçay G, Beyazova U. İlk beş yaşta çocuk sağlığı izlemi. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri, 2017. 10. Gannon Tagher, C., Knapp, L.M. Pediatri Hemşireliği Vaka Temelli Yaklaşım (çev. Ed. Avcı, Ö., İstanbul Tıp Kitabevi, İstanbul, 2022. 11. Kuğuoğlu, S., Yiğitbaş, Ç. Acil Hasta Bakımı III Pratikler için Temel Yaklaşımlar, Ankara Nobel Tıp Kitabevleri, Ankara, 2019. 12. Kuğuoğlu, S., Sönmez Düzkaya, D. Çocuk Acil Hemşireliği, Ankara Nobel Tıp Kitabevleri, Ankara, 2021.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlığı korumak, geliştirmek ve sağlıktan sapma durumlarında hemşirelik bakımını gerçekleştirecek becerilere sahiptir.
X
3
PY-3. Çağdaş birey ve meslek üyesi olması gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
X
4
PY-4. Hemşirelik bakımı bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına doğrultusunda yürütür.
X
5
PY-5. Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir.
X
6
PY-6. Hemşirelik bakımında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
X
7
PY-7. Birey, aile ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık yapar.
X
8
PY-8. Yönetsel rolü doğrultusunda bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini izler.
X
9
PY-9. Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
10
PY-10. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak uluslararası literatüre ulaşır ve yazılı, sözlü iletişim kurar.
X
11
PY-11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir.
X
12
PY-12. Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar.
X
13
PY-13. Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 27/01/2023 - 15:58Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 12:09