Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÇOCUK SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ-Güz Dönemi4+044
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Sema KUĞUOĞLU
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Özlem AVCI
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrenciye; eğitimi süresince aldığı temel bilgi, beceri ve ilkeleri, çocuk sağlığına ilişkin rol ve işlevleri ile birleştirerek tüm yaşam alanlarında çocuk ve ailenin sağlığını geliştirme, iyilik halini sürdürme, sağlıkta değişim durumlarında, bütüncül bakım yönetimi anlayışına ilişkin bilgi ve tutum kazandırmaktır
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin Tanıtımı, Ders Öğrenme Çıktısının Program Yeterlilikleri
İlişkisinin Kurulması, Çocuk Sağlığı Hemşireliğine Giriş Dünya'da Ve Türkiye'de
Çocuğun Durumu,Yaş Dönemlerine Göre Büyüme – Gelişme, Çocuklarda Fiziksel Ölçümler, Sağlıklı
Çocuğun İzlemi
, Çocuklarda İlaç Uygulamaları Çocuklarda İşlemler Ve Uygulamalar,Bağışıklama ve Sık Görülen Enfeksiyon Hastalıkları,Sağlıklı Yenidoğan, Yenidoğanda Sık Görülen Sorunlar ve Hemşirelik Bakımı,Çocuklarda Sıvı Elektrolit Dengesi ve Dengesizlikleri Çocuklarda Asit_Baz Dengesi
ve Dengesizlikler,Çocukluk Dönemlerine Göre Beslenme ve Beslenme Bozukluklarında Hemşirelik
Bakımı ,Ara Sınav,Yüksek Riskli Çocuk Ve Aileye YaklaşımÇocuklarda Sık Görülen Kaza ve
Zehirlenmeler,Solunum Sistemi Sorunu Olan Çocuk Kardiyovasküler Sistemi Sorunu Olan Çocuk,Akut- Kronik Hasta Olmanın Çocuğa Ve Aileye Etkisi Hastaneye Yatan Çocuk,
Ailesi Kronik Hastalık ve Ölüm Kavramları,Hematolojik- Onkolojik Sorunu Olan Çocuk ve Hemşirelik BakımıKas İskelet
Sistem Sorunu ve Kollajen Doku Hastalığı Olan Çocuk,Endokrin Sistem Sorunu Olan Çocuk ve Hemşirelik BakımıÇocukta Ağrı ve Ağrı
Kontrolü ,Genitoüriner Sistem Sorunu Olan Çocuk ve Hemşirelik Bakımı Gastrointestinal
Sistem Sorunu Olan Çocuk ve Hemşirelik Bakımı ,Nörolojik Sistem Sorunu Olan Çocuk ve Hemşirelik Bakımı Çocuk İstismarı ve
İhmaliDersin Değerlendirilmesi ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Dünyada ve Türkiye’de Yenidoğan/Bebek/Çocukların Sağlık Durumları ve Sorunlarını Genel Sağlık Göstergeleriyle İlişkilendirerek Açıklar. 10, 16, 9A
Çocuk ve Ailenin Saygınlığını Ve Haklarını Koruyarak Etkili İletişim Kurar.15, 16, 9A, D
Hastaneye Yatmanın Çocuk ve Aile Üzerindeki Etkisini Tanımlar.10, 13, 16, 9A
Aile Merkezli Bakım Çerçevesinde Kronik Hastalığı Olan Çocuğun Bakımını Planlar.10, 16, 23, 9A, D
Çeşitli Bakım Ortamlarında Sağlık Durumunda Değişimleri ve/veya Risk Durumlarını Tanılar.16, 4, 9A
Çocuk ve Ailesine Sunulan Hemşirelik Hizmetlerini Kültüre Duyarlı Bakım İle İlişkilendirir.10, 16, 9A
Çocuk ve Aile Sağlığına İlişkin Yeni Bir Uygulama Ya Da Yöntemle Karşılaştığında Eleştirel Olarak Değerlendirir.12, 14A
Yenidoğan/Bebek/Çocukların Gelişim Kuramcılarına Göre Büyüme Gelişme Dönem Özelliklerini Açıklar.16, 19, 9A
Sağlıklı Yenidoğan/Bebek/Çocukların Temel Bakım Gereksinimlerini Açıklar.10, 12, 16, 9A
Bebek/Çocukların Sağlığını Geliştirmenin Önemini ve Hemşirenin Sorumluluklarını Açıklar10, 16, 4, 9A, D
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin Tanıtımı, Ders Öğrenme Çıktısının Program Yeterlilikleri
İlişkisinin Kurulması, Çocuk Sağlığı Hemşireliğine Giriş Dünya'da Ve Türkiye'de
Çocuğun Durumu
2.kaynağın 15-20 sayfalarının incelenmesi
2Yaş Dönemlerine Göre Büyüme – Gelişme, Çocuklarda Fiziksel Ölçümler, Sağlıklı
Çocuğun İzlemi
2.kaynağın 35-56 sayfalarının incelenmesi, 3. kaynağın 60-86 sayfalarının incelenmesi, Fizyoloji, Anatomi ve Esaslar derslerinde ilgili konular kart soruları ile tekrarlanıp gelinecek
3 Çocuklarda İlaç Uygulamaları Çocuklarda İşlemler Ve Uygulamalar2. kaynağın 339-358 sayfalarının incelenmesi, Fizyoloji, Anatomi, Esaslar derslerinde ilgili konular kart soruları ile tekrarlanıp gelinecek
4Bağışıklama ve Sık Görülen Enfeksiyon Hastalıkları2. kaynağın 270-303 sayfalarının incelenmesi
5Sağlıklı Yenidoğan, Yenidoğanda Sık Görülen Sorunlar ve Hemşirelik Bakımı2. kaynağın 359-386 sayfalarının incelenmesi
6Çocuklarda Sıvı Elektrolit Dengesi ve Dengesizlikleri Çocuklarda Asit_Baz Dengesi
ve Dengesizlikler
Kaynağın 305-337 sayfalarının incelenmesi Fizyoloji Anatomi, Esaslar derslerinde ilgili konular kart soruları ile tekrarlanıp gelinecek
7Çocukluk Dönemlerine Göre Beslenme ve Beslenme Bozukluklarında Hemşirelik
Bakımı
2. kaynağın 209-235 sayfalarının incelenmesi
8Ara Sınav
9Yüksek Riskli Çocuk Ve Aileye YaklaşımÇocuklarda Sık Görülen Kaza ve
Zehirlenmeler
2. kaynağın 389-461 sayfalarının incelenmesi
10Solunum Sistemi Sorunu Olan Çocuk Kardiyovasküler Sistemi Sorunu Olan Çocuk2. kaynağın 571-635 sayfalarının incelenmesi Fizyoloji, Anatomi, Esaslar derslerinde ilgili konular kart soruları ile tekrarlanıp gelinecek
11Akut- Kronik Hasta Olmanın Çocuğa Ve Aileye Etkisi Hastaneye Yatan Çocuk,
Ailesi Kronik Hastalık ve Ölüm Kavramları
2. kaynağın 185-205 sayfalarının incelenmesi, 4. kaynağın incelenmesi
12Hematolojik- Onkolojik Sorunu Olan Çocuk ve Hemşirelik BakımıKas İskelet
Sistem Sorunu ve Kollajen Doku Hastalığı Olan Çocuk
2. kaynağın 836-894 sayfalarının incelenmesi
13Endokrin Sistem Sorunu Olan Çocuk ve Hemşirelik BakımıÇocukta Ağrı ve Ağrı
Kontrolü
2. kaynağın 738-776, 146-170 sayfalarının incelenmesi
14Genitoüriner Sistem Sorunu Olan Çocuk ve Hemşirelik Bakımı Gastrointestinal
Sistem Sorunu Olan Çocuk ve Hemşirelik Bakımı
2. kaynağın 691-736. sayfalarının incelenmesi
15Nörolojik Sistem Sorunu Olan Çocuk ve Hemşirelik Bakımı Çocuk İstismarı ve
İhmaliDersin Değerlendirilmesi
2. kaynağın 637-680 sayfalarının incelenmesi
Kaynak
1. Çavuşoğlu H. Çocuk Sağlığı Hemşireliği Cilt 1. Sistem Ofset Basımevi, Ankara, 2012. 2. Törüner EK, Büyükgönenç L. Çocuk Sağlığı Temel Hemşirelik Yaklaşımları. Göktuğ Yayıncılık, Amasya, 2012. 3. Savaşer S, Yıldız S. Hemşireler için Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Öğrenim Rehberi. İstanbul Tıp Kitabevi, İstanbul, 2009. 4. Kyle T, Carman S. Nursing care of the child with a health disorder. Essentials of Pediatric Nursing. 2nd ed. Philadelphia: Wolters Kluwer Lippincott Williams& Wilkins; 2013. 5. Sanders J. The child who is hospitalized. In: Hockenberry MJ, Wilson D, eds. Wong’s Nursing Care of Infants and Children. 9th ed. St. Louis Missouri: Elsevier, Mosby; 2011

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlığı korumak, geliştirmek ve sağlıktan sapma durumlarında hemşirelik bakımını gerçekleştirecek becerilere sahiptir.
X
3
PY-3. Çağdaş birey ve meslek üyesi olması gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
X
4
PY-4. Hemşirelik bakımı bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına doğrultusunda yürütür.
X
5
PY-5. Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir.
X
6
PY-6. Hemşirelik bakımında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
X
7
PY-7. Birey, aile ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık yapar.
X
8
PY-8. Yönetsel rolü doğrultusunda bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini izler.
X
9
PY-9. Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
10
PY-10. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak uluslararası literatüre ulaşır ve yazılı, sözlü iletişim kurar.
X
11
PY-11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir.
X
12
PY-12. Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar.
X
13
PY-13. Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14456
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler11414
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12020
Genel Sınav ve Hazırlığı13030
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)120
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(120/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÇOCUK SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ-Güz Dönemi4+044
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Sema KUĞUOĞLU
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Özlem AVCI
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrenciye; eğitimi süresince aldığı temel bilgi, beceri ve ilkeleri, çocuk sağlığına ilişkin rol ve işlevleri ile birleştirerek tüm yaşam alanlarında çocuk ve ailenin sağlığını geliştirme, iyilik halini sürdürme, sağlıkta değişim durumlarında, bütüncül bakım yönetimi anlayışına ilişkin bilgi ve tutum kazandırmaktır
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin Tanıtımı, Ders Öğrenme Çıktısının Program Yeterlilikleri
İlişkisinin Kurulması, Çocuk Sağlığı Hemşireliğine Giriş Dünya'da Ve Türkiye'de
Çocuğun Durumu,Yaş Dönemlerine Göre Büyüme – Gelişme, Çocuklarda Fiziksel Ölçümler, Sağlıklı
Çocuğun İzlemi
, Çocuklarda İlaç Uygulamaları Çocuklarda İşlemler Ve Uygulamalar,Bağışıklama ve Sık Görülen Enfeksiyon Hastalıkları,Sağlıklı Yenidoğan, Yenidoğanda Sık Görülen Sorunlar ve Hemşirelik Bakımı,Çocuklarda Sıvı Elektrolit Dengesi ve Dengesizlikleri Çocuklarda Asit_Baz Dengesi
ve Dengesizlikler,Çocukluk Dönemlerine Göre Beslenme ve Beslenme Bozukluklarında Hemşirelik
Bakımı ,Ara Sınav,Yüksek Riskli Çocuk Ve Aileye YaklaşımÇocuklarda Sık Görülen Kaza ve
Zehirlenmeler,Solunum Sistemi Sorunu Olan Çocuk Kardiyovasküler Sistemi Sorunu Olan Çocuk,Akut- Kronik Hasta Olmanın Çocuğa Ve Aileye Etkisi Hastaneye Yatan Çocuk,
Ailesi Kronik Hastalık ve Ölüm Kavramları,Hematolojik- Onkolojik Sorunu Olan Çocuk ve Hemşirelik BakımıKas İskelet
Sistem Sorunu ve Kollajen Doku Hastalığı Olan Çocuk,Endokrin Sistem Sorunu Olan Çocuk ve Hemşirelik BakımıÇocukta Ağrı ve Ağrı
Kontrolü ,Genitoüriner Sistem Sorunu Olan Çocuk ve Hemşirelik Bakımı Gastrointestinal
Sistem Sorunu Olan Çocuk ve Hemşirelik Bakımı ,Nörolojik Sistem Sorunu Olan Çocuk ve Hemşirelik Bakımı Çocuk İstismarı ve
İhmaliDersin Değerlendirilmesi ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Dünyada ve Türkiye’de Yenidoğan/Bebek/Çocukların Sağlık Durumları ve Sorunlarını Genel Sağlık Göstergeleriyle İlişkilendirerek Açıklar. 10, 16, 9A
Çocuk ve Ailenin Saygınlığını Ve Haklarını Koruyarak Etkili İletişim Kurar.15, 16, 9A, D
Hastaneye Yatmanın Çocuk ve Aile Üzerindeki Etkisini Tanımlar.10, 13, 16, 9A
Aile Merkezli Bakım Çerçevesinde Kronik Hastalığı Olan Çocuğun Bakımını Planlar.10, 16, 23, 9A, D
Çeşitli Bakım Ortamlarında Sağlık Durumunda Değişimleri ve/veya Risk Durumlarını Tanılar.16, 4, 9A
Çocuk ve Ailesine Sunulan Hemşirelik Hizmetlerini Kültüre Duyarlı Bakım İle İlişkilendirir.10, 16, 9A
Çocuk ve Aile Sağlığına İlişkin Yeni Bir Uygulama Ya Da Yöntemle Karşılaştığında Eleştirel Olarak Değerlendirir.12, 14A
Yenidoğan/Bebek/Çocukların Gelişim Kuramcılarına Göre Büyüme Gelişme Dönem Özelliklerini Açıklar.16, 19, 9A
Sağlıklı Yenidoğan/Bebek/Çocukların Temel Bakım Gereksinimlerini Açıklar.10, 12, 16, 9A
Bebek/Çocukların Sağlığını Geliştirmenin Önemini ve Hemşirenin Sorumluluklarını Açıklar10, 16, 4, 9A, D
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin Tanıtımı, Ders Öğrenme Çıktısının Program Yeterlilikleri
İlişkisinin Kurulması, Çocuk Sağlığı Hemşireliğine Giriş Dünya'da Ve Türkiye'de
Çocuğun Durumu
2.kaynağın 15-20 sayfalarının incelenmesi
2Yaş Dönemlerine Göre Büyüme – Gelişme, Çocuklarda Fiziksel Ölçümler, Sağlıklı
Çocuğun İzlemi
2.kaynağın 35-56 sayfalarının incelenmesi, 3. kaynağın 60-86 sayfalarının incelenmesi, Fizyoloji, Anatomi ve Esaslar derslerinde ilgili konular kart soruları ile tekrarlanıp gelinecek
3 Çocuklarda İlaç Uygulamaları Çocuklarda İşlemler Ve Uygulamalar2. kaynağın 339-358 sayfalarının incelenmesi, Fizyoloji, Anatomi, Esaslar derslerinde ilgili konular kart soruları ile tekrarlanıp gelinecek
4Bağışıklama ve Sık Görülen Enfeksiyon Hastalıkları2. kaynağın 270-303 sayfalarının incelenmesi
5Sağlıklı Yenidoğan, Yenidoğanda Sık Görülen Sorunlar ve Hemşirelik Bakımı2. kaynağın 359-386 sayfalarının incelenmesi
6Çocuklarda Sıvı Elektrolit Dengesi ve Dengesizlikleri Çocuklarda Asit_Baz Dengesi
ve Dengesizlikler
Kaynağın 305-337 sayfalarının incelenmesi Fizyoloji Anatomi, Esaslar derslerinde ilgili konular kart soruları ile tekrarlanıp gelinecek
7Çocukluk Dönemlerine Göre Beslenme ve Beslenme Bozukluklarında Hemşirelik
Bakımı
2. kaynağın 209-235 sayfalarının incelenmesi
8Ara Sınav
9Yüksek Riskli Çocuk Ve Aileye YaklaşımÇocuklarda Sık Görülen Kaza ve
Zehirlenmeler
2. kaynağın 389-461 sayfalarının incelenmesi
10Solunum Sistemi Sorunu Olan Çocuk Kardiyovasküler Sistemi Sorunu Olan Çocuk2. kaynağın 571-635 sayfalarının incelenmesi Fizyoloji, Anatomi, Esaslar derslerinde ilgili konular kart soruları ile tekrarlanıp gelinecek
11Akut- Kronik Hasta Olmanın Çocuğa Ve Aileye Etkisi Hastaneye Yatan Çocuk,
Ailesi Kronik Hastalık ve Ölüm Kavramları
2. kaynağın 185-205 sayfalarının incelenmesi, 4. kaynağın incelenmesi
12Hematolojik- Onkolojik Sorunu Olan Çocuk ve Hemşirelik BakımıKas İskelet
Sistem Sorunu ve Kollajen Doku Hastalığı Olan Çocuk
2. kaynağın 836-894 sayfalarının incelenmesi
13Endokrin Sistem Sorunu Olan Çocuk ve Hemşirelik BakımıÇocukta Ağrı ve Ağrı
Kontrolü
2. kaynağın 738-776, 146-170 sayfalarının incelenmesi
14Genitoüriner Sistem Sorunu Olan Çocuk ve Hemşirelik Bakımı Gastrointestinal
Sistem Sorunu Olan Çocuk ve Hemşirelik Bakımı
2. kaynağın 691-736. sayfalarının incelenmesi
15Nörolojik Sistem Sorunu Olan Çocuk ve Hemşirelik Bakımı Çocuk İstismarı ve
İhmaliDersin Değerlendirilmesi
2. kaynağın 637-680 sayfalarının incelenmesi
Kaynak
1. Çavuşoğlu H. Çocuk Sağlığı Hemşireliği Cilt 1. Sistem Ofset Basımevi, Ankara, 2012. 2. Törüner EK, Büyükgönenç L. Çocuk Sağlığı Temel Hemşirelik Yaklaşımları. Göktuğ Yayıncılık, Amasya, 2012. 3. Savaşer S, Yıldız S. Hemşireler için Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Öğrenim Rehberi. İstanbul Tıp Kitabevi, İstanbul, 2009. 4. Kyle T, Carman S. Nursing care of the child with a health disorder. Essentials of Pediatric Nursing. 2nd ed. Philadelphia: Wolters Kluwer Lippincott Williams& Wilkins; 2013. 5. Sanders J. The child who is hospitalized. In: Hockenberry MJ, Wilson D, eds. Wong’s Nursing Care of Infants and Children. 9th ed. St. Louis Missouri: Elsevier, Mosby; 2011

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlığı korumak, geliştirmek ve sağlıktan sapma durumlarında hemşirelik bakımını gerçekleştirecek becerilere sahiptir.
X
3
PY-3. Çağdaş birey ve meslek üyesi olması gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
X
4
PY-4. Hemşirelik bakımı bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına doğrultusunda yürütür.
X
5
PY-5. Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir.
X
6
PY-6. Hemşirelik bakımında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
X
7
PY-7. Birey, aile ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık yapar.
X
8
PY-8. Yönetsel rolü doğrultusunda bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini izler.
X
9
PY-9. Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
10
PY-10. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak uluslararası literatüre ulaşır ve yazılı, sözlü iletişim kurar.
X
11
PY-11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir.
X
12
PY-12. Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar.
X
13
PY-13. Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 27/01/2023 - 15:58Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 12:09