Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KADIN SAĞLIĞI HAST. HEMŞİRELİĞİ UYGULAMA-Bahar Dönemi0+847
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Merve ÖZSOY DURMAZ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Merve ÖZSOY DURMAZ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıKadın sağlığı ve üreme sağlığı kavramlarını inceleyerek, belirlenen gereksinimler doğrultusunda holistik bakış açısı ile tüm yaş dönemlerinde kadın sağlığına yönelik bakım becerilerini kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin tanıtımı, ders öğrenme çıktısının program yeterlilikleri ilişkisinin açıklanması,Klinik uygulama hakkında bilgilendirme, laboratuvar becerilerinin geliştirilmesi,Klinik uygulama,Klinik uygulama,Klinik uygulama, Vaka tartışması,Klinik uygulama,Ara Sınav Haftası,Klinik uygulama, Vaka tartışması,Klinik uygulama,Klinik uygulama, Vaka tartışması,Klinik uygulama,Klinik uygulama, Vaka tartışması,Laboratuvar becerilerinin değerlendirilmesi,Laboratuvar becerilerinin değerlendirilmesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Kadın sağlığı ve üreme sağlığına ilişkin temel kavramları ve tanımları kavrar14, 8, 9E, H
Kadının yaşam evrelerine göre üreme sağlığı sorunlarını açıklar ve sorunları çözümlemede hemşirelik süreci doğrultusunda bakım planı geliştirir.14, 8, 9E, H
Gebelik öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonrası dönemde kadının/ fetüsün/ yenidoğanın izlem ve bakımını planlar.14, 8, 9E
Kadının sık görülen jinekolojik sorunları kavrar ve sorunlara yönelik bakımı planlar.14, 5, 8, 9E, H
Cinsel yolla bulaşan enfeksiyonlar, bulaş yolları ve tedavi yönetimini açıklar.14, 5, 8, 9E
Öğretim Yöntemleri:14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin tanıtımı, ders öğrenme çıktısının program yeterlilikleri ilişkisinin açıklanmasıMEBIS Notu
2Klinik uygulama hakkında bilgilendirme, laboratuvar becerilerinin geliştirilmesiMEBIS Notu
3Klinik uygulamaBakım planı çalışması
4Klinik uygulamaMEBIS Notu
5Klinik uygulama, Vaka tartışmasıMakale okunması
6Klinik uygulamaMEBIS Notu
7Ara Sınav HaftasıMEBIS Notu
8Klinik uygulama, Vaka tartışmasıMEBIS Notu
9Klinik uygulamaMEBIS Notu
10Klinik uygulama, Vaka tartışmasıMEBIS Notu
11Klinik uygulamaBakım planı çalışması
12Klinik uygulama, Vaka tartışmasıMakale okunması
13Laboratuvar becerilerinin değerlendirilmesiBakım planı çalışması
14Laboratuvar becerilerinin değerlendirilmesiBeceri listelerinin çalışılması
Kaynak
Lowdermilk, D. L., Cashion, K., Perry, S. E., Alden, K. R., & Olshansky, E. (2019). Maternity and Women's Health Care E-Book. Elsevier Health Sciences. Murray, S. S., & McKinney, E. S. (2013). Foundations of maternal-newborn and women's health nursing-e-book. Elsevier Health Sciences. Dog, T. L., & Micozzi, M. S. (2004). Women's Health in Complementary and Integrative Medicine E-Book: A Clinical Guide. Elsevier Health Sciences. MEBIS Notu

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlığı korumak, geliştirmek ve sağlıktan sapma durumlarında hemşirelik bakımını gerçekleştirecek becerilere sahiptir.
X
3
PY-3. Çağdaş birey ve meslek üyesi olması gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
X
4
PY-4. Hemşirelik bakımı bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına doğrultusunda yürütür.
X
5
PY-5. Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir.
X
6
PY-6. Hemşirelik bakımında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
X
7
PY-7. Birey, aile ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık yapar.
X
8
PY-8. Yönetsel rolü doğrultusunda bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini izler.
X
9
PY-9. Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
10
PY-10. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak uluslararası literatüre ulaşır ve yazılı, sözlü iletişim kurar.
X
11
PY-11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir.
X
12
PY-12. Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar.
X
13
PY-13. Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KADIN SAĞLIĞI HAST. HEMŞİRELİĞİ UYGULAMA-Bahar Dönemi0+847
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Merve ÖZSOY DURMAZ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Merve ÖZSOY DURMAZ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıKadın sağlığı ve üreme sağlığı kavramlarını inceleyerek, belirlenen gereksinimler doğrultusunda holistik bakış açısı ile tüm yaş dönemlerinde kadın sağlığına yönelik bakım becerilerini kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin tanıtımı, ders öğrenme çıktısının program yeterlilikleri ilişkisinin açıklanması,Klinik uygulama hakkında bilgilendirme, laboratuvar becerilerinin geliştirilmesi,Klinik uygulama,Klinik uygulama,Klinik uygulama, Vaka tartışması,Klinik uygulama,Ara Sınav Haftası,Klinik uygulama, Vaka tartışması,Klinik uygulama,Klinik uygulama, Vaka tartışması,Klinik uygulama,Klinik uygulama, Vaka tartışması,Laboratuvar becerilerinin değerlendirilmesi,Laboratuvar becerilerinin değerlendirilmesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Kadın sağlığı ve üreme sağlığına ilişkin temel kavramları ve tanımları kavrar14, 8, 9E, H
Kadının yaşam evrelerine göre üreme sağlığı sorunlarını açıklar ve sorunları çözümlemede hemşirelik süreci doğrultusunda bakım planı geliştirir.14, 8, 9E, H
Gebelik öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonrası dönemde kadının/ fetüsün/ yenidoğanın izlem ve bakımını planlar.14, 8, 9E
Kadının sık görülen jinekolojik sorunları kavrar ve sorunlara yönelik bakımı planlar.14, 5, 8, 9E, H
Cinsel yolla bulaşan enfeksiyonlar, bulaş yolları ve tedavi yönetimini açıklar.14, 5, 8, 9E
Öğretim Yöntemleri:14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin tanıtımı, ders öğrenme çıktısının program yeterlilikleri ilişkisinin açıklanmasıMEBIS Notu
2Klinik uygulama hakkında bilgilendirme, laboratuvar becerilerinin geliştirilmesiMEBIS Notu
3Klinik uygulamaBakım planı çalışması
4Klinik uygulamaMEBIS Notu
5Klinik uygulama, Vaka tartışmasıMakale okunması
6Klinik uygulamaMEBIS Notu
7Ara Sınav HaftasıMEBIS Notu
8Klinik uygulama, Vaka tartışmasıMEBIS Notu
9Klinik uygulamaMEBIS Notu
10Klinik uygulama, Vaka tartışmasıMEBIS Notu
11Klinik uygulamaBakım planı çalışması
12Klinik uygulama, Vaka tartışmasıMakale okunması
13Laboratuvar becerilerinin değerlendirilmesiBakım planı çalışması
14Laboratuvar becerilerinin değerlendirilmesiBeceri listelerinin çalışılması
Kaynak
Lowdermilk, D. L., Cashion, K., Perry, S. E., Alden, K. R., & Olshansky, E. (2019). Maternity and Women's Health Care E-Book. Elsevier Health Sciences. Murray, S. S., & McKinney, E. S. (2013). Foundations of maternal-newborn and women's health nursing-e-book. Elsevier Health Sciences. Dog, T. L., & Micozzi, M. S. (2004). Women's Health in Complementary and Integrative Medicine E-Book: A Clinical Guide. Elsevier Health Sciences. MEBIS Notu

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlığı korumak, geliştirmek ve sağlıktan sapma durumlarında hemşirelik bakımını gerçekleştirecek becerilere sahiptir.
X
3
PY-3. Çağdaş birey ve meslek üyesi olması gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
X
4
PY-4. Hemşirelik bakımı bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına doğrultusunda yürütür.
X
5
PY-5. Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir.
X
6
PY-6. Hemşirelik bakımında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
X
7
PY-7. Birey, aile ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık yapar.
X
8
PY-8. Yönetsel rolü doğrultusunda bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini izler.
X
9
PY-9. Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
10
PY-10. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak uluslararası literatüre ulaşır ve yazılı, sözlü iletişim kurar.
X
11
PY-11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir.
X
12
PY-12. Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar.
X
13
PY-13. Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 27/01/2023 - 15:58Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 12:09