Kadın sağlığı ve üreme sağlığı kavramlarını inceleyerek, belirlenen gereksinimler doğrultusunda holistik bakış açısı ile tüm yaş dönemlerinde kadın sağlığına yönelik bakım becerilerini kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Dersin tanıtımı, ders öğrenme çıktısının program yeterlilikleri ilişkisinin açıklanması,Klinik uygulama hakkında bilgilendirme, laboratuvar becerilerinin geliştirilmesi,Klinik uygulama,Klinik uygulama,Klinik uygulama, Vaka tartışması,Klinik uygulama,Ara Sınav Haftası,Klinik uygulama, Vaka tartışması,Klinik uygulama,Klinik uygulama, Vaka tartışması,Klinik uygulama,Klinik uygulama, Vaka tartışması,Laboratuvar becerilerinin değerlendirilmesi,Laboratuvar becerilerinin değerlendirilmesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Kadın sağlığı ve üreme sağlığına ilişkin temel kavramları ve tanımları kavrar
14, 8, 9
E, H
Kadının yaşam evrelerine göre üreme sağlığı sorunlarını açıklar ve sorunları çözümlemede hemşirelik süreci doğrultusunda bakım planı geliştirir.
14, 8, 9
E, H
Gebelik öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonrası dönemde kadının/ fetüsün/ yenidoğanın izlem ve bakımını planlar.
14, 8, 9
E
Kadının sık görülen jinekolojik sorunları kavrar ve sorunlara yönelik bakımı planlar.
14, 5, 8, 9
E, H
Cinsel yolla bulaşan enfeksiyonlar, bulaş yolları ve tedavi yönetimini açıklar.
14, 5, 8, 9
E
Öğretim Yöntemleri:
14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
E: Ödev, H: Performans Görevi
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Dersin tanıtımı, ders öğrenme çıktısının program yeterlilikleri ilişkisinin açıklanması
MEBIS Notu
2
Klinik uygulama hakkında bilgilendirme, laboratuvar becerilerinin geliştirilmesi
MEBIS Notu
3
Klinik uygulama
Bakım planı çalışması
4
Klinik uygulama
MEBIS Notu
5
Klinik uygulama, Vaka tartışması
Makale okunması
6
Klinik uygulama
MEBIS Notu
7
Ara Sınav Haftası
MEBIS Notu
8
Klinik uygulama, Vaka tartışması
MEBIS Notu
9
Klinik uygulama
MEBIS Notu
10
Klinik uygulama, Vaka tartışması
MEBIS Notu
11
Klinik uygulama
Bakım planı çalışması
12
Klinik uygulama, Vaka tartışması
Makale okunması
13
Laboratuvar becerilerinin değerlendirilmesi
Bakım planı çalışması
14
Laboratuvar becerilerinin değerlendirilmesi
Beceri listelerinin çalışılması
Kaynak
Lowdermilk, D. L., Cashion, K., Perry, S. E., Alden, K. R., & Olshansky, E. (2019). Maternity and Women's Health Care E-Book. Elsevier Health Sciences.
Murray, S. S., & McKinney, E. S. (2013). Foundations of maternal-newborn and women's health nursing-e-book. Elsevier Health Sciences.
Dog, T. L., & Micozzi, M. S. (2004). Women's Health in Complementary and Integrative Medicine E-Book: A Clinical Guide. Elsevier Health Sciences.
MEBIS Notu
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
PY-1. Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlığı korumak, geliştirmek ve sağlıktan sapma durumlarında hemşirelik bakımını gerçekleştirecek becerilere sahiptir.
X
3
PY-3. Çağdaş birey ve meslek üyesi olması gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
X
4
PY-4. Hemşirelik bakımı bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına doğrultusunda yürütür.
X
5
PY-5. Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir.
X
6
PY-6. Hemşirelik bakımında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
X
7
PY-7. Birey, aile ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık yapar.
X
8
PY-8. Yönetsel rolü doğrultusunda bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini izler.
X
9
PY-9. Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
10
PY-10. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak uluslararası literatüre ulaşır ve yazılı, sözlü iletişim kurar.
X
11
PY-11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir.
X
12
PY-12. Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar.
X
13
PY-13. Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
0
0
0
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Genel Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)
0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
KADIN SAĞLIĞI HAST. HEMŞİRELİĞİ UYGULAMA
-
Bahar Dönemi
0+8
4
7
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Dr.Öğr.Üye. Merve ÖZSOY DURMAZ
Dersi Verenler
Dr.Öğr.Üye. Merve ÖZSOY DURMAZ
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Kadın sağlığı ve üreme sağlığı kavramlarını inceleyerek, belirlenen gereksinimler doğrultusunda holistik bakış açısı ile tüm yaş dönemlerinde kadın sağlığına yönelik bakım becerilerini kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Dersin tanıtımı, ders öğrenme çıktısının program yeterlilikleri ilişkisinin açıklanması,Klinik uygulama hakkında bilgilendirme, laboratuvar becerilerinin geliştirilmesi,Klinik uygulama,Klinik uygulama,Klinik uygulama, Vaka tartışması,Klinik uygulama,Ara Sınav Haftası,Klinik uygulama, Vaka tartışması,Klinik uygulama,Klinik uygulama, Vaka tartışması,Klinik uygulama,Klinik uygulama, Vaka tartışması,Laboratuvar becerilerinin değerlendirilmesi,Laboratuvar becerilerinin değerlendirilmesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Kadın sağlığı ve üreme sağlığına ilişkin temel kavramları ve tanımları kavrar
14, 8, 9
E, H
Kadının yaşam evrelerine göre üreme sağlığı sorunlarını açıklar ve sorunları çözümlemede hemşirelik süreci doğrultusunda bakım planı geliştirir.
14, 8, 9
E, H
Gebelik öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonrası dönemde kadının/ fetüsün/ yenidoğanın izlem ve bakımını planlar.
14, 8, 9
E
Kadının sık görülen jinekolojik sorunları kavrar ve sorunlara yönelik bakımı planlar.
14, 5, 8, 9
E, H
Cinsel yolla bulaşan enfeksiyonlar, bulaş yolları ve tedavi yönetimini açıklar.
14, 5, 8, 9
E
Öğretim Yöntemleri:
14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
E: Ödev, H: Performans Görevi
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Dersin tanıtımı, ders öğrenme çıktısının program yeterlilikleri ilişkisinin açıklanması
MEBIS Notu
2
Klinik uygulama hakkında bilgilendirme, laboratuvar becerilerinin geliştirilmesi
MEBIS Notu
3
Klinik uygulama
Bakım planı çalışması
4
Klinik uygulama
MEBIS Notu
5
Klinik uygulama, Vaka tartışması
Makale okunması
6
Klinik uygulama
MEBIS Notu
7
Ara Sınav Haftası
MEBIS Notu
8
Klinik uygulama, Vaka tartışması
MEBIS Notu
9
Klinik uygulama
MEBIS Notu
10
Klinik uygulama, Vaka tartışması
MEBIS Notu
11
Klinik uygulama
Bakım planı çalışması
12
Klinik uygulama, Vaka tartışması
Makale okunması
13
Laboratuvar becerilerinin değerlendirilmesi
Bakım planı çalışması
14
Laboratuvar becerilerinin değerlendirilmesi
Beceri listelerinin çalışılması
Kaynak
Lowdermilk, D. L., Cashion, K., Perry, S. E., Alden, K. R., & Olshansky, E. (2019). Maternity and Women's Health Care E-Book. Elsevier Health Sciences.
Murray, S. S., & McKinney, E. S. (2013). Foundations of maternal-newborn and women's health nursing-e-book. Elsevier Health Sciences.
Dog, T. L., & Micozzi, M. S. (2004). Women's Health in Complementary and Integrative Medicine E-Book: A Clinical Guide. Elsevier Health Sciences.
MEBIS Notu
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
PY-1. Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlığı korumak, geliştirmek ve sağlıktan sapma durumlarında hemşirelik bakımını gerçekleştirecek becerilere sahiptir.
X
3
PY-3. Çağdaş birey ve meslek üyesi olması gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
X
4
PY-4. Hemşirelik bakımı bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına doğrultusunda yürütür.
X
5
PY-5. Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir.
X
6
PY-6. Hemşirelik bakımında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
X
7
PY-7. Birey, aile ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık yapar.
X
8
PY-8. Yönetsel rolü doğrultusunda bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini izler.
X
9
PY-9. Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
10
PY-10. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak uluslararası literatüre ulaşır ve yazılı, sözlü iletişim kurar.
X
11
PY-11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir.
X
12
PY-12. Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar.
X
13
PY-13. Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.