Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İLK YARDIM-Bahar Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Merve ÖZSOY DURMAZ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Merve ÖZSOY DURMAZ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıYaşamı tehlikeye düşüren herhangi bir durumda sağlık görevlilerinin yardımı sağlanıncaya kadar hayatın kurtarılması ya da durumun kötüye gitmesini önlemek amacıyla kaza geçiren kişiye olay yerinde mevcut araç gereçle yapılan geçici bakım ve ilaçsız uygulamaları öğretmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Tanışma Dersin Tanıtımı, Ders Öğrenme Çıktıları ile Program Yeterliklerinin İlişkisinin Kurulması İlkyardımla İlgili Temel Kavramlar,Kazazedenin Değerlendirimesi ve Tiraj,Temel Yaşam Desteği,Kanamalarda İlkyardım,Temel Yaralanmalarda İlk Yardım,Yanık ve Donmalarda İlkyardım,Kas ve İskelet Sistemi Travmalarında İlkyardım,Toraks Travmalarında İlkyardım,Batın Travmalarında İlkyardım,Çoklu Travmada İlkyardım,Hayvan Isırmalarında İlkyardım,Zehirlenmelerde İlkyardım,Boğulmalarda İlkyardım,Hasta/Yaralı Taşıma Teknikleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Genel ilkyardım kavramlarını açıklar.16, 8, 9A
İlkyardımı tanımlar.16, 8, 9A
Yaralının ilk değerlendirme aşamalarını açıklar.16, 8, 9A
Temel yaşam desteğini tanımlar.13, 16, 8, 9A
Travmalarda uygulanacak ilkyardımı tartışır.13, 16, 8, 9A
Kanamalarda ilkyardım uygulamalarını açıklar.13, 16, 8, 9A
Kanamada baskı uygulanacak noktaları gösterir.13, 16, 8, 9A
Şok çeşitlerini açıklar.13, 16, 9A
Şok pozisyonunu gösterir.13, 16, 8, 9A
Yaralanma çeşitlerini açıklar.13, 16, 9A
Donma ve yanıklarda ilkyardım prensiplerini açıklar.13, 16, 9A
Kırık ve çıkık arasındaki farkları sayar.13, 16, 9A
Hasta ve yaralı taşıma tekniklerini uygular.16, 8, 9A
Hasta/yaralı taşınmasında genel kuralları açıklar.16, 9A
Acil taşıma teknikleri uygular.16, 8, 9A
Sedye üzerine yerleştirme tekniklerini uygular.16, 8, 9A
Araç içindeki yaralıyı taşımayı açıklar.16, 8, 9A
Öğretim Yöntemleri:13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tanışma Dersin Tanıtımı, Ders Öğrenme Çıktıları ile Program Yeterliklerinin İlişkisinin Kurulması İlkyardımla İlgili Temel Kavramlar1. kaynağın 2-7. sayfalarının incelenmesi
2Kazazedenin Değerlendirimesi ve Tiraj1. kaynağın 10-23. sayfalarının incelenmesi
3Temel Yaşam Desteği1. kaynağın 46-52. sayfalarının incelenmesi
4Kanamalarda İlkyardım1. kaynağın 62-77. sayfalarının incelenmesi
5Temel Yaralanmalarda İlk Yardım3. kaynağın 80-89. sayfalarının incelenmesi
6Yanık ve Donmalarda İlkyardım1. kaynağın 258-269. sayfalarının incelenmesi
7Kas ve İskelet Sistemi Travmalarında İlkyardım5. kaynağın 109-120. ve 160-179. sayfalarının incelenmesi
8Toraks Travmalarında İlkyardım1. kaynağın 125-135 sayfalarının incelenmesi
9Batın Travmalarında İlkyardım1. kaynağın 138-144. sayfalarının incelenmesi
10Çoklu Travmada İlkyardım1. kaynağın 192-202. sayfalarının incelenmesi
11Hayvan Isırmalarında İlkyardım1. kaynağın 232-243. sayfalarının incelenmesi
12Zehirlenmelerde İlkyardım1. kaynağın 232-255. sayfalarının incelenmesi
13Boğulmalarda İlkyardım1. kaynağın 52-58. sayfalarının incelenmesi
14Hasta/Yaralı Taşıma Teknikleri1. kaynağın 26-43. sayfalarının incelenmesi
Kaynak
Gürsoy, A., Çilingir, D. (2018). Temel İlk Yardım Bilgi ve Uygulamaları. Çukurova Nobel Tıp Kitabevi. Özden, M. (2014). İlkyardım ve Acil Bakım Ders Kitabı, İstanbul: Yazarın Kendi Yayını. Süzen, LB. (2014). Temel İlkyardım İstanbul: Nobel Tıp Kitabevi. - Yıldız, H., Çatal, E. (Ed.). (2015). İlkyardım İstanbul: Lisans Yayıncılık.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli bilgiye sahiptir.
2
PY-2. Sağlığı korumak, geliştirmek ve sağlıktan sapma durumlarında hemşirelik bakımını gerçekleştirecek becerilere sahiptir.
3
PY-3. Çağdaş birey ve meslek üyesi olması gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
4
PY-4. Hemşirelik bakımı bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına doğrultusunda yürütür.
5
PY-5. Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir.
6
PY-6. Hemşirelik bakımında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
7
PY-7. Birey, aile ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık yapar.
8
PY-8. Yönetsel rolü doğrultusunda bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini izler.
9
PY-9. Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
10
PY-10. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak uluslararası literatüre ulaşır ve yazılı, sözlü iletişim kurar.
11
PY-11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir.
12
PY-12. Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar.
13
PY-13. Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme14114
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler100
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı166
Genel Sınav ve Hazırlığı11212
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)60
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(60/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İLK YARDIM-Bahar Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Merve ÖZSOY DURMAZ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Merve ÖZSOY DURMAZ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıYaşamı tehlikeye düşüren herhangi bir durumda sağlık görevlilerinin yardımı sağlanıncaya kadar hayatın kurtarılması ya da durumun kötüye gitmesini önlemek amacıyla kaza geçiren kişiye olay yerinde mevcut araç gereçle yapılan geçici bakım ve ilaçsız uygulamaları öğretmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Tanışma Dersin Tanıtımı, Ders Öğrenme Çıktıları ile Program Yeterliklerinin İlişkisinin Kurulması İlkyardımla İlgili Temel Kavramlar,Kazazedenin Değerlendirimesi ve Tiraj,Temel Yaşam Desteği,Kanamalarda İlkyardım,Temel Yaralanmalarda İlk Yardım,Yanık ve Donmalarda İlkyardım,Kas ve İskelet Sistemi Travmalarında İlkyardım,Toraks Travmalarında İlkyardım,Batın Travmalarında İlkyardım,Çoklu Travmada İlkyardım,Hayvan Isırmalarında İlkyardım,Zehirlenmelerde İlkyardım,Boğulmalarda İlkyardım,Hasta/Yaralı Taşıma Teknikleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Genel ilkyardım kavramlarını açıklar.16, 8, 9A
İlkyardımı tanımlar.16, 8, 9A
Yaralının ilk değerlendirme aşamalarını açıklar.16, 8, 9A
Temel yaşam desteğini tanımlar.13, 16, 8, 9A
Travmalarda uygulanacak ilkyardımı tartışır.13, 16, 8, 9A
Kanamalarda ilkyardım uygulamalarını açıklar.13, 16, 8, 9A
Kanamada baskı uygulanacak noktaları gösterir.13, 16, 8, 9A
Şok çeşitlerini açıklar.13, 16, 9A
Şok pozisyonunu gösterir.13, 16, 8, 9A
Yaralanma çeşitlerini açıklar.13, 16, 9A
Donma ve yanıklarda ilkyardım prensiplerini açıklar.13, 16, 9A
Kırık ve çıkık arasındaki farkları sayar.13, 16, 9A
Hasta ve yaralı taşıma tekniklerini uygular.16, 8, 9A
Hasta/yaralı taşınmasında genel kuralları açıklar.16, 9A
Acil taşıma teknikleri uygular.16, 8, 9A
Sedye üzerine yerleştirme tekniklerini uygular.16, 8, 9A
Araç içindeki yaralıyı taşımayı açıklar.16, 8, 9A
Öğretim Yöntemleri:13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tanışma Dersin Tanıtımı, Ders Öğrenme Çıktıları ile Program Yeterliklerinin İlişkisinin Kurulması İlkyardımla İlgili Temel Kavramlar1. kaynağın 2-7. sayfalarının incelenmesi
2Kazazedenin Değerlendirimesi ve Tiraj1. kaynağın 10-23. sayfalarının incelenmesi
3Temel Yaşam Desteği1. kaynağın 46-52. sayfalarının incelenmesi
4Kanamalarda İlkyardım1. kaynağın 62-77. sayfalarının incelenmesi
5Temel Yaralanmalarda İlk Yardım3. kaynağın 80-89. sayfalarının incelenmesi
6Yanık ve Donmalarda İlkyardım1. kaynağın 258-269. sayfalarının incelenmesi
7Kas ve İskelet Sistemi Travmalarında İlkyardım5. kaynağın 109-120. ve 160-179. sayfalarının incelenmesi
8Toraks Travmalarında İlkyardım1. kaynağın 125-135 sayfalarının incelenmesi
9Batın Travmalarında İlkyardım1. kaynağın 138-144. sayfalarının incelenmesi
10Çoklu Travmada İlkyardım1. kaynağın 192-202. sayfalarının incelenmesi
11Hayvan Isırmalarında İlkyardım1. kaynağın 232-243. sayfalarının incelenmesi
12Zehirlenmelerde İlkyardım1. kaynağın 232-255. sayfalarının incelenmesi
13Boğulmalarda İlkyardım1. kaynağın 52-58. sayfalarının incelenmesi
14Hasta/Yaralı Taşıma Teknikleri1. kaynağın 26-43. sayfalarının incelenmesi
Kaynak
Gürsoy, A., Çilingir, D. (2018). Temel İlk Yardım Bilgi ve Uygulamaları. Çukurova Nobel Tıp Kitabevi. Özden, M. (2014). İlkyardım ve Acil Bakım Ders Kitabı, İstanbul: Yazarın Kendi Yayını. Süzen, LB. (2014). Temel İlkyardım İstanbul: Nobel Tıp Kitabevi. - Yıldız, H., Çatal, E. (Ed.). (2015). İlkyardım İstanbul: Lisans Yayıncılık.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli bilgiye sahiptir.
2
PY-2. Sağlığı korumak, geliştirmek ve sağlıktan sapma durumlarında hemşirelik bakımını gerçekleştirecek becerilere sahiptir.
3
PY-3. Çağdaş birey ve meslek üyesi olması gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
4
PY-4. Hemşirelik bakımı bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına doğrultusunda yürütür.
5
PY-5. Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir.
6
PY-6. Hemşirelik bakımında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
7
PY-7. Birey, aile ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık yapar.
8
PY-8. Yönetsel rolü doğrultusunda bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini izler.
9
PY-9. Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
10
PY-10. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak uluslararası literatüre ulaşır ve yazılı, sözlü iletişim kurar.
11
PY-11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir.
12
PY-12. Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar.
13
PY-13. Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 27/01/2023 - 15:58Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 12:09