Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
ISI-IŞIK-HİDROTERAPİ | FTR1215155 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Burak MENEK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Burak MENEK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Fizyoterapi ve Rehabilitasyonda kullanılan yüzeyel sıcaklık ajanları ve ışık modaliteleri ve hidroterapi yöntemletri fizyolojik etkileri ve uygulama yöntemlerini tartışmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İnfalamasyon ve Onarım,Ağrı Teorisi ve Fizyoterapi,Isı ve Işığın Fiziksel Özellikleri,Yüzeyel ısı Ajanlarının Fizyolojik Etkileri,Laser,İnfraruj,Ultraviole,Pratik Çalışma,Nemli Sıcaklık Yöntemleri ve Fluidoterapi,Parafin, Sauna, Buhar Banyoları ve fizyolojik etkileri,Hidroterapi ile ilgili fiziksel ve fizyolojik prensipler,Hidroterapide değerlendirme testleri ve farklı uygulama yöntemleri,Mekanik Uyarı ile su uygulamaları,Aquatherapy ve Aquajogging Uygulamaları,Soğuk Uygulama; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Yüzeyel sıcaklık ajanlarının etkilerini endikasyon ve kontra endikasyonlarını tartışır. | 16, 9 | C |
Farklı sıcaklık modalitelerini uygular. | 16, 9 | C |
Sıcaklık modalitelerinin nöromusküler ve konnektif doku etkilerini karşılaştırır. | 16, 9 | C |
Hidroterapi yöntemlerini ayırt eder. | 16, 9 | C |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | C: Çoktan Seçmeli Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | İnfalamasyon ve Onarım | Mebis Notları |
2 | Ağrı Teorisi ve Fizyoterapi | Mebis Notları |
3 | Isı ve Işığın Fiziksel Özellikleri | Mebis Notları |
4 | Yüzeyel ısı Ajanlarının Fizyolojik Etkileri | Mebis Notları |
5 | Laser,İnfraruj | Mebis Notları |
6 | Ultraviole | Mebis Notları |
7 | Pratik Çalışma | Mebis Notları |
8 | Nemli Sıcaklık Yöntemleri ve Fluidoterapi | Mebis Notları |
9 | Parafin, Sauna, Buhar Banyoları ve fizyolojik etkileri | Mebis Notları |
10 | Hidroterapi ile ilgili fiziksel ve fizyolojik prensipler | Mebis Notları |
11 | Hidroterapide değerlendirme testleri ve farklı uygulama yöntemleri | Mebis Notları |
12 | Mekanik Uyarı ile su uygulamaları | Mebis Notları |
13 | Aquatherapy ve Aquajogging Uygulamaları | Mebis Notları |
14 | Soğuk Uygulama | Mebis Notları |
Kaynak |
Mebis notları |
Michelle H,Cameron’Physical Agents in Rehabilitation,Saunders,2003
Kayıhan H,Tunalı Dolunay N.’Fizyoterapide Isı Işık,Su’HÜ.Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Yüksekokulu Yayını,1992
Tim Watson,Electrotherapy,Evidence-Based Practice,Churchill Livingstone,2008
|
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | | | X | | |
2 | PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar. | | X | | | |
3 | PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar. | | X | | | |
4 | PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir. | | X | | | |
5 | PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | | | | X | |
6 | PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | | | | | |
7 | PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | X | | | | |
8 | PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder. | | | | | |
9 | PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir. | X | | | | |
10 | PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 14 | 4 | 56 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 25 | 25 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 129 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(129/30) | 4 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
ISI-IŞIK-HİDROTERAPİ | FTR1215155 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Burak MENEK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Burak MENEK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Fizyoterapi ve Rehabilitasyonda kullanılan yüzeyel sıcaklık ajanları ve ışık modaliteleri ve hidroterapi yöntemletri fizyolojik etkileri ve uygulama yöntemlerini tartışmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İnfalamasyon ve Onarım,Ağrı Teorisi ve Fizyoterapi,Isı ve Işığın Fiziksel Özellikleri,Yüzeyel ısı Ajanlarının Fizyolojik Etkileri,Laser,İnfraruj,Ultraviole,Pratik Çalışma,Nemli Sıcaklık Yöntemleri ve Fluidoterapi,Parafin, Sauna, Buhar Banyoları ve fizyolojik etkileri,Hidroterapi ile ilgili fiziksel ve fizyolojik prensipler,Hidroterapide değerlendirme testleri ve farklı uygulama yöntemleri,Mekanik Uyarı ile su uygulamaları,Aquatherapy ve Aquajogging Uygulamaları,Soğuk Uygulama; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Yüzeyel sıcaklık ajanlarının etkilerini endikasyon ve kontra endikasyonlarını tartışır. | 16, 9 | C |
Farklı sıcaklık modalitelerini uygular. | 16, 9 | C |
Sıcaklık modalitelerinin nöromusküler ve konnektif doku etkilerini karşılaştırır. | 16, 9 | C |
Hidroterapi yöntemlerini ayırt eder. | 16, 9 | C |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | C: Çoktan Seçmeli Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | İnfalamasyon ve Onarım | Mebis Notları |
2 | Ağrı Teorisi ve Fizyoterapi | Mebis Notları |
3 | Isı ve Işığın Fiziksel Özellikleri | Mebis Notları |
4 | Yüzeyel ısı Ajanlarının Fizyolojik Etkileri | Mebis Notları |
5 | Laser,İnfraruj | Mebis Notları |
6 | Ultraviole | Mebis Notları |
7 | Pratik Çalışma | Mebis Notları |
8 | Nemli Sıcaklık Yöntemleri ve Fluidoterapi | Mebis Notları |
9 | Parafin, Sauna, Buhar Banyoları ve fizyolojik etkileri | Mebis Notları |
10 | Hidroterapi ile ilgili fiziksel ve fizyolojik prensipler | Mebis Notları |
11 | Hidroterapide değerlendirme testleri ve farklı uygulama yöntemleri | Mebis Notları |
12 | Mekanik Uyarı ile su uygulamaları | Mebis Notları |
13 | Aquatherapy ve Aquajogging Uygulamaları | Mebis Notları |
14 | Soğuk Uygulama | Mebis Notları |
Kaynak |
Mebis notları |
Michelle H,Cameron’Physical Agents in Rehabilitation,Saunders,2003
Kayıhan H,Tunalı Dolunay N.’Fizyoterapide Isı Işık,Su’HÜ.Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Yüksekokulu Yayını,1992
Tim Watson,Electrotherapy,Evidence-Based Practice,Churchill Livingstone,2008
|
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | | | X | | |
2 | PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar. | | X | | | |
3 | PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar. | | X | | | |
4 | PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir. | | X | | | |
5 | PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | | | | X | |
6 | PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | | | | | |
7 | PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | X | | | | |
8 | PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder. | | | | | |
9 | PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir. | X | | | | |
10 | PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:06Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:08