Fizyoterapi ve rehabilitasyon programı için gerekli olan merkezi ve periferik sinir sistemi hakkında bilgi ve çözümlerini gerçekleştirebilecektir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Sinir doku; nöron, nöroglia,Medulla oblangata ve pons’un iç yapısı,Medulla spinalis’in iç yapısı substansia grisia ve alba ve yolları hakkında genel bilgi,Medulla oblangata ve pons’un afferent ve efferent yolları,Mesencephalon iç yapısı ve yolları,Cerebellum’un iç yapısı, yolları, 4 karıncık,Otonom sinir sistemi,Telencephalon, Broadman alanları,,Cortex cerebralis,Diencephalon ve yolları,,Koku beyni, koku yolları, limbik yollar,Yan karıncıklar, BOS dolaşımı,,Nuclei basales, ekstra piramidal sistem; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
2.Medulla oblangata, pons ve mesencephalonun yapısını tanımlar.
11, 9
A
1. Merkezi ve periferik sinir sistemleri hakkında bilgi tanımlar.
11, 9
A
1.1 Sinir doku; nöroglia tanımlar
11, 9
A
1.2 Medulla oblangata ve pons’un iç yapısını anlatır.
11, 9
A
1.3 Medulla spinalis’in yolları hakkında genel bilgi verir.
11, 9
A
1.4 Medulla spinalis’in afferent ve efferent yollarını tanımlar.
11, 9
A
2.1 Medulla oblangata’nın afferent ve efferent yollarını ayırt eder.
11, 9
A
2.2 Pons’ un afferent ve efferent yollarını anlatır.
5, 9
A
3. Cerebellum’un iç yapısı, yolları 4. karıncığı anlatır.
11, 9
A
3.1 Otonom sinir sisteminin özelliklerini ayırt eder.
5, 9
A
3.2 Telencephalon, Brodman alanlarını tanımlar.
13, 9
A
4. Cortex cerebralisi tanımlar.
5, 9
A
4.1 Telencephalon’un substantia albasını ayırt eder.
11, 9
A
4.2 Yan karıncık ve BOS dolaşımı ayırt eder.
11, 9
A
5. Diencephalon’u tanımlar.
13, 9
A
5.1 Diencephalon’un yollarını anlatır.
13, 9
A
5.2 Koku beyni, koku yolları Limbik sistemi özetler.
13, 9
A
5.3 Nuclei basales, ekstra piramidal sistemi aktarır.
13, 9
A
Öğretim Yöntemleri:
11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Sinir doku; nöron, nöroglia
Mebis notları
2
Medulla oblangata ve pons’un iç yapısı
Mebis notları
3
Medulla spinalis’in iç yapısı substansia grisia ve alba ve yolları hakkında genel bilgi
Mebis notları
4
Medulla oblangata ve pons’un afferent ve efferent yolları
Mebis notları
5
Mesencephalon iç yapısı ve yolları
Mebis notları
6
Cerebellum’un iç yapısı, yolları, 4 karıncık
Mebis notları
8
Otonom sinir sistemi
Mebis notları
9
Telencephalon, Broadman alanları,
Mebis notları
10
Cortex cerebralis
Mebis notları
11
Diencephalon ve yolları,
Mebis notları
12
Koku beyni, koku yolları, limbik yollar
Mebis notları
13
Yan karıncıklar, BOS dolaşımı,
Mebis notları
14
Nuclei basales, ekstra piramidal sistem
Mebis notları
Kaynak
Mebis notu
Fonksiyonel Nöroanatomi
Doğan Taner
ODTÜ Geliştirme Vakfı !. Baskı 1998
Klinik Nöroanatomi
Richard S Snell
Yüce Yayım
Nöroanatomi Fonksiyonel Nöroanatomi
Prof Dr Fahri Dere
Nobel Kitabevi Adana
2000
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
3
PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
4
PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
9
PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
X
10
PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
3
42
Rehberli Problem Çözme
14
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
14
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
1
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
2
4
8
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
21
21
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
31
31
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
102
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(102/30)
3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
KLİNİK NÖROANATOMİ
-
Güz Dönemi
3+0
3
3
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Prof.Dr. Neslihan YÜZBAŞIOĞLU
Dersi Verenler
Prof.Dr. Neslihan YÜZBAŞIOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Fizyoterapi ve rehabilitasyon programı için gerekli olan merkezi ve periferik sinir sistemi hakkında bilgi ve çözümlerini gerçekleştirebilecektir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Sinir doku; nöron, nöroglia,Medulla oblangata ve pons’un iç yapısı,Medulla spinalis’in iç yapısı substansia grisia ve alba ve yolları hakkında genel bilgi,Medulla oblangata ve pons’un afferent ve efferent yolları,Mesencephalon iç yapısı ve yolları,Cerebellum’un iç yapısı, yolları, 4 karıncık,Otonom sinir sistemi,Telencephalon, Broadman alanları,,Cortex cerebralis,Diencephalon ve yolları,,Koku beyni, koku yolları, limbik yollar,Yan karıncıklar, BOS dolaşımı,,Nuclei basales, ekstra piramidal sistem; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
2.Medulla oblangata, pons ve mesencephalonun yapısını tanımlar.
11, 9
A
1. Merkezi ve periferik sinir sistemleri hakkında bilgi tanımlar.
11, 9
A
1.1 Sinir doku; nöroglia tanımlar
11, 9
A
1.2 Medulla oblangata ve pons’un iç yapısını anlatır.
11, 9
A
1.3 Medulla spinalis’in yolları hakkında genel bilgi verir.
11, 9
A
1.4 Medulla spinalis’in afferent ve efferent yollarını tanımlar.
11, 9
A
2.1 Medulla oblangata’nın afferent ve efferent yollarını ayırt eder.
11, 9
A
2.2 Pons’ un afferent ve efferent yollarını anlatır.
5, 9
A
3. Cerebellum’un iç yapısı, yolları 4. karıncığı anlatır.
11, 9
A
3.1 Otonom sinir sisteminin özelliklerini ayırt eder.
5, 9
A
3.2 Telencephalon, Brodman alanlarını tanımlar.
13, 9
A
4. Cortex cerebralisi tanımlar.
5, 9
A
4.1 Telencephalon’un substantia albasını ayırt eder.
11, 9
A
4.2 Yan karıncık ve BOS dolaşımı ayırt eder.
11, 9
A
5. Diencephalon’u tanımlar.
13, 9
A
5.1 Diencephalon’un yollarını anlatır.
13, 9
A
5.2 Koku beyni, koku yolları Limbik sistemi özetler.
13, 9
A
5.3 Nuclei basales, ekstra piramidal sistemi aktarır.
13, 9
A
Öğretim Yöntemleri:
11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Sinir doku; nöron, nöroglia
Mebis notları
2
Medulla oblangata ve pons’un iç yapısı
Mebis notları
3
Medulla spinalis’in iç yapısı substansia grisia ve alba ve yolları hakkında genel bilgi
Mebis notları
4
Medulla oblangata ve pons’un afferent ve efferent yolları
Mebis notları
5
Mesencephalon iç yapısı ve yolları
Mebis notları
6
Cerebellum’un iç yapısı, yolları, 4 karıncık
Mebis notları
8
Otonom sinir sistemi
Mebis notları
9
Telencephalon, Broadman alanları,
Mebis notları
10
Cortex cerebralis
Mebis notları
11
Diencephalon ve yolları,
Mebis notları
12
Koku beyni, koku yolları, limbik yollar
Mebis notları
13
Yan karıncıklar, BOS dolaşımı,
Mebis notları
14
Nuclei basales, ekstra piramidal sistem
Mebis notları
Kaynak
Mebis notu
Fonksiyonel Nöroanatomi
Doğan Taner
ODTÜ Geliştirme Vakfı !. Baskı 1998
Klinik Nöroanatomi
Richard S Snell
Yüce Yayım
Nöroanatomi Fonksiyonel Nöroanatomi
Prof Dr Fahri Dere
Nobel Kitabevi Adana
2000
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
3
PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
4
PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
9
PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
X
10
PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.