Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
KLİNİK NÖROANATOMİ | FTR2151100 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Neslihan YÜZBAŞIOĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Neslihan YÜZBAŞIOĞLU, Dr.Öğr.Üye. Selva ŞEN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Fizyoterapi ve rehabilitasyon programı için gerekli olan merkezi ve periferik sinir sistemi hakkında bilgi ve çözümlerini gerçekleştirebilecektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sinir doku; nöron, nöroglia,Medulla oblangata ve pons’un iç yapısı,Medulla spinalis’in iç yapısı substansia grisia ve alba ve yolları hakkında genel bilgi,Medulla oblangata ve pons’un afferent ve efferent yolları,Mesencephalon iç yapısı ve yolları,Cerebellum’un iç yapısı, yolları, 4 karıncık,Otonom sinir sistemi,Telencephalon, Broadman alanları,,Cortex cerebralis,Diencephalon ve yolları,,Koku beyni, koku yolları, limbik yollar,Yan karıncıklar, BOS dolaşımı,,Nuclei basales, ekstra piramidal sistem; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
2.Medulla oblangata, pons ve mesencephalonun yapısını tanımlar. | 11, 9 | A |
1. Merkezi ve periferik sinir sistemleri hakkında bilgi tanımlar. | 11, 9 | A |
1.1 Sinir doku; nöroglia tanımlar | 11, 9 | A |
1.2 Medulla oblangata ve pons’un iç yapısını anlatır. | 11, 9 | A |
1.3 Medulla spinalis’in yolları hakkında genel bilgi verir. | 11, 9 | A |
1.4 Medulla spinalis’in afferent ve efferent yollarını tanımlar. | 11, 9 | A |
2.1 Medulla oblangata’nın afferent ve efferent yollarını ayırt eder. | 11, 9 | A |
2.2 Pons’ un afferent ve efferent yollarını anlatır. | 5, 9 | A |
3. Cerebellum’un iç yapısı, yolları 4. karıncığı anlatır. | 11, 9 | A |
3.1 Otonom sinir sisteminin özelliklerini ayırt eder. | 5, 9 | A |
3.2 Telencephalon, Brodman alanlarını tanımlar. | 13, 9 | A |
4. Cortex cerebralisi tanımlar. | 5, 9 | A |
4.1 Telencephalon’un substantia albasını ayırt eder. | 11, 9 | A |
4.2 Yan karıncık ve BOS dolaşımı ayırt eder. | 11, 9 | A |
5. Diencephalon’u tanımlar. | 13, 9 | A |
5.1 Diencephalon’un yollarını anlatır. | 13, 9 | A |
5.2 Koku beyni, koku yolları Limbik sistemi özetler. | 13, 9 | A |
5.3 Nuclei basales, ekstra piramidal sistemi aktarır. | 13, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Sinir doku; nöron, nöroglia | Mebis notları |
2 | Medulla oblangata ve pons’un iç yapısı | Mebis notları |
3 | Medulla spinalis’in iç yapısı substansia grisia ve alba ve yolları hakkında genel bilgi | Mebis notları |
4 | Medulla oblangata ve pons’un afferent ve efferent yolları | Mebis notları |
5 | Mesencephalon iç yapısı ve yolları | Mebis notları |
6 | Cerebellum’un iç yapısı, yolları, 4 karıncık | Mebis notları |
8 | Otonom sinir sistemi | Mebis notları |
9 | Telencephalon, Broadman alanları, | Mebis notları |
10 | Cortex cerebralis | Mebis notları |
11 | Diencephalon ve yolları, | Mebis notları |
12 | Koku beyni, koku yolları, limbik yollar | Mebis notları |
13 | Yan karıncıklar, BOS dolaşımı, | Mebis notları |
14 | Nuclei basales, ekstra piramidal sistem | Mebis notları |
Kaynak |
Mebis notu |
Fonksiyonel Nöroanatomi
Doğan Taner
ODTÜ Geliştirme Vakfı !. Baskı 1998
Klinik Nöroanatomi
Richard S Snell
Yüce Yayım
Nöroanatomi Fonksiyonel Nöroanatomi
Prof Dr Fahri Dere
Nobel Kitabevi Adana
2000 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | | | | X | |
2 | PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar. | | | | | |
3 | PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar. | | | X | | |
4 | PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir. | | | X | | |
5 | PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | | | | | |
6 | PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | | | X | | |
7 | PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | | | X | | |
8 | PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder. | | | | | |
9 | PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir. | | | X | | |
10 | PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | | X | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Rehberli Problem Çözme | 14 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 21 | 21 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 31 | 31 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 102 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(102/30) | 3 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
KLİNİK NÖROANATOMİ | FTR2151100 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Neslihan YÜZBAŞIOĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Neslihan YÜZBAŞIOĞLU, Dr.Öğr.Üye. Selva ŞEN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Fizyoterapi ve rehabilitasyon programı için gerekli olan merkezi ve periferik sinir sistemi hakkında bilgi ve çözümlerini gerçekleştirebilecektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sinir doku; nöron, nöroglia,Medulla oblangata ve pons’un iç yapısı,Medulla spinalis’in iç yapısı substansia grisia ve alba ve yolları hakkında genel bilgi,Medulla oblangata ve pons’un afferent ve efferent yolları,Mesencephalon iç yapısı ve yolları,Cerebellum’un iç yapısı, yolları, 4 karıncık,Otonom sinir sistemi,Telencephalon, Broadman alanları,,Cortex cerebralis,Diencephalon ve yolları,,Koku beyni, koku yolları, limbik yollar,Yan karıncıklar, BOS dolaşımı,,Nuclei basales, ekstra piramidal sistem; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
2.Medulla oblangata, pons ve mesencephalonun yapısını tanımlar. | 11, 9 | A |
1. Merkezi ve periferik sinir sistemleri hakkında bilgi tanımlar. | 11, 9 | A |
1.1 Sinir doku; nöroglia tanımlar | 11, 9 | A |
1.2 Medulla oblangata ve pons’un iç yapısını anlatır. | 11, 9 | A |
1.3 Medulla spinalis’in yolları hakkında genel bilgi verir. | 11, 9 | A |
1.4 Medulla spinalis’in afferent ve efferent yollarını tanımlar. | 11, 9 | A |
2.1 Medulla oblangata’nın afferent ve efferent yollarını ayırt eder. | 11, 9 | A |
2.2 Pons’ un afferent ve efferent yollarını anlatır. | 5, 9 | A |
3. Cerebellum’un iç yapısı, yolları 4. karıncığı anlatır. | 11, 9 | A |
3.1 Otonom sinir sisteminin özelliklerini ayırt eder. | 5, 9 | A |
3.2 Telencephalon, Brodman alanlarını tanımlar. | 13, 9 | A |
4. Cortex cerebralisi tanımlar. | 5, 9 | A |
4.1 Telencephalon’un substantia albasını ayırt eder. | 11, 9 | A |
4.2 Yan karıncık ve BOS dolaşımı ayırt eder. | 11, 9 | A |
5. Diencephalon’u tanımlar. | 13, 9 | A |
5.1 Diencephalon’un yollarını anlatır. | 13, 9 | A |
5.2 Koku beyni, koku yolları Limbik sistemi özetler. | 13, 9 | A |
5.3 Nuclei basales, ekstra piramidal sistemi aktarır. | 13, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Sinir doku; nöron, nöroglia | Mebis notları |
2 | Medulla oblangata ve pons’un iç yapısı | Mebis notları |
3 | Medulla spinalis’in iç yapısı substansia grisia ve alba ve yolları hakkında genel bilgi | Mebis notları |
4 | Medulla oblangata ve pons’un afferent ve efferent yolları | Mebis notları |
5 | Mesencephalon iç yapısı ve yolları | Mebis notları |
6 | Cerebellum’un iç yapısı, yolları, 4 karıncık | Mebis notları |
8 | Otonom sinir sistemi | Mebis notları |
9 | Telencephalon, Broadman alanları, | Mebis notları |
10 | Cortex cerebralis | Mebis notları |
11 | Diencephalon ve yolları, | Mebis notları |
12 | Koku beyni, koku yolları, limbik yollar | Mebis notları |
13 | Yan karıncıklar, BOS dolaşımı, | Mebis notları |
14 | Nuclei basales, ekstra piramidal sistem | Mebis notları |
Kaynak |
Mebis notu |
Fonksiyonel Nöroanatomi
Doğan Taner
ODTÜ Geliştirme Vakfı !. Baskı 1998
Klinik Nöroanatomi
Richard S Snell
Yüce Yayım
Nöroanatomi Fonksiyonel Nöroanatomi
Prof Dr Fahri Dere
Nobel Kitabevi Adana
2000 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | | | | X | |
2 | PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar. | | | | | |
3 | PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar. | | | X | | |
4 | PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir. | | | X | | |
5 | PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | | | | | |
6 | PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | | | X | | |
7 | PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | | | X | | |
8 | PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder. | | | | | |
9 | PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir. | | | X | | |
10 | PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | | X | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:06Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:08