Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PROTEZ VE REHABİLİTASYON | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Yunus ÖZDEMİR |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Yunus ÖZDEMİR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Üst ve Alt ekstremite amputelerinde uygulanan protezleri ve rehabilitasyonunu değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Amputasyon tanımı,tarihçe,neden ve seviyeler,Üst ekstremite değerlendirme parametreleri,el-elbileği amputasyonları,protezleri,protez el tipleri,Dirsek altı,dirsek dezartikulasyonu amputasyonları ve protezleri,Dirsek üstü amputasyonu,protezleri,omuz dezartikulasyon protezleri,Üst ekstremite protezlerinde ölçü,soket tipleri,süspansiyon sistemleri,Myoelektrik protezler,Alt ekstremite amputasyonları,kısmi ayak protezleri, Syme protezleri,Dizaltı protezleri,soket tipleri,suspansiyon sistemleri,Dizaltı amputelerde yürüme ve biyomekanik özellikler,Diz dezartikulasyon protezi,dizüstü protezleri,biyomekanik özellikler,Kalça dezartikulasyon protezleri,suspansiyon sistemleri,Dizüstü amputelerinde yürüme ve biomekanik özellikler,Üst ekstremite amputelerinde protez eğitimi,Alt ekstremite amputelerinde protez eğitimi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Üst ve alt ekstremite amputasyon nedenlerini ve seviyelerini özetler | 6, 9 | A |
Üst ekstremite protezlerini ve Myoelektrik protezleri değerlendirir | 6, 9 | A |
Alt ekstremite protezlerini değerlendirir | 6, 9 | A |
Üst ekstremite amputelerinde protez rehabilitasyon programını açıklar | 6, 9 | A |
Alt ekstremite amputelerinde protez rehabilitasyon programını açıklar | 6, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Amputasyon tanımı,tarihçe,neden ve seviyeler | 1. kaynak sayfa, 519-532 |
2 | Üst ekstremite değerlendirme parametreleri,el-elbileği amputasyonları,protezleri,protez el tipleri | 1. kaynak sayfa, 837-858 |
3 | Dirsek altı,dirsek dezartikulasyonu amputasyonları ve protezleri | 1. kaynak sayfa, 837-858 |
4 | Dirsek üstü amputasyonu,protezleri,omuz dezartikulasyon protezleri | 1. kaynak sayfa, 837-858 |
5 | Üst ekstremite protezlerinde ölçü,soket tipleri,süspansiyon sistemleri | 1. kaynak sayfa, 837-858 |
6 | Myoelektrik protezler | 1. kaynak sayfa, 849-858 |
7 | Alt ekstremite amputasyonları,kısmi ayak protezleri, Syme protezleri | 1. kaynak sayfa, 563-580, 643-658 |
8 | Dizaltı protezleri,soket tipleri,suspansiyon sistemleri | 1. kaynak sayfa, 580-583, 679-710 |
9 | Dizaltı amputelerde yürüme ve biyomekanik özellikler | 1. kaynak sayfa, 711-744 |
10 | Diz dezartikulasyon protezi,dizüstü protezleri,biyomekanik özellikler | 1. kaynak sayfa, 583-586,745-774 |
11 | Kalça dezartikulasyon protezleri,suspansiyon sistemleri | 1. kaynak sayfa, 587-588, 805-816 |
12 | Dizüstü amputelerinde yürüme ve biomekanik özellikler | 1. kaynak sayfa, 745-774 |
13 | Üst ekstremite amputelerinde protez eğitimi | 1. kaynak sayfa, 859-874 |
14 | Alt ekstremite amputelerinde protez eğitimi | 1. kaynak sayfa, 711-744, 775-804 |
Kaynak |
Mebis Notları |
1- Michelle M. Lusardi,Caroline C.Nielsen,ORTHOTICS AND PROSTHETICS IN REHABILITATION I-II,Elsweer,2006 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar. | X | |||||
3 | PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar. | X | |||||
4 | PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir. | X | |||||
5 | PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
7 | PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | X | |||||
8 | PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder. | X | |||||
9 | PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir. | X | |||||
10 | PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 1 | 14 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 9 | 9 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 11 | 11 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 62 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(62/30) | 2 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PROTEZ VE REHABİLİTASYON | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Yunus ÖZDEMİR |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Yunus ÖZDEMİR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Üst ve Alt ekstremite amputelerinde uygulanan protezleri ve rehabilitasyonunu değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Amputasyon tanımı,tarihçe,neden ve seviyeler,Üst ekstremite değerlendirme parametreleri,el-elbileği amputasyonları,protezleri,protez el tipleri,Dirsek altı,dirsek dezartikulasyonu amputasyonları ve protezleri,Dirsek üstü amputasyonu,protezleri,omuz dezartikulasyon protezleri,Üst ekstremite protezlerinde ölçü,soket tipleri,süspansiyon sistemleri,Myoelektrik protezler,Alt ekstremite amputasyonları,kısmi ayak protezleri, Syme protezleri,Dizaltı protezleri,soket tipleri,suspansiyon sistemleri,Dizaltı amputelerde yürüme ve biyomekanik özellikler,Diz dezartikulasyon protezi,dizüstü protezleri,biyomekanik özellikler,Kalça dezartikulasyon protezleri,suspansiyon sistemleri,Dizüstü amputelerinde yürüme ve biomekanik özellikler,Üst ekstremite amputelerinde protez eğitimi,Alt ekstremite amputelerinde protez eğitimi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Üst ve alt ekstremite amputasyon nedenlerini ve seviyelerini özetler | 6, 9 | A |
Üst ekstremite protezlerini ve Myoelektrik protezleri değerlendirir | 6, 9 | A |
Alt ekstremite protezlerini değerlendirir | 6, 9 | A |
Üst ekstremite amputelerinde protez rehabilitasyon programını açıklar | 6, 9 | A |
Alt ekstremite amputelerinde protez rehabilitasyon programını açıklar | 6, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Amputasyon tanımı,tarihçe,neden ve seviyeler | 1. kaynak sayfa, 519-532 |
2 | Üst ekstremite değerlendirme parametreleri,el-elbileği amputasyonları,protezleri,protez el tipleri | 1. kaynak sayfa, 837-858 |
3 | Dirsek altı,dirsek dezartikulasyonu amputasyonları ve protezleri | 1. kaynak sayfa, 837-858 |
4 | Dirsek üstü amputasyonu,protezleri,omuz dezartikulasyon protezleri | 1. kaynak sayfa, 837-858 |
5 | Üst ekstremite protezlerinde ölçü,soket tipleri,süspansiyon sistemleri | 1. kaynak sayfa, 837-858 |
6 | Myoelektrik protezler | 1. kaynak sayfa, 849-858 |
7 | Alt ekstremite amputasyonları,kısmi ayak protezleri, Syme protezleri | 1. kaynak sayfa, 563-580, 643-658 |
8 | Dizaltı protezleri,soket tipleri,suspansiyon sistemleri | 1. kaynak sayfa, 580-583, 679-710 |
9 | Dizaltı amputelerde yürüme ve biyomekanik özellikler | 1. kaynak sayfa, 711-744 |
10 | Diz dezartikulasyon protezi,dizüstü protezleri,biyomekanik özellikler | 1. kaynak sayfa, 583-586,745-774 |
11 | Kalça dezartikulasyon protezleri,suspansiyon sistemleri | 1. kaynak sayfa, 587-588, 805-816 |
12 | Dizüstü amputelerinde yürüme ve biomekanik özellikler | 1. kaynak sayfa, 745-774 |
13 | Üst ekstremite amputelerinde protez eğitimi | 1. kaynak sayfa, 859-874 |
14 | Alt ekstremite amputelerinde protez eğitimi | 1. kaynak sayfa, 711-744, 775-804 |
Kaynak |
Mebis Notları |
1- Michelle M. Lusardi,Caroline C.Nielsen,ORTHOTICS AND PROSTHETICS IN REHABILITATION I-II,Elsweer,2006 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar. | X | |||||
3 | PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar. | X | |||||
4 | PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir. | X | |||||
5 | PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
7 | PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | X | |||||
8 | PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder. | X | |||||
9 | PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir. | X | |||||
10 | PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |