Halk sağlığı yaklaşımını, çalışma alanlarını, sağlık sorunlarına halk sağlığı bakış açısını tartışabilmektir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Halk Sağlığına Giriş, Halk sağlığı branşının temel felsefesi, kapsamı ve ilkeleri,Sağlıklı beslenme ve spor,Beslenme durumunun iyileştirilmesi,Üreme sağlığı/aile planlaması,Kadın sağlığı,Bulaşıcı hastalıklar,Çocuk sağlığı,Çocuk sağlığı, Yaşlı sağlığı,Kronik hastalıklar,Ruh sağlığı ve sosyal sağlık, Çevre ve iş sağlığı,Genel tekrar ve tartışma; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1. Halk sağlığı branşına ilişkin temel kavramları tartışır.
16, 9
C
2. Sağlıklı olmak ve sağlığı geliştirmek için gereken koşulları açıklar.
19, 9
C
3. Temel sağlık hizmetleri kapsamında yürütülen ülke halk sağlığı programlarını yorumlar.
16, 9
C
4. Bulaşıcı hastalıklarla mücadeleye ilişkin programları tanımlar.
16, 9
C
5. Toplumdaki özel grupların önemli/öncelikli sağlık sorunlarını halk sağlığı bakış açısıyla yorumlar.
16, 9
C
6. Dünyada ve Türkiye'deki çocuk , genç ve yaşlı sağlığı sorunlarını tanımlar.
16, 9
C
Öğretim Yöntemleri:
16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
C: Çoktan Seçmeli Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Halk Sağlığına Giriş
1. kaynak sf 1- 17
6. kaynak sf 379-392
2
Halk sağlığı branşının temel felsefesi, kapsamı ve ilkeleri
1. kaynak sf 19-42
3
Sağlıklı beslenme ve spor
1. kaynak sf 453-490
4
Beslenme durumunun iyileştirilmesi
1. kaynak sf 453-490
5
Üreme sağlığı/aile planlaması
1. kaynak sf 125-153
6
Kadın sağlığı
1. kaynak sf 93-122
7
Bulaşıcı hastalıklar
1. kaynak sf 411-451
8
Çocuk sağlığı
1. kaynak sf 43-65
9
Çocuk sağlığı
1. kaynak sf 43-65
10
Yaşlı sağlığı
1. kaynak sf 205-266
11
Kronik hastalıklar
1. kaynak sf 205-266
12
Ruh sağlığı ve sosyal sağlık
1. kaynak sf 155-178
13
Çevre ve iş sağlığı
1. kaynak sf 229-272
14
Genel tekrar ve tartışma
7
Kaynak
Mebis ders notları
1. Halk sağlığı, B. Piyal, Ankara 2011
2. Sabahat Tezcan, Epidemiyoloji: Tıbbi Araştırmaların Yöntembilimi
3. Çağatay Güler, Levent Akın; Halk Sağlığı
4. Avrupa ve Dünya Sağlık Raporları
5. Türkiye Halk Sağlığı Kurumu Stratejik Planları
6. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon , A. Karaduöam, Ö. Tunca, 2016,Pelikan
7. https://www.thsk.gov.tr/
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
X
3
PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
4
PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
9
PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
X
10
PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
2
28
Rehberli Problem Çözme
14
2
28
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
11
11
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
26
26
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
93
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(93/30)
3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
HALK SAĞLIĞI
-
Güz Dönemi
2+0
2
3
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Türü
Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Öğr.Gör. Emre DANSUK
Dersi Verenler
Öğr.Gör. Emre DANSUK
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Halk sağlığı yaklaşımını, çalışma alanlarını, sağlık sorunlarına halk sağlığı bakış açısını tartışabilmektir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Halk Sağlığına Giriş, Halk sağlığı branşının temel felsefesi, kapsamı ve ilkeleri,Sağlıklı beslenme ve spor,Beslenme durumunun iyileştirilmesi,Üreme sağlığı/aile planlaması,Kadın sağlığı,Bulaşıcı hastalıklar,Çocuk sağlığı,Çocuk sağlığı, Yaşlı sağlığı,Kronik hastalıklar,Ruh sağlığı ve sosyal sağlık, Çevre ve iş sağlığı,Genel tekrar ve tartışma; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1. Halk sağlığı branşına ilişkin temel kavramları tartışır.
16, 9
C
2. Sağlıklı olmak ve sağlığı geliştirmek için gereken koşulları açıklar.
19, 9
C
3. Temel sağlık hizmetleri kapsamında yürütülen ülke halk sağlığı programlarını yorumlar.
16, 9
C
4. Bulaşıcı hastalıklarla mücadeleye ilişkin programları tanımlar.
16, 9
C
5. Toplumdaki özel grupların önemli/öncelikli sağlık sorunlarını halk sağlığı bakış açısıyla yorumlar.
16, 9
C
6. Dünyada ve Türkiye'deki çocuk , genç ve yaşlı sağlığı sorunlarını tanımlar.
16, 9
C
Öğretim Yöntemleri:
16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
C: Çoktan Seçmeli Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Halk Sağlığına Giriş
1. kaynak sf 1- 17
6. kaynak sf 379-392
2
Halk sağlığı branşının temel felsefesi, kapsamı ve ilkeleri
1. kaynak sf 19-42
3
Sağlıklı beslenme ve spor
1. kaynak sf 453-490
4
Beslenme durumunun iyileştirilmesi
1. kaynak sf 453-490
5
Üreme sağlığı/aile planlaması
1. kaynak sf 125-153
6
Kadın sağlığı
1. kaynak sf 93-122
7
Bulaşıcı hastalıklar
1. kaynak sf 411-451
8
Çocuk sağlığı
1. kaynak sf 43-65
9
Çocuk sağlığı
1. kaynak sf 43-65
10
Yaşlı sağlığı
1. kaynak sf 205-266
11
Kronik hastalıklar
1. kaynak sf 205-266
12
Ruh sağlığı ve sosyal sağlık
1. kaynak sf 155-178
13
Çevre ve iş sağlığı
1. kaynak sf 229-272
14
Genel tekrar ve tartışma
7
Kaynak
Mebis ders notları
1. Halk sağlığı, B. Piyal, Ankara 2011
2. Sabahat Tezcan, Epidemiyoloji: Tıbbi Araştırmaların Yöntembilimi
3. Çağatay Güler, Levent Akın; Halk Sağlığı
4. Avrupa ve Dünya Sağlık Raporları
5. Türkiye Halk Sağlığı Kurumu Stratejik Planları
6. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon , A. Karaduöam, Ö. Tunca, 2016,Pelikan
7. https://www.thsk.gov.tr/
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
X
3
PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
4
PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
9
PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
X
10
PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.