Geriatrik rehabilitasyon kapsamında fizyoterapi uygulamalarını değerlendirmektir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Geriatrik rehabilitasyona giriş,Sağlıklı yaşlanma,Muskuloskeletal değişimler,Kardiyopulmoner değişimler,Nörolojik değişimler,Denge ve yürüme bozuklukları,Düşme problemleri,Duyusal değişimler,Yaşlıda psikososyal değişimler,Terapatik egzersizler,Grup egzersizleri,Egzersiz uygulamaları (pratik),Egzersiz uygulamaları(pratik),Genel tekrar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Geriatrik rehabilitasyona giriş, genel bakış ve sağlıklı yaşlanmayı tartışır.
6, 9
A
Geriatrik rehabilitasyon ve sağlıklı yaşlanma kapsamını açıklar
6, 9
A
Yaşlılarda görülen muskuloskeletal, kardiyopulmoner, nörolojik, psikososyal, genitoüriner değişiklikleri tartışır
6, 9
A
Denge ve düşme sorunlarını, yürüme bozukluklarını, değerlendirme yöntemlerini ve fizyoterapi programını tanımlar
6, 9
A
Genitoüriner değişimlerde uygulanan tedaviyi ve inkontinans fizyoterapi yöntemlerini açıklar
6, 9
A
Yaşlılarda egzersiz uygulamaları, programları ve ev programını tanımlar
6, 9
A
Ergonomik önerileri sıralar
6, 9
A
Öğretim Yöntemleri:
6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Geriatrik rehabilitasyona giriş
1. kaynak sayfa, 213-216
2
Sağlıklı yaşlanma
3. kaynak sayfa, 1226-1237
3
Muskuloskeletal değişimler
1. kaynak sayfa, 216-218, 2. kaynak sayfa, 97-110
4
Kardiyopulmoner değişimler
1. kaynak sayfa, 219-220
5
Nörolojik değişimler
1. kaynak sayfa, 218-219
6
Denge ve yürüme bozuklukları
1. kaynak sayfa, 223-224
7
Düşme problemleri
1. kaynak sayfa, 224-226
8
Duyusal değişimler
1. kaynak sayfa, 220-222
9
Yaşlıda psikososyal değişimler
1. kaynak sayfa, 220-222
10
Terapatik egzersizler
1. kaynak sayfa, 323-344
11
Grup egzersizleri
1. kaynak sayfa, 323-344
12
Egzersiz uygulamaları (pratik)
1. kaynak sayfa, 323-344
13
Egzersiz uygulamaları(pratik)
1. kaynak sayfa, 323-344
14
Genel tekrar
Kaynak
Mebis Notları
1. Z. Candan Algun (ed.) Fizyoterapi Rehabilitasyon DEÜ yayınları, 2012
2. Deniz Evcik, Kas İskalet Sisteminde Pratik Ölçme ve Değerlendirme,2008
3. Saadet Otman, Egzersiz Tedavisinde Temel Prensipleri ve Yöntemleri,2014
4. Rosemary M. Scully, Marylou R. Barnes, Physical Therapy.
5. Stuart Porter, Tıdy’s Physiotherapy 2008
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
X
3
PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
4
PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
X
9
PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
X
10
PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
3
42
Rehberli Problem Çözme
14
4
56
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
14
1
14
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
6
6
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
6
6
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
124
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(124/30)
4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
GERİATRİK FİZYOTERAPİ
-
Bahar Dönemi
1+2
2
4
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Öğr.Gör. Emre DANSUK
Dersi Verenler
Öğr.Gör. Emre DANSUK
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Geriatrik rehabilitasyon kapsamında fizyoterapi uygulamalarını değerlendirmektir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Geriatrik rehabilitasyona giriş,Sağlıklı yaşlanma,Muskuloskeletal değişimler,Kardiyopulmoner değişimler,Nörolojik değişimler,Denge ve yürüme bozuklukları,Düşme problemleri,Duyusal değişimler,Yaşlıda psikososyal değişimler,Terapatik egzersizler,Grup egzersizleri,Egzersiz uygulamaları (pratik),Egzersiz uygulamaları(pratik),Genel tekrar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Geriatrik rehabilitasyona giriş, genel bakış ve sağlıklı yaşlanmayı tartışır.
6, 9
A
Geriatrik rehabilitasyon ve sağlıklı yaşlanma kapsamını açıklar
6, 9
A
Yaşlılarda görülen muskuloskeletal, kardiyopulmoner, nörolojik, psikososyal, genitoüriner değişiklikleri tartışır
6, 9
A
Denge ve düşme sorunlarını, yürüme bozukluklarını, değerlendirme yöntemlerini ve fizyoterapi programını tanımlar
6, 9
A
Genitoüriner değişimlerde uygulanan tedaviyi ve inkontinans fizyoterapi yöntemlerini açıklar
6, 9
A
Yaşlılarda egzersiz uygulamaları, programları ve ev programını tanımlar
6, 9
A
Ergonomik önerileri sıralar
6, 9
A
Öğretim Yöntemleri:
6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Geriatrik rehabilitasyona giriş
1. kaynak sayfa, 213-216
2
Sağlıklı yaşlanma
3. kaynak sayfa, 1226-1237
3
Muskuloskeletal değişimler
1. kaynak sayfa, 216-218, 2. kaynak sayfa, 97-110
4
Kardiyopulmoner değişimler
1. kaynak sayfa, 219-220
5
Nörolojik değişimler
1. kaynak sayfa, 218-219
6
Denge ve yürüme bozuklukları
1. kaynak sayfa, 223-224
7
Düşme problemleri
1. kaynak sayfa, 224-226
8
Duyusal değişimler
1. kaynak sayfa, 220-222
9
Yaşlıda psikososyal değişimler
1. kaynak sayfa, 220-222
10
Terapatik egzersizler
1. kaynak sayfa, 323-344
11
Grup egzersizleri
1. kaynak sayfa, 323-344
12
Egzersiz uygulamaları (pratik)
1. kaynak sayfa, 323-344
13
Egzersiz uygulamaları(pratik)
1. kaynak sayfa, 323-344
14
Genel tekrar
Kaynak
Mebis Notları
1. Z. Candan Algun (ed.) Fizyoterapi Rehabilitasyon DEÜ yayınları, 2012
2. Deniz Evcik, Kas İskalet Sisteminde Pratik Ölçme ve Değerlendirme,2008
3. Saadet Otman, Egzersiz Tedavisinde Temel Prensipleri ve Yöntemleri,2014
4. Rosemary M. Scully, Marylou R. Barnes, Physical Therapy.
5. Stuart Porter, Tıdy’s Physiotherapy 2008
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
X
3
PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
4
PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
X
9
PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
X
10
PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.