Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MESLEKİ İNGİLİZCE II | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Dilanur KUTLU ÖZKARAOĞLU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Dilanur KUTLU ÖZKARAOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Fizyoterapi ve Rahabilitasyon öğrencilerinin iş ortamında İngilizce iletişim becerilerini kullanma yetilerini geliştirmek; alanlarına özel İngilizce kelimeleri ve metinleri öğrenmelerini sağlamanın yanısıra, onlara yazılı ve sesli İngilizce Fizyoterapi metinlerini anlama, yazma ve konuşma becerilerini geliştirebilecekleri imkanları sunmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; The Diagnostic Process (Tanı sürecini öğrenme, tanı koyma) (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma) ,Examinations and Diagnostic Tests (Hastayı muayene etmeyi ve tanı testlerini öğrenme) (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma) ,Actions (Vücudun hareketlerini öğrenme, güçlük ifade etme) (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma) ,Motor Tasks (Motor görevleri öğrenme, farklılıkları tartışma) (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma) ,Reflexes (Refleksleri ve sınıflarını öğrenme, işlev ifade etme) (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma) ,Outcomes (Tedavi sonuçlarını tespit etmeyi öğrenme, bir ifadenin açıklamasını talep etme) (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma) ,Patient Management (Hasta yönetimini öğrenme, deneyimlerini ifade etme) (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma) ,Risk Factors (Risk faktörlerini öğrenme, hasta veya hastalık öyküsünü sorma) (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma) ,Common Injuries and Ailments (Yaygın sakatlanmaları ve rahatsızlıkları öğrenme) (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma) ,Stretching (Germe - esnetme hareketlerini öğrenme, amaç sorma) (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma) , Joint Mobilization (Eklem mobilizasyonunu öğrenme, tavsiyede bulunma) (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma) ,Improving Balance (Denge artırıcı uygulamaları öğrenme, seçenekleri listeleme) (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma) ,Giving Feedback (Fizyoterapide hasta geri bildirimini öğrenme, yardım talep etme) (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma) ,Aquatic Exercise 1 & 2 (Akuatik egzersizleri/Su egzersizlerini öğrenme, faydalarını açıklama) (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma) ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Fizyoterapiyi İngilizce olarak tanımlar. | 16, 37, 9 | C, F |
Tanı süreci, tanı testleri ve muayeneleri anlar. | 16, 37, 9 | C, F |
Hasta yönetimi ve risk faktörlerini öğrenir. | 16, 37, 9 | C, F |
Anatomik bölgeleri ve vücut hareketlerini kavrar ve ifade eder. | 16, 37, 9 | C, F |
Yaygın yaralanmaları ve rahatsızlıkları sınıflandırır. | 16, 37, 9 | C, F |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | C: Çoktan Seçmeli Sınav, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | The Diagnostic Process (Tanı sürecini öğrenme, tanı koyma) (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma) | Mebis notu |
2 | Examinations and Diagnostic Tests (Hastayı muayene etmeyi ve tanı testlerini öğrenme) (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma) | Mebis notu |
3 | Actions (Vücudun hareketlerini öğrenme, güçlük ifade etme) (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma) | Mebis notu |
4 | Motor Tasks (Motor görevleri öğrenme, farklılıkları tartışma) (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma) | Mebis notu |
5 | Reflexes (Refleksleri ve sınıflarını öğrenme, işlev ifade etme) (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma) | Mebis notu |
6 | Outcomes (Tedavi sonuçlarını tespit etmeyi öğrenme, bir ifadenin açıklamasını talep etme) (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma) | Mebis notu |
7 | Patient Management (Hasta yönetimini öğrenme, deneyimlerini ifade etme) (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma) | Mebis notu |
8 | Risk Factors (Risk faktörlerini öğrenme, hasta veya hastalık öyküsünü sorma) (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma) | Mebis notu |
9 | Common Injuries and Ailments (Yaygın sakatlanmaları ve rahatsızlıkları öğrenme) (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma) | Mebis notu |
10 | Stretching (Germe - esnetme hareketlerini öğrenme, amaç sorma) (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma) | Mebis notu |
11 | Joint Mobilization (Eklem mobilizasyonunu öğrenme, tavsiyede bulunma) (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma) | Mebis notu |
12 | Improving Balance (Denge artırıcı uygulamaları öğrenme, seçenekleri listeleme) (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma) | Mebis notu |
13 | Giving Feedback (Fizyoterapide hasta geri bildirimini öğrenme, yardım talep etme) (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma) | Mebis notu |
14 | Aquatic Exercise 1 & 2 (Akuatik egzersizleri/Su egzersizlerini öğrenme, faydalarını açıklama) (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma) | Mebis notu |
Kaynak |
Career Paths - Physiotherapy, Express Publishing, 2015, ISBN:978-1-4715-4234-3 |
- |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar. | X | |||||
3 | PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar. | X | |||||
4 | PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir. | X | |||||
5 | PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
7 | PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | X | |||||
8 | PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder. | X | |||||
9 | PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir. | X | |||||
10 | PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 3 | 3 | 9 | |||
Rehberli Problem Çözme | 5 | 8 | 40 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 3 | 2 | 6 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 2 | 2 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 5 | 5 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 1 | 1 | 1 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 2 | 7 | 14 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 12 | 12 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 89 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(89/30) | 3 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MESLEKİ İNGİLİZCE II | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Dilanur KUTLU ÖZKARAOĞLU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Dilanur KUTLU ÖZKARAOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Fizyoterapi ve Rahabilitasyon öğrencilerinin iş ortamında İngilizce iletişim becerilerini kullanma yetilerini geliştirmek; alanlarına özel İngilizce kelimeleri ve metinleri öğrenmelerini sağlamanın yanısıra, onlara yazılı ve sesli İngilizce Fizyoterapi metinlerini anlama, yazma ve konuşma becerilerini geliştirebilecekleri imkanları sunmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; The Diagnostic Process (Tanı sürecini öğrenme, tanı koyma) (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma) ,Examinations and Diagnostic Tests (Hastayı muayene etmeyi ve tanı testlerini öğrenme) (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma) ,Actions (Vücudun hareketlerini öğrenme, güçlük ifade etme) (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma) ,Motor Tasks (Motor görevleri öğrenme, farklılıkları tartışma) (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma) ,Reflexes (Refleksleri ve sınıflarını öğrenme, işlev ifade etme) (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma) ,Outcomes (Tedavi sonuçlarını tespit etmeyi öğrenme, bir ifadenin açıklamasını talep etme) (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma) ,Patient Management (Hasta yönetimini öğrenme, deneyimlerini ifade etme) (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma) ,Risk Factors (Risk faktörlerini öğrenme, hasta veya hastalık öyküsünü sorma) (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma) ,Common Injuries and Ailments (Yaygın sakatlanmaları ve rahatsızlıkları öğrenme) (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma) ,Stretching (Germe - esnetme hareketlerini öğrenme, amaç sorma) (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma) , Joint Mobilization (Eklem mobilizasyonunu öğrenme, tavsiyede bulunma) (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma) ,Improving Balance (Denge artırıcı uygulamaları öğrenme, seçenekleri listeleme) (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma) ,Giving Feedback (Fizyoterapide hasta geri bildirimini öğrenme, yardım talep etme) (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma) ,Aquatic Exercise 1 & 2 (Akuatik egzersizleri/Su egzersizlerini öğrenme, faydalarını açıklama) (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma) ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Fizyoterapiyi İngilizce olarak tanımlar. | 16, 37, 9 | C, F |
Tanı süreci, tanı testleri ve muayeneleri anlar. | 16, 37, 9 | C, F |
Hasta yönetimi ve risk faktörlerini öğrenir. | 16, 37, 9 | C, F |
Anatomik bölgeleri ve vücut hareketlerini kavrar ve ifade eder. | 16, 37, 9 | C, F |
Yaygın yaralanmaları ve rahatsızlıkları sınıflandırır. | 16, 37, 9 | C, F |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | C: Çoktan Seçmeli Sınav, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | The Diagnostic Process (Tanı sürecini öğrenme, tanı koyma) (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma) | Mebis notu |
2 | Examinations and Diagnostic Tests (Hastayı muayene etmeyi ve tanı testlerini öğrenme) (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma) | Mebis notu |
3 | Actions (Vücudun hareketlerini öğrenme, güçlük ifade etme) (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma) | Mebis notu |
4 | Motor Tasks (Motor görevleri öğrenme, farklılıkları tartışma) (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma) | Mebis notu |
5 | Reflexes (Refleksleri ve sınıflarını öğrenme, işlev ifade etme) (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma) | Mebis notu |
6 | Outcomes (Tedavi sonuçlarını tespit etmeyi öğrenme, bir ifadenin açıklamasını talep etme) (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma) | Mebis notu |
7 | Patient Management (Hasta yönetimini öğrenme, deneyimlerini ifade etme) (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma) | Mebis notu |
8 | Risk Factors (Risk faktörlerini öğrenme, hasta veya hastalık öyküsünü sorma) (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma) | Mebis notu |
9 | Common Injuries and Ailments (Yaygın sakatlanmaları ve rahatsızlıkları öğrenme) (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma) | Mebis notu |
10 | Stretching (Germe - esnetme hareketlerini öğrenme, amaç sorma) (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma) | Mebis notu |
11 | Joint Mobilization (Eklem mobilizasyonunu öğrenme, tavsiyede bulunma) (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma) | Mebis notu |
12 | Improving Balance (Denge artırıcı uygulamaları öğrenme, seçenekleri listeleme) (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma) | Mebis notu |
13 | Giving Feedback (Fizyoterapide hasta geri bildirimini öğrenme, yardım talep etme) (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma) | Mebis notu |
14 | Aquatic Exercise 1 & 2 (Akuatik egzersizleri/Su egzersizlerini öğrenme, faydalarını açıklama) (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma) | Mebis notu |
Kaynak |
Career Paths - Physiotherapy, Express Publishing, 2015, ISBN:978-1-4715-4234-3 |
- |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar. | X | |||||
3 | PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar. | X | |||||
4 | PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir. | X | |||||
5 | PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
7 | PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | X | |||||
8 | PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder. | X | |||||
9 | PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir. | X | |||||
10 | PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |