Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FİZİKSEL AKTİVİTE I | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Onur KÖKSAL |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Gülay ARAS BAYRAM |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Sağlık ve fiziksel aktivite kavramlarını tanıtmak, aktivite ve egzersizlerin sağlıklı yaşamdaki önemini değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sağlığın tanımı ve temel sağlık,Fiziksel inaktivite,Fiziksel aktivite değerlendirilmesi,Fiziksel uygunluk,Fiziksel uygunluk değerlendirme,Fiziksel aktivite değerlendirmesinde vaka analizi,Fiziksel uygunluk değerlendirmesinde vaka çalışması,İskelet kasları ve enerji metabolizması,Egzersiz eğitimi prensipleri 5S kuralı,Egzersiz Riskleri,Aerobik egzersizler,Anaerobik ve kuvvetlendirme egzersizleri,Esneklik egzersizleri,Motor uygunluk egzersizleri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Sağlıkla ilgili temel kavramları değerlendirir. | 16, 9 | A |
Sağlığı etkileyen faktörleri açıklar. | 13, 5, 9 | C |
Fiziksel aktivitenin sağlıklı yaşam üzerindeki yerini tartışır. | 16, 9 | A |
Fiziksel aktivite, egzersiz ve spor kavramlarını tanımlar. | 16, 9 | A |
Fiziksel uygunluk kavramını ve unsurlarını tanımlar. | 16, 9 | A |
Egzersiz eğitimi prensiplerini ve egzersiz reçetelendirmesini tartışır. | 16, 9 | A |
Yaralanmalarda acil müdahile prensiplerini tanımlar. | 5, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, C: Çoktan Seçmeli Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sağlığın tanımı ve temel sağlık | Mebis notları |
2 | Fiziksel inaktivite | Mebis notları |
3 | Fiziksel aktivite değerlendirilmesi | Mebis notları |
4 | Fiziksel uygunluk | Mebis notları |
5 | Fiziksel uygunluk değerlendirme | Mebis notları |
6 | Fiziksel aktivite değerlendirmesinde vaka analizi | Mebis notları |
7 | Fiziksel uygunluk değerlendirmesinde vaka çalışması | Mebis notları |
8 | İskelet kasları ve enerji metabolizması | Mebis notları |
9 | Egzersiz eğitimi prensipleri 5S kuralı | Mebis notları |
10 | Egzersiz Riskleri | Mebis notları |
11 | Aerobik egzersizler | Mebis notları |
12 | Anaerobik ve kuvvetlendirme egzersizleri | Mebis notları |
13 | Esneklik egzersizleri | Mebis notları |
14 | Motor uygunluk egzersizleri | Mebis notları |
Kaynak |
Mebis notları |
1-Essentials of Exercise physiology, W.D. McArdle, F.I. Katch, V.L. Katch, Lippincott, Williams Wilkins, Baltimore, 2000 2-Egzersiz ve Spor Fizyolojisi, 6. baskı, N. Akgün, Ege Üniv. Basımevi, 1996 3-Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon, İlkeler ve Uygulamalar C:1, 4. Baskı (Bölüm-17), Güneş Tıp Kitapevleri, Ankara, 2007 4-Spor yaralanmalarında FTR prensipleri, N. Ergun, G. Baltacı, Hacettepe Üniv. FTRYO yayınları, 2006, Ankara 5-Therapeutic Exercise C.M. Hall, L.T.Brody, Lippincott, Williams Wilkins, Baltimore, 1999 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar. | X | |||||
3 | PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar. | X | |||||
4 | PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir. | X | |||||
5 | PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | ||||||
7 | PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | X | |||||
8 | PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder. | ||||||
9 | PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir. | X | |||||
10 | PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 4 | 4 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 10 | 10 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 67 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(67/30) | 2 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FİZİKSEL AKTİVİTE I | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Onur KÖKSAL |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Gülay ARAS BAYRAM |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Sağlık ve fiziksel aktivite kavramlarını tanıtmak, aktivite ve egzersizlerin sağlıklı yaşamdaki önemini değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sağlığın tanımı ve temel sağlık,Fiziksel inaktivite,Fiziksel aktivite değerlendirilmesi,Fiziksel uygunluk,Fiziksel uygunluk değerlendirme,Fiziksel aktivite değerlendirmesinde vaka analizi,Fiziksel uygunluk değerlendirmesinde vaka çalışması,İskelet kasları ve enerji metabolizması,Egzersiz eğitimi prensipleri 5S kuralı,Egzersiz Riskleri,Aerobik egzersizler,Anaerobik ve kuvvetlendirme egzersizleri,Esneklik egzersizleri,Motor uygunluk egzersizleri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Sağlıkla ilgili temel kavramları değerlendirir. | 16, 9 | A |
Sağlığı etkileyen faktörleri açıklar. | 13, 5, 9 | C |
Fiziksel aktivitenin sağlıklı yaşam üzerindeki yerini tartışır. | 16, 9 | A |
Fiziksel aktivite, egzersiz ve spor kavramlarını tanımlar. | 16, 9 | A |
Fiziksel uygunluk kavramını ve unsurlarını tanımlar. | 16, 9 | A |
Egzersiz eğitimi prensiplerini ve egzersiz reçetelendirmesini tartışır. | 16, 9 | A |
Yaralanmalarda acil müdahile prensiplerini tanımlar. | 5, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, C: Çoktan Seçmeli Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sağlığın tanımı ve temel sağlık | Mebis notları |
2 | Fiziksel inaktivite | Mebis notları |
3 | Fiziksel aktivite değerlendirilmesi | Mebis notları |
4 | Fiziksel uygunluk | Mebis notları |
5 | Fiziksel uygunluk değerlendirme | Mebis notları |
6 | Fiziksel aktivite değerlendirmesinde vaka analizi | Mebis notları |
7 | Fiziksel uygunluk değerlendirmesinde vaka çalışması | Mebis notları |
8 | İskelet kasları ve enerji metabolizması | Mebis notları |
9 | Egzersiz eğitimi prensipleri 5S kuralı | Mebis notları |
10 | Egzersiz Riskleri | Mebis notları |
11 | Aerobik egzersizler | Mebis notları |
12 | Anaerobik ve kuvvetlendirme egzersizleri | Mebis notları |
13 | Esneklik egzersizleri | Mebis notları |
14 | Motor uygunluk egzersizleri | Mebis notları |
Kaynak |
Mebis notları |
1-Essentials of Exercise physiology, W.D. McArdle, F.I. Katch, V.L. Katch, Lippincott, Williams Wilkins, Baltimore, 2000 2-Egzersiz ve Spor Fizyolojisi, 6. baskı, N. Akgün, Ege Üniv. Basımevi, 1996 3-Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon, İlkeler ve Uygulamalar C:1, 4. Baskı (Bölüm-17), Güneş Tıp Kitapevleri, Ankara, 2007 4-Spor yaralanmalarında FTR prensipleri, N. Ergun, G. Baltacı, Hacettepe Üniv. FTRYO yayınları, 2006, Ankara 5-Therapeutic Exercise C.M. Hall, L.T.Brody, Lippincott, Williams Wilkins, Baltimore, 1999 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar. | X | |||||
3 | PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar. | X | |||||
4 | PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir. | X | |||||
5 | PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | ||||||
7 | PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | X | |||||
8 | PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder. | ||||||
9 | PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir. | X | |||||
10 | PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |