Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
FİZİKSEL AKTİVİTE I-Güz Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Onur KÖKSAL
Dersi VerenlerDoç.Dr. Gülay ARAS BAYRAM
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıSağlık ve fiziksel aktivite kavramlarını tanıtmak, aktivite ve egzersizlerin sağlıklı yaşamdaki önemini değerlendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Sağlığın tanımı ve temel sağlık,Fiziksel inaktivite,Fiziksel aktivite değerlendirilmesi,Fiziksel uygunluk,Fiziksel uygunluk değerlendirme,Fiziksel aktivite değerlendirmesinde vaka analizi,Fiziksel uygunluk değerlendirmesinde vaka çalışması,İskelet kasları ve enerji metabolizması,Egzersiz eğitimi prensipleri 5S kuralı,Egzersiz Riskleri,Aerobik egzersizler,Anaerobik ve kuvvetlendirme egzersizleri,Esneklik egzersizleri,Motor uygunluk egzersizleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Sağlıkla ilgili temel kavramları değerlendirir.16, 9A
Sağlığı etkileyen faktörleri açıklar.13, 5, 9C
Fiziksel aktivitenin sağlıklı yaşam üzerindeki yerini tartışır.16, 9A
Fiziksel aktivite, egzersiz ve spor kavramlarını tanımlar.16, 9A
Fiziksel uygunluk kavramını ve unsurlarını tanımlar.16, 9A
Egzersiz eğitimi prensiplerini ve egzersiz reçetelendirmesini tartışır.16, 9A
Yaralanmalarda acil müdahile prensiplerini tanımlar.5, 9A
Öğretim Yöntemleri:13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, C: Çoktan Seçmeli Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Sağlığın tanımı ve temel sağlıkMebis notları
2Fiziksel inaktiviteMebis notları
3Fiziksel aktivite değerlendirilmesiMebis notları
4Fiziksel uygunlukMebis notları
5Fiziksel uygunluk değerlendirmeMebis notları
6Fiziksel aktivite değerlendirmesinde vaka analiziMebis notları
7Fiziksel uygunluk değerlendirmesinde vaka çalışmasıMebis notları
8İskelet kasları ve enerji metabolizmasıMebis notları
9Egzersiz eğitimi prensipleri 5S kuralıMebis notları
10Egzersiz RiskleriMebis notları
11Aerobik egzersizlerMebis notları
12Anaerobik ve kuvvetlendirme egzersizleriMebis notları
13Esneklik egzersizleriMebis notları
14Motor uygunluk egzersizleriMebis notları
Kaynak
Mebis notları
1-Essentials of Exercise physiology, W.D. McArdle, F.I. Katch, V.L. Katch, Lippincott, Williams Wilkins, Baltimore, 2000 2-Egzersiz ve Spor Fizyolojisi, 6. baskı, N. Akgün, Ege Üniv. Basımevi, 1996 3-Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon, İlkeler ve Uygulamalar C:1, 4. Baskı (Bölüm-17), Güneş Tıp Kitapevleri, Ankara, 2007 4-Spor yaralanmalarında FTR prensipleri, N. Ergun, G. Baltacı, Hacettepe Üniv. FTRYO yayınları, 2006, Ankara 5-Therapeutic Exercise C.M. Hall, L.T.Brody, Lippincott, Williams Wilkins, Baltimore, 1999

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
X
3
PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
4
PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
9
PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
X
10
PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi144
Okul Dışı Diğer Faaliyetler11010
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11010
Genel Sınav ve Hazırlığı11515
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)67
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(67/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
FİZİKSEL AKTİVİTE I-Güz Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Onur KÖKSAL
Dersi VerenlerDoç.Dr. Gülay ARAS BAYRAM
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıSağlık ve fiziksel aktivite kavramlarını tanıtmak, aktivite ve egzersizlerin sağlıklı yaşamdaki önemini değerlendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Sağlığın tanımı ve temel sağlık,Fiziksel inaktivite,Fiziksel aktivite değerlendirilmesi,Fiziksel uygunluk,Fiziksel uygunluk değerlendirme,Fiziksel aktivite değerlendirmesinde vaka analizi,Fiziksel uygunluk değerlendirmesinde vaka çalışması,İskelet kasları ve enerji metabolizması,Egzersiz eğitimi prensipleri 5S kuralı,Egzersiz Riskleri,Aerobik egzersizler,Anaerobik ve kuvvetlendirme egzersizleri,Esneklik egzersizleri,Motor uygunluk egzersizleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Sağlıkla ilgili temel kavramları değerlendirir.16, 9A
Sağlığı etkileyen faktörleri açıklar.13, 5, 9C
Fiziksel aktivitenin sağlıklı yaşam üzerindeki yerini tartışır.16, 9A
Fiziksel aktivite, egzersiz ve spor kavramlarını tanımlar.16, 9A
Fiziksel uygunluk kavramını ve unsurlarını tanımlar.16, 9A
Egzersiz eğitimi prensiplerini ve egzersiz reçetelendirmesini tartışır.16, 9A
Yaralanmalarda acil müdahile prensiplerini tanımlar.5, 9A
Öğretim Yöntemleri:13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, C: Çoktan Seçmeli Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Sağlığın tanımı ve temel sağlıkMebis notları
2Fiziksel inaktiviteMebis notları
3Fiziksel aktivite değerlendirilmesiMebis notları
4Fiziksel uygunlukMebis notları
5Fiziksel uygunluk değerlendirmeMebis notları
6Fiziksel aktivite değerlendirmesinde vaka analiziMebis notları
7Fiziksel uygunluk değerlendirmesinde vaka çalışmasıMebis notları
8İskelet kasları ve enerji metabolizmasıMebis notları
9Egzersiz eğitimi prensipleri 5S kuralıMebis notları
10Egzersiz RiskleriMebis notları
11Aerobik egzersizlerMebis notları
12Anaerobik ve kuvvetlendirme egzersizleriMebis notları
13Esneklik egzersizleriMebis notları
14Motor uygunluk egzersizleriMebis notları
Kaynak
Mebis notları
1-Essentials of Exercise physiology, W.D. McArdle, F.I. Katch, V.L. Katch, Lippincott, Williams Wilkins, Baltimore, 2000 2-Egzersiz ve Spor Fizyolojisi, 6. baskı, N. Akgün, Ege Üniv. Basımevi, 1996 3-Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon, İlkeler ve Uygulamalar C:1, 4. Baskı (Bölüm-17), Güneş Tıp Kitapevleri, Ankara, 2007 4-Spor yaralanmalarında FTR prensipleri, N. Ergun, G. Baltacı, Hacettepe Üniv. FTRYO yayınları, 2006, Ankara 5-Therapeutic Exercise C.M. Hall, L.T.Brody, Lippincott, Williams Wilkins, Baltimore, 1999

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
X
3
PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
4
PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
9
PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
X
10
PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:06Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:08