Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
HOLİSTİK FİZYOTERAPİ | PTR3174580 | Güz Dönemi | 1+2 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Ayşe Nur TUNALI |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Holistik fizyoterapi prensiplerini,fizyolojik cevaplarını ve uygulama tekniklerini değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sağlıkta holistik yaklaşım,Sujok tekniğinin temel sistemi,Sujok ve kas iskelet sistemi,Sujok ve organlar,Sujok uygulaması,Craniosacral osteopati,Genel Tekrar,Craniosacral osteopati ve fizyoterapi,Craniosacral uygulama,Enerji beden ve anatomisi,Enerji terapilerindeki değişkenler,Enerji terapi uygulamaları,Fizyoterapide eterik yağlar ve kullanımı,Tedavi teknikleri ve değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Fizyoterapide Sujok yönteminin önemini etkilerini ve endikasyonlarını tartışır | 6, 9 | A |
Craniosakral osteopatiyi açıklar. | 6, 9 | A |
Craniosacral osteopatinin kas iskelet sistemi üzerine ve iç organlara etkilerini tanımlar. | 6, 9 | A |
Enerji terapilerinden örnekler gösterir. | 6, 9 | A |
Fizyoterapide enerji terapilerinin etkilerini ve endikasyonlarını açıklar. | 6, 9 | A |
Enerji terapilerinden örnekler sıralar. | 6, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Sağlıkta holistik yaklaşım | 4. kaynak, sayfa 13 |
2 | Sujok tekniğinin temel sistemi | 6. kaynak, sayfa 9-13 |
3 | Sujok ve kas iskelet sistemi | 6. kaynak, sayfa 30-32 |
4 | Sujok ve organlar | 6. kaynak, sayfa 32-33 |
5 | Sujok uygulaması | 6. kaynak, sayfa 59-84 |
6 | Craniosacral osteopati | http://faculty.une.edu/com/jnorton/PDFfilesCranial/CranialPhysiology.pdf |
7 | Genel Tekrar | Mebis notları |
8 | Craniosacral osteopati ve fizyoterapi | Mebis notları |
9 | Craniosacral uygulama | Mebis notları |
10 | Enerji beden ve anatomisi | 4. kaynak, sayfa 75-95 |
11 | Enerji terapilerindeki değişkenler | 4. kaynak, sayfa 39-51 |
12 | Enerji terapi uygulamaları | 4. kaynak, sayfa 97-102 |
13 | Fizyoterapide eterik yağlar ve kullanımı | 6. kaynak sayfa 36-57 |
14 | Tedavi teknikleri ve değerlendirme | Mebis notları |
Kaynak |
Mebis notları |
1- Hiroshi Sakagami’Alternative Medicine’ 2012 Croatia 2-Loulou Brown ‘ Alternative Medicine’ 1999 3-Donal O’Mathuna,Walter L. Larimore’ Alternative Medicine’ 2006 4- Wilhelm ZA, Refleksoloji,Dharma 2003 5- Lagatree KM, Feng Shui,Akaşa, 2010 6- Woo PJ, Sujok Seed Therapy, 2000 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | | | X | | |
2 | PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar. | | | X | | |
3 | PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar. | | | X | | |
4 | PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir. | | X | | | |
5 | PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | | | X | | |
6 | PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | | X | | | |
7 | PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | | | X | | |
8 | PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder. | | | X | | |
9 | PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir. | | | | | X |
10 | PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | | | | X | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Rehberli Problem Çözme | 14 | 3 | 42 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 6 | 6 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 7 | 7 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 97 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(97/30) | 3 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
HOLİSTİK FİZYOTERAPİ | PTR3174580 | Güz Dönemi | 1+2 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Ayşe Nur TUNALI |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Holistik fizyoterapi prensiplerini,fizyolojik cevaplarını ve uygulama tekniklerini değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sağlıkta holistik yaklaşım,Sujok tekniğinin temel sistemi,Sujok ve kas iskelet sistemi,Sujok ve organlar,Sujok uygulaması,Craniosacral osteopati,Genel Tekrar,Craniosacral osteopati ve fizyoterapi,Craniosacral uygulama,Enerji beden ve anatomisi,Enerji terapilerindeki değişkenler,Enerji terapi uygulamaları,Fizyoterapide eterik yağlar ve kullanımı,Tedavi teknikleri ve değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Fizyoterapide Sujok yönteminin önemini etkilerini ve endikasyonlarını tartışır | 6, 9 | A |
Craniosakral osteopatiyi açıklar. | 6, 9 | A |
Craniosacral osteopatinin kas iskelet sistemi üzerine ve iç organlara etkilerini tanımlar. | 6, 9 | A |
Enerji terapilerinden örnekler gösterir. | 6, 9 | A |
Fizyoterapide enerji terapilerinin etkilerini ve endikasyonlarını açıklar. | 6, 9 | A |
Enerji terapilerinden örnekler sıralar. | 6, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Sağlıkta holistik yaklaşım | 4. kaynak, sayfa 13 |
2 | Sujok tekniğinin temel sistemi | 6. kaynak, sayfa 9-13 |
3 | Sujok ve kas iskelet sistemi | 6. kaynak, sayfa 30-32 |
4 | Sujok ve organlar | 6. kaynak, sayfa 32-33 |
5 | Sujok uygulaması | 6. kaynak, sayfa 59-84 |
6 | Craniosacral osteopati | http://faculty.une.edu/com/jnorton/PDFfilesCranial/CranialPhysiology.pdf |
7 | Genel Tekrar | Mebis notları |
8 | Craniosacral osteopati ve fizyoterapi | Mebis notları |
9 | Craniosacral uygulama | Mebis notları |
10 | Enerji beden ve anatomisi | 4. kaynak, sayfa 75-95 |
11 | Enerji terapilerindeki değişkenler | 4. kaynak, sayfa 39-51 |
12 | Enerji terapi uygulamaları | 4. kaynak, sayfa 97-102 |
13 | Fizyoterapide eterik yağlar ve kullanımı | 6. kaynak sayfa 36-57 |
14 | Tedavi teknikleri ve değerlendirme | Mebis notları |
Kaynak |
Mebis notları |
1- Hiroshi Sakagami’Alternative Medicine’ 2012 Croatia 2-Loulou Brown ‘ Alternative Medicine’ 1999 3-Donal O’Mathuna,Walter L. Larimore’ Alternative Medicine’ 2006 4- Wilhelm ZA, Refleksoloji,Dharma 2003 5- Lagatree KM, Feng Shui,Akaşa, 2010 6- Woo PJ, Sujok Seed Therapy, 2000 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | | | X | | |
2 | PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar. | | | X | | |
3 | PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar. | | | X | | |
4 | PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir. | | X | | | |
5 | PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | | | X | | |
6 | PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | | X | | | |
7 | PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | | | X | | |
8 | PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder. | | | X | | |
9 | PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir. | | | | | X |
10 | PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | | | | X | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 11/10/2023 - 15:52Son Güncelleme Tarihi: 11/10/2023 - 15:55