Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
ANATOMİ II | PTR1239770 | Bahar Dönemi | 2+2 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Burak BİLECENOĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Alper ATASEVER |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Solunum, ürogenital, endokrin ve sinir sistemleri ile duyu organları hakkında bilgi vermek ve pratik uygulamalar yaptırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Solunum Sistemi ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi-1,Solunum Sistemi ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi-2,Ürogenital Sistem ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi,Endokrin Sistem ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi,Lenfatik Sistem ve İmmün Sistemi Oluşturan anatomik Yapılar,Sinir Sistemi Organizasyonu ve Sınıflandırması-1,Sinir Sistemi Organizasyonu ve Sınıflandırması-2,Genel Tekrar,Merkezi Sinir Sistemi-1,Merkezi Sinir Sistemi-2,Periferik Sinir Sistemi-1,Periferik Sinir Sistemi-2,Otonom Sinir Sistemi,Duyu Organları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Solunum, ürogenital, endokrin ve sinir sistemleri ile ilgili temel terim ve oluşumları açıklar. | 11, 5 | A |
Solunum sistemini terimleri açıklar ve oluşumları gösterir. | 11, 5 | A |
Ürogenital ve endokrin sistemlerle ilgili terimleri açıklar ve oluşumları gösterir. | 11, 5 | A |
Sinir sistemleri ile ilgili terimleri açıklar ve oluşumları gösterir. | 11, 5 | A |
İnsan vücudunu oluşturan sistemleri açıklar ve ilişkilendirir. | 11, 5 | A |
Solunum sistemi anatomisini tanır. | 11, 5 | A |
Ürogenital sistem anatomisini ayırt eder. | 11, 5 | A |
Endokrin organların bölgesel anatomisi ve morfolojik yapısını tanır. | 11, 5 | A |
Sinir sistemi anatomisini açıklar ve yorumlar. | 11, 5 | A |
İnsan vücudunu oluşturan sistemler hakkında pratik uygulamalar yapar. | 11, 5 | A |
Bütün kemikler, eklemler ve kasları tanır, fonksiyonlarını açıklar. | 11, 5 | A |
Ağız boşluğundaki yapıları ve sindirim kanalını oluşturan organları gösterir. | 11, 5 | A |
Kalbin yerini, kalple ilgili oluşumları, arter ve venleri gösterir. | 11, 5 | A |
Üst ve alt solunum yolu organlarını gösterir. | 11, 5 | A |
Böbrek, mesane, üreter ve üretrayı ayırt eder, erkek ve kadın genital organlarını karşılaştırır. | 11, 5 | A |
Merkezi ve periferik sinir sistemleri ile otonom sinir sistemine ait oluşumları tanır. | 11, 5 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Solunum Sistemi ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi-1 | mebis notu |
2 | Solunum Sistemi ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi-2 | mebis notu |
3 | Ürogenital Sistem ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi | mebis notu |
4 | Endokrin Sistem ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi | mebis notu |
5 | Lenfatik Sistem ve İmmün Sistemi Oluşturan anatomik Yapılar | mebis notu |
6 | Sinir Sistemi Organizasyonu ve Sınıflandırması-1 | mebis notu |
7 | Sinir Sistemi Organizasyonu ve Sınıflandırması-2 | mebis notu |
8 | Genel Tekrar | mebis notu |
9 | Merkezi Sinir Sistemi-1 | mebis notu |
10 | Merkezi Sinir Sistemi-2 | mebis notu |
11 | Periferik Sinir Sistemi-1 | mebis notu |
12 | Periferik Sinir Sistemi-2 | mebis notu |
13 | Otonom Sinir Sistemi | mebis notu |
14 | Duyu Organları | mebis notu |
Kaynak |
Mebis notu öğrenciye verilir. |
1-Putz R, Pabst R. Sobotta atlas of human anatomy Volume 2 12th English Ed. Munich, Urban & Schwarzenberg 1994
2-Netter FH. Atlas of human anatomy (second edition). USA, Novartis, 1997.
3-Moore KL, Persaud TVN. The Developing Human (Clinically Oriented Embryology). Fifth ed. Philadelphia, WB Saunders Company, 1993
4-Yıldırım M. İnsan Anatomisi. Nobel kitabevi, İstanbul 2003.
5-Arıncı K, Elhan A. Anatomi I, II. Güneş kitabevi, Ankara, 2003.
6-Moore K, AF. Dalley: Clinically oriented anatomy. Fourth ed. Lippincot Williams &Wilkins Company, Philadelphia, 1999 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | | | | X | |
2 | PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar. | | X | | | |
3 | PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar. | | X | | | |
4 | PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir. | | X | | | |
5 | PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | | | X | | |
6 | PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | | X | | | |
7 | PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | | X | | | |
8 | PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder. | | | | X | |
9 | PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir. | | | | | X |
10 | PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 4 | 5 | 20 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 21 | 21 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 25 | 25 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 122 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(122/30) | 4 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
ANATOMİ II | PTR1239770 | Bahar Dönemi | 2+2 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Burak BİLECENOĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Alper ATASEVER |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Solunum, ürogenital, endokrin ve sinir sistemleri ile duyu organları hakkında bilgi vermek ve pratik uygulamalar yaptırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Solunum Sistemi ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi-1,Solunum Sistemi ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi-2,Ürogenital Sistem ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi,Endokrin Sistem ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi,Lenfatik Sistem ve İmmün Sistemi Oluşturan anatomik Yapılar,Sinir Sistemi Organizasyonu ve Sınıflandırması-1,Sinir Sistemi Organizasyonu ve Sınıflandırması-2,Genel Tekrar,Merkezi Sinir Sistemi-1,Merkezi Sinir Sistemi-2,Periferik Sinir Sistemi-1,Periferik Sinir Sistemi-2,Otonom Sinir Sistemi,Duyu Organları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Solunum, ürogenital, endokrin ve sinir sistemleri ile ilgili temel terim ve oluşumları açıklar. | 11, 5 | A |
Solunum sistemini terimleri açıklar ve oluşumları gösterir. | 11, 5 | A |
Ürogenital ve endokrin sistemlerle ilgili terimleri açıklar ve oluşumları gösterir. | 11, 5 | A |
Sinir sistemleri ile ilgili terimleri açıklar ve oluşumları gösterir. | 11, 5 | A |
İnsan vücudunu oluşturan sistemleri açıklar ve ilişkilendirir. | 11, 5 | A |
Solunum sistemi anatomisini tanır. | 11, 5 | A |
Ürogenital sistem anatomisini ayırt eder. | 11, 5 | A |
Endokrin organların bölgesel anatomisi ve morfolojik yapısını tanır. | 11, 5 | A |
Sinir sistemi anatomisini açıklar ve yorumlar. | 11, 5 | A |
İnsan vücudunu oluşturan sistemler hakkında pratik uygulamalar yapar. | 11, 5 | A |
Bütün kemikler, eklemler ve kasları tanır, fonksiyonlarını açıklar. | 11, 5 | A |
Ağız boşluğundaki yapıları ve sindirim kanalını oluşturan organları gösterir. | 11, 5 | A |
Kalbin yerini, kalple ilgili oluşumları, arter ve venleri gösterir. | 11, 5 | A |
Üst ve alt solunum yolu organlarını gösterir. | 11, 5 | A |
Böbrek, mesane, üreter ve üretrayı ayırt eder, erkek ve kadın genital organlarını karşılaştırır. | 11, 5 | A |
Merkezi ve periferik sinir sistemleri ile otonom sinir sistemine ait oluşumları tanır. | 11, 5 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Solunum Sistemi ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi-1 | mebis notu |
2 | Solunum Sistemi ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi-2 | mebis notu |
3 | Ürogenital Sistem ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi | mebis notu |
4 | Endokrin Sistem ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi | mebis notu |
5 | Lenfatik Sistem ve İmmün Sistemi Oluşturan anatomik Yapılar | mebis notu |
6 | Sinir Sistemi Organizasyonu ve Sınıflandırması-1 | mebis notu |
7 | Sinir Sistemi Organizasyonu ve Sınıflandırması-2 | mebis notu |
8 | Genel Tekrar | mebis notu |
9 | Merkezi Sinir Sistemi-1 | mebis notu |
10 | Merkezi Sinir Sistemi-2 | mebis notu |
11 | Periferik Sinir Sistemi-1 | mebis notu |
12 | Periferik Sinir Sistemi-2 | mebis notu |
13 | Otonom Sinir Sistemi | mebis notu |
14 | Duyu Organları | mebis notu |
Kaynak |
Mebis notu öğrenciye verilir. |
1-Putz R, Pabst R. Sobotta atlas of human anatomy Volume 2 12th English Ed. Munich, Urban & Schwarzenberg 1994
2-Netter FH. Atlas of human anatomy (second edition). USA, Novartis, 1997.
3-Moore KL, Persaud TVN. The Developing Human (Clinically Oriented Embryology). Fifth ed. Philadelphia, WB Saunders Company, 1993
4-Yıldırım M. İnsan Anatomisi. Nobel kitabevi, İstanbul 2003.
5-Arıncı K, Elhan A. Anatomi I, II. Güneş kitabevi, Ankara, 2003.
6-Moore K, AF. Dalley: Clinically oriented anatomy. Fourth ed. Lippincot Williams &Wilkins Company, Philadelphia, 1999 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | | | | X | |
2 | PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar. | | X | | | |
3 | PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar. | | X | | | |
4 | PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir. | | X | | | |
5 | PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | | | X | | |
6 | PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | | X | | | |
7 | PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | | X | | | |
8 | PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder. | | | | X | |
9 | PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir. | | | | | X |
10 | PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 11/10/2023 - 15:52Son Güncelleme Tarihi: 11/10/2023 - 15:55