Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GEBELİKTE ULTRASONOGRAFİ | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Asiye KOCATÜRK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. Nurcan ARMAĞAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilere obstetrik ve jinekolojik ultrason muayeneleri yapma ve yorumlama becerisi kazandırmak |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tanışma ve ders içeriğinin paylaşılması Ultrasonografi nedir?,Ultrasonografik terimler.,Jinekolojik ultrasonografi ile hasta değerlendirme ,Obstetrik ultrasonografi ile fetal sağlığı değerlendirme. ,USG ile patolojik bulguları değerlendirme,Jinekolojik bimanuel muayene. ,Servikal smear ve vaginal kültür alma. ,Üreme sağlığı danışmanlığı,Steril pakette RİA yükleme ve Rahim İçi Araç uygulama. ,İzlem Danışmanlığı.,Uygulama ,Uygulama ,Uygulama ,Uygulama ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Ultrasonografinin tarihçesini ve kullanılan terimleri bilir | 10, 16, 9 | A |
Jinekolojik ultrasonografi ile hasta değerlendirmesini yapar | 16, 8, 9 | A |
Obstetrik ultrasonografi ile fetal sağlığı değerlendirir | 16, 8, 9 | A |
Jinekolojik bimanuel muayene ile başvuranı değerlendirir | 16, 6, 9 | A |
Servikal smear ve vaginal kültür alır | 16, 17, 6, 9 | A |
Üreme sağlığı danışmanlığı yapar | 16, 17, 4, 6, 9 | A |
Kontraseptif yöntemler hakkında danışmanlık yapar | 16, 17, 4, 6, 9 | A |
Steril pakette RİA yükleme ve Rahim İçi Araç uygulama becerisini geliştirir | 16, 17, 4, 6, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma ve ders içeriğinin paylaşılması Ultrasonografi nedir? | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
2 | Ultrasonografik terimler. | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
3 | Jinekolojik ultrasonografi ile hasta değerlendirme | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
4 | Obstetrik ultrasonografi ile fetal sağlığı değerlendirme. | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
5 | USG ile patolojik bulguları değerlendirme | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
6 | Jinekolojik bimanuel muayene. | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
7 | Servikal smear ve vaginal kültür alma. | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
8 | Üreme sağlığı danışmanlığı | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
9 | Steril pakette RİA yükleme ve Rahim İçi Araç uygulama. | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
10 | İzlem Danışmanlığı. | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
11 | Uygulama | |
12 | Uygulama | |
13 | Uygulama | |
14 | Uygulama |
Kaynak |
Obstetrik ve jinekolojide usg atlası. (Peter M Doublet) Obstetrik ve jinekolojik ultrason olgu gözden geçirme serisi.( Karen L Reuter) Obstetrik ve jinekolojide usg (Nedim Çiçek) |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Ebelik alanında bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatür takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. Toplumun sağlık ve refahı için; sağlık ve ebelik alanındaki bilimsel gelişmeler doğrultusunda bütüncül yaklaşım ile temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
3 | PY-3. Ebelik alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak riskli durumları tanımlayabilir ve kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir. | X | |||||
4 | PY-4. Sağlık ekibinin bir üyesi olarak disiplin içi ve disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. | X | |||||
5 | PY-5. Ebelik uygulamalarında ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir. | X | |||||
6 | PY-6. Ebelik eğitiminde edindiği teorik bilgileri klinik uygulamalarında uzman eğiticilerin gözetiminde geliştirir. | X | |||||
7 | PY-7. Ebelik uygulamalarında bilimsel ilke ve yöntemleri kullanır. | X | |||||
8 | PY-8. Bilimsel araştırma yaparak, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına göre, ebelik uygulamalarında kullanabilir. | X | |||||
9 | PY-9. Toplumun fiziksel, ruhsal ve sosyo-kültürel özeliklerini tanımlar. | X | |||||
10 | PY-10. Doğum öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönem boyunca, kadına, yenidoğana, aileye ve topluma gerekli hizmeti sağlar. | X | |||||
11 | PY-11. Anne ve çocuk sağlığını geliştirmek için Aile Planlaması danışmanlığını yapar. | ||||||
12 | PY-12. Normal doğumları kendi sorumluluğunda yaptırabilir. | X | |||||
13 | PY-13. Ebelik mesleği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir. | X | |||||
14 | PY- 14. Yaptığı uygulamaları düzenli bir şekilde belgeler, tam ve eksiksiz kayıt tutar. | X | |||||
15 | PY-15. Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim,teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir. | X | |||||
16 | PY-16. İnsanın psiko-sosyal yönünü değerlendirerek etkili iletişim kurar. | X | |||||
17 | PY-17. Ebelik alanında uluslararası literatüre ulaşmak ve katkı sağlayabilmek için yeterli düzeyde İngilizceyi kullanır. | X | |||||
18 | PY-18. Ebelik mesleğinin gelişimini destekleyecek ulusal ve uluslararası boyutta mesleki örgütler ve sivil toplum kuruluşları ile iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
19 | PY-19. Ebelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. | X | |||||
20 | PY-20. Mesleki etik ilke ve değerlerine uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | X | |||||
21 | PY-21. Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 91 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(91/30) | 3 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GEBELİKTE ULTRASONOGRAFİ | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Asiye KOCATÜRK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. Nurcan ARMAĞAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilere obstetrik ve jinekolojik ultrason muayeneleri yapma ve yorumlama becerisi kazandırmak |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tanışma ve ders içeriğinin paylaşılması Ultrasonografi nedir?,Ultrasonografik terimler.,Jinekolojik ultrasonografi ile hasta değerlendirme ,Obstetrik ultrasonografi ile fetal sağlığı değerlendirme. ,USG ile patolojik bulguları değerlendirme,Jinekolojik bimanuel muayene. ,Servikal smear ve vaginal kültür alma. ,Üreme sağlığı danışmanlığı,Steril pakette RİA yükleme ve Rahim İçi Araç uygulama. ,İzlem Danışmanlığı.,Uygulama ,Uygulama ,Uygulama ,Uygulama ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Ultrasonografinin tarihçesini ve kullanılan terimleri bilir | 10, 16, 9 | A |
Jinekolojik ultrasonografi ile hasta değerlendirmesini yapar | 16, 8, 9 | A |
Obstetrik ultrasonografi ile fetal sağlığı değerlendirir | 16, 8, 9 | A |
Jinekolojik bimanuel muayene ile başvuranı değerlendirir | 16, 6, 9 | A |
Servikal smear ve vaginal kültür alır | 16, 17, 6, 9 | A |
Üreme sağlığı danışmanlığı yapar | 16, 17, 4, 6, 9 | A |
Kontraseptif yöntemler hakkında danışmanlık yapar | 16, 17, 4, 6, 9 | A |
Steril pakette RİA yükleme ve Rahim İçi Araç uygulama becerisini geliştirir | 16, 17, 4, 6, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma ve ders içeriğinin paylaşılması Ultrasonografi nedir? | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
2 | Ultrasonografik terimler. | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
3 | Jinekolojik ultrasonografi ile hasta değerlendirme | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
4 | Obstetrik ultrasonografi ile fetal sağlığı değerlendirme. | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
5 | USG ile patolojik bulguları değerlendirme | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
6 | Jinekolojik bimanuel muayene. | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
7 | Servikal smear ve vaginal kültür alma. | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
8 | Üreme sağlığı danışmanlığı | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
9 | Steril pakette RİA yükleme ve Rahim İçi Araç uygulama. | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
10 | İzlem Danışmanlığı. | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
11 | Uygulama | |
12 | Uygulama | |
13 | Uygulama | |
14 | Uygulama |
Kaynak |
Obstetrik ve jinekolojide usg atlası. (Peter M Doublet) Obstetrik ve jinekolojik ultrason olgu gözden geçirme serisi.( Karen L Reuter) Obstetrik ve jinekolojide usg (Nedim Çiçek) |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Ebelik alanında bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatür takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. Toplumun sağlık ve refahı için; sağlık ve ebelik alanındaki bilimsel gelişmeler doğrultusunda bütüncül yaklaşım ile temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
3 | PY-3. Ebelik alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak riskli durumları tanımlayabilir ve kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir. | X | |||||
4 | PY-4. Sağlık ekibinin bir üyesi olarak disiplin içi ve disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. | X | |||||
5 | PY-5. Ebelik uygulamalarında ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir. | X | |||||
6 | PY-6. Ebelik eğitiminde edindiği teorik bilgileri klinik uygulamalarında uzman eğiticilerin gözetiminde geliştirir. | X | |||||
7 | PY-7. Ebelik uygulamalarında bilimsel ilke ve yöntemleri kullanır. | X | |||||
8 | PY-8. Bilimsel araştırma yaparak, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına göre, ebelik uygulamalarında kullanabilir. | X | |||||
9 | PY-9. Toplumun fiziksel, ruhsal ve sosyo-kültürel özeliklerini tanımlar. | X | |||||
10 | PY-10. Doğum öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönem boyunca, kadına, yenidoğana, aileye ve topluma gerekli hizmeti sağlar. | X | |||||
11 | PY-11. Anne ve çocuk sağlığını geliştirmek için Aile Planlaması danışmanlığını yapar. | ||||||
12 | PY-12. Normal doğumları kendi sorumluluğunda yaptırabilir. | X | |||||
13 | PY-13. Ebelik mesleği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir. | X | |||||
14 | PY- 14. Yaptığı uygulamaları düzenli bir şekilde belgeler, tam ve eksiksiz kayıt tutar. | X | |||||
15 | PY-15. Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim,teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir. | X | |||||
16 | PY-16. İnsanın psiko-sosyal yönünü değerlendirerek etkili iletişim kurar. | X | |||||
17 | PY-17. Ebelik alanında uluslararası literatüre ulaşmak ve katkı sağlayabilmek için yeterli düzeyde İngilizceyi kullanır. | X | |||||
18 | PY-18. Ebelik mesleğinin gelişimini destekleyecek ulusal ve uluslararası boyutta mesleki örgütler ve sivil toplum kuruluşları ile iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
19 | PY-19. Ebelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. | X | |||||
20 | PY-20. Mesleki etik ilke ve değerlerine uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | X | |||||
21 | PY-21. Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |