Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
RİSKLİ DOĞUM VE DOĞUM SONU DÖNEM UYGULAMA | - | Bahar Dönemi | 0+16 | 4 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Asiye KOCATÜRK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Asiye KOCATÜRK, Öğr.Gör. İclal İlknur ÖZDEMİR, Öğr.Gör. Merve ŞEN, Öğr.Gör. Hilal ALAN, Öğr.Gör. Bilge KILIÇ, Öğr.Gör. Seda DEMİR, Öğr.Gör. Begüm YILDIRIM, İremnur ÇİFTÇİ, Öğr.Gör. Merve IŞIK, Öğr.Gör. Hatice TOP |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Doğum sonu döneme ilişkin değişiklikleri öğrenmesi, bu bilgilerini bakımında kullanarak normalden sapma durumlarında ve sağlığı olumsuz etkileyen durumların düzeltilmesi için temel sağlık hizmetleri içinde gerekli davranışları ve ilkeleri kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tanışma, dersin tanıtımı, ders öğrenme çıktısının program yeterlilikleri ilişkisinin kurulması Klinik uygulama yerleri hakkında bilgilendirme,Riskli doğum eyleminin tanılar (İstanbul İl Sağlık Müdürlüğüne Bağlı Kamu Hastaneleri- 16 Saat) ,Riskli doğum eyleminin tanılar (İstanbul İl Sağlık Müdürlüğüne Bağlı Kamu Hastaneleri- 16 Saat) ,Komplikasyonlu Doğum Eylemine Annenin Hazırlar (İstanbul İl Sağlık Müdürlüğüne Bağlı Kamu Hastaneleri- 16 Saat) ,Komplikasyonlu Doğum Eylemine Annenin Hazırlar (İstanbul İl Sağlık Müdürlüğüne Bağlı Kamu Hastaneleri- 16 Saat) ,Prezentasyon anormalliklerini tanılar (İstanbul İl Sağlık Müdürlüğüne Bağlı Kamu Hastaneleri- 16 Saat) ,Prezentasyon anormalliklerini tanılar (İstanbul İl Sağlık Müdürlüğüne Bağlı Kamu Hastaneleri- 16 Saat) ,Fetusa ait gelişme anormallikleri tanılar (İstanbul İl Sağlık Müdürlüğüne Bağlı Kamu Hastaneleri- 16 Saat) ,Fetusa ait gelişme anormallikleri tanılar (İstanbul İl Sağlık Müdürlüğüne Bağlı Kamu Hastaneleri- 16 Saat) ,Doğum sonu kanamalarda anormal durumları tanılar ve ebelik bakımının sağlar (İstanbul İl Sağlık Müdürlüğüne Bağlı Kamu Hastaneleri- 16 Saat) ,Doğum sonu tromboembolik durumlar tanılar ve ebelik bakımını sağlar (İstanbul İl Sağlık Müdürlüğüne Bağlı Kamu Hastaneleri- 16 Saat) ,Doğum sonu enfeksiyonlar tanılar ve ebelik bakımını uygular(İstanbul İl Sağlık Müdürlüğüne Bağlı Kamu Hastaneleri- 16 Saat) ,Doğum sonu enfeksiyonlar tanılar ve ebelik bakımını uygular(İstanbul İl Sağlık Müdürlüğüne Bağlı Kamu Hastaneleri- 16 Saat),Klinik uygulama, Dersin Değerlendirilmesi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Makat doğumun ikinci ve üçüncü devresinin izlem ve yönetimi | 16, 17, 38, 4, 9 | E |
Epizyotomi açma ve onarma | 16, 17, 38, 4, 9 | E |
Elle halas (plasentanın elle çıkarılması) | 16, 17, 38, 4, 9 | E |
Yenidoğanın göbeginin kesme ve baglama doğum odasında ilk değerlendirme ve bakım | 16, 17, 38, 4, 9 | E |
Lohusanın fizik muayenesi | 10, 16, 17, 38, 4, 9 | E |
Doğum sonu egzersizler | 16, 17, 38, 4, 9 | E |
Doğum sonu kanamada anormal durumları bilir | ||
Doğum sonu tromboemboliyi tespit eder ve bakım sağlar |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 38: Bakım Planı, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma, dersin tanıtımı, ders öğrenme çıktısının program yeterlilikleri ilişkisinin kurulması Klinik uygulama yerleri hakkında bilgilendirme | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
2 | Riskli doğum eyleminin tanılar (İstanbul İl Sağlık Müdürlüğüne Bağlı Kamu Hastaneleri- 16 Saat) | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
3 | Riskli doğum eyleminin tanılar (İstanbul İl Sağlık Müdürlüğüne Bağlı Kamu Hastaneleri- 16 Saat) | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
4 | Komplikasyonlu Doğum Eylemine Annenin Hazırlar (İstanbul İl Sağlık Müdürlüğüne Bağlı Kamu Hastaneleri- 16 Saat) | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
5 | Komplikasyonlu Doğum Eylemine Annenin Hazırlar (İstanbul İl Sağlık Müdürlüğüne Bağlı Kamu Hastaneleri- 16 Saat) | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
6 | Prezentasyon anormalliklerini tanılar (İstanbul İl Sağlık Müdürlüğüne Bağlı Kamu Hastaneleri- 16 Saat) | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
7 | Prezentasyon anormalliklerini tanılar (İstanbul İl Sağlık Müdürlüğüne Bağlı Kamu Hastaneleri- 16 Saat) | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
8 | Fetusa ait gelişme anormallikleri tanılar (İstanbul İl Sağlık Müdürlüğüne Bağlı Kamu Hastaneleri- 16 Saat) | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
9 | Fetusa ait gelişme anormallikleri tanılar (İstanbul İl Sağlık Müdürlüğüne Bağlı Kamu Hastaneleri- 16 Saat) | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
10 | Doğum sonu kanamalarda anormal durumları tanılar ve ebelik bakımının sağlar (İstanbul İl Sağlık Müdürlüğüne Bağlı Kamu Hastaneleri- 16 Saat) | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
11 | Doğum sonu tromboembolik durumlar tanılar ve ebelik bakımını sağlar (İstanbul İl Sağlık Müdürlüğüne Bağlı Kamu Hastaneleri- 16 Saat) | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
12 | Doğum sonu enfeksiyonlar tanılar ve ebelik bakımını uygular(İstanbul İl Sağlık Müdürlüğüne Bağlı Kamu Hastaneleri- 16 Saat) | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
13 | Doğum sonu enfeksiyonlar tanılar ve ebelik bakımını uygular(İstanbul İl Sağlık Müdürlüğüne Bağlı Kamu Hastaneleri- 16 Saat) | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
14 | Klinik uygulama, Dersin Değerlendirilmesi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
Kaynak |
1. Hemşire ve Ebelere Yönelik Kadın Sağlığı ve Hastalıkları. Ed. Prof. Dr. Nezihe Kızılkaya Beji, İstanbul, 2015, Nobel Tıp Kitapevleri 2. Obstetrik ve Jinekolojinin Temelleri Prof.Dr.Cazip Üstün, İdris Koçak, İstanbul, 2009. Nobel Tıp Kitapevleri. 3. Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği El Kitabı Ed Prof. Dr. Anahit Coşkun, İstanbul, 2000 4. Şirin A, Kavlak O (2008). Kadın Sağlığı. Birinci Basım, İstanbul: Bedray Yayıncılık. 5. Taşkın L (2011). Doğum ve Kadın Sağlığı Hemşireliği. Onuncu Basım, Ankara: Sistem Ofset Matbaacılık. 6. Taşkın L, Eroğlu K, Terzioğlu F, Vural G, Kutlu Ö (2011). Hemşire ve Ebeler İçin Doğum ve Kadın Sağlığı Uygulama Rehberi. Ankara:Palme Yayıncılık. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Ebelik alanında bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatür takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. Toplumun sağlık ve refahı için; sağlık ve ebelik alanındaki bilimsel gelişmeler doğrultusunda bütüncül yaklaşım ile temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
3 | PY-3. Ebelik alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak riskli durumları tanımlayabilir ve kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir. | X | |||||
4 | PY-4. Sağlık ekibinin bir üyesi olarak disiplin içi ve disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. | X | |||||
5 | PY-5. Ebelik uygulamalarında ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir. | X | |||||
6 | PY-6. Ebelik eğitiminde edindiği teorik bilgileri klinik uygulamalarında uzman eğiticilerin gözetiminde geliştirir. | X | |||||
7 | PY-7. Ebelik uygulamalarında bilimsel ilke ve yöntemleri kullanır. | X | |||||
8 | PY-8. Bilimsel araştırma yaparak, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına göre, ebelik uygulamalarında kullanabilir. | X | |||||
9 | PY-9. Toplumun fiziksel, ruhsal ve sosyo-kültürel özeliklerini tanımlar. | X | |||||
10 | PY-10. Doğum öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönem boyunca, kadına, yenidoğana, aileye ve topluma gerekli hizmeti sağlar. | X | |||||
11 | PY-11. Anne ve çocuk sağlığını geliştirmek için Aile Planlaması danışmanlığını yapar. | X | |||||
12 | PY-12. Normal doğumları kendi sorumluluğunda yaptırabilir. | X | |||||
13 | PY-13. Ebelik mesleği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir. | X | |||||
14 | PY- 14. Yaptığı uygulamaları düzenli bir şekilde belgeler, tam ve eksiksiz kayıt tutar. | X | |||||
15 | PY-15. Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim,teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir. | X | |||||
16 | PY-16. İnsanın psiko-sosyal yönünü değerlendirerek etkili iletişim kurar. | X | |||||
17 | PY-17. Ebelik alanında uluslararası literatüre ulaşmak ve katkı sağlayabilmek için yeterli düzeyde İngilizceyi kullanır. | X | |||||
18 | PY-18. Ebelik mesleğinin gelişimini destekleyecek ulusal ve uluslararası boyutta mesleki örgütler ve sivil toplum kuruluşları ile iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
19 | PY-19. Ebelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. | X | |||||
20 | PY-20. Mesleki etik ilke ve değerlerine uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | X | |||||
21 | PY-21. Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 16 | 224 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 1 | 5 | 5 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 244 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(244/30) | 8 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
RİSKLİ DOĞUM VE DOĞUM SONU DÖNEM UYGULAMA | - | Bahar Dönemi | 0+16 | 4 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Asiye KOCATÜRK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Asiye KOCATÜRK, Öğr.Gör. İclal İlknur ÖZDEMİR, Öğr.Gör. Merve ŞEN, Öğr.Gör. Hilal ALAN, Öğr.Gör. Bilge KILIÇ, Öğr.Gör. Seda DEMİR, Öğr.Gör. Begüm YILDIRIM, İremnur ÇİFTÇİ, Öğr.Gör. Merve IŞIK, Öğr.Gör. Hatice TOP |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Doğum sonu döneme ilişkin değişiklikleri öğrenmesi, bu bilgilerini bakımında kullanarak normalden sapma durumlarında ve sağlığı olumsuz etkileyen durumların düzeltilmesi için temel sağlık hizmetleri içinde gerekli davranışları ve ilkeleri kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tanışma, dersin tanıtımı, ders öğrenme çıktısının program yeterlilikleri ilişkisinin kurulması Klinik uygulama yerleri hakkında bilgilendirme,Riskli doğum eyleminin tanılar (İstanbul İl Sağlık Müdürlüğüne Bağlı Kamu Hastaneleri- 16 Saat) ,Riskli doğum eyleminin tanılar (İstanbul İl Sağlık Müdürlüğüne Bağlı Kamu Hastaneleri- 16 Saat) ,Komplikasyonlu Doğum Eylemine Annenin Hazırlar (İstanbul İl Sağlık Müdürlüğüne Bağlı Kamu Hastaneleri- 16 Saat) ,Komplikasyonlu Doğum Eylemine Annenin Hazırlar (İstanbul İl Sağlık Müdürlüğüne Bağlı Kamu Hastaneleri- 16 Saat) ,Prezentasyon anormalliklerini tanılar (İstanbul İl Sağlık Müdürlüğüne Bağlı Kamu Hastaneleri- 16 Saat) ,Prezentasyon anormalliklerini tanılar (İstanbul İl Sağlık Müdürlüğüne Bağlı Kamu Hastaneleri- 16 Saat) ,Fetusa ait gelişme anormallikleri tanılar (İstanbul İl Sağlık Müdürlüğüne Bağlı Kamu Hastaneleri- 16 Saat) ,Fetusa ait gelişme anormallikleri tanılar (İstanbul İl Sağlık Müdürlüğüne Bağlı Kamu Hastaneleri- 16 Saat) ,Doğum sonu kanamalarda anormal durumları tanılar ve ebelik bakımının sağlar (İstanbul İl Sağlık Müdürlüğüne Bağlı Kamu Hastaneleri- 16 Saat) ,Doğum sonu tromboembolik durumlar tanılar ve ebelik bakımını sağlar (İstanbul İl Sağlık Müdürlüğüne Bağlı Kamu Hastaneleri- 16 Saat) ,Doğum sonu enfeksiyonlar tanılar ve ebelik bakımını uygular(İstanbul İl Sağlık Müdürlüğüne Bağlı Kamu Hastaneleri- 16 Saat) ,Doğum sonu enfeksiyonlar tanılar ve ebelik bakımını uygular(İstanbul İl Sağlık Müdürlüğüne Bağlı Kamu Hastaneleri- 16 Saat),Klinik uygulama, Dersin Değerlendirilmesi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Makat doğumun ikinci ve üçüncü devresinin izlem ve yönetimi | 16, 17, 38, 4, 9 | E |
Epizyotomi açma ve onarma | 16, 17, 38, 4, 9 | E |
Elle halas (plasentanın elle çıkarılması) | 16, 17, 38, 4, 9 | E |
Yenidoğanın göbeginin kesme ve baglama doğum odasında ilk değerlendirme ve bakım | 16, 17, 38, 4, 9 | E |
Lohusanın fizik muayenesi | 10, 16, 17, 38, 4, 9 | E |
Doğum sonu egzersizler | 16, 17, 38, 4, 9 | E |
Doğum sonu kanamada anormal durumları bilir | ||
Doğum sonu tromboemboliyi tespit eder ve bakım sağlar |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 38: Bakım Planı, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma, dersin tanıtımı, ders öğrenme çıktısının program yeterlilikleri ilişkisinin kurulması Klinik uygulama yerleri hakkında bilgilendirme | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
2 | Riskli doğum eyleminin tanılar (İstanbul İl Sağlık Müdürlüğüne Bağlı Kamu Hastaneleri- 16 Saat) | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
3 | Riskli doğum eyleminin tanılar (İstanbul İl Sağlık Müdürlüğüne Bağlı Kamu Hastaneleri- 16 Saat) | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
4 | Komplikasyonlu Doğum Eylemine Annenin Hazırlar (İstanbul İl Sağlık Müdürlüğüne Bağlı Kamu Hastaneleri- 16 Saat) | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
5 | Komplikasyonlu Doğum Eylemine Annenin Hazırlar (İstanbul İl Sağlık Müdürlüğüne Bağlı Kamu Hastaneleri- 16 Saat) | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
6 | Prezentasyon anormalliklerini tanılar (İstanbul İl Sağlık Müdürlüğüne Bağlı Kamu Hastaneleri- 16 Saat) | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
7 | Prezentasyon anormalliklerini tanılar (İstanbul İl Sağlık Müdürlüğüne Bağlı Kamu Hastaneleri- 16 Saat) | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
8 | Fetusa ait gelişme anormallikleri tanılar (İstanbul İl Sağlık Müdürlüğüne Bağlı Kamu Hastaneleri- 16 Saat) | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
9 | Fetusa ait gelişme anormallikleri tanılar (İstanbul İl Sağlık Müdürlüğüne Bağlı Kamu Hastaneleri- 16 Saat) | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
10 | Doğum sonu kanamalarda anormal durumları tanılar ve ebelik bakımının sağlar (İstanbul İl Sağlık Müdürlüğüne Bağlı Kamu Hastaneleri- 16 Saat) | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
11 | Doğum sonu tromboembolik durumlar tanılar ve ebelik bakımını sağlar (İstanbul İl Sağlık Müdürlüğüne Bağlı Kamu Hastaneleri- 16 Saat) | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
12 | Doğum sonu enfeksiyonlar tanılar ve ebelik bakımını uygular(İstanbul İl Sağlık Müdürlüğüne Bağlı Kamu Hastaneleri- 16 Saat) | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
13 | Doğum sonu enfeksiyonlar tanılar ve ebelik bakımını uygular(İstanbul İl Sağlık Müdürlüğüne Bağlı Kamu Hastaneleri- 16 Saat) | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
14 | Klinik uygulama, Dersin Değerlendirilmesi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
Kaynak |
1. Hemşire ve Ebelere Yönelik Kadın Sağlığı ve Hastalıkları. Ed. Prof. Dr. Nezihe Kızılkaya Beji, İstanbul, 2015, Nobel Tıp Kitapevleri 2. Obstetrik ve Jinekolojinin Temelleri Prof.Dr.Cazip Üstün, İdris Koçak, İstanbul, 2009. Nobel Tıp Kitapevleri. 3. Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği El Kitabı Ed Prof. Dr. Anahit Coşkun, İstanbul, 2000 4. Şirin A, Kavlak O (2008). Kadın Sağlığı. Birinci Basım, İstanbul: Bedray Yayıncılık. 5. Taşkın L (2011). Doğum ve Kadın Sağlığı Hemşireliği. Onuncu Basım, Ankara: Sistem Ofset Matbaacılık. 6. Taşkın L, Eroğlu K, Terzioğlu F, Vural G, Kutlu Ö (2011). Hemşire ve Ebeler İçin Doğum ve Kadın Sağlığı Uygulama Rehberi. Ankara:Palme Yayıncılık. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Ebelik alanında bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatür takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. Toplumun sağlık ve refahı için; sağlık ve ebelik alanındaki bilimsel gelişmeler doğrultusunda bütüncül yaklaşım ile temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
3 | PY-3. Ebelik alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak riskli durumları tanımlayabilir ve kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir. | X | |||||
4 | PY-4. Sağlık ekibinin bir üyesi olarak disiplin içi ve disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. | X | |||||
5 | PY-5. Ebelik uygulamalarında ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir. | X | |||||
6 | PY-6. Ebelik eğitiminde edindiği teorik bilgileri klinik uygulamalarında uzman eğiticilerin gözetiminde geliştirir. | X | |||||
7 | PY-7. Ebelik uygulamalarında bilimsel ilke ve yöntemleri kullanır. | X | |||||
8 | PY-8. Bilimsel araştırma yaparak, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına göre, ebelik uygulamalarında kullanabilir. | X | |||||
9 | PY-9. Toplumun fiziksel, ruhsal ve sosyo-kültürel özeliklerini tanımlar. | X | |||||
10 | PY-10. Doğum öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönem boyunca, kadına, yenidoğana, aileye ve topluma gerekli hizmeti sağlar. | X | |||||
11 | PY-11. Anne ve çocuk sağlığını geliştirmek için Aile Planlaması danışmanlığını yapar. | X | |||||
12 | PY-12. Normal doğumları kendi sorumluluğunda yaptırabilir. | X | |||||
13 | PY-13. Ebelik mesleği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir. | X | |||||
14 | PY- 14. Yaptığı uygulamaları düzenli bir şekilde belgeler, tam ve eksiksiz kayıt tutar. | X | |||||
15 | PY-15. Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim,teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir. | X | |||||
16 | PY-16. İnsanın psiko-sosyal yönünü değerlendirerek etkili iletişim kurar. | X | |||||
17 | PY-17. Ebelik alanında uluslararası literatüre ulaşmak ve katkı sağlayabilmek için yeterli düzeyde İngilizceyi kullanır. | X | |||||
18 | PY-18. Ebelik mesleğinin gelişimini destekleyecek ulusal ve uluslararası boyutta mesleki örgütler ve sivil toplum kuruluşları ile iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
19 | PY-19. Ebelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. | X | |||||
20 | PY-20. Mesleki etik ilke ve değerlerine uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | X | |||||
21 | PY-21. Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |