Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DOĞUM ÖNCESİ DÖNEM UYGULAMA | - | Güz Dönemi | 0+8 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Asiye KOCATÜRK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Aslıhan DEDE, Öğr.Gör. Buket YÜCEL, Dr.Öğr.Üye. Asiye KOCATÜRK, Dr.Öğr.Üye. Gözde KÜĞCÜMEN, Öğr.Gör. İclal İlknur ÖZDEMİR, Öğr.Gör. Merve ŞEN, Öğr.Gör. Nurgül TURGUT |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Gebelik döneminde, annenin ve fetüsün sağlığının korunması değerlendirilmesi ve sürdürülmesi konularında, beceri ve problem çözme yeteneği kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Klinik uygulama alanlarında ebelerin ve öğrencilerin görev yetki ve sorumlulukları,Prekonsepsiyonel Değerlendirme (İstanbul İl Sağlık Müdürlüğüne Bağlı Kamu Hastaneleri- 16 Saat) ,Prekonsepsiyonel Değerlendirme (İstanbul İl Sağlık Müdürlüğüne Bağlı Kamu Hastaneleri- 16 Saat) ,Prekonsepsiyonel Değerlendirme (İstanbul İl Sağlık Müdürlüğüne Bağlı Kamu Hastaneleri- 16 Saat) ,Antenatal Dönem Yönetimi ve Bakımı- I (İstanbul İl Sağlık Müdürlüğüne Bağlı Kamu Hastaneleri- 16 Saat),Antenatal Dönem Yönetimi ve Bakımı- I (İstanbul İl Sağlık Müdürlüğüne Bağlı Kamu Hastaneleri- 16 Saat) ,Antenatal Dönem Yönetimi ve Bakımı- I (İstanbul İl Sağlık Müdürlüğüne Bağlı Kamu Hastaneleri- 16 Saat) ,Antenatal Dönem Yönetimi ve Bakımı- I (İstanbul İl Sağlık Müdürlüğüne Bağlı Kamu Hastaneleri- 16 Saat) ,Fetal Sağlığın Değerlendirilmesi (İstanbul İl Sağlık Müdürlüğüne Bağlı Kamu Hastaneleri- 16 Saat) ,Fetal Sağlığın Değerlendirilmesi (İstanbul İl Sağlık Müdürlüğüne Bağlı Kamu Hastaneleri- 16 Saat) ,Fetal Sağlığın Değerlendirilmesi (İstanbul İl Sağlık Müdürlüğüne Bağlı Kamu Hastaneleri- 16 Saat) ,Fetal Sağlığın Değerlendirilmesi (İstanbul İl Sağlık Müdürlüğüne Bağlı Kamu Hastaneleri- 16 Saat) ,Fetal Sağlığın Değerlendirilmesi (İstanbul İl Sağlık Müdürlüğüne Bağlı Kamu Hastaneleri- 16 Saat),Fetal Sağlığın Değerlendirilmesi (İstanbul İl Sağlık Müdürlüğüne Bağlı Kamu Hastaneleri- 16 Saat); konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Gebenin fizik muayenesini yapar | 16, 6, 9 | D |
Leopold manevralarını uygular | 16, 6, 9 | D |
Fetal kalp atımlarını dinleme sürecini yürütür | 16, 6, 9 | D |
Pretibial ödemi kontrolü etmeye ilişkin klinik beceri uygular | 16, 6, 9 | D |
Gebenin vajinal muayenesini yapar | 16, 6, 9 | D |
Non Stres testi yorumlar | 16, 6, 9 | D |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Klinik uygulama alanlarında ebelerin ve öğrencilerin görev yetki ve sorumlulukları | İstanbul Medipol Üniversitesi Ebelik Bölümü, Klinik Uygulama Yönergesinin okunması |
2 | Prekonsepsiyonel Değerlendirme (İstanbul İl Sağlık Müdürlüğüne Bağlı Kamu Hastaneleri- 16 Saat) | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
3 | Prekonsepsiyonel Değerlendirme (İstanbul İl Sağlık Müdürlüğüne Bağlı Kamu Hastaneleri- 16 Saat) | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
4 | Prekonsepsiyonel Değerlendirme (İstanbul İl Sağlık Müdürlüğüne Bağlı Kamu Hastaneleri- 16 Saat) | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
5 | Antenatal Dönem Yönetimi ve Bakımı- I (İstanbul İl Sağlık Müdürlüğüne Bağlı Kamu Hastaneleri- 16 Saat) | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
6 | Antenatal Dönem Yönetimi ve Bakımı- I (İstanbul İl Sağlık Müdürlüğüne Bağlı Kamu Hastaneleri- 16 Saat) | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
7 | Antenatal Dönem Yönetimi ve Bakımı- I (İstanbul İl Sağlık Müdürlüğüne Bağlı Kamu Hastaneleri- 16 Saat) | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
8 | Antenatal Dönem Yönetimi ve Bakımı- I (İstanbul İl Sağlık Müdürlüğüne Bağlı Kamu Hastaneleri- 16 Saat) | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
9 | Fetal Sağlığın Değerlendirilmesi (İstanbul İl Sağlık Müdürlüğüne Bağlı Kamu Hastaneleri- 16 Saat) | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
10 | Fetal Sağlığın Değerlendirilmesi (İstanbul İl Sağlık Müdürlüğüne Bağlı Kamu Hastaneleri- 16 Saat) | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
11 | Fetal Sağlığın Değerlendirilmesi (İstanbul İl Sağlık Müdürlüğüne Bağlı Kamu Hastaneleri- 16 Saat) | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
12 | Fetal Sağlığın Değerlendirilmesi (İstanbul İl Sağlık Müdürlüğüne Bağlı Kamu Hastaneleri- 16 Saat) | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
13 | Fetal Sağlığın Değerlendirilmesi (İstanbul İl Sağlık Müdürlüğüne Bağlı Kamu Hastaneleri- 16 Saat) | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
14 | Fetal Sağlığın Değerlendirilmesi (İstanbul İl Sağlık Müdürlüğüne Bağlı Kamu Hastaneleri- 16 Saat) | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
Kaynak |
1. Hemşire ve Ebelere Yönelik Kadın Sağlığı ve Hastalıkları. Ed. Prof. Dr. Nezihe Kızılkaya Beji, İstanbul, 2015, Nobel Tıp Kitapevleri 2. Obstetrik ve Jinekolojinin Temelleri Prof.Dr.Cazip Üstün, İdris Koçak, İstanbul, 2009. Nobel Tıp Kitapevleri. 3. Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği El Kitabı Ed Prof. Dr. Anahit Coşkun, İstanbul, 2000 4. Şirin A, Kavlak O (2008). Kadın Sağlığı. Birinci Basım, İstanbul: Bedray Yayıncılık. 5. Taşkın L (2011). Doğum ve Kadın Sağlığı Hemşireliği. Onuncu Basım, Ankara: Sistem Ofset Matbaacılık. 6. Taşkın L, Eroğlu K, Terzioğlu F, Vural G, Kutlu Ö (2011). Hemşire ve Ebeler İçin Doğum ve Kadın Sağlığı Uygulama Rehberi. Ankara:Palme Yayıncılık. |
1. Konu ile ilgili güncel veriler 2. Sağlık bakanlığı kılavuzları 3. Dünya sağlık örgütü kılavuzları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Ebelik alanında bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatür takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. Toplumun sağlık ve refahı için; sağlık ve ebelik alanındaki bilimsel gelişmeler doğrultusunda bütüncül yaklaşım ile temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
3 | PY-3. Ebelik alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak riskli durumları tanımlayabilir ve kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir. | X | |||||
4 | PY-4. Sağlık ekibinin bir üyesi olarak disiplin içi ve disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. | X | |||||
5 | PY-5. Ebelik uygulamalarında ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir. | X | |||||
6 | PY-6. Ebelik eğitiminde edindiği teorik bilgileri klinik uygulamalarında uzman eğiticilerin gözetiminde geliştirir. | X | |||||
7 | PY-7. Ebelik uygulamalarında bilimsel ilke ve yöntemleri kullanır. | X | |||||
8 | PY-8. Bilimsel araştırma yaparak, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına göre, ebelik uygulamalarında kullanabilir. | X | |||||
9 | PY-9. Toplumun fiziksel, ruhsal ve sosyo-kültürel özeliklerini tanımlar. | X | |||||
10 | PY-10. Doğum öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönem boyunca, kadına, yenidoğana, aileye ve topluma gerekli hizmeti sağlar. | X | |||||
11 | PY-11. Anne ve çocuk sağlığını geliştirmek için Aile Planlaması danışmanlığını yapar. | X | |||||
12 | PY-12. Normal doğumları kendi sorumluluğunda yaptırabilir. | X | |||||
13 | PY-13. Ebelik mesleği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir. | X | |||||
14 | PY- 14. Yaptığı uygulamaları düzenli bir şekilde belgeler, tam ve eksiksiz kayıt tutar. | X | |||||
15 | PY-15. Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim,teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir. | X | |||||
16 | PY-16. İnsanın psiko-sosyal yönünü değerlendirerek etkili iletişim kurar. | X | |||||
17 | PY-17. Ebelik alanında uluslararası literatüre ulaşmak ve katkı sağlayabilmek için yeterli düzeyde İngilizceyi kullanır. | X | |||||
18 | PY-18. Ebelik mesleğinin gelişimini destekleyecek ulusal ve uluslararası boyutta mesleki örgütler ve sivil toplum kuruluşları ile iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
19 | PY-19. Ebelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. | X | |||||
20 | PY-20. Mesleki etik ilke ve değerlerine uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | X | |||||
21 | PY-21. Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 8 | 112 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 1 | 4 | 4 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 4 | 4 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 1 | 4 | 4 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 134 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(134/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DOĞUM ÖNCESİ DÖNEM UYGULAMA | - | Güz Dönemi | 0+8 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Asiye KOCATÜRK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Aslıhan DEDE, Öğr.Gör. Buket YÜCEL, Dr.Öğr.Üye. Asiye KOCATÜRK, Dr.Öğr.Üye. Gözde KÜĞCÜMEN, Öğr.Gör. İclal İlknur ÖZDEMİR, Öğr.Gör. Merve ŞEN, Öğr.Gör. Nurgül TURGUT |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Gebelik döneminde, annenin ve fetüsün sağlığının korunması değerlendirilmesi ve sürdürülmesi konularında, beceri ve problem çözme yeteneği kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Klinik uygulama alanlarında ebelerin ve öğrencilerin görev yetki ve sorumlulukları,Prekonsepsiyonel Değerlendirme (İstanbul İl Sağlık Müdürlüğüne Bağlı Kamu Hastaneleri- 16 Saat) ,Prekonsepsiyonel Değerlendirme (İstanbul İl Sağlık Müdürlüğüne Bağlı Kamu Hastaneleri- 16 Saat) ,Prekonsepsiyonel Değerlendirme (İstanbul İl Sağlık Müdürlüğüne Bağlı Kamu Hastaneleri- 16 Saat) ,Antenatal Dönem Yönetimi ve Bakımı- I (İstanbul İl Sağlık Müdürlüğüne Bağlı Kamu Hastaneleri- 16 Saat),Antenatal Dönem Yönetimi ve Bakımı- I (İstanbul İl Sağlık Müdürlüğüne Bağlı Kamu Hastaneleri- 16 Saat) ,Antenatal Dönem Yönetimi ve Bakımı- I (İstanbul İl Sağlık Müdürlüğüne Bağlı Kamu Hastaneleri- 16 Saat) ,Antenatal Dönem Yönetimi ve Bakımı- I (İstanbul İl Sağlık Müdürlüğüne Bağlı Kamu Hastaneleri- 16 Saat) ,Fetal Sağlığın Değerlendirilmesi (İstanbul İl Sağlık Müdürlüğüne Bağlı Kamu Hastaneleri- 16 Saat) ,Fetal Sağlığın Değerlendirilmesi (İstanbul İl Sağlık Müdürlüğüne Bağlı Kamu Hastaneleri- 16 Saat) ,Fetal Sağlığın Değerlendirilmesi (İstanbul İl Sağlık Müdürlüğüne Bağlı Kamu Hastaneleri- 16 Saat) ,Fetal Sağlığın Değerlendirilmesi (İstanbul İl Sağlık Müdürlüğüne Bağlı Kamu Hastaneleri- 16 Saat) ,Fetal Sağlığın Değerlendirilmesi (İstanbul İl Sağlık Müdürlüğüne Bağlı Kamu Hastaneleri- 16 Saat),Fetal Sağlığın Değerlendirilmesi (İstanbul İl Sağlık Müdürlüğüne Bağlı Kamu Hastaneleri- 16 Saat); konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Gebenin fizik muayenesini yapar | 16, 6, 9 | D |
Leopold manevralarını uygular | 16, 6, 9 | D |
Fetal kalp atımlarını dinleme sürecini yürütür | 16, 6, 9 | D |
Pretibial ödemi kontrolü etmeye ilişkin klinik beceri uygular | 16, 6, 9 | D |
Gebenin vajinal muayenesini yapar | 16, 6, 9 | D |
Non Stres testi yorumlar | 16, 6, 9 | D |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Klinik uygulama alanlarında ebelerin ve öğrencilerin görev yetki ve sorumlulukları | İstanbul Medipol Üniversitesi Ebelik Bölümü, Klinik Uygulama Yönergesinin okunması |
2 | Prekonsepsiyonel Değerlendirme (İstanbul İl Sağlık Müdürlüğüne Bağlı Kamu Hastaneleri- 16 Saat) | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
3 | Prekonsepsiyonel Değerlendirme (İstanbul İl Sağlık Müdürlüğüne Bağlı Kamu Hastaneleri- 16 Saat) | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
4 | Prekonsepsiyonel Değerlendirme (İstanbul İl Sağlık Müdürlüğüne Bağlı Kamu Hastaneleri- 16 Saat) | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
5 | Antenatal Dönem Yönetimi ve Bakımı- I (İstanbul İl Sağlık Müdürlüğüne Bağlı Kamu Hastaneleri- 16 Saat) | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
6 | Antenatal Dönem Yönetimi ve Bakımı- I (İstanbul İl Sağlık Müdürlüğüne Bağlı Kamu Hastaneleri- 16 Saat) | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
7 | Antenatal Dönem Yönetimi ve Bakımı- I (İstanbul İl Sağlık Müdürlüğüne Bağlı Kamu Hastaneleri- 16 Saat) | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
8 | Antenatal Dönem Yönetimi ve Bakımı- I (İstanbul İl Sağlık Müdürlüğüne Bağlı Kamu Hastaneleri- 16 Saat) | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
9 | Fetal Sağlığın Değerlendirilmesi (İstanbul İl Sağlık Müdürlüğüne Bağlı Kamu Hastaneleri- 16 Saat) | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
10 | Fetal Sağlığın Değerlendirilmesi (İstanbul İl Sağlık Müdürlüğüne Bağlı Kamu Hastaneleri- 16 Saat) | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
11 | Fetal Sağlığın Değerlendirilmesi (İstanbul İl Sağlık Müdürlüğüne Bağlı Kamu Hastaneleri- 16 Saat) | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
12 | Fetal Sağlığın Değerlendirilmesi (İstanbul İl Sağlık Müdürlüğüne Bağlı Kamu Hastaneleri- 16 Saat) | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
13 | Fetal Sağlığın Değerlendirilmesi (İstanbul İl Sağlık Müdürlüğüne Bağlı Kamu Hastaneleri- 16 Saat) | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
14 | Fetal Sağlığın Değerlendirilmesi (İstanbul İl Sağlık Müdürlüğüne Bağlı Kamu Hastaneleri- 16 Saat) | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
Kaynak |
1. Hemşire ve Ebelere Yönelik Kadın Sağlığı ve Hastalıkları. Ed. Prof. Dr. Nezihe Kızılkaya Beji, İstanbul, 2015, Nobel Tıp Kitapevleri 2. Obstetrik ve Jinekolojinin Temelleri Prof.Dr.Cazip Üstün, İdris Koçak, İstanbul, 2009. Nobel Tıp Kitapevleri. 3. Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği El Kitabı Ed Prof. Dr. Anahit Coşkun, İstanbul, 2000 4. Şirin A, Kavlak O (2008). Kadın Sağlığı. Birinci Basım, İstanbul: Bedray Yayıncılık. 5. Taşkın L (2011). Doğum ve Kadın Sağlığı Hemşireliği. Onuncu Basım, Ankara: Sistem Ofset Matbaacılık. 6. Taşkın L, Eroğlu K, Terzioğlu F, Vural G, Kutlu Ö (2011). Hemşire ve Ebeler İçin Doğum ve Kadın Sağlığı Uygulama Rehberi. Ankara:Palme Yayıncılık. |
1. Konu ile ilgili güncel veriler 2. Sağlık bakanlığı kılavuzları 3. Dünya sağlık örgütü kılavuzları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Ebelik alanında bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatür takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. Toplumun sağlık ve refahı için; sağlık ve ebelik alanındaki bilimsel gelişmeler doğrultusunda bütüncül yaklaşım ile temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
3 | PY-3. Ebelik alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak riskli durumları tanımlayabilir ve kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir. | X | |||||
4 | PY-4. Sağlık ekibinin bir üyesi olarak disiplin içi ve disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. | X | |||||
5 | PY-5. Ebelik uygulamalarında ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir. | X | |||||
6 | PY-6. Ebelik eğitiminde edindiği teorik bilgileri klinik uygulamalarında uzman eğiticilerin gözetiminde geliştirir. | X | |||||
7 | PY-7. Ebelik uygulamalarında bilimsel ilke ve yöntemleri kullanır. | X | |||||
8 | PY-8. Bilimsel araştırma yaparak, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına göre, ebelik uygulamalarında kullanabilir. | X | |||||
9 | PY-9. Toplumun fiziksel, ruhsal ve sosyo-kültürel özeliklerini tanımlar. | X | |||||
10 | PY-10. Doğum öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönem boyunca, kadına, yenidoğana, aileye ve topluma gerekli hizmeti sağlar. | X | |||||
11 | PY-11. Anne ve çocuk sağlığını geliştirmek için Aile Planlaması danışmanlığını yapar. | X | |||||
12 | PY-12. Normal doğumları kendi sorumluluğunda yaptırabilir. | X | |||||
13 | PY-13. Ebelik mesleği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir. | X | |||||
14 | PY- 14. Yaptığı uygulamaları düzenli bir şekilde belgeler, tam ve eksiksiz kayıt tutar. | X | |||||
15 | PY-15. Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim,teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir. | X | |||||
16 | PY-16. İnsanın psiko-sosyal yönünü değerlendirerek etkili iletişim kurar. | X | |||||
17 | PY-17. Ebelik alanında uluslararası literatüre ulaşmak ve katkı sağlayabilmek için yeterli düzeyde İngilizceyi kullanır. | X | |||||
18 | PY-18. Ebelik mesleğinin gelişimini destekleyecek ulusal ve uluslararası boyutta mesleki örgütler ve sivil toplum kuruluşları ile iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
19 | PY-19. Ebelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. | X | |||||
20 | PY-20. Mesleki etik ilke ve değerlerine uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | X | |||||
21 | PY-21. Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |