Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MESLEKİ YETERLİLİK II | - | Bahar Dönemi | 2+2 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Asiye KOCATÜRK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Asiye KOCATÜRK, Dr.Öğr.Üye. Gözde KÜĞCÜMEN, Öğr.Gör. İffet GÜLER KAYA, Dr.Öğr.Üye. Ayşenur TURAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı; öğrencinin kendisini eksik ya da yetersiz olarak ifade ettiği teorik ve pratik konuların tekrarlanmasıdır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Epizyotomi teorik ve pratiği,Epizyotomi teorik ve pratiği,Epizyotomi teorik ve pratiği ,Doğum sonu anne bakımı ,Yenidoğan değerlendirmesi ,Yenidoğan Değerlendirilmesi,Yenidoğan Değerlendirlmesi ,Yenidoğan Bakımı,Aile Planlaması yöntemleri ,Aile Planlaması Yöntemleri,Aile Planlaması Yöntemleri,Acil Obstetric,Acil Obstetric,Değerlendirme ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
2.Doğum sonrası kadının değerlendirmesini ve bakımını kendisinin yapabileceğini ifade eder | 11, 12, 13, 15, 17, 3, 37, 38, 4, 6, 8 | |
3.Doğum sonrası bebeğin bakımını kendisinin yapabilir | 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 3, 37, 38, 4, 5, 6, 8, 9 | A, D, E |
4.Kadın sağlığı değerlendirmesini k yapar | 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 3, 37, 38, 4, 5, 6, 8, 9 | A, D, E |
5.Aile planlaması danışmanlığı ve uygulamalarını yürütür | 10, 11, 14, 15, 16, 17, 19, 3, 37, 38, 5, 6, 8, 9 | A, D, E, F |
1. Kendisinin normal doğum eylemini bağımsız gerçekleştireleceğine hazır olduğunu ifade eder | 10, 11, 14, 15, 16, 19, 3, 37, 38, 4, 5, 8, 9 | A, D, E, G |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 38: Bakım Planı, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Epizyotomi teorik ve pratiği | Doğum Bilgisi III ve IV dersi notları |
2 | Epizyotomi teorik ve pratiği | Doğum Bilgisi III ve IV dersi notları |
3 | Epizyotomi teorik ve pratiği | Doğum Bilgisi III ve IV dersi notları |
4 | Doğum sonu anne bakımı | Doğum Bilgisi III ve IV ders notları |
5 | Yenidoğan değerlendirmesi | Yenidoğan Sağlığı Ders Notları |
6 | Yenidoğan Değerlendirilmesi | Yenidoğan Sağlığı Ders Notları |
7 | Yenidoğan Değerlendirlmesi | Yenidoğan Sağlığı Ders Notları |
8 | Yenidoğan Bakımı | Yenidoğan Sağlığı Ders Notları |
9 | Aile Planlaması yöntemleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
10 | Aile Planlaması Yöntemleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
11 | Aile Planlaması Yöntemleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
12 | Acil Obstetric | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
13 | Acil Obstetric | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
14 | Değerlendirme | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
Kaynak |
1. Arısan K.: Propedötik Kadın-Doğum, Nobel Tıp Kitapevleri, II. Baskı, İstanbul, 1997. 2. Bobak I.M., Jensen M.D.: Maternity and Gynecologic Care. Mosby, Philadephia, 1997. 3. Coşkun A., Karanisoğlu, H.: Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği, T.C. Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir, 1993 4. Demir N.: Normal doğum. Ed: M.S Belzaç., Demir N., Koç A., Yüksel A.,OBSTETRİK Maternal-Fetal Tıp ve Perinatoloji. Kozan Ofset, 2001. 5. Taşkın L.: Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği. Genişletilmiş 4. Baskı, Sistem Ofset Matbaacılık, Ankara, 2000. 6. Word Health Organization, Maternal And Newborn Health Safe Motherhood Unıt Famıly And Reproductive Health Care in Normal Birth A Practical Guide, Report of A Tecnical Working Group, Geneva |
Var olan derslerin tüm kaynakları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Ebelik alanında bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatür takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. Toplumun sağlık ve refahı için; sağlık ve ebelik alanındaki bilimsel gelişmeler doğrultusunda bütüncül yaklaşım ile temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
3 | PY-3. Ebelik alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak riskli durumları tanımlayabilir ve kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir. | X | |||||
4 | PY-4. Sağlık ekibinin bir üyesi olarak disiplin içi ve disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. | X | |||||
5 | PY-5. Ebelik uygulamalarında ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir. | X | |||||
6 | PY-6. Ebelik eğitiminde edindiği teorik bilgileri klinik uygulamalarında uzman eğiticilerin gözetiminde geliştirir. | X | |||||
7 | PY-7. Ebelik uygulamalarında bilimsel ilke ve yöntemleri kullanır. | X | |||||
8 | PY-8. Bilimsel araştırma yaparak, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına göre, ebelik uygulamalarında kullanabilir. | X | |||||
9 | PY-9. Toplumun fiziksel, ruhsal ve sosyo-kültürel özeliklerini tanımlar. | X | |||||
10 | PY-10. Doğum öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönem boyunca, kadına, yenidoğana, aileye ve topluma gerekli hizmeti sağlar. | X | |||||
11 | PY-11. Anne ve çocuk sağlığını geliştirmek için Aile Planlaması danışmanlığını yapar. | X | |||||
12 | PY-12. Normal doğumları kendi sorumluluğunda yaptırabilir. | X | |||||
13 | PY-13. Ebelik mesleği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir. | X | |||||
14 | PY- 14. Yaptığı uygulamaları düzenli bir şekilde belgeler, tam ve eksiksiz kayıt tutar. | X | |||||
15 | PY-15. Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim,teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir. | X | |||||
16 | PY-16. İnsanın psiko-sosyal yönünü değerlendirerek etkili iletişim kurar. | X | |||||
17 | PY-17. Ebelik alanında uluslararası literatüre ulaşmak ve katkı sağlayabilmek için yeterli düzeyde İngilizceyi kullanır. | X | |||||
18 | PY-18. Ebelik mesleğinin gelişimini destekleyecek ulusal ve uluslararası boyutta mesleki örgütler ve sivil toplum kuruluşları ile iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
19 | PY-19. Ebelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. | X | |||||
20 | PY-20. Mesleki etik ilke ve değerlerine uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | X | |||||
21 | PY-21. Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 4 | 56 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 4 | 56 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 35 | 35 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 35 | 35 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 45 | 45 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 227 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(227/30) | 8 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MESLEKİ YETERLİLİK II | - | Bahar Dönemi | 2+2 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Asiye KOCATÜRK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Asiye KOCATÜRK, Dr.Öğr.Üye. Gözde KÜĞCÜMEN, Öğr.Gör. İffet GÜLER KAYA, Dr.Öğr.Üye. Ayşenur TURAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı; öğrencinin kendisini eksik ya da yetersiz olarak ifade ettiği teorik ve pratik konuların tekrarlanmasıdır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Epizyotomi teorik ve pratiği,Epizyotomi teorik ve pratiği,Epizyotomi teorik ve pratiği ,Doğum sonu anne bakımı ,Yenidoğan değerlendirmesi ,Yenidoğan Değerlendirilmesi,Yenidoğan Değerlendirlmesi ,Yenidoğan Bakımı,Aile Planlaması yöntemleri ,Aile Planlaması Yöntemleri,Aile Planlaması Yöntemleri,Acil Obstetric,Acil Obstetric,Değerlendirme ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
2.Doğum sonrası kadının değerlendirmesini ve bakımını kendisinin yapabileceğini ifade eder | 11, 12, 13, 15, 17, 3, 37, 38, 4, 6, 8 | |
3.Doğum sonrası bebeğin bakımını kendisinin yapabilir | 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 3, 37, 38, 4, 5, 6, 8, 9 | A, D, E |
4.Kadın sağlığı değerlendirmesini k yapar | 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 3, 37, 38, 4, 5, 6, 8, 9 | A, D, E |
5.Aile planlaması danışmanlığı ve uygulamalarını yürütür | 10, 11, 14, 15, 16, 17, 19, 3, 37, 38, 5, 6, 8, 9 | A, D, E, F |
1. Kendisinin normal doğum eylemini bağımsız gerçekleştireleceğine hazır olduğunu ifade eder | 10, 11, 14, 15, 16, 19, 3, 37, 38, 4, 5, 8, 9 | A, D, E, G |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 38: Bakım Planı, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Epizyotomi teorik ve pratiği | Doğum Bilgisi III ve IV dersi notları |
2 | Epizyotomi teorik ve pratiği | Doğum Bilgisi III ve IV dersi notları |
3 | Epizyotomi teorik ve pratiği | Doğum Bilgisi III ve IV dersi notları |
4 | Doğum sonu anne bakımı | Doğum Bilgisi III ve IV ders notları |
5 | Yenidoğan değerlendirmesi | Yenidoğan Sağlığı Ders Notları |
6 | Yenidoğan Değerlendirilmesi | Yenidoğan Sağlığı Ders Notları |
7 | Yenidoğan Değerlendirlmesi | Yenidoğan Sağlığı Ders Notları |
8 | Yenidoğan Bakımı | Yenidoğan Sağlığı Ders Notları |
9 | Aile Planlaması yöntemleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
10 | Aile Planlaması Yöntemleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
11 | Aile Planlaması Yöntemleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
12 | Acil Obstetric | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
13 | Acil Obstetric | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
14 | Değerlendirme | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
Kaynak |
1. Arısan K.: Propedötik Kadın-Doğum, Nobel Tıp Kitapevleri, II. Baskı, İstanbul, 1997. 2. Bobak I.M., Jensen M.D.: Maternity and Gynecologic Care. Mosby, Philadephia, 1997. 3. Coşkun A., Karanisoğlu, H.: Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği, T.C. Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir, 1993 4. Demir N.: Normal doğum. Ed: M.S Belzaç., Demir N., Koç A., Yüksel A.,OBSTETRİK Maternal-Fetal Tıp ve Perinatoloji. Kozan Ofset, 2001. 5. Taşkın L.: Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği. Genişletilmiş 4. Baskı, Sistem Ofset Matbaacılık, Ankara, 2000. 6. Word Health Organization, Maternal And Newborn Health Safe Motherhood Unıt Famıly And Reproductive Health Care in Normal Birth A Practical Guide, Report of A Tecnical Working Group, Geneva |
Var olan derslerin tüm kaynakları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Ebelik alanında bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatür takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. Toplumun sağlık ve refahı için; sağlık ve ebelik alanındaki bilimsel gelişmeler doğrultusunda bütüncül yaklaşım ile temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
3 | PY-3. Ebelik alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak riskli durumları tanımlayabilir ve kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir. | X | |||||
4 | PY-4. Sağlık ekibinin bir üyesi olarak disiplin içi ve disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. | X | |||||
5 | PY-5. Ebelik uygulamalarında ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir. | X | |||||
6 | PY-6. Ebelik eğitiminde edindiği teorik bilgileri klinik uygulamalarında uzman eğiticilerin gözetiminde geliştirir. | X | |||||
7 | PY-7. Ebelik uygulamalarında bilimsel ilke ve yöntemleri kullanır. | X | |||||
8 | PY-8. Bilimsel araştırma yaparak, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına göre, ebelik uygulamalarında kullanabilir. | X | |||||
9 | PY-9. Toplumun fiziksel, ruhsal ve sosyo-kültürel özeliklerini tanımlar. | X | |||||
10 | PY-10. Doğum öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönem boyunca, kadına, yenidoğana, aileye ve topluma gerekli hizmeti sağlar. | X | |||||
11 | PY-11. Anne ve çocuk sağlığını geliştirmek için Aile Planlaması danışmanlığını yapar. | X | |||||
12 | PY-12. Normal doğumları kendi sorumluluğunda yaptırabilir. | X | |||||
13 | PY-13. Ebelik mesleği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir. | X | |||||
14 | PY- 14. Yaptığı uygulamaları düzenli bir şekilde belgeler, tam ve eksiksiz kayıt tutar. | X | |||||
15 | PY-15. Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim,teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir. | X | |||||
16 | PY-16. İnsanın psiko-sosyal yönünü değerlendirerek etkili iletişim kurar. | X | |||||
17 | PY-17. Ebelik alanında uluslararası literatüre ulaşmak ve katkı sağlayabilmek için yeterli düzeyde İngilizceyi kullanır. | X | |||||
18 | PY-18. Ebelik mesleğinin gelişimini destekleyecek ulusal ve uluslararası boyutta mesleki örgütler ve sivil toplum kuruluşları ile iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
19 | PY-19. Ebelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. | X | |||||
20 | PY-20. Mesleki etik ilke ve değerlerine uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | X | |||||
21 | PY-21. Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |