Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KADIN SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI UYGULAMA | - | Güz Dönemi | 0+8 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Gözde KÜĞCÜMEN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Asiye KOCATÜRK, Dr.Öğr.Üye. Gözde KÜĞCÜMEN, Öğr.Gör. İffet GÜLER KAYA, Öğr.Gör. Merve ŞEN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Yaş dönemlerine göre kadın sağlığı izlemi ve değerlendirmesini yapabilmesi ve kadın sağlığını koruyan, yükselten önlemleri/uygulamaları tanımlayabilmesi, ortaya çıkabilecek sağlıktan sapma durumlarına yönelik çözümleri bilmesi/tanımlayabilmesi için gerekli beceri ve davranışları kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Klinik uygulama kuralları ve yerleri hakkında bilgilendirme, Jinekolojik Muayene (İstanbul İl Sağlık Müdürlüğüne Bağlı Kamu Hastaneleri- 8 Saat),Jinekolojik Muayene (İstanbul İl Sağlık Müdürlüğüne Bağlı Kamu Hastaneleri- 8 Saat),Jinekolojik Operasyon Geçiren Kadınların Bakımı-I (İstanbul İl Sağlık Müdürlüğüne Bağlı Kamu Hastaneleri- 8 Saat),Jinekolojik Operasyon Geçiren Kadınların Bakımı-II (İstanbul İl Sağlık Müdürlüğüne Bağlı Kamu Hastaneleri- 8 Saat),Jinekolojik Enfeksiyonu Olan Kadına Bakım-I (İstanbul İl Sağlık Müdürlüğüne Bağlı Kamu Hastaneleri- 8 Saat),Jinekolojik Enfeksiyonu Olan Kadına Bakım-II (İstanbul İl Sağlık Müdürlüğüne Bağlı Kamu Hastaneleri- 8 Saat),Kanaması Olan Kadına Bakım-I (İstanbul İl Sağlık Müdürlüğüne Bağlı Kamu Hastaneleri- 8 Saat),Kanaması Olan Kadına Bakım-II (İstanbul İl Sağlık Müdürlüğüne Bağlı Kamu Hastaneleri- 8 Saat),Kanaması Olan Kadına Bakım-III (İstanbul İl Sağlık Müdürlüğüne Bağlı Kamu Hastaneleri- 8 Saat),Jinekolojik Ağrısı Olan Kadına Bakım-I (İstanbul İl Sağlık Müdürlüğüne Bağlı Kamu Hastaneleri- 8 Saat),Jinekolojik Ağrısı Olan Kadına Bakım-II (İstanbul İl Sağlık Müdürlüğüne Bağlı Kamu Hastaneleri- 8 Saat),Jinekolojik Kanserli Kadına Bakım-I (İstanbul İl Sağlık Müdürlüğüne Bağlı Kamu Hastaneleri- 8 Saat),Jinekolojik Kanserli Kadına Bakım-II (İstanbul İl Sağlık Müdürlüğüne Bağlı Kamu Hastaneleri- 8 Saat); konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Kadın sağlığı ve hastalıkları ile ilgili temel kavram ve kuramları hasta bakımına yansıtır | 10, 38, 4 | E |
Kadın üreme organ tümörlerinde tanı ve tedaviye yönelik bakım planlar | 10, 38, 4 | E |
Üreme organları ile ilgili cerrahi operasyon geçirmiş kadına bakım verebilmesi | 10, 38, 4 | E |
Hasta ve ailesinin bakıma katılımını sağlamak için eğitim verir. | 10, 38, 4 | E |
Hasta, ailesi ve ekibin diğer üyeleri ile iletişim kurar | 10, 38, 4 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 38: Bakım Planı, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Klinik uygulama kuralları ve yerleri hakkında bilgilendirme | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
2 | Jinekolojik Muayene (İstanbul İl Sağlık Müdürlüğüne Bağlı Kamu Hastaneleri- 8 Saat) | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
3 | Jinekolojik Muayene (İstanbul İl Sağlık Müdürlüğüne Bağlı Kamu Hastaneleri- 8 Saat) | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
4 | Jinekolojik Operasyon Geçiren Kadınların Bakımı-I (İstanbul İl Sağlık Müdürlüğüne Bağlı Kamu Hastaneleri- 8 Saat) | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
5 | Jinekolojik Operasyon Geçiren Kadınların Bakımı-II (İstanbul İl Sağlık Müdürlüğüne Bağlı Kamu Hastaneleri- 8 Saat) | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
6 | Jinekolojik Enfeksiyonu Olan Kadına Bakım-I (İstanbul İl Sağlık Müdürlüğüne Bağlı Kamu Hastaneleri- 8 Saat) | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
7 | Jinekolojik Enfeksiyonu Olan Kadına Bakım-II (İstanbul İl Sağlık Müdürlüğüne Bağlı Kamu Hastaneleri- 8 Saat) | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
8 | Kanaması Olan Kadına Bakım-I (İstanbul İl Sağlık Müdürlüğüne Bağlı Kamu Hastaneleri- 8 Saat) | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
9 | Kanaması Olan Kadına Bakım-II (İstanbul İl Sağlık Müdürlüğüne Bağlı Kamu Hastaneleri- 8 Saat) | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
10 | Kanaması Olan Kadına Bakım-III (İstanbul İl Sağlık Müdürlüğüne Bağlı Kamu Hastaneleri- 8 Saat) | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
11 | Jinekolojik Ağrısı Olan Kadına Bakım-I (İstanbul İl Sağlık Müdürlüğüne Bağlı Kamu Hastaneleri- 8 Saat) | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
12 | Jinekolojik Ağrısı Olan Kadına Bakım-II (İstanbul İl Sağlık Müdürlüğüne Bağlı Kamu Hastaneleri- 8 Saat) | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
13 | Jinekolojik Kanserli Kadına Bakım-I (İstanbul İl Sağlık Müdürlüğüne Bağlı Kamu Hastaneleri- 8 Saat) | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
14 | Jinekolojik Kanserli Kadına Bakım-II (İstanbul İl Sağlık Müdürlüğüne Bağlı Kamu Hastaneleri- 8 Saat) | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
Kaynak |
1. Coşkun A. Ebe ve Hemşirelere Yönelik Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Öğrenim Rehberi. İstanbul Medikal Yayıncılık, 2008. 2. Danforth’s Obstetrics and Gynecology. Çev.Ed: Ayhan A. Güneş Kitabevi, 2009. 3. Dölen İ. (Çev. Edit.) Obstetrik ve Jinekolojide Etik Konular. Figo Komitesi Üreme ve Kadın Sağlığında Etik Görüşler Çalışması. Kitaba www.tjod.org sayfasından ulaşılabilmektedir. 4. Günalp S. Kadın Hastalıkları ve Doğum Tanı ve Tedavi. Pelikan Yayınevi, 2004. 5. Güner H.; Obstetrik ve Jinekoloji, Atlas Kitapçılık, Ankara, 1995. 6.Köker İ. Kadın Hastalıkları ve Doğum Temel Bilgileri. Nobel Yayınevi, 2006. 7. Özgüren T. Doğum ve Jinekoloji Acilleri El Kitabı, Adana Nobel Yayınevi, 2006. 8. Pelmall M.L.; Çağdaş Obstetrik ve Jinekolojik Teşhis ve Tedavi, Cilt:1-2, Barış Kitapevi, İstanbul, 1994. 9. Şirin A. Kadın Sağlığı, BEDRAY Yayıncılık, 2008. 10.Taşkın L. Doğum ve Kadın Sağlığı Hemşireliği. Sistem Ofset Matbaacılık, 2005. |
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi http://www.turkebelerdernegi.com/ http://www.internationalmidwives.org/ https://www.unfpa.org/midwifery http://www.who.int/en/ http://www.saglik.gov.tr |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Ebelik alanında bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatür takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. Toplumun sağlık ve refahı için; sağlık ve ebelik alanındaki bilimsel gelişmeler doğrultusunda bütüncül yaklaşım ile temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
3 | PY-3. Ebelik alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak riskli durumları tanımlayabilir ve kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir. | X | |||||
4 | PY-4. Sağlık ekibinin bir üyesi olarak disiplin içi ve disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. | X | |||||
5 | PY-5. Ebelik uygulamalarında ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir. | X | |||||
6 | PY-6. Ebelik eğitiminde edindiği teorik bilgileri klinik uygulamalarında uzman eğiticilerin gözetiminde geliştirir. | X | |||||
7 | PY-7. Ebelik uygulamalarında bilimsel ilke ve yöntemleri kullanır. | X | |||||
8 | PY-8. Bilimsel araştırma yaparak, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına göre, ebelik uygulamalarında kullanabilir. | X | |||||
9 | PY-9. Toplumun fiziksel, ruhsal ve sosyo-kültürel özeliklerini tanımlar. | X | |||||
10 | PY-10. Doğum öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönem boyunca, kadına, yenidoğana, aileye ve topluma gerekli hizmeti sağlar. | X | |||||
11 | PY-11. Anne ve çocuk sağlığını geliştirmek için Aile Planlaması danışmanlığını yapar. | X | |||||
12 | PY-12. Normal doğumları kendi sorumluluğunda yaptırabilir. | X | |||||
13 | PY-13. Ebelik mesleği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir. | X | |||||
14 | PY- 14. Yaptığı uygulamaları düzenli bir şekilde belgeler, tam ve eksiksiz kayıt tutar. | X | |||||
15 | PY-15. Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim,teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir. | X | |||||
16 | PY-16. İnsanın psiko-sosyal yönünü değerlendirerek etkili iletişim kurar. | X | |||||
17 | PY-17. Ebelik alanında uluslararası literatüre ulaşmak ve katkı sağlayabilmek için yeterli düzeyde İngilizceyi kullanır. | X | |||||
18 | PY-18. Ebelik mesleğinin gelişimini destekleyecek ulusal ve uluslararası boyutta mesleki örgütler ve sivil toplum kuruluşları ile iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
19 | PY-19. Ebelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. | X | |||||
20 | PY-20. Mesleki etik ilke ve değerlerine uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | X | |||||
21 | PY-21. Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 8 | 112 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 1 | 5 | 5 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 132 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(132/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KADIN SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI UYGULAMA | - | Güz Dönemi | 0+8 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Gözde KÜĞCÜMEN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Asiye KOCATÜRK, Dr.Öğr.Üye. Gözde KÜĞCÜMEN, Öğr.Gör. İffet GÜLER KAYA, Öğr.Gör. Merve ŞEN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Yaş dönemlerine göre kadın sağlığı izlemi ve değerlendirmesini yapabilmesi ve kadın sağlığını koruyan, yükselten önlemleri/uygulamaları tanımlayabilmesi, ortaya çıkabilecek sağlıktan sapma durumlarına yönelik çözümleri bilmesi/tanımlayabilmesi için gerekli beceri ve davranışları kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Klinik uygulama kuralları ve yerleri hakkında bilgilendirme, Jinekolojik Muayene (İstanbul İl Sağlık Müdürlüğüne Bağlı Kamu Hastaneleri- 8 Saat),Jinekolojik Muayene (İstanbul İl Sağlık Müdürlüğüne Bağlı Kamu Hastaneleri- 8 Saat),Jinekolojik Operasyon Geçiren Kadınların Bakımı-I (İstanbul İl Sağlık Müdürlüğüne Bağlı Kamu Hastaneleri- 8 Saat),Jinekolojik Operasyon Geçiren Kadınların Bakımı-II (İstanbul İl Sağlık Müdürlüğüne Bağlı Kamu Hastaneleri- 8 Saat),Jinekolojik Enfeksiyonu Olan Kadına Bakım-I (İstanbul İl Sağlık Müdürlüğüne Bağlı Kamu Hastaneleri- 8 Saat),Jinekolojik Enfeksiyonu Olan Kadına Bakım-II (İstanbul İl Sağlık Müdürlüğüne Bağlı Kamu Hastaneleri- 8 Saat),Kanaması Olan Kadına Bakım-I (İstanbul İl Sağlık Müdürlüğüne Bağlı Kamu Hastaneleri- 8 Saat),Kanaması Olan Kadına Bakım-II (İstanbul İl Sağlık Müdürlüğüne Bağlı Kamu Hastaneleri- 8 Saat),Kanaması Olan Kadına Bakım-III (İstanbul İl Sağlık Müdürlüğüne Bağlı Kamu Hastaneleri- 8 Saat),Jinekolojik Ağrısı Olan Kadına Bakım-I (İstanbul İl Sağlık Müdürlüğüne Bağlı Kamu Hastaneleri- 8 Saat),Jinekolojik Ağrısı Olan Kadına Bakım-II (İstanbul İl Sağlık Müdürlüğüne Bağlı Kamu Hastaneleri- 8 Saat),Jinekolojik Kanserli Kadına Bakım-I (İstanbul İl Sağlık Müdürlüğüne Bağlı Kamu Hastaneleri- 8 Saat),Jinekolojik Kanserli Kadına Bakım-II (İstanbul İl Sağlık Müdürlüğüne Bağlı Kamu Hastaneleri- 8 Saat); konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Kadın sağlığı ve hastalıkları ile ilgili temel kavram ve kuramları hasta bakımına yansıtır | 10, 38, 4 | E |
Kadın üreme organ tümörlerinde tanı ve tedaviye yönelik bakım planlar | 10, 38, 4 | E |
Üreme organları ile ilgili cerrahi operasyon geçirmiş kadına bakım verebilmesi | 10, 38, 4 | E |
Hasta ve ailesinin bakıma katılımını sağlamak için eğitim verir. | 10, 38, 4 | E |
Hasta, ailesi ve ekibin diğer üyeleri ile iletişim kurar | 10, 38, 4 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 38: Bakım Planı, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Klinik uygulama kuralları ve yerleri hakkında bilgilendirme | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
2 | Jinekolojik Muayene (İstanbul İl Sağlık Müdürlüğüne Bağlı Kamu Hastaneleri- 8 Saat) | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
3 | Jinekolojik Muayene (İstanbul İl Sağlık Müdürlüğüne Bağlı Kamu Hastaneleri- 8 Saat) | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
4 | Jinekolojik Operasyon Geçiren Kadınların Bakımı-I (İstanbul İl Sağlık Müdürlüğüne Bağlı Kamu Hastaneleri- 8 Saat) | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
5 | Jinekolojik Operasyon Geçiren Kadınların Bakımı-II (İstanbul İl Sağlık Müdürlüğüne Bağlı Kamu Hastaneleri- 8 Saat) | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
6 | Jinekolojik Enfeksiyonu Olan Kadına Bakım-I (İstanbul İl Sağlık Müdürlüğüne Bağlı Kamu Hastaneleri- 8 Saat) | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
7 | Jinekolojik Enfeksiyonu Olan Kadına Bakım-II (İstanbul İl Sağlık Müdürlüğüne Bağlı Kamu Hastaneleri- 8 Saat) | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
8 | Kanaması Olan Kadına Bakım-I (İstanbul İl Sağlık Müdürlüğüne Bağlı Kamu Hastaneleri- 8 Saat) | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
9 | Kanaması Olan Kadına Bakım-II (İstanbul İl Sağlık Müdürlüğüne Bağlı Kamu Hastaneleri- 8 Saat) | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
10 | Kanaması Olan Kadına Bakım-III (İstanbul İl Sağlık Müdürlüğüne Bağlı Kamu Hastaneleri- 8 Saat) | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
11 | Jinekolojik Ağrısı Olan Kadına Bakım-I (İstanbul İl Sağlık Müdürlüğüne Bağlı Kamu Hastaneleri- 8 Saat) | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
12 | Jinekolojik Ağrısı Olan Kadına Bakım-II (İstanbul İl Sağlık Müdürlüğüne Bağlı Kamu Hastaneleri- 8 Saat) | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
13 | Jinekolojik Kanserli Kadına Bakım-I (İstanbul İl Sağlık Müdürlüğüne Bağlı Kamu Hastaneleri- 8 Saat) | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
14 | Jinekolojik Kanserli Kadına Bakım-II (İstanbul İl Sağlık Müdürlüğüne Bağlı Kamu Hastaneleri- 8 Saat) | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
Kaynak |
1. Coşkun A. Ebe ve Hemşirelere Yönelik Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Öğrenim Rehberi. İstanbul Medikal Yayıncılık, 2008. 2. Danforth’s Obstetrics and Gynecology. Çev.Ed: Ayhan A. Güneş Kitabevi, 2009. 3. Dölen İ. (Çev. Edit.) Obstetrik ve Jinekolojide Etik Konular. Figo Komitesi Üreme ve Kadın Sağlığında Etik Görüşler Çalışması. Kitaba www.tjod.org sayfasından ulaşılabilmektedir. 4. Günalp S. Kadın Hastalıkları ve Doğum Tanı ve Tedavi. Pelikan Yayınevi, 2004. 5. Güner H.; Obstetrik ve Jinekoloji, Atlas Kitapçılık, Ankara, 1995. 6.Köker İ. Kadın Hastalıkları ve Doğum Temel Bilgileri. Nobel Yayınevi, 2006. 7. Özgüren T. Doğum ve Jinekoloji Acilleri El Kitabı, Adana Nobel Yayınevi, 2006. 8. Pelmall M.L.; Çağdaş Obstetrik ve Jinekolojik Teşhis ve Tedavi, Cilt:1-2, Barış Kitapevi, İstanbul, 1994. 9. Şirin A. Kadın Sağlığı, BEDRAY Yayıncılık, 2008. 10.Taşkın L. Doğum ve Kadın Sağlığı Hemşireliği. Sistem Ofset Matbaacılık, 2005. |
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi http://www.turkebelerdernegi.com/ http://www.internationalmidwives.org/ https://www.unfpa.org/midwifery http://www.who.int/en/ http://www.saglik.gov.tr |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Ebelik alanında bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatür takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. Toplumun sağlık ve refahı için; sağlık ve ebelik alanındaki bilimsel gelişmeler doğrultusunda bütüncül yaklaşım ile temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
3 | PY-3. Ebelik alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak riskli durumları tanımlayabilir ve kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir. | X | |||||
4 | PY-4. Sağlık ekibinin bir üyesi olarak disiplin içi ve disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. | X | |||||
5 | PY-5. Ebelik uygulamalarında ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir. | X | |||||
6 | PY-6. Ebelik eğitiminde edindiği teorik bilgileri klinik uygulamalarında uzman eğiticilerin gözetiminde geliştirir. | X | |||||
7 | PY-7. Ebelik uygulamalarında bilimsel ilke ve yöntemleri kullanır. | X | |||||
8 | PY-8. Bilimsel araştırma yaparak, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına göre, ebelik uygulamalarında kullanabilir. | X | |||||
9 | PY-9. Toplumun fiziksel, ruhsal ve sosyo-kültürel özeliklerini tanımlar. | X | |||||
10 | PY-10. Doğum öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönem boyunca, kadına, yenidoğana, aileye ve topluma gerekli hizmeti sağlar. | X | |||||
11 | PY-11. Anne ve çocuk sağlığını geliştirmek için Aile Planlaması danışmanlığını yapar. | X | |||||
12 | PY-12. Normal doğumları kendi sorumluluğunda yaptırabilir. | X | |||||
13 | PY-13. Ebelik mesleği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir. | X | |||||
14 | PY- 14. Yaptığı uygulamaları düzenli bir şekilde belgeler, tam ve eksiksiz kayıt tutar. | X | |||||
15 | PY-15. Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim,teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir. | X | |||||
16 | PY-16. İnsanın psiko-sosyal yönünü değerlendirerek etkili iletişim kurar. | X | |||||
17 | PY-17. Ebelik alanında uluslararası literatüre ulaşmak ve katkı sağlayabilmek için yeterli düzeyde İngilizceyi kullanır. | X | |||||
18 | PY-18. Ebelik mesleğinin gelişimini destekleyecek ulusal ve uluslararası boyutta mesleki örgütler ve sivil toplum kuruluşları ile iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
19 | PY-19. Ebelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. | X | |||||
20 | PY-20. Mesleki etik ilke ve değerlerine uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | X | |||||
21 | PY-21. Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |