Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DİL VE KONUŞ. TERAP. KLİNİK UYG.VI :İNTÖRNLÜK | - | Bahar Dönemi | 2+16 | 10 | 12 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Saime Seyhun TOPBAŞ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Saime Seyhun TOPBAŞ, Doç.Dr. Ramazan Sertan ÖZDEMİR, Dr.Öğr.Üye. Nazmiye Evra GÜNHAN ŞENOL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dil ve konuşma terapisinde değerlendirme ve terapi yöntemlerinin vakalarla uygulamalı olarak kullanılması; değerlendirme ve terapide vakalarla kullanmak üzere kontrol listeleri, değerlendirme araçları, test takımları, terapi araçlarının geliştirilmesi, ve sonrasında uygulanması ve raporlanması; süreçlerde teknolojiyi kullanmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Klinik içi kurallar ve uygulamalar hakkında bilgilendirme (2+ 16),Klinikte etik sınırlar (2+ 16),Dil, konuşma, ses ve yutma bozukluklarına sahip vakaların yönetimi (2+ 16),Dil, konuşma, ses ve yutma bozukluklarına sahip vakaların yönetimi (2+ 16),Dil, konuşma, ses ve yutma bozukluklarına sahip vakaların değerlendirme sırasında aile bilgilendirmesi (2+ 16),Dil, konuşma, ses ve yutma bozukluklarına sahip vakaların değerlendirme sırasında aile bilgilendirmesi (2+ 16),Dil, konuşma, ses ve yutma bozukluklarına sahip vakaların terapilerinde aile bilgilendirmesi (2+ 16),Dil, konuşma, ses ve yutma bozukluklarına sahip vakaların terapilerinde aile bilgilendirmesi (2+ 16),Dil, konuşma, ses ve yutma bozukluklarına sahip vakalar ile ilgili literatür araştırması yapar ve vakaya uygun kanıt temelli terapi uygulamalarını uygular (2+ 16),Dil, konuşma, ses ve yutma bozukluklarına sahip vakalar ile ilgili literatür araştırması yapar ve vakaya uygun kanıt temelli terapi uygulamalarını uygular (2+ 16),Dil, konuşma, ses ve yutma bozukluklarına sahip vakaların yönlendirme raporlarının yazılması (2+ 16),Dil, konuşma, ses ve yutma bozukluklarına sahip vakaların yönlendirme raporlarının yazılması (2+ 16),Dil, konuşma, ses ve yutma bozukluklarına sahip vakaların bireye özgü terapi planı hazırlanması (2+ 16),Dil, konuşma, ses ve yutma bozukluklarına sahip vakaların bireye özgü terapi planı hazırlanması (2+ 16); konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Klinikte etik sınırlar içerisinde uygulama yapar. | 4, 6, 8 | H |
Vakaları klinik içi düzen ve uygulamalara uygun şekilde yürütür. | 4, 6, 8 | E, H |
Vakanin değerlendirme ve terapi sürecini yönetir. | 4, 6, 8 | E, H |
Değerlendirme sırasında aile bilgilendirmesini yapar. | 4, 6, 8 | H |
Her seans sonunda terapi içerisindeki süreç hakkında aile bilgilendirmesi yapar. | 4, 6, 8 | H |
Vaka yönlendirme raporlarını hazırlar. | 4, 6, 8 | H |
Terapi planı hazırlar ve hazırlanan plana uygun terapi sürecini yürütür. | 4, 6, 8 | H |
Vaka yönetiminde gerek duyulduğunda ilgili uzmanlar ile multidisipliner çalışır. | 4, 6, 8 | H |
Öğretim Yöntemleri: | 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Klinik içi kurallar ve uygulamalar hakkında bilgilendirme (2+ 16) | - |
2 | Klinikte etik sınırlar (2+ 16) | Klinik içi etik kurallar hakkında araştırma |
3 | Dil, konuşma, ses ve yutma bozukluklarına sahip vakaların yönetimi (2+ 16) | Konuşma sesi bozuklukları, akıcılık bozuklukları, gelişimsel ve edinilmiş dil bozuklukları, ses bozuklukları ve yutma bozuklukları hakkında ders notlarının okunması |
4 | Dil, konuşma, ses ve yutma bozukluklarına sahip vakaların yönetimi (2+ 16) | Konuşma sesi bozuklukları, akıcılık bozuklukları, gelişimsel ve edinilmiş dil bozuklukları, ses bozuklukları ve yutma bozuklukları hakkında ders notlarının okunması |
5 | Dil, konuşma, ses ve yutma bozukluklarına sahip vakaların değerlendirme sırasında aile bilgilendirmesi (2+ 16) | Konuşma sesi bozuklukları, akıcılık bozuklukları, gelişimsel ve edinilmiş dil bozuklukları, ses bozuklukları ve yutma bozuklukları hakkında ders notlarının okunması |
6 | Dil, konuşma, ses ve yutma bozukluklarına sahip vakaların değerlendirme sırasında aile bilgilendirmesi (2+ 16) | Konuşma sesi bozuklukları, akıcılık bozuklukları, gelişimsel ve edinilmiş dil bozuklukları, ses bozuklukları ve yutma bozuklukları hakkında ders notlarının okunması |
7 | Dil, konuşma, ses ve yutma bozukluklarına sahip vakaların terapilerinde aile bilgilendirmesi (2+ 16) | Konuşma sesi bozuklukları, akıcılık bozuklukları, gelişimsel ve edinilmiş dil bozuklukları, ses bozuklukları ve yutma bozuklukları hakkında ders notlarının okunması |
8 | Dil, konuşma, ses ve yutma bozukluklarına sahip vakaların terapilerinde aile bilgilendirmesi (2+ 16) | Konuşma sesi bozuklukları, akıcılık bozuklukları, gelişimsel ve edinilmiş dil bozuklukları, ses bozuklukları ve yutma bozuklukları hakkında ders notlarının okunması |
9 | Dil, konuşma, ses ve yutma bozukluklarına sahip vakalar ile ilgili literatür araştırması yapar ve vakaya uygun kanıt temelli terapi uygulamalarını uygular (2+ 16) | Konuşma sesi bozuklukları, akıcılık bozuklukları, gelişimsel ve edinilmiş dil bozuklukları, ses bozuklukları ve yutma bozuklukları hakkında ders notlarının okunması |
10 | Dil, konuşma, ses ve yutma bozukluklarına sahip vakalar ile ilgili literatür araştırması yapar ve vakaya uygun kanıt temelli terapi uygulamalarını uygular (2+ 16) | Konuşma sesi bozuklukları, akıcılık bozuklukları, gelişimsel ve edinilmiş dil bozuklukları, ses bozuklukları ve yutma bozuklukları hakkında ders notlarının okunması |
11 | Dil, konuşma, ses ve yutma bozukluklarına sahip vakaların yönlendirme raporlarının yazılması (2+ 16) | Klinik uygulama yürütücüsü vaka hakkında görüşülmesi ve geçmiş örnek vaka yönlendirme raporlarının incelenmesi |
12 | Dil, konuşma, ses ve yutma bozukluklarına sahip vakaların yönlendirme raporlarının yazılması (2+ 16) | Klinik uygulama yürütücüsü vaka hakkında görüşülmesi ve geçmiş örnek vaka yönlendirme raporlarının incelenmesi |
13 | Dil, konuşma, ses ve yutma bozukluklarına sahip vakaların bireye özgü terapi planı hazırlanması (2+ 16) | Vakanın anamnez ve değerlendirme sonuçlarını klinik uygulama yürütücüsü ile paylaşması ve olası kısa ve uzun süreli hedeflerin belirlemesi |
14 | Dil, konuşma, ses ve yutma bozukluklarına sahip vakaların bireye özgü terapi planı hazırlanması (2+ 16) | Vakanın anamnez ve değerlendirme sonuçlarını klinik uygulama yürütücüsü ile paylaşması ve olası kısa ve uzun süreli hedeflerin belirlemesi |
Kaynak |
*İstanbul Medipol Üniversitesi Dil ve Konuşma Terapisi Bölümü, konuşma sesi bozuklukları, akıcılık bozuklukları, gelişimsel ve edinilmiş dil bozuklukları, ses bozuklukları ve yutma bozuklukları hakkında ders notları. * Mevcut uygulamalar, klinik uygulama yöneticisi gözetiminde İstanbul Medipol Üniversitesi Dil, Konuşma ve Yutma Terapisi ve Yenilikçi Teknolojiler Araştırma ve Uygulama Merkezi'nde (MEDKOM) ve Medipol MEGA Dil ve Konuşma Terapisi Kliniğinde gerçekleştirilmektedir. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1. Dil ve konuşma terapisi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir | X | |||||
2 | 2. Eğitiminde edindiği bilgi ve becerileri bireysel ve toplumsal düzeyde iletişim, konuşma, dil, ses ve yutma sağlığına yönelik yaşam kalitesinin geliştirilmesi ve bu alandaki bozuklukların önlenmesi, tanılanması ve terapisi için kanıta dayalı bir biçimde ve etkin olarak kullanır. | X | |||||
3 | 3. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer meslek uzmanlarıyla disiplinlerarası işbirlikleri kurar ve ekibin güvenilir bir üyesi olur. | X | |||||
4 | 4. Alanında teknolojik cihaz ve araçları kullanarak kanıta dayalı veri toplar, programları planlar, uygular, gerektiğinde değiştirir, sonlandırır, raporlar, güvenli bir şekilde belgeler ve izler. | X | |||||
5 | 5. Mesleki alanında kazandığı bilgi, beceri ve ilgili teknolojiyi kullanarak, biyo-psiko-sosyal ve kültürel temelli bütüncül bir yaklaşımla önleme, fonksiyonel değerlendirme, ayırıcı tanılama, terapi, rehabilitasyon uygulamalarını yapar. | X | |||||
6 | 6. Bağımsız olarak mesleki ve akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür; ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve karşılaşılan ya da öngörülmeyen sorunlara çözüm üretir. | X | |||||
7 | 7. Kalite yönetimi ve sürekliliği, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olarak süreçlere uygun davranır. | X | |||||
8 | 8. Öz-eleştirel bir yaklaşımla kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler. | X | |||||
9 | 9. Birey olarak sürekli değişime açık olumlu tutumları, davranışları ve iletişimi ile topluma örnek olur; evrensel düzeyde demokrasi ve insan haklarına, toplumsal, kültürel, dilsel ve bireysel farklılıklara saygılı ve duyarlı davranır. | X | |||||
10 | 10. Birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleğinin gerektirdiği tüm görev ve sorumluluklarını yerine getirir ve mesleki haklarını korur ve savunur. | X | |||||
11 | 11. Dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili kurum içi/dışı, ulusal ve uluslararası birey ve halk sağlığı, aile danışmanlığı, toplumsal farkındalık, sağlık ve eğitim politikalarının geliştirilmesi çalışmalarında görev alır, anlaşılır ve doğru bilgi aktarır. | X | |||||
12 | 12. Edindiği araştırma yöntemleri, öğrenme-öğretme, ölçme ve değerlendirme ve yönetim bilgisini kullanarak projelere, araştırmalara dahil olur, bunları planlayarak uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 14 | 196 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 72 | 72 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 1 | 72 | 72 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 368 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(368/30) | 12 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DİL VE KONUŞ. TERAP. KLİNİK UYG.VI :İNTÖRNLÜK | - | Bahar Dönemi | 2+16 | 10 | 12 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Saime Seyhun TOPBAŞ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Saime Seyhun TOPBAŞ, Doç.Dr. Ramazan Sertan ÖZDEMİR, Dr.Öğr.Üye. Nazmiye Evra GÜNHAN ŞENOL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dil ve konuşma terapisinde değerlendirme ve terapi yöntemlerinin vakalarla uygulamalı olarak kullanılması; değerlendirme ve terapide vakalarla kullanmak üzere kontrol listeleri, değerlendirme araçları, test takımları, terapi araçlarının geliştirilmesi, ve sonrasında uygulanması ve raporlanması; süreçlerde teknolojiyi kullanmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Klinik içi kurallar ve uygulamalar hakkında bilgilendirme (2+ 16),Klinikte etik sınırlar (2+ 16),Dil, konuşma, ses ve yutma bozukluklarına sahip vakaların yönetimi (2+ 16),Dil, konuşma, ses ve yutma bozukluklarına sahip vakaların yönetimi (2+ 16),Dil, konuşma, ses ve yutma bozukluklarına sahip vakaların değerlendirme sırasında aile bilgilendirmesi (2+ 16),Dil, konuşma, ses ve yutma bozukluklarına sahip vakaların değerlendirme sırasında aile bilgilendirmesi (2+ 16),Dil, konuşma, ses ve yutma bozukluklarına sahip vakaların terapilerinde aile bilgilendirmesi (2+ 16),Dil, konuşma, ses ve yutma bozukluklarına sahip vakaların terapilerinde aile bilgilendirmesi (2+ 16),Dil, konuşma, ses ve yutma bozukluklarına sahip vakalar ile ilgili literatür araştırması yapar ve vakaya uygun kanıt temelli terapi uygulamalarını uygular (2+ 16),Dil, konuşma, ses ve yutma bozukluklarına sahip vakalar ile ilgili literatür araştırması yapar ve vakaya uygun kanıt temelli terapi uygulamalarını uygular (2+ 16),Dil, konuşma, ses ve yutma bozukluklarına sahip vakaların yönlendirme raporlarının yazılması (2+ 16),Dil, konuşma, ses ve yutma bozukluklarına sahip vakaların yönlendirme raporlarının yazılması (2+ 16),Dil, konuşma, ses ve yutma bozukluklarına sahip vakaların bireye özgü terapi planı hazırlanması (2+ 16),Dil, konuşma, ses ve yutma bozukluklarına sahip vakaların bireye özgü terapi planı hazırlanması (2+ 16); konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Klinikte etik sınırlar içerisinde uygulama yapar. | 4, 6, 8 | H |
Vakaları klinik içi düzen ve uygulamalara uygun şekilde yürütür. | 4, 6, 8 | E, H |
Vakanin değerlendirme ve terapi sürecini yönetir. | 4, 6, 8 | E, H |
Değerlendirme sırasında aile bilgilendirmesini yapar. | 4, 6, 8 | H |
Her seans sonunda terapi içerisindeki süreç hakkında aile bilgilendirmesi yapar. | 4, 6, 8 | H |
Vaka yönlendirme raporlarını hazırlar. | 4, 6, 8 | H |
Terapi planı hazırlar ve hazırlanan plana uygun terapi sürecini yürütür. | 4, 6, 8 | H |
Vaka yönetiminde gerek duyulduğunda ilgili uzmanlar ile multidisipliner çalışır. | 4, 6, 8 | H |
Öğretim Yöntemleri: | 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Klinik içi kurallar ve uygulamalar hakkında bilgilendirme (2+ 16) | - |
2 | Klinikte etik sınırlar (2+ 16) | Klinik içi etik kurallar hakkında araştırma |
3 | Dil, konuşma, ses ve yutma bozukluklarına sahip vakaların yönetimi (2+ 16) | Konuşma sesi bozuklukları, akıcılık bozuklukları, gelişimsel ve edinilmiş dil bozuklukları, ses bozuklukları ve yutma bozuklukları hakkında ders notlarının okunması |
4 | Dil, konuşma, ses ve yutma bozukluklarına sahip vakaların yönetimi (2+ 16) | Konuşma sesi bozuklukları, akıcılık bozuklukları, gelişimsel ve edinilmiş dil bozuklukları, ses bozuklukları ve yutma bozuklukları hakkında ders notlarının okunması |
5 | Dil, konuşma, ses ve yutma bozukluklarına sahip vakaların değerlendirme sırasında aile bilgilendirmesi (2+ 16) | Konuşma sesi bozuklukları, akıcılık bozuklukları, gelişimsel ve edinilmiş dil bozuklukları, ses bozuklukları ve yutma bozuklukları hakkında ders notlarının okunması |
6 | Dil, konuşma, ses ve yutma bozukluklarına sahip vakaların değerlendirme sırasında aile bilgilendirmesi (2+ 16) | Konuşma sesi bozuklukları, akıcılık bozuklukları, gelişimsel ve edinilmiş dil bozuklukları, ses bozuklukları ve yutma bozuklukları hakkında ders notlarının okunması |
7 | Dil, konuşma, ses ve yutma bozukluklarına sahip vakaların terapilerinde aile bilgilendirmesi (2+ 16) | Konuşma sesi bozuklukları, akıcılık bozuklukları, gelişimsel ve edinilmiş dil bozuklukları, ses bozuklukları ve yutma bozuklukları hakkında ders notlarının okunması |
8 | Dil, konuşma, ses ve yutma bozukluklarına sahip vakaların terapilerinde aile bilgilendirmesi (2+ 16) | Konuşma sesi bozuklukları, akıcılık bozuklukları, gelişimsel ve edinilmiş dil bozuklukları, ses bozuklukları ve yutma bozuklukları hakkında ders notlarının okunması |
9 | Dil, konuşma, ses ve yutma bozukluklarına sahip vakalar ile ilgili literatür araştırması yapar ve vakaya uygun kanıt temelli terapi uygulamalarını uygular (2+ 16) | Konuşma sesi bozuklukları, akıcılık bozuklukları, gelişimsel ve edinilmiş dil bozuklukları, ses bozuklukları ve yutma bozuklukları hakkında ders notlarının okunması |
10 | Dil, konuşma, ses ve yutma bozukluklarına sahip vakalar ile ilgili literatür araştırması yapar ve vakaya uygun kanıt temelli terapi uygulamalarını uygular (2+ 16) | Konuşma sesi bozuklukları, akıcılık bozuklukları, gelişimsel ve edinilmiş dil bozuklukları, ses bozuklukları ve yutma bozuklukları hakkında ders notlarının okunması |
11 | Dil, konuşma, ses ve yutma bozukluklarına sahip vakaların yönlendirme raporlarının yazılması (2+ 16) | Klinik uygulama yürütücüsü vaka hakkında görüşülmesi ve geçmiş örnek vaka yönlendirme raporlarının incelenmesi |
12 | Dil, konuşma, ses ve yutma bozukluklarına sahip vakaların yönlendirme raporlarının yazılması (2+ 16) | Klinik uygulama yürütücüsü vaka hakkında görüşülmesi ve geçmiş örnek vaka yönlendirme raporlarının incelenmesi |
13 | Dil, konuşma, ses ve yutma bozukluklarına sahip vakaların bireye özgü terapi planı hazırlanması (2+ 16) | Vakanın anamnez ve değerlendirme sonuçlarını klinik uygulama yürütücüsü ile paylaşması ve olası kısa ve uzun süreli hedeflerin belirlemesi |
14 | Dil, konuşma, ses ve yutma bozukluklarına sahip vakaların bireye özgü terapi planı hazırlanması (2+ 16) | Vakanın anamnez ve değerlendirme sonuçlarını klinik uygulama yürütücüsü ile paylaşması ve olası kısa ve uzun süreli hedeflerin belirlemesi |
Kaynak |
*İstanbul Medipol Üniversitesi Dil ve Konuşma Terapisi Bölümü, konuşma sesi bozuklukları, akıcılık bozuklukları, gelişimsel ve edinilmiş dil bozuklukları, ses bozuklukları ve yutma bozuklukları hakkında ders notları. * Mevcut uygulamalar, klinik uygulama yöneticisi gözetiminde İstanbul Medipol Üniversitesi Dil, Konuşma ve Yutma Terapisi ve Yenilikçi Teknolojiler Araştırma ve Uygulama Merkezi'nde (MEDKOM) ve Medipol MEGA Dil ve Konuşma Terapisi Kliniğinde gerçekleştirilmektedir. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1. Dil ve konuşma terapisi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir | X | |||||
2 | 2. Eğitiminde edindiği bilgi ve becerileri bireysel ve toplumsal düzeyde iletişim, konuşma, dil, ses ve yutma sağlığına yönelik yaşam kalitesinin geliştirilmesi ve bu alandaki bozuklukların önlenmesi, tanılanması ve terapisi için kanıta dayalı bir biçimde ve etkin olarak kullanır. | X | |||||
3 | 3. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer meslek uzmanlarıyla disiplinlerarası işbirlikleri kurar ve ekibin güvenilir bir üyesi olur. | X | |||||
4 | 4. Alanında teknolojik cihaz ve araçları kullanarak kanıta dayalı veri toplar, programları planlar, uygular, gerektiğinde değiştirir, sonlandırır, raporlar, güvenli bir şekilde belgeler ve izler. | X | |||||
5 | 5. Mesleki alanında kazandığı bilgi, beceri ve ilgili teknolojiyi kullanarak, biyo-psiko-sosyal ve kültürel temelli bütüncül bir yaklaşımla önleme, fonksiyonel değerlendirme, ayırıcı tanılama, terapi, rehabilitasyon uygulamalarını yapar. | X | |||||
6 | 6. Bağımsız olarak mesleki ve akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür; ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve karşılaşılan ya da öngörülmeyen sorunlara çözüm üretir. | X | |||||
7 | 7. Kalite yönetimi ve sürekliliği, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olarak süreçlere uygun davranır. | X | |||||
8 | 8. Öz-eleştirel bir yaklaşımla kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler. | X | |||||
9 | 9. Birey olarak sürekli değişime açık olumlu tutumları, davranışları ve iletişimi ile topluma örnek olur; evrensel düzeyde demokrasi ve insan haklarına, toplumsal, kültürel, dilsel ve bireysel farklılıklara saygılı ve duyarlı davranır. | X | |||||
10 | 10. Birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleğinin gerektirdiği tüm görev ve sorumluluklarını yerine getirir ve mesleki haklarını korur ve savunur. | X | |||||
11 | 11. Dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili kurum içi/dışı, ulusal ve uluslararası birey ve halk sağlığı, aile danışmanlığı, toplumsal farkındalık, sağlık ve eğitim politikalarının geliştirilmesi çalışmalarında görev alır, anlaşılır ve doğru bilgi aktarır. | X | |||||
12 | 12. Edindiği araştırma yöntemleri, öğrenme-öğretme, ölçme ve değerlendirme ve yönetim bilgisini kullanarak projelere, araştırmalara dahil olur, bunları planlayarak uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |