Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PSİKODİLBİLİM: DİL EDİNİMİ VE KURAMLAR | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Talat BULUT |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Talat BULUT |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı, öğrencilere psikodilbilimin araştırma alan ve teknikleri, dil edinim kavram ve süreçleri konusunda bilgi kazandırmak ve dil edinim teorileri ve yaklaşımlarını kavrayarak bunlara yönelik eleştirel düşünce geliştirmelerini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1. Hafta: Psikodilbilime Giriş, Psikodilbilimde Araştırma Konuları, Psikodilbilimin Kullandığı Metotlar,2. Hafta: Konuşma Üretimi, Levelt’in Konuşma Üretim Modeli, Slip of the Tongue ve Tip of the Tongue Olayları,3. Hafta: Sözcük İşlemleme, Sözcüksel Anlambilim, Sözcük Erişimi, Sözcüksel Belirsizlik,4. Hafta: Tümce İşlemleme, Parsing Modelleri, Yapısal Belirsizlik, Uzun Mesafe Bağlılıkları, 5. Hafta: Çocukta Dil Edinim Kuramları, Davranışçı Yaklaşım, 6. Hafta: Çocukta Dil Edinim Kuramları, Psikodilbilimsel Yaklaşım,7. Hafta: Çocukta Dil Edinim Kuramları, Etkileşimci Yaklaşımlar,8. Hafta: Sesbilgisel Gelişim, Sesbilgisel Gelişim Evreleri, Türkçe’de Sesbilgisi Edinimi,9. Hafta: Sözdizimsel ve Biçimbilgisel Gelişim, Ortalama Sözce Uzunluğu, Sözdizimsel ve Biçimbilgisel Gelişim Evreleri,10. Hafta: Çocukta Anlambilgisi ve Edimbilgisi Gelişimi, Kavram Edinimi ve Gelişimi, Sözcük Edinimi, Evren Bilinci Geliştirme, Çocuğa Yöneltilmiş Dil, Annece ve Çocuğun Dil Kazanımına Etkisi,11. Hafta: Okuma Süreçleri-1, Göz Hareketleri Kontrolü, Okülomotor Süreçler, Farklı Yazı Sistemleri, Okuryazarlık Gelişimi,12. Hafta: Okuma Süreçleri-2: Sözcük Okuma Modelleri, Disleksi,13. Hafta: İki Dillilik, İki Dillilerde Anlama ve Üretme Süreçleri, İki Dillilerde Yönetimsel ve Bilişsel Kontrol,14. Hafta: Genel Değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Psikodilbilim ve dil edinimi ile ilgili temel kavramları tanımlar; | 10, 12, 16, 19, 9 | |
Dil edinim süreçlerini tanır; | 10, 16, 19, 4, 9 | |
Psikodilbilim ve dil edinimi çalışmalarının temel amaçlarını ve dil ve konuşma terapisi alanına katkıları ve önemini bilir; | 12, 16, 19, 4, 9 | |
Dil edinimi araştırmalarında kullanılan farklı yöntem ve yaklaşımların farkına varır; | 10, 12, 16, 19, 9 | |
Dil edinim süreçlerini fonolojik olarak tanımlar; | 10, 12, 16, 19, 9 | |
Dil edinim süreçlerini morfolojik olarak tanımlar; | 10, 12, 16, 19, 9 | |
Dil edinim süreçlerini sözdizimsel olarak tanımlar; | 10, 12, 14, 19, 9 | |
Dil edinim kuramlarını açıklar; | 10, 12, 16, 9 | A |
Dil işlemleme süreçlerini ve kuramlarını açıklar; | 10, 12, 16, 5, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 1. Hafta: Psikodilbilime Giriş, Psikodilbilimde Araştırma Konuları, Psikodilbilimin Kullandığı Metotlar | Psikodilbilim alanını internetten araştırarak psikodilbilimin araştırma konuları hakkında fikir sahibi olmak. |
2 | 2. Hafta: Konuşma Üretimi, Levelt’in Konuşma Üretim Modeli, Slip of the Tongue ve Tip of the Tongue Olayları | Konu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak. |
3 | 3. Hafta: Sözcük İşlemleme, Sözcüksel Anlambilim, Sözcük Erişimi, Sözcüksel Belirsizlik | Konu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak. |
4 | 4. Hafta: Tümce İşlemleme, Parsing Modelleri, Yapısal Belirsizlik, Uzun Mesafe Bağlılıkları | Konu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak. |
5 | 5. Hafta: Çocukta Dil Edinim Kuramları, Davranışçı Yaklaşım | Konu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak. |
6 | 6. Hafta: Çocukta Dil Edinim Kuramları, Psikodilbilimsel Yaklaşım | Konu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak. |
7 | 7. Hafta: Çocukta Dil Edinim Kuramları, Etkileşimci Yaklaşımlar | Konu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak. |
8 | 8. Hafta: Sesbilgisel Gelişim, Sesbilgisel Gelişim Evreleri, Türkçe’de Sesbilgisi Edinimi | Konu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak. |
9 | 9. Hafta: Sözdizimsel ve Biçimbilgisel Gelişim, Ortalama Sözce Uzunluğu, Sözdizimsel ve Biçimbilgisel Gelişim Evreleri | Konu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak. |
10 | 10. Hafta: Çocukta Anlambilgisi ve Edimbilgisi Gelişimi, Kavram Edinimi ve Gelişimi, Sözcük Edinimi, Evren Bilinci Geliştirme, Çocuğa Yöneltilmiş Dil, Annece ve Çocuğun Dil Kazanımına Etkisi | Konu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak. |
11 | 11. Hafta: Okuma Süreçleri-1, Göz Hareketleri Kontrolü, Okülomotor Süreçler, Farklı Yazı Sistemleri, Okuryazarlık Gelişimi | Konu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak. |
12 | 12. Hafta: Okuma Süreçleri-2: Sözcük Okuma Modelleri, Disleksi | Konu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak. |
13 | 13. Hafta: İki Dillilik, İki Dillilerde Anlama ve Üretme Süreçleri, İki Dillilerde Yönetimsel ve Bilişsel Kontrol | Konu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak. |
14 | 14. Hafta: Genel Değerlendirme | Konu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak. |
Kaynak |
Topbaş, S. (2005) Dil ve Kavram Gelişimi. Ankara:Kök Yay. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1. Dil ve konuşma terapisi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir | ||||||
2 | 2. Eğitiminde edindiği bilgi ve becerileri bireysel ve toplumsal düzeyde iletişim, konuşma, dil, ses ve yutma sağlığına yönelik yaşam kalitesinin geliştirilmesi ve bu alandaki bozuklukların önlenmesi, tanılanması ve terapisi için kanıta dayalı bir biçimde ve etkin olarak kullanır. | ||||||
3 | 3. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer meslek uzmanlarıyla disiplinlerarası işbirlikleri kurar ve ekibin güvenilir bir üyesi olur. | ||||||
4 | 4. Alanında teknolojik cihaz ve araçları kullanarak kanıta dayalı veri toplar, programları planlar, uygular, gerektiğinde değiştirir, sonlandırır, raporlar, güvenli bir şekilde belgeler ve izler. | ||||||
5 | 5. Mesleki alanında kazandığı bilgi, beceri ve ilgili teknolojiyi kullanarak, biyo-psiko-sosyal ve kültürel temelli bütüncül bir yaklaşımla önleme, fonksiyonel değerlendirme, ayırıcı tanılama, terapi, rehabilitasyon uygulamalarını yapar. | ||||||
6 | 6. Bağımsız olarak mesleki ve akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür; ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve karşılaşılan ya da öngörülmeyen sorunlara çözüm üretir. | ||||||
7 | 7. Kalite yönetimi ve sürekliliği, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olarak süreçlere uygun davranır. | ||||||
8 | 8. Öz-eleştirel bir yaklaşımla kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler. | ||||||
9 | 9. Birey olarak sürekli değişime açık olumlu tutumları, davranışları ve iletişimi ile topluma örnek olur; evrensel düzeyde demokrasi ve insan haklarına, toplumsal, kültürel, dilsel ve bireysel farklılıklara saygılı ve duyarlı davranır. | ||||||
10 | 10. Birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleğinin gerektirdiği tüm görev ve sorumluluklarını yerine getirir ve mesleki haklarını korur ve savunur. | ||||||
11 | 11. Dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili kurum içi/dışı, ulusal ve uluslararası birey ve halk sağlığı, aile danışmanlığı, toplumsal farkındalık, sağlık ve eğitim politikalarının geliştirilmesi çalışmalarında görev alır, anlaşılır ve doğru bilgi aktarır. | ||||||
12 | 12. Edindiği araştırma yöntemleri, öğrenme-öğretme, ölçme ve değerlendirme ve yönetim bilgisini kullanarak projelere, araştırmalara dahil olur, bunları planlayarak uygular. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PSİKODİLBİLİM: DİL EDİNİMİ VE KURAMLAR | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Talat BULUT |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Talat BULUT |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı, öğrencilere psikodilbilimin araştırma alan ve teknikleri, dil edinim kavram ve süreçleri konusunda bilgi kazandırmak ve dil edinim teorileri ve yaklaşımlarını kavrayarak bunlara yönelik eleştirel düşünce geliştirmelerini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1. Hafta: Psikodilbilime Giriş, Psikodilbilimde Araştırma Konuları, Psikodilbilimin Kullandığı Metotlar,2. Hafta: Konuşma Üretimi, Levelt’in Konuşma Üretim Modeli, Slip of the Tongue ve Tip of the Tongue Olayları,3. Hafta: Sözcük İşlemleme, Sözcüksel Anlambilim, Sözcük Erişimi, Sözcüksel Belirsizlik,4. Hafta: Tümce İşlemleme, Parsing Modelleri, Yapısal Belirsizlik, Uzun Mesafe Bağlılıkları, 5. Hafta: Çocukta Dil Edinim Kuramları, Davranışçı Yaklaşım, 6. Hafta: Çocukta Dil Edinim Kuramları, Psikodilbilimsel Yaklaşım,7. Hafta: Çocukta Dil Edinim Kuramları, Etkileşimci Yaklaşımlar,8. Hafta: Sesbilgisel Gelişim, Sesbilgisel Gelişim Evreleri, Türkçe’de Sesbilgisi Edinimi,9. Hafta: Sözdizimsel ve Biçimbilgisel Gelişim, Ortalama Sözce Uzunluğu, Sözdizimsel ve Biçimbilgisel Gelişim Evreleri,10. Hafta: Çocukta Anlambilgisi ve Edimbilgisi Gelişimi, Kavram Edinimi ve Gelişimi, Sözcük Edinimi, Evren Bilinci Geliştirme, Çocuğa Yöneltilmiş Dil, Annece ve Çocuğun Dil Kazanımına Etkisi,11. Hafta: Okuma Süreçleri-1, Göz Hareketleri Kontrolü, Okülomotor Süreçler, Farklı Yazı Sistemleri, Okuryazarlık Gelişimi,12. Hafta: Okuma Süreçleri-2: Sözcük Okuma Modelleri, Disleksi,13. Hafta: İki Dillilik, İki Dillilerde Anlama ve Üretme Süreçleri, İki Dillilerde Yönetimsel ve Bilişsel Kontrol,14. Hafta: Genel Değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Psikodilbilim ve dil edinimi ile ilgili temel kavramları tanımlar; | 10, 12, 16, 19, 9 | |
Dil edinim süreçlerini tanır; | 10, 16, 19, 4, 9 | |
Psikodilbilim ve dil edinimi çalışmalarının temel amaçlarını ve dil ve konuşma terapisi alanına katkıları ve önemini bilir; | 12, 16, 19, 4, 9 | |
Dil edinimi araştırmalarında kullanılan farklı yöntem ve yaklaşımların farkına varır; | 10, 12, 16, 19, 9 | |
Dil edinim süreçlerini fonolojik olarak tanımlar; | 10, 12, 16, 19, 9 | |
Dil edinim süreçlerini morfolojik olarak tanımlar; | 10, 12, 16, 19, 9 | |
Dil edinim süreçlerini sözdizimsel olarak tanımlar; | 10, 12, 14, 19, 9 | |
Dil edinim kuramlarını açıklar; | 10, 12, 16, 9 | A |
Dil işlemleme süreçlerini ve kuramlarını açıklar; | 10, 12, 16, 5, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 1. Hafta: Psikodilbilime Giriş, Psikodilbilimde Araştırma Konuları, Psikodilbilimin Kullandığı Metotlar | Psikodilbilim alanını internetten araştırarak psikodilbilimin araştırma konuları hakkında fikir sahibi olmak. |
2 | 2. Hafta: Konuşma Üretimi, Levelt’in Konuşma Üretim Modeli, Slip of the Tongue ve Tip of the Tongue Olayları | Konu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak. |
3 | 3. Hafta: Sözcük İşlemleme, Sözcüksel Anlambilim, Sözcük Erişimi, Sözcüksel Belirsizlik | Konu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak. |
4 | 4. Hafta: Tümce İşlemleme, Parsing Modelleri, Yapısal Belirsizlik, Uzun Mesafe Bağlılıkları | Konu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak. |
5 | 5. Hafta: Çocukta Dil Edinim Kuramları, Davranışçı Yaklaşım | Konu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak. |
6 | 6. Hafta: Çocukta Dil Edinim Kuramları, Psikodilbilimsel Yaklaşım | Konu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak. |
7 | 7. Hafta: Çocukta Dil Edinim Kuramları, Etkileşimci Yaklaşımlar | Konu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak. |
8 | 8. Hafta: Sesbilgisel Gelişim, Sesbilgisel Gelişim Evreleri, Türkçe’de Sesbilgisi Edinimi | Konu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak. |
9 | 9. Hafta: Sözdizimsel ve Biçimbilgisel Gelişim, Ortalama Sözce Uzunluğu, Sözdizimsel ve Biçimbilgisel Gelişim Evreleri | Konu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak. |
10 | 10. Hafta: Çocukta Anlambilgisi ve Edimbilgisi Gelişimi, Kavram Edinimi ve Gelişimi, Sözcük Edinimi, Evren Bilinci Geliştirme, Çocuğa Yöneltilmiş Dil, Annece ve Çocuğun Dil Kazanımına Etkisi | Konu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak. |
11 | 11. Hafta: Okuma Süreçleri-1, Göz Hareketleri Kontrolü, Okülomotor Süreçler, Farklı Yazı Sistemleri, Okuryazarlık Gelişimi | Konu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak. |
12 | 12. Hafta: Okuma Süreçleri-2: Sözcük Okuma Modelleri, Disleksi | Konu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak. |
13 | 13. Hafta: İki Dillilik, İki Dillilerde Anlama ve Üretme Süreçleri, İki Dillilerde Yönetimsel ve Bilişsel Kontrol | Konu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak. |
14 | 14. Hafta: Genel Değerlendirme | Konu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak. |
Kaynak |
Topbaş, S. (2005) Dil ve Kavram Gelişimi. Ankara:Kök Yay. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1. Dil ve konuşma terapisi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir | ||||||
2 | 2. Eğitiminde edindiği bilgi ve becerileri bireysel ve toplumsal düzeyde iletişim, konuşma, dil, ses ve yutma sağlığına yönelik yaşam kalitesinin geliştirilmesi ve bu alandaki bozuklukların önlenmesi, tanılanması ve terapisi için kanıta dayalı bir biçimde ve etkin olarak kullanır. | ||||||
3 | 3. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer meslek uzmanlarıyla disiplinlerarası işbirlikleri kurar ve ekibin güvenilir bir üyesi olur. | ||||||
4 | 4. Alanında teknolojik cihaz ve araçları kullanarak kanıta dayalı veri toplar, programları planlar, uygular, gerektiğinde değiştirir, sonlandırır, raporlar, güvenli bir şekilde belgeler ve izler. | ||||||
5 | 5. Mesleki alanında kazandığı bilgi, beceri ve ilgili teknolojiyi kullanarak, biyo-psiko-sosyal ve kültürel temelli bütüncül bir yaklaşımla önleme, fonksiyonel değerlendirme, ayırıcı tanılama, terapi, rehabilitasyon uygulamalarını yapar. | ||||||
6 | 6. Bağımsız olarak mesleki ve akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür; ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve karşılaşılan ya da öngörülmeyen sorunlara çözüm üretir. | ||||||
7 | 7. Kalite yönetimi ve sürekliliği, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olarak süreçlere uygun davranır. | ||||||
8 | 8. Öz-eleştirel bir yaklaşımla kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler. | ||||||
9 | 9. Birey olarak sürekli değişime açık olumlu tutumları, davranışları ve iletişimi ile topluma örnek olur; evrensel düzeyde demokrasi ve insan haklarına, toplumsal, kültürel, dilsel ve bireysel farklılıklara saygılı ve duyarlı davranır. | ||||||
10 | 10. Birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleğinin gerektirdiği tüm görev ve sorumluluklarını yerine getirir ve mesleki haklarını korur ve savunur. | ||||||
11 | 11. Dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili kurum içi/dışı, ulusal ve uluslararası birey ve halk sağlığı, aile danışmanlığı, toplumsal farkındalık, sağlık ve eğitim politikalarının geliştirilmesi çalışmalarında görev alır, anlaşılır ve doğru bilgi aktarır. | ||||||
12 | 12. Edindiği araştırma yöntemleri, öğrenme-öğretme, ölçme ve değerlendirme ve yönetim bilgisini kullanarak projelere, araştırmalara dahil olur, bunları planlayarak uygular. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |