Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DİL VE KONUŞ. TERAP. İÇİN ORTODONTİ BİL. VE PROTEZ. | - | Bahar Dönemi | 1+0 | 1 | 1 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Ramazan Sertan ÖZDEMİR |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Nevin KAPTAN AKAR, Dr.Öğr.Üye. Can ARSLAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dil ve Konuşma Terapisi için Ortodonti alanında temel bilgi edinmeyi, ortodonti alanında kullanılan terminoloji öğrenmeyi, ortodonti tedavilerinde hangi yöntemler kullanıldığı ve ortodonti bozukluklarının dil ve konuşma terapisinde ki yeri ve dil, konuşma alanı açısında ne gibi sorunlara sebep olduğu, dil ve konuşma bozukluğu olan hangi bireylerde ortodonti tedavisine ihtiyaç duyabildiği hakkında bilgi vermeyi amaçlar. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tanışma, dersin amaçlarının anlatılması ve kaynak kitapların önerilmesi.,Ortodonti alanındaki temel kavramların anlatılması.,Ortodontik gelişim ve gelişim dönemlerinin anlatılması,Ortodontik Tanı ve Değerlendirme,Denstisyon konusunun anlatılması,Erken bebeklikte ortodontik girişimler anlatılması,Kranyofasiyal anomalisi olan çocuklarda ortodontik sorunlar ve girişimler .,Kranyofasiyal anomalisi olan yetişkinlerde ortodontik sorunlar ve girişimler,Ortodonti alanında kullanılan protezler ve bu protezlerin türlerinin anlatılması.,Konuşma aparatlarının işlevlerinin ve nasıl kullanıldığının anlatılması ve gösterilmesi.,Müdahale ekip yaklaşımının öneminin ve bu ekibi oluşturan meslek gruplarının.,Dil ve konuşma bozuklukları alanında ortodontinin önemi,Dil ve konuşma bozukluğu olan bireylerde ortodontik değerlendirme, tanı ve müdahale yöntemleri.,Ortodontik bozukluklarda aile eğitimi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Ortodontik bozukluklarda aile eğitimini bilir. | 16, 9 | G, H |
Konuşma aparatları ve uygulama yöntemlerini bilir. | 13, 16, 8, 9 | G |
Kranyofasiyal anomalisi olan çocuklarda ortodontik sorunlar ve girişimleri hakkında bilgi sahibidir. | 16, 9 | G, H |
Erken bebeklikte ortodontik girişim hakkında bilgi sahibidir. | 14, 16, 9 | G |
Müdahalede ekip yaklaşımı hakkında bilgi sahibidir. | 13, 5, 9 | G |
Dentisyonu bilir. | 9 | G, H |
Protezler ve çeşitlerini bilir. | 13, 9 | E, G |
Ortodontik tanı ve değerlendirme; | 13, 9 | G, H |
Damak yarıklığında ortodontik girişimleri bilir. | 16, 9 | G, H |
Ortodontik gelişim, gelişim dönemleri; | 16, 9 | G, H |
Temel kavramları bilir. | 9 | G |
Öğretim Yöntemleri: | 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, G: Kısa Sınav, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma, dersin amaçlarının anlatılması ve kaynak kitapların önerilmesi. | yok |
2 | Ortodonti alanındaki temel kavramların anlatılması. | İşlenecek konu hakkında araştırma yapılması |
3 | Ortodontik gelişim ve gelişim dönemlerinin anlatılması | Temel Kavramların tekrar edilmesi ve işlenecek konu hakkında araştırma yapılması. |
4 | Ortodontik Tanı ve Değerlendirme | Bir önceki dersin konu tekrarının yapılması |
5 | Denstisyon konusunun anlatılması | Bir önceki dersin konu tekrarının yapılması |
6 | Erken bebeklikte ortodontik girişimler anlatılması | Bir önceki dersin konu tekrarının yapılması |
7 | Kranyofasiyal anomalisi olan çocuklarda ortodontik sorunlar ve girişimler . | Kranyafasiyal anomalisi olan bireylerde görülen ortodontik sorunların araştırılması. |
8 | Kranyofasiyal anomalisi olan yetişkinlerde ortodontik sorunlar ve girişimler | Bir önceki dersin konu tekrarırın yapılması. |
9 | Ortodonti alanında kullanılan protezler ve bu protezlerin türlerinin anlatılması. | Derse gelmeden ortodonti alanında kullanılan protezlerin kullanıldığını araştırılması. |
10 | Konuşma aparatlarının işlevlerinin ve nasıl kullanıldığının anlatılması ve gösterilmesi. | Önceki dersin konusunun tekrarının yapılması. |
11 | Müdahale ekip yaklaşımının öneminin ve bu ekibi oluşturan meslek gruplarının. | Müdahale ekibi hakkında yer alan meslek gruplarının araştırılması. |
12 | Dil ve konuşma bozuklukları alanında ortodontinin önemi | Dil ve konuşma alanındaki hangi bozukluklarda ortodontik sorunların görülebileceğinin araştırılması. |
13 | Dil ve konuşma bozukluğu olan bireylerde ortodontik değerlendirme, tanı ve müdahale yöntemleri. | Ortodontik değerlendirme tanı ve müdahale yöntemleri konularının tekrar edilmesi. |
14 | Ortodontik bozukluklarda aile eğitimi | Önceki dersin konusunun tekrarının yapılması. |
Kaynak |
Powerpoint sunuları |
Ortodontinin Temelleri, Robert N.STALEY and Neil T. RESKE, ed. Prof.Dr.Erhan ÖZDİLER, ATLAS |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1. Dil ve konuşma terapisi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir | X | |||||
2 | 2. Eğitiminde edindiği bilgi ve becerileri bireysel ve toplumsal düzeyde iletişim, konuşma, dil, ses ve yutma sağlığına yönelik yaşam kalitesinin geliştirilmesi ve bu alandaki bozuklukların önlenmesi, tanılanması ve terapisi için kanıta dayalı bir biçimde ve etkin olarak kullanır. | X | |||||
3 | 3. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer meslek uzmanlarıyla disiplinlerarası işbirlikleri kurar ve ekibin güvenilir bir üyesi olur. | X | |||||
4 | 4. Alanında teknolojik cihaz ve araçları kullanarak kanıta dayalı veri toplar, programları planlar, uygular, gerektiğinde değiştirir, sonlandırır, raporlar, güvenli bir şekilde belgeler ve izler. | X | |||||
5 | 5. Mesleki alanında kazandığı bilgi, beceri ve ilgili teknolojiyi kullanarak, biyo-psiko-sosyal ve kültürel temelli bütüncül bir yaklaşımla önleme, fonksiyonel değerlendirme, ayırıcı tanılama, terapi, rehabilitasyon uygulamalarını yapar. | X | |||||
6 | 6. Bağımsız olarak mesleki ve akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür; ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve karşılaşılan ya da öngörülmeyen sorunlara çözüm üretir. | X | |||||
7 | 7. Kalite yönetimi ve sürekliliği, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olarak süreçlere uygun davranır. | X | |||||
8 | 8. Öz-eleştirel bir yaklaşımla kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler. | X | |||||
9 | 9. Birey olarak sürekli değişime açık olumlu tutumları, davranışları ve iletişimi ile topluma örnek olur; evrensel düzeyde demokrasi ve insan haklarına, toplumsal, kültürel, dilsel ve bireysel farklılıklara saygılı ve duyarlı davranır. | X | |||||
10 | 10. Birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleğinin gerektirdiği tüm görev ve sorumluluklarını yerine getirir ve mesleki haklarını korur ve savunur. | X | |||||
11 | 11. Dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili kurum içi/dışı, ulusal ve uluslararası birey ve halk sağlığı, aile danışmanlığı, toplumsal farkındalık, sağlık ve eğitim politikalarının geliştirilmesi çalışmalarında görev alır, anlaşılır ve doğru bilgi aktarır. | X | |||||
12 | 12. Edindiği araştırma yöntemleri, öğrenme-öğretme, ölçme ve değerlendirme ve yönetim bilgisini kullanarak projelere, araştırmalara dahil olur, bunları planlayarak uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 1 | 14 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 44 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(44/30) | 1 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DİL VE KONUŞ. TERAP. İÇİN ORTODONTİ BİL. VE PROTEZ. | - | Bahar Dönemi | 1+0 | 1 | 1 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Ramazan Sertan ÖZDEMİR |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Nevin KAPTAN AKAR, Dr.Öğr.Üye. Can ARSLAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dil ve Konuşma Terapisi için Ortodonti alanında temel bilgi edinmeyi, ortodonti alanında kullanılan terminoloji öğrenmeyi, ortodonti tedavilerinde hangi yöntemler kullanıldığı ve ortodonti bozukluklarının dil ve konuşma terapisinde ki yeri ve dil, konuşma alanı açısında ne gibi sorunlara sebep olduğu, dil ve konuşma bozukluğu olan hangi bireylerde ortodonti tedavisine ihtiyaç duyabildiği hakkında bilgi vermeyi amaçlar. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tanışma, dersin amaçlarının anlatılması ve kaynak kitapların önerilmesi.,Ortodonti alanındaki temel kavramların anlatılması.,Ortodontik gelişim ve gelişim dönemlerinin anlatılması,Ortodontik Tanı ve Değerlendirme,Denstisyon konusunun anlatılması,Erken bebeklikte ortodontik girişimler anlatılması,Kranyofasiyal anomalisi olan çocuklarda ortodontik sorunlar ve girişimler .,Kranyofasiyal anomalisi olan yetişkinlerde ortodontik sorunlar ve girişimler,Ortodonti alanında kullanılan protezler ve bu protezlerin türlerinin anlatılması.,Konuşma aparatlarının işlevlerinin ve nasıl kullanıldığının anlatılması ve gösterilmesi.,Müdahale ekip yaklaşımının öneminin ve bu ekibi oluşturan meslek gruplarının.,Dil ve konuşma bozuklukları alanında ortodontinin önemi,Dil ve konuşma bozukluğu olan bireylerde ortodontik değerlendirme, tanı ve müdahale yöntemleri.,Ortodontik bozukluklarda aile eğitimi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Ortodontik bozukluklarda aile eğitimini bilir. | 16, 9 | G, H |
Konuşma aparatları ve uygulama yöntemlerini bilir. | 13, 16, 8, 9 | G |
Kranyofasiyal anomalisi olan çocuklarda ortodontik sorunlar ve girişimleri hakkında bilgi sahibidir. | 16, 9 | G, H |
Erken bebeklikte ortodontik girişim hakkında bilgi sahibidir. | 14, 16, 9 | G |
Müdahalede ekip yaklaşımı hakkında bilgi sahibidir. | 13, 5, 9 | G |
Dentisyonu bilir. | 9 | G, H |
Protezler ve çeşitlerini bilir. | 13, 9 | E, G |
Ortodontik tanı ve değerlendirme; | 13, 9 | G, H |
Damak yarıklığında ortodontik girişimleri bilir. | 16, 9 | G, H |
Ortodontik gelişim, gelişim dönemleri; | 16, 9 | G, H |
Temel kavramları bilir. | 9 | G |
Öğretim Yöntemleri: | 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, G: Kısa Sınav, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma, dersin amaçlarının anlatılması ve kaynak kitapların önerilmesi. | yok |
2 | Ortodonti alanındaki temel kavramların anlatılması. | İşlenecek konu hakkında araştırma yapılması |
3 | Ortodontik gelişim ve gelişim dönemlerinin anlatılması | Temel Kavramların tekrar edilmesi ve işlenecek konu hakkında araştırma yapılması. |
4 | Ortodontik Tanı ve Değerlendirme | Bir önceki dersin konu tekrarının yapılması |
5 | Denstisyon konusunun anlatılması | Bir önceki dersin konu tekrarının yapılması |
6 | Erken bebeklikte ortodontik girişimler anlatılması | Bir önceki dersin konu tekrarının yapılması |
7 | Kranyofasiyal anomalisi olan çocuklarda ortodontik sorunlar ve girişimler . | Kranyafasiyal anomalisi olan bireylerde görülen ortodontik sorunların araştırılması. |
8 | Kranyofasiyal anomalisi olan yetişkinlerde ortodontik sorunlar ve girişimler | Bir önceki dersin konu tekrarırın yapılması. |
9 | Ortodonti alanında kullanılan protezler ve bu protezlerin türlerinin anlatılması. | Derse gelmeden ortodonti alanında kullanılan protezlerin kullanıldığını araştırılması. |
10 | Konuşma aparatlarının işlevlerinin ve nasıl kullanıldığının anlatılması ve gösterilmesi. | Önceki dersin konusunun tekrarının yapılması. |
11 | Müdahale ekip yaklaşımının öneminin ve bu ekibi oluşturan meslek gruplarının. | Müdahale ekibi hakkında yer alan meslek gruplarının araştırılması. |
12 | Dil ve konuşma bozuklukları alanında ortodontinin önemi | Dil ve konuşma alanındaki hangi bozukluklarda ortodontik sorunların görülebileceğinin araştırılması. |
13 | Dil ve konuşma bozukluğu olan bireylerde ortodontik değerlendirme, tanı ve müdahale yöntemleri. | Ortodontik değerlendirme tanı ve müdahale yöntemleri konularının tekrar edilmesi. |
14 | Ortodontik bozukluklarda aile eğitimi | Önceki dersin konusunun tekrarının yapılması. |
Kaynak |
Powerpoint sunuları |
Ortodontinin Temelleri, Robert N.STALEY and Neil T. RESKE, ed. Prof.Dr.Erhan ÖZDİLER, ATLAS |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1. Dil ve konuşma terapisi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir | X | |||||
2 | 2. Eğitiminde edindiği bilgi ve becerileri bireysel ve toplumsal düzeyde iletişim, konuşma, dil, ses ve yutma sağlığına yönelik yaşam kalitesinin geliştirilmesi ve bu alandaki bozuklukların önlenmesi, tanılanması ve terapisi için kanıta dayalı bir biçimde ve etkin olarak kullanır. | X | |||||
3 | 3. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer meslek uzmanlarıyla disiplinlerarası işbirlikleri kurar ve ekibin güvenilir bir üyesi olur. | X | |||||
4 | 4. Alanında teknolojik cihaz ve araçları kullanarak kanıta dayalı veri toplar, programları planlar, uygular, gerektiğinde değiştirir, sonlandırır, raporlar, güvenli bir şekilde belgeler ve izler. | X | |||||
5 | 5. Mesleki alanında kazandığı bilgi, beceri ve ilgili teknolojiyi kullanarak, biyo-psiko-sosyal ve kültürel temelli bütüncül bir yaklaşımla önleme, fonksiyonel değerlendirme, ayırıcı tanılama, terapi, rehabilitasyon uygulamalarını yapar. | X | |||||
6 | 6. Bağımsız olarak mesleki ve akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür; ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve karşılaşılan ya da öngörülmeyen sorunlara çözüm üretir. | X | |||||
7 | 7. Kalite yönetimi ve sürekliliği, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olarak süreçlere uygun davranır. | X | |||||
8 | 8. Öz-eleştirel bir yaklaşımla kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler. | X | |||||
9 | 9. Birey olarak sürekli değişime açık olumlu tutumları, davranışları ve iletişimi ile topluma örnek olur; evrensel düzeyde demokrasi ve insan haklarına, toplumsal, kültürel, dilsel ve bireysel farklılıklara saygılı ve duyarlı davranır. | X | |||||
10 | 10. Birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleğinin gerektirdiği tüm görev ve sorumluluklarını yerine getirir ve mesleki haklarını korur ve savunur. | X | |||||
11 | 11. Dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili kurum içi/dışı, ulusal ve uluslararası birey ve halk sağlığı, aile danışmanlığı, toplumsal farkındalık, sağlık ve eğitim politikalarının geliştirilmesi çalışmalarında görev alır, anlaşılır ve doğru bilgi aktarır. | X | |||||
12 | 12. Edindiği araştırma yöntemleri, öğrenme-öğretme, ölçme ve değerlendirme ve yönetim bilgisini kullanarak projelere, araştırmalara dahil olur, bunları planlayarak uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |