Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KOMPÜTERİZE KONUŞMA LABORATUVARI | - | Bahar Dönemi | 1+2 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Ses kayıt ve analiz teknik ve yöntemleri hakkında temel bilgileri vermek ve uygulamalar yapmak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İnsan Enstrümantasyon Sistemi ,Ses Fiziği ,Akustik , Sinyaller ve Dijital Sinyal İşlemele Teknolojileri ,Hoparlör ve Mikrofon Teknolojileri ve Özellikleri,Ses Kayıt ve Analiz Teknolojileri (Yazılım ve Donanım) - I ,Ses Kayıt ve Analiz Teknolojileri (Yazılım ve Donanım) - II ,Ses Kayıt ve Analiz Teknikleri -I ,Ses Kayıt ve Analiz Teknikleri - II ,Ses Parametrelerinin Analizi ,Spectogram Analizi ,Konuşma Analizinde Bio-Feedback , Proje Değerlendirmeleri,Genel Değerlendirme ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Konuşma analizinde biofeedback kavramını tanımlar | 17, 9 | G |
Dijital sinyal işlemleme teknolojilerini bilir | 16, 17, 9 | G |
Ses analizi tekniklerini bilir ve uygular | 17, 2, 9 | H |
Ses kaydı tekniklerini bilir ve uygular | 17, 9 | G |
Hoparlör ve mikrofon teknolojilerini ve özelliklerini bilir | 17, 2, 9 | H |
Spektogram analizini bilir | 17, 2, 9 | G |
Akustik prensipleri bilir | 17, 2, 9 | G |
Ses fiziğini bilir | 17, 9 | G |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | G: Kısa Sınav, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İnsan Enstrümantasyon Sistemi | yok |
2 | Ses Fiziği | Bir önceki dersin notları gözden geçirilmeli. |
3 | Akustik | Bir önceki dersin notları gözden geçirilmeli. |
4 | Sinyaller ve Dijital Sinyal İşlemele Teknolojileri | Bir önceki dersin notları gözden geçirilmeli. |
5 | Hoparlör ve Mikrofon Teknolojileri ve Özellikleri | Bir önceki dersin notları gözden geçirilmeli. |
6 | Ses Kayıt ve Analiz Teknolojileri (Yazılım ve Donanım) - I | Bir önceki dersin notları gözden geçirilmeli. |
7 | Ses Kayıt ve Analiz Teknolojileri (Yazılım ve Donanım) - II | Bir önceki dersin notları gözden geçirilmeli. |
8 | Ses Kayıt ve Analiz Teknikleri -I | Bir önceki dersin notları gözden geçirilmeli. |
9 | Ses Kayıt ve Analiz Teknikleri - II | Bir önceki dersin notları gözden geçirilmeli. |
10 | Ses Parametrelerinin Analizi | Bir önceki dersin notları gözden geçirilmeli. |
11 | Spectogram Analizi | Bir önceki dersin notları gözden geçirilmeli. |
13 | Konuşma Analizinde Bio-Feedback | Bir önceki dersin notları gözden geçirilmeli. |
13 | Proje Değerlendirmeleri | Bir önceki dersin notları gözden geçirilmeli. |
14 | Genel Değerlendirme | Bir önceki dersin notları gözden geçirilmeli. |
Kaynak |
Powerpoint sunum dosyaları. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1. Dil ve konuşma terapisi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir | ||||||
2 | 2. Eğitiminde edindiği bilgi ve becerileri bireysel ve toplumsal düzeyde iletişim, konuşma, dil, ses ve yutma sağlığına yönelik yaşam kalitesinin geliştirilmesi ve bu alandaki bozuklukların önlenmesi, tanılanması ve terapisi için kanıta dayalı bir biçimde ve etkin olarak kullanır. | ||||||
3 | 3. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer meslek uzmanlarıyla disiplinlerarası işbirlikleri kurar ve ekibin güvenilir bir üyesi olur. | ||||||
4 | 4. Alanında teknolojik cihaz ve araçları kullanarak kanıta dayalı veri toplar, programları planlar, uygular, gerektiğinde değiştirir, sonlandırır, raporlar, güvenli bir şekilde belgeler ve izler. | ||||||
5 | 5. Mesleki alanında kazandığı bilgi, beceri ve ilgili teknolojiyi kullanarak, biyo-psiko-sosyal ve kültürel temelli bütüncül bir yaklaşımla önleme, fonksiyonel değerlendirme, ayırıcı tanılama, terapi, rehabilitasyon uygulamalarını yapar. | ||||||
6 | 6. Bağımsız olarak mesleki ve akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür; ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve karşılaşılan ya da öngörülmeyen sorunlara çözüm üretir. | ||||||
7 | 7. Kalite yönetimi ve sürekliliği, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olarak süreçlere uygun davranır. | ||||||
8 | 8. Öz-eleştirel bir yaklaşımla kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler. | ||||||
9 | 9. Birey olarak sürekli değişime açık olumlu tutumları, davranışları ve iletişimi ile topluma örnek olur; evrensel düzeyde demokrasi ve insan haklarına, toplumsal, kültürel, dilsel ve bireysel farklılıklara saygılı ve duyarlı davranır. | ||||||
10 | 10. Birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleğinin gerektirdiği tüm görev ve sorumluluklarını yerine getirir ve mesleki haklarını korur ve savunur. | ||||||
11 | 11. Dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili kurum içi/dışı, ulusal ve uluslararası birey ve halk sağlığı, aile danışmanlığı, toplumsal farkındalık, sağlık ve eğitim politikalarının geliştirilmesi çalışmalarında görev alır, anlaşılır ve doğru bilgi aktarır. | ||||||
12 | 12. Edindiği araştırma yöntemleri, öğrenme-öğretme, ölçme ve değerlendirme ve yönetim bilgisini kullanarak projelere, araştırmalara dahil olur, bunları planlayarak uygular. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KOMPÜTERİZE KONUŞMA LABORATUVARI | - | Bahar Dönemi | 1+2 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Ses kayıt ve analiz teknik ve yöntemleri hakkında temel bilgileri vermek ve uygulamalar yapmak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İnsan Enstrümantasyon Sistemi ,Ses Fiziği ,Akustik , Sinyaller ve Dijital Sinyal İşlemele Teknolojileri ,Hoparlör ve Mikrofon Teknolojileri ve Özellikleri,Ses Kayıt ve Analiz Teknolojileri (Yazılım ve Donanım) - I ,Ses Kayıt ve Analiz Teknolojileri (Yazılım ve Donanım) - II ,Ses Kayıt ve Analiz Teknikleri -I ,Ses Kayıt ve Analiz Teknikleri - II ,Ses Parametrelerinin Analizi ,Spectogram Analizi ,Konuşma Analizinde Bio-Feedback , Proje Değerlendirmeleri,Genel Değerlendirme ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Konuşma analizinde biofeedback kavramını tanımlar | 17, 9 | G |
Dijital sinyal işlemleme teknolojilerini bilir | 16, 17, 9 | G |
Ses analizi tekniklerini bilir ve uygular | 17, 2, 9 | H |
Ses kaydı tekniklerini bilir ve uygular | 17, 9 | G |
Hoparlör ve mikrofon teknolojilerini ve özelliklerini bilir | 17, 2, 9 | H |
Spektogram analizini bilir | 17, 2, 9 | G |
Akustik prensipleri bilir | 17, 2, 9 | G |
Ses fiziğini bilir | 17, 9 | G |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | G: Kısa Sınav, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İnsan Enstrümantasyon Sistemi | yok |
2 | Ses Fiziği | Bir önceki dersin notları gözden geçirilmeli. |
3 | Akustik | Bir önceki dersin notları gözden geçirilmeli. |
4 | Sinyaller ve Dijital Sinyal İşlemele Teknolojileri | Bir önceki dersin notları gözden geçirilmeli. |
5 | Hoparlör ve Mikrofon Teknolojileri ve Özellikleri | Bir önceki dersin notları gözden geçirilmeli. |
6 | Ses Kayıt ve Analiz Teknolojileri (Yazılım ve Donanım) - I | Bir önceki dersin notları gözden geçirilmeli. |
7 | Ses Kayıt ve Analiz Teknolojileri (Yazılım ve Donanım) - II | Bir önceki dersin notları gözden geçirilmeli. |
8 | Ses Kayıt ve Analiz Teknikleri -I | Bir önceki dersin notları gözden geçirilmeli. |
9 | Ses Kayıt ve Analiz Teknikleri - II | Bir önceki dersin notları gözden geçirilmeli. |
10 | Ses Parametrelerinin Analizi | Bir önceki dersin notları gözden geçirilmeli. |
11 | Spectogram Analizi | Bir önceki dersin notları gözden geçirilmeli. |
13 | Konuşma Analizinde Bio-Feedback | Bir önceki dersin notları gözden geçirilmeli. |
13 | Proje Değerlendirmeleri | Bir önceki dersin notları gözden geçirilmeli. |
14 | Genel Değerlendirme | Bir önceki dersin notları gözden geçirilmeli. |
Kaynak |
Powerpoint sunum dosyaları. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1. Dil ve konuşma terapisi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir | ||||||
2 | 2. Eğitiminde edindiği bilgi ve becerileri bireysel ve toplumsal düzeyde iletişim, konuşma, dil, ses ve yutma sağlığına yönelik yaşam kalitesinin geliştirilmesi ve bu alandaki bozuklukların önlenmesi, tanılanması ve terapisi için kanıta dayalı bir biçimde ve etkin olarak kullanır. | ||||||
3 | 3. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer meslek uzmanlarıyla disiplinlerarası işbirlikleri kurar ve ekibin güvenilir bir üyesi olur. | ||||||
4 | 4. Alanında teknolojik cihaz ve araçları kullanarak kanıta dayalı veri toplar, programları planlar, uygular, gerektiğinde değiştirir, sonlandırır, raporlar, güvenli bir şekilde belgeler ve izler. | ||||||
5 | 5. Mesleki alanında kazandığı bilgi, beceri ve ilgili teknolojiyi kullanarak, biyo-psiko-sosyal ve kültürel temelli bütüncül bir yaklaşımla önleme, fonksiyonel değerlendirme, ayırıcı tanılama, terapi, rehabilitasyon uygulamalarını yapar. | ||||||
6 | 6. Bağımsız olarak mesleki ve akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür; ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve karşılaşılan ya da öngörülmeyen sorunlara çözüm üretir. | ||||||
7 | 7. Kalite yönetimi ve sürekliliği, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olarak süreçlere uygun davranır. | ||||||
8 | 8. Öz-eleştirel bir yaklaşımla kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler. | ||||||
9 | 9. Birey olarak sürekli değişime açık olumlu tutumları, davranışları ve iletişimi ile topluma örnek olur; evrensel düzeyde demokrasi ve insan haklarına, toplumsal, kültürel, dilsel ve bireysel farklılıklara saygılı ve duyarlı davranır. | ||||||
10 | 10. Birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleğinin gerektirdiği tüm görev ve sorumluluklarını yerine getirir ve mesleki haklarını korur ve savunur. | ||||||
11 | 11. Dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili kurum içi/dışı, ulusal ve uluslararası birey ve halk sağlığı, aile danışmanlığı, toplumsal farkındalık, sağlık ve eğitim politikalarının geliştirilmesi çalışmalarında görev alır, anlaşılır ve doğru bilgi aktarır. | ||||||
12 | 12. Edindiği araştırma yöntemleri, öğrenme-öğretme, ölçme ve değerlendirme ve yönetim bilgisini kullanarak projelere, araştırmalara dahil olur, bunları planlayarak uygular. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |