Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DİL VE KONUŞMA TERAPİSİNDE ODYOLOJİ-Güz Dönemi3+244
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Gül ÖLÇEK
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Gül ÖLÇEK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıTemel odyolojik testlerin uygulanması ve sonuçlarının yorumlanmasına ilişkin gerekli bilgilerin edinilmesi.
Dersin İçeriğiBu ders; İşitme Sistemi,İşitme Sistemi,Odyolojide kullanılan ekipmanlar,İşitme kaybında kullanılan temel işitme testleri,İşitme kaybı tipleri,Temel konuşma odyometrisi test tekniği,İşitme kaybı tipleri ve nedenleri,İşitme kaybı tipleri ve nedenleri,İşitme kaybına bağlı dil gelişimi,Davranım odyometrisi,Objektif test yöntemleri,Objektif test yöntemleri,İşitsel Nöropati Spektrum Bozukluğu,İşitme Cihazları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
İşitme sistemini anlatır.10, 13, 14, 16, 17, 19, 20, 21, 23, 9A
Odyolojide kullanılan ekipmanları açıklar.10, 13, 14, 16, 17, 19, 20, 21, 23, 9A
İşitme kaybında kullanılan temel işitme testlerini ifade eder.10, 13, 14, 16, 17, 19, 20, 21, 23, 9A
İşitme kaybı tiplerini tanımlar.10, 13, 14, 16, 17, 19, 20, 21, 23, 9A
Temel konuşma odyometrisi test tekniğini anlatır.10, 13, 14, 16, 17, 19, 20, 21, 23, 9A
İşitme kaybı tipleri ve nedenlerini açıklar.10, 13, 14, 16, 17, 19, 20, 21, 23, 9A
İşitme kaybına bağlı dil gelişimini açıklar.10, 13, 14, 16, 17, 19, 20, 21, 23, 9A
Davranım odyometrisini anlatır.10, 13, 14, 16, 17, 19, 20, 21, 23, 9A
Objektif test yöntemlerini açıklar.10, 13, 14, 16, 17, 19, 20, 21, 23, 9A
İşitsel Nöropati Spektrum Bozukluğunu anlatır.10, 13, 14, 16, 17, 19, 20, 21, 23, 9A
İşitme Cihazlarını anlatır.10, 13, 14, 16, 17, 19, 20, 21, 23, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İşitme SistemiÖnerilen kaynak yok
2İşitme SistemiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3Odyolojide kullanılan ekipmanlarÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4İşitme kaybında kullanılan temel işitme testleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5İşitme kaybı tipleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6Temel konuşma odyometrisi test tekniğiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7İşitme kaybı tipleri ve nedenleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8İşitme kaybı tipleri ve nedenleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9İşitme kaybına bağlı dil gelişimiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10Davranım odyometrisiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11Objektif test yöntemleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12Objektif test yöntemleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13İşitsel Nöropati Spektrum BozukluğuÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14İşitme CihazlarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
PowerPoint slaytları ve word dosyaları
1) Otoloji ve Nöro-otoloji, Ed: Onur Çelik, Cilt 2, Bölüm 60 ve 61, Sayfa 997-1018, 2013. 2) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş ve Boyun Cerrahisi, Ed: Onur Çelik, 2. Baskı, 2009. 2) Temel Odyoloji, Ed: Erol Belgin, Bölüm 1, 6, 7, 8, 9, 10 ve 12; Güneş Tıp Kitapevleri, 2015. 3) Kulak Hastalıkları A. Necmettin Akyıldız, I - 1998 ve II – 2002. 4) Textbook of Audiological Medicine: Clinical Aspects of Hearing and Balance. Linda M. Luxon, Joseph M. Furman, Informa Health Care, 2003. 5) The Hearing Sciences. Teri A. Hamill, Lloyd L. Price, Plural Publishing, 2008. 6) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş-Boyun Cerrahisi. Koç C. Güneş Kitabevi, 2004. 7)Handbook of Clinical Audiology, Katz, Jack 6th ed, Wolters Kluwer Health/Lippincott Williams & Wilkins, 2009.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Dil ve konuşma terapisi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir.
X
2
PY-2. Eğitiminde edindiği bilgi ve becerileri bireysel ve toplumsal düzeyde iletişim, konuşma, dil, ses ve yutma sağlığına yönelik yaşam kalitesinin geliştirilmesi ve bu alandaki bozuklukların önlenmesi, tanılanması ve terapisi için kanıta dayalı bir biçimde ve etkin olarak kullanır.
X
3
PY-3. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer meslek uzmanlarıyla disiplinlerarası işbirlikleri kurar ve ekibin güvenilir bir üyesi olur.
X
4
PY-4. Alanında teknolojik cihaz ve araçları kullanarak kanıta dayalı veri toplar, programları planlar, uygular, gerektiğinde değiştirir, sonlandırır, raporlar, güvenli bir şekilde belgeler ve izler.
X
5
PY-5. Mesleki alanında kazandığı bilgi, beceri ve ilgili teknolojiyi kullanarak, biyo-psiko-sosyal ve kültürel temelli bütüncül bir yaklaşımla önleme, fonksiyonel değerlendirme, ayırıcı tanılama, terapi, rehabilitasyon uygulamalarını yapar.
X
6
PY-6. Bağımsız olarak mesleki ve akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür; ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve karşılaşılan ya da öngörülmeyen sorunlara çözüm üretir.
X
7
PY-7. Kalite yönetimi ve sürekliliği, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olarak süreçlere uygun davranır.
X
8
PY-8. Öz-eleştirel bir yaklaşımla kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler.
X
9
PY-9. Birey olarak sürekli değişime açık olumlu tutumları, davranışları ve iletişimi ile topluma örnek olur; evrensel düzeyde demokrasi ve insan haklarına, toplumsal, kültürel, dilsel ve bireysel farklılıklara saygılı ve duyarlı davranır.
X
10
PY-10. Birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleğinin gerektirdiği tüm görev ve sorumluluklarını yerine getirir ve mesleki haklarını korur ve savunur.
X
11
PY-11. Dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili kurum içi/dışı, ulusal ve uluslararası birey ve halk sağlığı, aile danışmanlığı, toplumsal farkındalık, sağlık ve eğitim politikalarının geliştirilmesi çalışmalarında görev alır, anlaşılır ve doğru bilgi aktarır.
X
12
PY-12. Edindiği araştırma yöntemleri, öğrenme-öğretme, ölçme ve değerlendirme ve yönetim bilgisini kullanarak projelere, araştırmalara dahil olur, bunları planlayarak uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme14228
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi111
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer111
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı515
Ara Sınav ve Hazırlığı11111
Genel Sınav ve Hazırlığı12222
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)96
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(96/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DİL VE KONUŞMA TERAPİSİNDE ODYOLOJİ-Güz Dönemi3+244
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Gül ÖLÇEK
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Gül ÖLÇEK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıTemel odyolojik testlerin uygulanması ve sonuçlarının yorumlanmasına ilişkin gerekli bilgilerin edinilmesi.
Dersin İçeriğiBu ders; İşitme Sistemi,İşitme Sistemi,Odyolojide kullanılan ekipmanlar,İşitme kaybında kullanılan temel işitme testleri,İşitme kaybı tipleri,Temel konuşma odyometrisi test tekniği,İşitme kaybı tipleri ve nedenleri,İşitme kaybı tipleri ve nedenleri,İşitme kaybına bağlı dil gelişimi,Davranım odyometrisi,Objektif test yöntemleri,Objektif test yöntemleri,İşitsel Nöropati Spektrum Bozukluğu,İşitme Cihazları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
İşitme sistemini anlatır.10, 13, 14, 16, 17, 19, 20, 21, 23, 9A
Odyolojide kullanılan ekipmanları açıklar.10, 13, 14, 16, 17, 19, 20, 21, 23, 9A
İşitme kaybında kullanılan temel işitme testlerini ifade eder.10, 13, 14, 16, 17, 19, 20, 21, 23, 9A
İşitme kaybı tiplerini tanımlar.10, 13, 14, 16, 17, 19, 20, 21, 23, 9A
Temel konuşma odyometrisi test tekniğini anlatır.10, 13, 14, 16, 17, 19, 20, 21, 23, 9A
İşitme kaybı tipleri ve nedenlerini açıklar.10, 13, 14, 16, 17, 19, 20, 21, 23, 9A
İşitme kaybına bağlı dil gelişimini açıklar.10, 13, 14, 16, 17, 19, 20, 21, 23, 9A
Davranım odyometrisini anlatır.10, 13, 14, 16, 17, 19, 20, 21, 23, 9A
Objektif test yöntemlerini açıklar.10, 13, 14, 16, 17, 19, 20, 21, 23, 9A
İşitsel Nöropati Spektrum Bozukluğunu anlatır.10, 13, 14, 16, 17, 19, 20, 21, 23, 9A
İşitme Cihazlarını anlatır.10, 13, 14, 16, 17, 19, 20, 21, 23, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İşitme SistemiÖnerilen kaynak yok
2İşitme SistemiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3Odyolojide kullanılan ekipmanlarÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4İşitme kaybında kullanılan temel işitme testleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5İşitme kaybı tipleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6Temel konuşma odyometrisi test tekniğiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7İşitme kaybı tipleri ve nedenleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8İşitme kaybı tipleri ve nedenleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9İşitme kaybına bağlı dil gelişimiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10Davranım odyometrisiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11Objektif test yöntemleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12Objektif test yöntemleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13İşitsel Nöropati Spektrum BozukluğuÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14İşitme CihazlarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
PowerPoint slaytları ve word dosyaları
1) Otoloji ve Nöro-otoloji, Ed: Onur Çelik, Cilt 2, Bölüm 60 ve 61, Sayfa 997-1018, 2013. 2) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş ve Boyun Cerrahisi, Ed: Onur Çelik, 2. Baskı, 2009. 2) Temel Odyoloji, Ed: Erol Belgin, Bölüm 1, 6, 7, 8, 9, 10 ve 12; Güneş Tıp Kitapevleri, 2015. 3) Kulak Hastalıkları A. Necmettin Akyıldız, I - 1998 ve II – 2002. 4) Textbook of Audiological Medicine: Clinical Aspects of Hearing and Balance. Linda M. Luxon, Joseph M. Furman, Informa Health Care, 2003. 5) The Hearing Sciences. Teri A. Hamill, Lloyd L. Price, Plural Publishing, 2008. 6) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş-Boyun Cerrahisi. Koç C. Güneş Kitabevi, 2004. 7)Handbook of Clinical Audiology, Katz, Jack 6th ed, Wolters Kluwer Health/Lippincott Williams & Wilkins, 2009.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Dil ve konuşma terapisi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir.
X
2
PY-2. Eğitiminde edindiği bilgi ve becerileri bireysel ve toplumsal düzeyde iletişim, konuşma, dil, ses ve yutma sağlığına yönelik yaşam kalitesinin geliştirilmesi ve bu alandaki bozuklukların önlenmesi, tanılanması ve terapisi için kanıta dayalı bir biçimde ve etkin olarak kullanır.
X
3
PY-3. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer meslek uzmanlarıyla disiplinlerarası işbirlikleri kurar ve ekibin güvenilir bir üyesi olur.
X
4
PY-4. Alanında teknolojik cihaz ve araçları kullanarak kanıta dayalı veri toplar, programları planlar, uygular, gerektiğinde değiştirir, sonlandırır, raporlar, güvenli bir şekilde belgeler ve izler.
X
5
PY-5. Mesleki alanında kazandığı bilgi, beceri ve ilgili teknolojiyi kullanarak, biyo-psiko-sosyal ve kültürel temelli bütüncül bir yaklaşımla önleme, fonksiyonel değerlendirme, ayırıcı tanılama, terapi, rehabilitasyon uygulamalarını yapar.
X
6
PY-6. Bağımsız olarak mesleki ve akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür; ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve karşılaşılan ya da öngörülmeyen sorunlara çözüm üretir.
X
7
PY-7. Kalite yönetimi ve sürekliliği, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olarak süreçlere uygun davranır.
X
8
PY-8. Öz-eleştirel bir yaklaşımla kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler.
X
9
PY-9. Birey olarak sürekli değişime açık olumlu tutumları, davranışları ve iletişimi ile topluma örnek olur; evrensel düzeyde demokrasi ve insan haklarına, toplumsal, kültürel, dilsel ve bireysel farklılıklara saygılı ve duyarlı davranır.
X
10
PY-10. Birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleğinin gerektirdiği tüm görev ve sorumluluklarını yerine getirir ve mesleki haklarını korur ve savunur.
X
11
PY-11. Dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili kurum içi/dışı, ulusal ve uluslararası birey ve halk sağlığı, aile danışmanlığı, toplumsal farkındalık, sağlık ve eğitim politikalarının geliştirilmesi çalışmalarında görev alır, anlaşılır ve doğru bilgi aktarır.
X
12
PY-12. Edindiği araştırma yöntemleri, öğrenme-öğretme, ölçme ve değerlendirme ve yönetim bilgisini kullanarak projelere, araştırmalara dahil olur, bunları planlayarak uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 15:57Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 15:59