Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FİZİK | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Mustafa ÇAĞLAR |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Hüseyin DEMİR, Dr.Öğr.Üye. Mustafa ÇAĞLAR |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Furkan Büyükkal |
Dersin Amacı | Fiziğin temel konuları olan termodinamik yasaları, elektrik, manyetik ve optik hakkında bilgiler aktarmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Fiziksel Büyüklükler ( Ölçme ve birim sistemleri), Vektörel ve skaler büyüklükler,Vektörel ve skaler işlemler, Kinematik değişkenler ve hareket ,Atışlar, Newton’un hareket yasaları,Newton’un hareket yasaları uygulamaları,İş-enerji teoremi ve güç,İş, güç, enerji uygulamaları,Coulomb yasası ve elektrik alan, Elektriksel potansiyel ve sığa,Amper yasası, Ohm yasası ve Joule yasası,Kirchhoff yasası,Manyetik Alan ( Alan çizgileri ve manyetik akı); konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Fiziksel büyüklükleri, vektörleri, iş, güç ve enerji olaylarını tanımlar. | 12, 9 | A |
1.1. Temel fiziksel büyüklükleri açıklar. | 12, 9 | A |
1.2. İş, güç, enerji bağıntılarını açıklar. | 12, 9 | A |
2. Elektromanyetizmayı açıklar. | 12, 9 | A |
3. Gauss yasasını yorumlar. | 12, 9 | A |
3.1. Gauss yasasını temel problemlerde uygular. | 12, 9 | A |
4. Moleküler bağları ifade eder. | 12, 9 | A |
5. Optik ve uygulamalarını tanımlar. | 12, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Problem Çözme Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Fiziksel Büyüklükler ( Ölçme ve birim sistemleri) | Serway Cilt I, 2-20. sayfalarının incelenmesi |
2 | Vektörel ve skaler büyüklükler | Serway Cilt I, 59-75. sayfalarının incelenmesi |
3 | Vektörel ve skaler işlemler | Serway Cilt I, 59-75. sayfalarının incelenmesi |
4 | Kinematik değişkenler ve hareket | Serway Cilt I, 21-58. sayfalarının incelenmesi |
5 | Atışlar | Serway Cilt I, 78-110. sayfalarının incelenmesi |
6 | Newton’un hareket yasaları | Serway Cilt I, 111-149. sayfalarının incelenmesi |
7 | Newton’un hareket yasaları uygulamaları | Serway Cilt I, 111-149. sayfalarının incelenmesi |
8 | İş-enerji teoremi ve güç | Serway Cilt I, 177-210. sayfalarının incelenmesi |
9 | İş, güç, enerji uygulamaları | Serway Cilt I, 211-246. sayfalarının incelenmesi |
10 | Coulomb yasası ve elektrik alan | Serway Cilt II, 690-724. sayfalarının incelenmesi |
11 | Elektriksel potansiyel ve sığa | Serway Cilt II, 746-776. sayfalarının incelenmesi |
12 | Amper yasası, Ohm yasası ve Joule yasası | Serway Cilt II, 808-832. sayfalarının incelenmesi |
13 | Kirchhoff yasası | Serway Cilt II, 833-867. sayfalarının incelenmesi |
14 | Manyetik Alan ( Alan çizgileri ve manyetik akı) | Serway Cilt II, 868-903. sayfalarının incelenmesi |
Kaynak |
Serway R.A, Jewett, Jr J.W. Modern Fizik ile Bilim Adamları ve Mühendisler için Fizik. Brooks Cole 9.Baskı. (Cilt I-II) |
Temel Fizik Cilt 1 - Mekanik, Temel Fizik Cilt: 2 (Stephen T. Thornton) |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Dil ve konuşma terapisi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir. | X | |||||
2 | PY-2. Eğitiminde edindiği bilgi ve becerileri bireysel ve toplumsal düzeyde iletişim, konuşma, dil, ses ve yutma sağlığına yönelik yaşam kalitesinin geliştirilmesi ve bu alandaki bozuklukların önlenmesi, tanılanması ve terapisi için kanıta dayalı bir biçimde ve etkin olarak kullanır. | X | |||||
3 | PY-3. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer meslek uzmanlarıyla disiplinlerarası işbirlikleri kurar ve ekibin güvenilir bir üyesi olur. | X | |||||
4 | PY-4. Alanında teknolojik cihaz ve araçları kullanarak kanıta dayalı veri toplar, programları planlar, uygular, gerektiğinde değiştirir, sonlandırır, raporlar, güvenli bir şekilde belgeler ve izler. | X | |||||
5 | PY-5. Mesleki alanında kazandığı bilgi, beceri ve ilgili teknolojiyi kullanarak, biyo-psiko-sosyal ve kültürel temelli bütüncül bir yaklaşımla önleme, fonksiyonel değerlendirme, ayırıcı tanılama, terapi, rehabilitasyon uygulamalarını yapar. | X | |||||
6 | PY-6. Bağımsız olarak mesleki ve akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür; ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve karşılaşılan ya da öngörülmeyen sorunlara çözüm üretir. | X | |||||
7 | PY-7. Kalite yönetimi ve sürekliliği, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olarak süreçlere uygun davranır. | X | |||||
8 | PY-8. Öz-eleştirel bir yaklaşımla kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler. | X | |||||
9 | PY-9. Birey olarak sürekli değişime açık olumlu tutumları, davranışları ve iletişimi ile topluma örnek olur; evrensel düzeyde demokrasi ve insan haklarına, toplumsal, kültürel, dilsel ve bireysel farklılıklara saygılı ve duyarlı davranır. | X | |||||
10 | PY-10. Birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleğinin gerektirdiği tüm görev ve sorumluluklarını yerine getirir ve mesleki haklarını korur ve savunur. | X | |||||
11 | PY-11. Dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili kurum içi/dışı, ulusal ve uluslararası birey ve halk sağlığı, aile danışmanlığı, toplumsal farkındalık, sağlık ve eğitim politikalarının geliştirilmesi çalışmalarında görev alır, anlaşılır ve doğru bilgi aktarır. | X | |||||
12 | PY-12. Edindiği araştırma yöntemleri, öğrenme-öğretme, ölçme ve değerlendirme ve yönetim bilgisini kullanarak projelere, araştırmalara dahil olur, bunları planlayarak uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 1 | 14 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 21 | 21 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 21 | 21 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 84 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(84/30) | 3 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FİZİK | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Mustafa ÇAĞLAR |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Hüseyin DEMİR, Dr.Öğr.Üye. Mustafa ÇAĞLAR |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Furkan Büyükkal |
Dersin Amacı | Fiziğin temel konuları olan termodinamik yasaları, elektrik, manyetik ve optik hakkında bilgiler aktarmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Fiziksel Büyüklükler ( Ölçme ve birim sistemleri), Vektörel ve skaler büyüklükler,Vektörel ve skaler işlemler, Kinematik değişkenler ve hareket ,Atışlar, Newton’un hareket yasaları,Newton’un hareket yasaları uygulamaları,İş-enerji teoremi ve güç,İş, güç, enerji uygulamaları,Coulomb yasası ve elektrik alan, Elektriksel potansiyel ve sığa,Amper yasası, Ohm yasası ve Joule yasası,Kirchhoff yasası,Manyetik Alan ( Alan çizgileri ve manyetik akı); konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Fiziksel büyüklükleri, vektörleri, iş, güç ve enerji olaylarını tanımlar. | 12, 9 | A |
1.1. Temel fiziksel büyüklükleri açıklar. | 12, 9 | A |
1.2. İş, güç, enerji bağıntılarını açıklar. | 12, 9 | A |
2. Elektromanyetizmayı açıklar. | 12, 9 | A |
3. Gauss yasasını yorumlar. | 12, 9 | A |
3.1. Gauss yasasını temel problemlerde uygular. | 12, 9 | A |
4. Moleküler bağları ifade eder. | 12, 9 | A |
5. Optik ve uygulamalarını tanımlar. | 12, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Problem Çözme Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Fiziksel Büyüklükler ( Ölçme ve birim sistemleri) | Serway Cilt I, 2-20. sayfalarının incelenmesi |
2 | Vektörel ve skaler büyüklükler | Serway Cilt I, 59-75. sayfalarının incelenmesi |
3 | Vektörel ve skaler işlemler | Serway Cilt I, 59-75. sayfalarının incelenmesi |
4 | Kinematik değişkenler ve hareket | Serway Cilt I, 21-58. sayfalarının incelenmesi |
5 | Atışlar | Serway Cilt I, 78-110. sayfalarının incelenmesi |
6 | Newton’un hareket yasaları | Serway Cilt I, 111-149. sayfalarının incelenmesi |
7 | Newton’un hareket yasaları uygulamaları | Serway Cilt I, 111-149. sayfalarının incelenmesi |
8 | İş-enerji teoremi ve güç | Serway Cilt I, 177-210. sayfalarının incelenmesi |
9 | İş, güç, enerji uygulamaları | Serway Cilt I, 211-246. sayfalarının incelenmesi |
10 | Coulomb yasası ve elektrik alan | Serway Cilt II, 690-724. sayfalarının incelenmesi |
11 | Elektriksel potansiyel ve sığa | Serway Cilt II, 746-776. sayfalarının incelenmesi |
12 | Amper yasası, Ohm yasası ve Joule yasası | Serway Cilt II, 808-832. sayfalarının incelenmesi |
13 | Kirchhoff yasası | Serway Cilt II, 833-867. sayfalarının incelenmesi |
14 | Manyetik Alan ( Alan çizgileri ve manyetik akı) | Serway Cilt II, 868-903. sayfalarının incelenmesi |
Kaynak |
Serway R.A, Jewett, Jr J.W. Modern Fizik ile Bilim Adamları ve Mühendisler için Fizik. Brooks Cole 9.Baskı. (Cilt I-II) |
Temel Fizik Cilt 1 - Mekanik, Temel Fizik Cilt: 2 (Stephen T. Thornton) |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Dil ve konuşma terapisi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir. | X | |||||
2 | PY-2. Eğitiminde edindiği bilgi ve becerileri bireysel ve toplumsal düzeyde iletişim, konuşma, dil, ses ve yutma sağlığına yönelik yaşam kalitesinin geliştirilmesi ve bu alandaki bozuklukların önlenmesi, tanılanması ve terapisi için kanıta dayalı bir biçimde ve etkin olarak kullanır. | X | |||||
3 | PY-3. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer meslek uzmanlarıyla disiplinlerarası işbirlikleri kurar ve ekibin güvenilir bir üyesi olur. | X | |||||
4 | PY-4. Alanında teknolojik cihaz ve araçları kullanarak kanıta dayalı veri toplar, programları planlar, uygular, gerektiğinde değiştirir, sonlandırır, raporlar, güvenli bir şekilde belgeler ve izler. | X | |||||
5 | PY-5. Mesleki alanında kazandığı bilgi, beceri ve ilgili teknolojiyi kullanarak, biyo-psiko-sosyal ve kültürel temelli bütüncül bir yaklaşımla önleme, fonksiyonel değerlendirme, ayırıcı tanılama, terapi, rehabilitasyon uygulamalarını yapar. | X | |||||
6 | PY-6. Bağımsız olarak mesleki ve akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür; ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve karşılaşılan ya da öngörülmeyen sorunlara çözüm üretir. | X | |||||
7 | PY-7. Kalite yönetimi ve sürekliliği, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olarak süreçlere uygun davranır. | X | |||||
8 | PY-8. Öz-eleştirel bir yaklaşımla kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler. | X | |||||
9 | PY-9. Birey olarak sürekli değişime açık olumlu tutumları, davranışları ve iletişimi ile topluma örnek olur; evrensel düzeyde demokrasi ve insan haklarına, toplumsal, kültürel, dilsel ve bireysel farklılıklara saygılı ve duyarlı davranır. | X | |||||
10 | PY-10. Birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleğinin gerektirdiği tüm görev ve sorumluluklarını yerine getirir ve mesleki haklarını korur ve savunur. | X | |||||
11 | PY-11. Dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili kurum içi/dışı, ulusal ve uluslararası birey ve halk sağlığı, aile danışmanlığı, toplumsal farkındalık, sağlık ve eğitim politikalarının geliştirilmesi çalışmalarında görev alır, anlaşılır ve doğru bilgi aktarır. | X | |||||
12 | PY-12. Edindiği araştırma yöntemleri, öğrenme-öğretme, ölçme ve değerlendirme ve yönetim bilgisini kullanarak projelere, araştırmalara dahil olur, bunları planlayarak uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |