Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İNGİLİZCE IİNG1111200Güz Dönemi4+044
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİng
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüOrtak Zorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Onur KAVAK
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Fulya SÜMER
Dersin YardımcılarıÖğretim Görevlisi ASLI BARAN, FULYA KAHVECİ, MÜGE ESER, MEHMET POLAT TACAR, HAKAN YILDIZ, ZEYNEB ÇETİNER
Dersin AmacıCEFR A2 seviyesine göre dört temel beceriyi kullanarak yazılı ve sözlü iletişim becerisinin kazandırılması
Dersin İçeriğiBu ders; Welcome (Kendini tanıtmak için geniş zamanın kullanımı)
,Welcome (Kendini tanıtmak için geniş zamanın kullanımı),Lifestyle (Günlük rutinlerin betimlenmesi için geniş zamanın kullanımı) ,Lifestyle (Günlük rutinlerin betimlenmesi için geniş zamanın kullanımı) ,People (Aile üyelerini tanıtmak için sahiplik fiilinin kullanımı),People (Aile üyelerini tanıtmak için sahiplik fiilinin kullanımı),People (Aile üyelerini tanıtmak için sahiplik fiilinin kullanımı),Places (Şehirlerin tanıtımı için Var/Yok yapısı ve yer yön edatlarının kullanımı) ,Places (Şehirlerin tanıtımı için Var/Yok yapısı ve yer yön edatlarının kullanımı) ,Food (miktar belirtebilmek için sayılabilen/ sayılamayan isimler ile miktar belirteçlerinin kullanımı),Food (miktar belirtebilmek için sayılabilen/ sayılamayan isimler ile miktar belirteçlerinin kullanımı),Food (miktar belirtebilmek için sayılabilen/ sayılamayan isimler ile miktar belirteçlerinin kullanımı),The Past (Tamamlanmış olayları anlatabilmek için geçmiş zamanın kullanımı)
,The Past (Tamamlanmış olayları anlatabilmek için geçmiş zamanın kullanımı)
; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. İngilizcenin temel dil bilgisi kurallarını açıklayabilecektir.10, 11, 16, 6, 9A
1.1. Sözlü ve yazılı olarak kendini kısaca açıklar.10, 16, 9A
1.2. İngilizce basit diyalogları yorumlar.10, 16, 9A
1.3. Öğrenmiş olduğu yeni yapı ve kelimeleri günlük hayatında kullanır.10, 16, 9A
2. Çeşitli metinleri okuyarak gerekli bilgi, beceri ve stratejileri kullanabilecektir.10, 11, 16, 6, 9A
2.1. Bilinmeyen sözcükleri anlamak için tanıma stratejileri kullanır.10, 16, 9A
2.2. Anlamı belirgin hale getirmek için tarama, gözden geçirme, ve ayrıntılı okuma stratejilerini kullanır.10, 16, 9A
2.3. Metin içerisinde bölümler arasındaki ilişkiyi saptar.10, 16, 9A
3. Farklı sosyal ortamlar ve ihtiyaçlar durumunda İngilizcede makul bir düzeyde akıcı ve doğru olarak sözlü iletişim kurabilecektir.10, 11, 16, 6, 9A
3.1. Uygun dilbilgisi kurallarını kullanarak dile anlam kazandırır.10, 16, 6, 9A
3.2. Farklı konularda konuşurken uygun kelimeleri kullanır.10, 16, 9A
3.3. Sözlü iletişimde temel dilbilgisi yapılarını kullanır.10, 16, 9A
4. İngilizce'nin sosyal medya ortamında kullanımıyla alakalı kendini ifade edebilecektir.10, 16, 9A
4.1 Güncel sorunlarla alakalı fikrini ifade eder.10, 16, 9A
4.2 Karşıt görüşlere karşı maddi ve manevi değerlerini sözlü olarak korur.10, 16, 6, 9A
5. İngilizce'yi kendi kendine geliştirme konusundaki yönlendirmeleri uygulayabilecektir. 10, 16, 9A
5.1 Kaynakları etkili kullanma konusunda sıralama yapar.10, 16, 6, 9A
5.2 Verimli zaman yönetimi konusunda etkinlik gösterir.10, 16, 6, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Welcome (Kendini tanıtmak için geniş zamanın kullanımı)
İlgili Üniteye ait sayfaların çalışılması ve online ödevlerin yapılması
2Welcome (Kendini tanıtmak için geniş zamanın kullanımı)İlgili Üniteye ait sayfaların çalışılması ve online ödevlerin yapılması
3Lifestyle (Günlük rutinlerin betimlenmesi için geniş zamanın kullanımı) İlgili Üniteye ait sayfaların çalışılması ve online ödevlerin yapılması
4Lifestyle (Günlük rutinlerin betimlenmesi için geniş zamanın kullanımı) İlgili Üniteye ait sayfaların çalışılması ve online ödevlerin yapılması
5People (Aile üyelerini tanıtmak için sahiplik fiilinin kullanımı)İlgili Üniteye ait sayfaların çalışılması ve online ödevlerin yapılması
6People (Aile üyelerini tanıtmak için sahiplik fiilinin kullanımı)İlgili Üniteye ait sayfaların çalışılması ve online ödevlerin yapılması
7People (Aile üyelerini tanıtmak için sahiplik fiilinin kullanımı)İlgili Üniteye ait sayfaların çalışılması ve online ödevlerin yapılması
8Places (Şehirlerin tanıtımı için Var/Yok yapısı ve yer yön edatlarının kullanımı) İlgili Üniteye ait sayfaların çalışılması ve online ödevlerin yapılması
9Places (Şehirlerin tanıtımı için Var/Yok yapısı ve yer yön edatlarının kullanımı) İlgili Üniteye ait sayfaların çalışılması ve online ödevlerin yapılması
10Food (miktar belirtebilmek için sayılabilen/ sayılamayan isimler ile miktar belirteçlerinin kullanımı)İlgili Üniteye ait sayfaların çalışılması ve online ödevlerin yapılması
11Food (miktar belirtebilmek için sayılabilen/ sayılamayan isimler ile miktar belirteçlerinin kullanımı)İlgili Üniteye ait sayfaların çalışılması ve online ödevlerin yapılması
12Food (miktar belirtebilmek için sayılabilen/ sayılamayan isimler ile miktar belirteçlerinin kullanımı)İlgili Üniteye ait sayfaların çalışılması ve online ödevlerin yapılması
13The Past (Tamamlanmış olayları anlatabilmek için geçmiş zamanın kullanımı)
İlgili Üniteye ait sayfaların çalışılması ve online ödevlerin yapılması
14The Past (Tamamlanmış olayları anlatabilmek için geçmiş zamanın kullanımı)
İlgili Üniteye ait sayfaların çalışılması ve online ödevlerin yapılması
Kaynak
Speakout 2nd Edition, Pearson Publications, 2018, ISBN:978-1-292-11593-1 www.eltpublications.com

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilere, gerekli eğitim ve öğretim araçları ve kaynakları kullanarak sahip olur.
2
PY-2. Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahiptir.
X
3
PY-3. Çocukların gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur.
4
PY-4. Çocuk gelişimi alanında, fiziksel, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanlarını kapsayan, ileri düzeyde bilgi ve becerileri kullanarak kanıt temelli verileri yorumlar, değerlendirir, gelişimsel sorunları analiz eder, etik değerleri gözeterek tipik ve atipik gelişim gösteren çocuklara yönelik çözüm önerileri geliştirip ekip çalışması yapar.
X
5
PY-5. Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgiler doğrultusunda, farklı yöntem ve araçlarla tipik ve atipik çocukları gelişimsel değerlendirme ve destek programları hazırlama, aile danışmanlığı yapma ve toplumu bilgilendirme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Çocuk gelişimi alanında, tipik ve atipik çocuklara yönelik problem durumlarına kanıt temelli yaklaşımla farklı çözüm yolları üretebilme becerilerine sahiptir.
7
PY-7. Çocuk gelişimi alanında trans-disipliner çalışmalarda sorumluluk alır ve görevini etkin bir şekilde yerine getirir.
X
8
PY-8. Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgileri kullanarak bireysel ve grup olarak bağımsız çalışmalar yürütür.
9
PY-9. Sahip olduğu bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip kendi öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
10
PY-10. Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
X
11
PY-11. Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı ileri düzeydeki bilgileri içselleştirir, geneller ve öğrendiğini sergiler.
12
PY-12. Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlar, uygular ve süreci izleyip değerlendirir.
13
PY-13. Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle sürecin etkin bir elemanı olarak paylaşır.
14
PY-14. Dış görünüm, tutum ve davranışları ile topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.
X
15
PY-15. Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde, birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14456
Rehberli Problem Çözme14228
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12121
Genel Sınav ve Hazırlığı12121
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)126
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(126/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İNGİLİZCE IİNG1111200Güz Dönemi4+044
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİng
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüOrtak Zorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Onur KAVAK
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Fulya SÜMER
Dersin YardımcılarıÖğretim Görevlisi ASLI BARAN, FULYA KAHVECİ, MÜGE ESER, MEHMET POLAT TACAR, HAKAN YILDIZ, ZEYNEB ÇETİNER
Dersin AmacıCEFR A2 seviyesine göre dört temel beceriyi kullanarak yazılı ve sözlü iletişim becerisinin kazandırılması
Dersin İçeriğiBu ders; Welcome (Kendini tanıtmak için geniş zamanın kullanımı)
,Welcome (Kendini tanıtmak için geniş zamanın kullanımı),Lifestyle (Günlük rutinlerin betimlenmesi için geniş zamanın kullanımı) ,Lifestyle (Günlük rutinlerin betimlenmesi için geniş zamanın kullanımı) ,People (Aile üyelerini tanıtmak için sahiplik fiilinin kullanımı),People (Aile üyelerini tanıtmak için sahiplik fiilinin kullanımı),People (Aile üyelerini tanıtmak için sahiplik fiilinin kullanımı),Places (Şehirlerin tanıtımı için Var/Yok yapısı ve yer yön edatlarının kullanımı) ,Places (Şehirlerin tanıtımı için Var/Yok yapısı ve yer yön edatlarının kullanımı) ,Food (miktar belirtebilmek için sayılabilen/ sayılamayan isimler ile miktar belirteçlerinin kullanımı),Food (miktar belirtebilmek için sayılabilen/ sayılamayan isimler ile miktar belirteçlerinin kullanımı),Food (miktar belirtebilmek için sayılabilen/ sayılamayan isimler ile miktar belirteçlerinin kullanımı),The Past (Tamamlanmış olayları anlatabilmek için geçmiş zamanın kullanımı)
,The Past (Tamamlanmış olayları anlatabilmek için geçmiş zamanın kullanımı)
; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. İngilizcenin temel dil bilgisi kurallarını açıklayabilecektir.10, 11, 16, 6, 9A
1.1. Sözlü ve yazılı olarak kendini kısaca açıklar.10, 16, 9A
1.2. İngilizce basit diyalogları yorumlar.10, 16, 9A
1.3. Öğrenmiş olduğu yeni yapı ve kelimeleri günlük hayatında kullanır.10, 16, 9A
2. Çeşitli metinleri okuyarak gerekli bilgi, beceri ve stratejileri kullanabilecektir.10, 11, 16, 6, 9A
2.1. Bilinmeyen sözcükleri anlamak için tanıma stratejileri kullanır.10, 16, 9A
2.2. Anlamı belirgin hale getirmek için tarama, gözden geçirme, ve ayrıntılı okuma stratejilerini kullanır.10, 16, 9A
2.3. Metin içerisinde bölümler arasındaki ilişkiyi saptar.10, 16, 9A
3. Farklı sosyal ortamlar ve ihtiyaçlar durumunda İngilizcede makul bir düzeyde akıcı ve doğru olarak sözlü iletişim kurabilecektir.10, 11, 16, 6, 9A
3.1. Uygun dilbilgisi kurallarını kullanarak dile anlam kazandırır.10, 16, 6, 9A
3.2. Farklı konularda konuşurken uygun kelimeleri kullanır.10, 16, 9A
3.3. Sözlü iletişimde temel dilbilgisi yapılarını kullanır.10, 16, 9A
4. İngilizce'nin sosyal medya ortamında kullanımıyla alakalı kendini ifade edebilecektir.10, 16, 9A
4.1 Güncel sorunlarla alakalı fikrini ifade eder.10, 16, 9A
4.2 Karşıt görüşlere karşı maddi ve manevi değerlerini sözlü olarak korur.10, 16, 6, 9A
5. İngilizce'yi kendi kendine geliştirme konusundaki yönlendirmeleri uygulayabilecektir. 10, 16, 9A
5.1 Kaynakları etkili kullanma konusunda sıralama yapar.10, 16, 6, 9A
5.2 Verimli zaman yönetimi konusunda etkinlik gösterir.10, 16, 6, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Welcome (Kendini tanıtmak için geniş zamanın kullanımı)
İlgili Üniteye ait sayfaların çalışılması ve online ödevlerin yapılması
2Welcome (Kendini tanıtmak için geniş zamanın kullanımı)İlgili Üniteye ait sayfaların çalışılması ve online ödevlerin yapılması
3Lifestyle (Günlük rutinlerin betimlenmesi için geniş zamanın kullanımı) İlgili Üniteye ait sayfaların çalışılması ve online ödevlerin yapılması
4Lifestyle (Günlük rutinlerin betimlenmesi için geniş zamanın kullanımı) İlgili Üniteye ait sayfaların çalışılması ve online ödevlerin yapılması
5People (Aile üyelerini tanıtmak için sahiplik fiilinin kullanımı)İlgili Üniteye ait sayfaların çalışılması ve online ödevlerin yapılması
6People (Aile üyelerini tanıtmak için sahiplik fiilinin kullanımı)İlgili Üniteye ait sayfaların çalışılması ve online ödevlerin yapılması
7People (Aile üyelerini tanıtmak için sahiplik fiilinin kullanımı)İlgili Üniteye ait sayfaların çalışılması ve online ödevlerin yapılması
8Places (Şehirlerin tanıtımı için Var/Yok yapısı ve yer yön edatlarının kullanımı) İlgili Üniteye ait sayfaların çalışılması ve online ödevlerin yapılması
9Places (Şehirlerin tanıtımı için Var/Yok yapısı ve yer yön edatlarının kullanımı) İlgili Üniteye ait sayfaların çalışılması ve online ödevlerin yapılması
10Food (miktar belirtebilmek için sayılabilen/ sayılamayan isimler ile miktar belirteçlerinin kullanımı)İlgili Üniteye ait sayfaların çalışılması ve online ödevlerin yapılması
11Food (miktar belirtebilmek için sayılabilen/ sayılamayan isimler ile miktar belirteçlerinin kullanımı)İlgili Üniteye ait sayfaların çalışılması ve online ödevlerin yapılması
12Food (miktar belirtebilmek için sayılabilen/ sayılamayan isimler ile miktar belirteçlerinin kullanımı)İlgili Üniteye ait sayfaların çalışılması ve online ödevlerin yapılması
13The Past (Tamamlanmış olayları anlatabilmek için geçmiş zamanın kullanımı)
İlgili Üniteye ait sayfaların çalışılması ve online ödevlerin yapılması
14The Past (Tamamlanmış olayları anlatabilmek için geçmiş zamanın kullanımı)
İlgili Üniteye ait sayfaların çalışılması ve online ödevlerin yapılması
Kaynak
Speakout 2nd Edition, Pearson Publications, 2018, ISBN:978-1-292-11593-1 www.eltpublications.com

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilere, gerekli eğitim ve öğretim araçları ve kaynakları kullanarak sahip olur.
2
PY-2. Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahiptir.
X
3
PY-3. Çocukların gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur.
4
PY-4. Çocuk gelişimi alanında, fiziksel, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanlarını kapsayan, ileri düzeyde bilgi ve becerileri kullanarak kanıt temelli verileri yorumlar, değerlendirir, gelişimsel sorunları analiz eder, etik değerleri gözeterek tipik ve atipik gelişim gösteren çocuklara yönelik çözüm önerileri geliştirip ekip çalışması yapar.
X
5
PY-5. Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgiler doğrultusunda, farklı yöntem ve araçlarla tipik ve atipik çocukları gelişimsel değerlendirme ve destek programları hazırlama, aile danışmanlığı yapma ve toplumu bilgilendirme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Çocuk gelişimi alanında, tipik ve atipik çocuklara yönelik problem durumlarına kanıt temelli yaklaşımla farklı çözüm yolları üretebilme becerilerine sahiptir.
7
PY-7. Çocuk gelişimi alanında trans-disipliner çalışmalarda sorumluluk alır ve görevini etkin bir şekilde yerine getirir.
X
8
PY-8. Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgileri kullanarak bireysel ve grup olarak bağımsız çalışmalar yürütür.
9
PY-9. Sahip olduğu bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip kendi öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
10
PY-10. Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
X
11
PY-11. Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı ileri düzeydeki bilgileri içselleştirir, geneller ve öğrendiğini sergiler.
12
PY-12. Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlar, uygular ve süreci izleyip değerlendirir.
13
PY-13. Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle sürecin etkin bir elemanı olarak paylaşır.
14
PY-14. Dış görünüm, tutum ve davranışları ile topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.
X
15
PY-15. Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde, birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 15:30Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 15:31