Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TÜRK TOP. VE FARKLI KÜLTÜR. ÇOCUK | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Arzu YÜKSELEN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı, Türk toplumu ve farklı kültürlerde çocuk ve çocukluk kavramları ile bu kavramların inşası hakkında bilgi vermek; kültürü ve bağlamı temel alan kuramlar hakkında bilgi aktarmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Temel Bilgiler,İnsanlık Tarihi ve Kültür,Çocukluk Kavramı ,Farklı Kültürlerde Çocukluk,Türk Çocukluk Tarihi: Osmanlı İmparatorluğu,Farklı Kültürlerde Çocukluk,Türk Çocukluk Tarihi: Türkiye Cumhuriyeti,Ekolojik Sistemler Kuramı,Sosyo-Kültürel Kuram,Türkiye'deki Kültürel Çalışmalar,Aile, Ebeveynlik ve Kültür,Vaka Çalışması,Çocuk İşçiliği ve Çocuk Hakları,Vaka Çalışması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Kültürün tanımını yapabilir. | 9 | A |
Çocukluğu tanımlar ve çocukluk çalışmalarının kapsamını açıklayabilir. | 9 | A |
Eski çağ uygarlıklarında çocuk kavramını ve çocukluk yaşantısını açıklar. | 9 | A |
Orta çağ Avrupa toplumunda çocuk kavramını ve çocukluk yaşantısını açıklar. | 9 | A |
Modern çağ Avrupa toplumunda çocuk kavramını ve çocukluk yaşantısını açıklar. | 9 | A |
İlk Türk toplumlarında çocuk kavramını ve çocukluk yaşantısını açıklar. | 9 | A |
Osmanlı Devletinde çocuk kavramını ve çocukluk yaşantısını açıklar. | 9 | A |
Türkiye Cumhuriyeti'nde çocuk kavramını ve çocukluk yaşantısını açıklar. | 9 | A |
Aile, ebeveynlik ve kültür arasındaki etkileşimi açıklar. | 9 | A |
Çocuk gelişiminde kültür ile ilişkili kuramları açıklar. | 9 | A |
Çocuk işçiliği kavramını bilir, nedenlerini açıklar. | 9 | A |
Çocuk haklarının tarihçesini ve içeriğini açıklar. | 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Temel Bilgiler | Bozkurt Güvenç. 2017. İnsan ve Kültür. Boyut Yayınları. Ernst H. Gombrich. 2018. Genç Okurlar İçin Kısa Bir Dünya Tarihi. İnkılap Kitabevi. Derse Ait Yayınlanan Notlar |
2 | İnsanlık Tarihi ve Kültür | Bozkurt Güvenç. 2017. İnsan ve Kültür. Boyut Yayınları; Ernst H. Gombrich. 2018. Genç Okurlar İçin Kısa Bir Dünya Tarihi. İnkılap Kitabevi; Yayınlanmış Ders Notları. |
3 | Çocukluk Kavramı | Güven Gürkan Öztan. 2013. Türkiye'de Çocukluğun Politik İnşası. İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları. Bekir Onur. 2019. Türkiye'de Çocukluğun Tarihi. İmge Kitabevi. Bekir Onur. 2007. Çocuk, Tarih ve Toplum. İmge Kitabevi. Derse Ait Yayınlanan Notlar |
4 | Farklı Kültürlerde Çocukluk | Peter N. Stearns. 2018. Çocukluğun Tarihi. Dedalus Yayınevi. Ernst H. Gombrich. 2018. Genç Okurlar İçin Kısa Bir Dünya Tarihi. İnkılap Kitabevi. Derse Ait Yayınlanan Notlar |
5 | Türk Çocukluk Tarihi: Osmanlı İmparatorluğu | Bekir Onur. 2009. Türk Modernleşmesinde Çocuk. İmge Kitabevi. Bekir Onur. 2019. Değişen Çağ Değişen Çocukluk. İmge Kitabevi. Bekir Onur. 2019. Türkiye'de Çocukluğun Tarihi. İmge Kitabevi. İlber Ortaylı. 2010. Osmanlı Toplumunda Aile. Timaş Yayınları. Derse Ait Yayınlanan Notlar |
6 | Farklı Kültürlerde Çocukluk | Peter N. Stearns. 2018. Çocukluğun Tarihi. Dedalus Yayınevi. Ernst H. Gombrich. 2018. Genç Okurlar İçin Kısa Bir Dünya Tarihi. İnkılap Kitabevi. Derse Ait Yayınlanan Notlar |
7 | Türk Çocukluk Tarihi: Türkiye Cumhuriyeti | Bekir Onur. 2009. Türk Modernleşmesinde Çocuk. İmge Kitabevi. Bekir Onur. 2019. Değişen Çağ Değişen Çocukluk. İmge Kitabevi. Bekir Onur. 2019. Türkiye'de Çocukluğun Tarihi. İmge Kitabevi. Güven Gürkan Öztan. 2013. Türkiye'de Çocukluğun Politik İnşası. İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları. Derse Ait Yayınlanan Notlar |
8 | Ekolojik Sistemler Kuramı | Patricia H. Miller. 2008. Gelişim Kuramları. İmge Kitabevi. Derse Ait Yayınlanan Notlar |
9 | Sosyo-Kültürel Kuram | Patricia H. Miller. 2008. Gelişim Kuramları. İmge Kitabevi. Derse Ait Yayınlanan Notlar |
10 | Türkiye'deki Kültürel Çalışmalar | Çiğdem Kağıtçıbaşı. 2010. Benlik, Aile ve İnsan Gelişimi Kültürel Psikoloji. Koç Üniversitesi Yayınları. Çiğdem Kağıtçıbaşı. 2007. Kültürel Psikoloji, Kültür Bağlamında İnsan ve Aile. Evrim Yayınları. Ayhan Aksu-Koç, Sevda Bekman. 2018. İnsan Gelişimi, Aile ve Kültür. Koç Üniversitesi Yayınları. Tuncer Baykara. 2009. Türk Kültür Tarihine Bakışlar. Atatürk Kültür Merkezi Yayınları. Derse Ait Yayınlanan Notlar |
11 | Aile, Ebeveynlik ve Kültür | Çiğdem Kağıtçıbaşı. 2010. Benlik, Aile ve İnsan Gelişimi Kültürel Psikoloji. Koç Üniversitesi Yayınları. Çiğdem Kağıtçıbaşı. 2007. Kültürel Psikoloji, Kültür Bağlamında İnsan ve Aile. Evrim Yayınları. Ayhan Aksu-Koç, Sevda Bekman. 2018. İnsan Gelişimi, Aile ve Kültür. Koç Üniversitesi Yayınları. Tuncer Baykara. 2009. Türk Kültür Tarihine Bakışlar. Atatürk Kültür Merkezi Yayınları. Derse Ait Yayınlanan Notlar |
12 | Vaka Çalışması | İki Dil Bir Bavul Filmi |
13 | Çocuk İşçiliği ve Çocuk Hakları | BM Çocuk Hakları Bildirgesi BM Çocuk Hakları Sözleşmesi Derse Ait Yayınlanan Notlar |
14 | Vaka Çalışması | Derse Ait Yayınlanan Not |
Kaynak |
Bozkurt Güvenç. 2017. İnsan ve Kültür. Boyut Yayınları. Güven Gürkan Öztan. 2013. Türkiye'de Çocukluğun Politik İnşası. İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları. Ernst H. Gombrich. 2018. Genç Okurlar İçin Kısa Bir Dünya Tarihi. İnkılap Kitabevi. Patricia H. Miller. 2008. Gelişim Kuramları. İmge Kitabevi. Peter N. Stearns. 2018. Çocukluğun Tarihi. Dedalus Yayınevi. Çiğdem Kağıtçıbaşı. 2010. Benlik, Aile ve İnsan Gelişimi Kültürel Psikoloji. Koç Üniversitesi Yayınları. Çiğdem Kağıtçıbaşı. 2007. Kültürel Psikoloji, Kültür Bağlamında İnsan ve Aile. Evrim Yayınları. Bekir Onur. 2009. Türk Modernleşmesinde Çocuk. İmge Kitabevi. Bekir Onur. 2019. Değişen Çağ Değişen Çocukluk. İmge Kitabevi. Bekir Onur. 2019. Türkiye'de Çocukluğun Tarihi. İmge Kitabevi. Bekir Onur. 2007. Çocuk, Tarih ve Toplum. İmge Kitabevi. Ayhan Aksu-Koç, Sevda Bekman. 2018. İnsan Gelişimi, Aile ve Kültür.Koç Üniversitesi Yayınları. İlber Ortaylı. 2010. Osmanlı Toplumunda Aile. Timaş Yayınları. Tuncer Baykara. 2009. Türk Kültür Tarihine Bakışlar. Atatürk Kültür Merkezi Yayınları. Derse Ait Yayınlanan Notlar |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilere, gerekli eğitim ve öğretim araçları ve kaynakları kullanarak sahip olur. | X | |||||
2 | PY-2. Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahiptir. | X | |||||
3 | PY-3. Çocukların gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. | X | |||||
4 | PY-4. Çocuk gelişimi alanında, fiziksel, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanlarını kapsayan, ileri düzeyde bilgi ve becerileri kullanarak kanıt temelli verileri yorumlar, değerlendirir, gelişimsel sorunları analiz eder, etik değerleri gözeterek tipik ve atipik gelişim gösteren çocuklara yönelik çözüm önerileri geliştirip ekip çalışması yapar. | X | |||||
5 | PY-5. Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgiler doğrultusunda, farklı yöntem ve araçlarla tipik ve atipik çocukları gelişimsel değerlendirme ve destek programları hazırlama, aile danışmanlığı yapma ve toplumu bilgilendirme becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | PY-6. Çocuk gelişimi alanında, tipik ve atipik çocuklara yönelik problem durumlarına kanıt temelli yaklaşımla farklı çözüm yolları üretebilme becerilerine sahiptir. | X | |||||
7 | PY-7. Çocuk gelişimi alanında trans-disipliner çalışmalarda sorumluluk alır ve görevini etkin bir şekilde yerine getirir. | X | |||||
8 | PY-8. Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgileri kullanarak bireysel ve grup olarak bağımsız çalışmalar yürütür. | X | |||||
9 | PY-9. Sahip olduğu bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip kendi öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
10 | PY-10. Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | X | |||||
11 | PY-11. Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı ileri düzeydeki bilgileri içselleştirir, geneller ve öğrendiğini sergiler. | X | |||||
12 | PY-12. Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlar, uygular ve süreci izleyip değerlendirir. | ||||||
13 | PY-13. Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle sürecin etkin bir elemanı olarak paylaşır. | ||||||
14 | PY-14. Dış görünüm, tutum ve davranışları ile topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. | ||||||
15 | PY-15. Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde, birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 6 | 6 | 36 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 3 | 3 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 3 | 3 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 3 | 3 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 3 | 3 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 90 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(90/30) | 3 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TÜRK TOP. VE FARKLI KÜLTÜR. ÇOCUK | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Arzu YÜKSELEN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı, Türk toplumu ve farklı kültürlerde çocuk ve çocukluk kavramları ile bu kavramların inşası hakkında bilgi vermek; kültürü ve bağlamı temel alan kuramlar hakkında bilgi aktarmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Temel Bilgiler,İnsanlık Tarihi ve Kültür,Çocukluk Kavramı ,Farklı Kültürlerde Çocukluk,Türk Çocukluk Tarihi: Osmanlı İmparatorluğu,Farklı Kültürlerde Çocukluk,Türk Çocukluk Tarihi: Türkiye Cumhuriyeti,Ekolojik Sistemler Kuramı,Sosyo-Kültürel Kuram,Türkiye'deki Kültürel Çalışmalar,Aile, Ebeveynlik ve Kültür,Vaka Çalışması,Çocuk İşçiliği ve Çocuk Hakları,Vaka Çalışması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Kültürün tanımını yapabilir. | 9 | A |
Çocukluğu tanımlar ve çocukluk çalışmalarının kapsamını açıklayabilir. | 9 | A |
Eski çağ uygarlıklarında çocuk kavramını ve çocukluk yaşantısını açıklar. | 9 | A |
Orta çağ Avrupa toplumunda çocuk kavramını ve çocukluk yaşantısını açıklar. | 9 | A |
Modern çağ Avrupa toplumunda çocuk kavramını ve çocukluk yaşantısını açıklar. | 9 | A |
İlk Türk toplumlarında çocuk kavramını ve çocukluk yaşantısını açıklar. | 9 | A |
Osmanlı Devletinde çocuk kavramını ve çocukluk yaşantısını açıklar. | 9 | A |
Türkiye Cumhuriyeti'nde çocuk kavramını ve çocukluk yaşantısını açıklar. | 9 | A |
Aile, ebeveynlik ve kültür arasındaki etkileşimi açıklar. | 9 | A |
Çocuk gelişiminde kültür ile ilişkili kuramları açıklar. | 9 | A |
Çocuk işçiliği kavramını bilir, nedenlerini açıklar. | 9 | A |
Çocuk haklarının tarihçesini ve içeriğini açıklar. | 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Temel Bilgiler | Bozkurt Güvenç. 2017. İnsan ve Kültür. Boyut Yayınları. Ernst H. Gombrich. 2018. Genç Okurlar İçin Kısa Bir Dünya Tarihi. İnkılap Kitabevi. Derse Ait Yayınlanan Notlar |
2 | İnsanlık Tarihi ve Kültür | Bozkurt Güvenç. 2017. İnsan ve Kültür. Boyut Yayınları; Ernst H. Gombrich. 2018. Genç Okurlar İçin Kısa Bir Dünya Tarihi. İnkılap Kitabevi; Yayınlanmış Ders Notları. |
3 | Çocukluk Kavramı | Güven Gürkan Öztan. 2013. Türkiye'de Çocukluğun Politik İnşası. İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları. Bekir Onur. 2019. Türkiye'de Çocukluğun Tarihi. İmge Kitabevi. Bekir Onur. 2007. Çocuk, Tarih ve Toplum. İmge Kitabevi. Derse Ait Yayınlanan Notlar |
4 | Farklı Kültürlerde Çocukluk | Peter N. Stearns. 2018. Çocukluğun Tarihi. Dedalus Yayınevi. Ernst H. Gombrich. 2018. Genç Okurlar İçin Kısa Bir Dünya Tarihi. İnkılap Kitabevi. Derse Ait Yayınlanan Notlar |
5 | Türk Çocukluk Tarihi: Osmanlı İmparatorluğu | Bekir Onur. 2009. Türk Modernleşmesinde Çocuk. İmge Kitabevi. Bekir Onur. 2019. Değişen Çağ Değişen Çocukluk. İmge Kitabevi. Bekir Onur. 2019. Türkiye'de Çocukluğun Tarihi. İmge Kitabevi. İlber Ortaylı. 2010. Osmanlı Toplumunda Aile. Timaş Yayınları. Derse Ait Yayınlanan Notlar |
6 | Farklı Kültürlerde Çocukluk | Peter N. Stearns. 2018. Çocukluğun Tarihi. Dedalus Yayınevi. Ernst H. Gombrich. 2018. Genç Okurlar İçin Kısa Bir Dünya Tarihi. İnkılap Kitabevi. Derse Ait Yayınlanan Notlar |
7 | Türk Çocukluk Tarihi: Türkiye Cumhuriyeti | Bekir Onur. 2009. Türk Modernleşmesinde Çocuk. İmge Kitabevi. Bekir Onur. 2019. Değişen Çağ Değişen Çocukluk. İmge Kitabevi. Bekir Onur. 2019. Türkiye'de Çocukluğun Tarihi. İmge Kitabevi. Güven Gürkan Öztan. 2013. Türkiye'de Çocukluğun Politik İnşası. İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları. Derse Ait Yayınlanan Notlar |
8 | Ekolojik Sistemler Kuramı | Patricia H. Miller. 2008. Gelişim Kuramları. İmge Kitabevi. Derse Ait Yayınlanan Notlar |
9 | Sosyo-Kültürel Kuram | Patricia H. Miller. 2008. Gelişim Kuramları. İmge Kitabevi. Derse Ait Yayınlanan Notlar |
10 | Türkiye'deki Kültürel Çalışmalar | Çiğdem Kağıtçıbaşı. 2010. Benlik, Aile ve İnsan Gelişimi Kültürel Psikoloji. Koç Üniversitesi Yayınları. Çiğdem Kağıtçıbaşı. 2007. Kültürel Psikoloji, Kültür Bağlamında İnsan ve Aile. Evrim Yayınları. Ayhan Aksu-Koç, Sevda Bekman. 2018. İnsan Gelişimi, Aile ve Kültür. Koç Üniversitesi Yayınları. Tuncer Baykara. 2009. Türk Kültür Tarihine Bakışlar. Atatürk Kültür Merkezi Yayınları. Derse Ait Yayınlanan Notlar |
11 | Aile, Ebeveynlik ve Kültür | Çiğdem Kağıtçıbaşı. 2010. Benlik, Aile ve İnsan Gelişimi Kültürel Psikoloji. Koç Üniversitesi Yayınları. Çiğdem Kağıtçıbaşı. 2007. Kültürel Psikoloji, Kültür Bağlamında İnsan ve Aile. Evrim Yayınları. Ayhan Aksu-Koç, Sevda Bekman. 2018. İnsan Gelişimi, Aile ve Kültür. Koç Üniversitesi Yayınları. Tuncer Baykara. 2009. Türk Kültür Tarihine Bakışlar. Atatürk Kültür Merkezi Yayınları. Derse Ait Yayınlanan Notlar |
12 | Vaka Çalışması | İki Dil Bir Bavul Filmi |
13 | Çocuk İşçiliği ve Çocuk Hakları | BM Çocuk Hakları Bildirgesi BM Çocuk Hakları Sözleşmesi Derse Ait Yayınlanan Notlar |
14 | Vaka Çalışması | Derse Ait Yayınlanan Not |
Kaynak |
Bozkurt Güvenç. 2017. İnsan ve Kültür. Boyut Yayınları. Güven Gürkan Öztan. 2013. Türkiye'de Çocukluğun Politik İnşası. İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları. Ernst H. Gombrich. 2018. Genç Okurlar İçin Kısa Bir Dünya Tarihi. İnkılap Kitabevi. Patricia H. Miller. 2008. Gelişim Kuramları. İmge Kitabevi. Peter N. Stearns. 2018. Çocukluğun Tarihi. Dedalus Yayınevi. Çiğdem Kağıtçıbaşı. 2010. Benlik, Aile ve İnsan Gelişimi Kültürel Psikoloji. Koç Üniversitesi Yayınları. Çiğdem Kağıtçıbaşı. 2007. Kültürel Psikoloji, Kültür Bağlamında İnsan ve Aile. Evrim Yayınları. Bekir Onur. 2009. Türk Modernleşmesinde Çocuk. İmge Kitabevi. Bekir Onur. 2019. Değişen Çağ Değişen Çocukluk. İmge Kitabevi. Bekir Onur. 2019. Türkiye'de Çocukluğun Tarihi. İmge Kitabevi. Bekir Onur. 2007. Çocuk, Tarih ve Toplum. İmge Kitabevi. Ayhan Aksu-Koç, Sevda Bekman. 2018. İnsan Gelişimi, Aile ve Kültür.Koç Üniversitesi Yayınları. İlber Ortaylı. 2010. Osmanlı Toplumunda Aile. Timaş Yayınları. Tuncer Baykara. 2009. Türk Kültür Tarihine Bakışlar. Atatürk Kültür Merkezi Yayınları. Derse Ait Yayınlanan Notlar |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilere, gerekli eğitim ve öğretim araçları ve kaynakları kullanarak sahip olur. | X | |||||
2 | PY-2. Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahiptir. | X | |||||
3 | PY-3. Çocukların gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. | X | |||||
4 | PY-4. Çocuk gelişimi alanında, fiziksel, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanlarını kapsayan, ileri düzeyde bilgi ve becerileri kullanarak kanıt temelli verileri yorumlar, değerlendirir, gelişimsel sorunları analiz eder, etik değerleri gözeterek tipik ve atipik gelişim gösteren çocuklara yönelik çözüm önerileri geliştirip ekip çalışması yapar. | X | |||||
5 | PY-5. Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgiler doğrultusunda, farklı yöntem ve araçlarla tipik ve atipik çocukları gelişimsel değerlendirme ve destek programları hazırlama, aile danışmanlığı yapma ve toplumu bilgilendirme becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | PY-6. Çocuk gelişimi alanında, tipik ve atipik çocuklara yönelik problem durumlarına kanıt temelli yaklaşımla farklı çözüm yolları üretebilme becerilerine sahiptir. | X | |||||
7 | PY-7. Çocuk gelişimi alanında trans-disipliner çalışmalarda sorumluluk alır ve görevini etkin bir şekilde yerine getirir. | X | |||||
8 | PY-8. Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgileri kullanarak bireysel ve grup olarak bağımsız çalışmalar yürütür. | X | |||||
9 | PY-9. Sahip olduğu bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip kendi öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
10 | PY-10. Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | X | |||||
11 | PY-11. Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı ileri düzeydeki bilgileri içselleştirir, geneller ve öğrendiğini sergiler. | X | |||||
12 | PY-12. Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlar, uygular ve süreci izleyip değerlendirir. | ||||||
13 | PY-13. Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle sürecin etkin bir elemanı olarak paylaşır. | ||||||
14 | PY-14. Dış görünüm, tutum ve davranışları ile topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. | ||||||
15 | PY-15. Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde, birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |