Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ERKEN MÜDAHALE II | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Arzu YÜKSELEN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Arzu YÜKSELEN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Erken müdahale hizmetleri ve işleyisi konusunda bilgi kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Erken müdahalede tanilama,Erken müdahalede aile merkezli uygulamalar,Erken mudahalede tanilama ve aile merkezli uygulamalarodev sunumu,Erken müdahalede dogal cevre,Erken müdahalede dahil olma,Erken müdahalede geciş,Erken müdahalede gecis ve dahil olma odev sunumu,Erken müdahalede ekip çalışması,Erken müdahalede çocuk gelişimcinin rolü,Erken müdahale felsefeleri,Erken müdahale gelişimsel teoriler,Proje sunumları,Proje sunumları,Proje sunumları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Erken müdahale hizmetleri, amaçları, uygulamaları ile ilgili konularda bilgi sahibi olur. | 10, 16, 9 | A |
Erken Müdahale programlarında tanılama, aile merkezli uygulamalar, geçiş, dahil olma, işbirligi, doğal çevre, felsefi yaklaşımlar ve gelişimsel teoriler konularını anlayıp açıklar. | 10, 16, 9 | A |
Çocuk gelişimi alanındaki temel risk faktörlerine sahip çocuklara uygun erken müdahale programları ve güncellenmiş uygulamalar için gerekli bilgilere, gerekli eğitim ve öğretim araçları ve kaynakları hakkında bilgi sahip olur. | 10, 16, 9 | A |
Çocukların bilişsel, fiziksel, sosyo-duygusal gelişimleri, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisi doğrultusunda uygun erken müdahale programlarını tahmin eder. | 10, 16, 9 | A |
Erken müdahale programlarının temel bileşenlerini açıklar. | 10, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Erken müdahalede tanilama | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
2 | Erken müdahalede aile merkezli uygulamalar | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
3 | Erken mudahalede tanilama ve aile merkezli uygulamalarodev sunumu | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
4 | Erken müdahalede dogal cevre | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
5 | Erken müdahalede dahil olma | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
6 | Erken müdahalede geciş | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
7 | Erken müdahalede gecis ve dahil olma odev sunumu | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
8 | Erken müdahalede ekip çalışması | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
9 | Erken müdahalede çocuk gelişimcinin rolü | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
10 | Erken müdahale felsefeleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
11 | Erken müdahale gelişimsel teoriler | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
12 | Proje sunumları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
13 | Proje sunumları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
14 | Proje sunumları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
Kaynak |
Allen, S. F. (2007). Parents? Perceptions of Intervention Practices in Home Visiting Programs. Infant and Young Children, 20(3), 266-281. Bahr, M. W., Walker, K., Hampton, E. M., Buddle, B. S., Freeman, T., Ruschman, N., et al. (2006). Creative Problem Solving for General Education Intervention Teams. Remedial and Special Education, 27(1), 27-41. Chai, A. Y., Zhang, C., & Bisberg, M. (2006). Rethinking Natural Environment Practice: Implications from Examining Various Interpretations and Approaches. Early Childhood Education Journal, 34( 3), December, 203-208. Dunst, C.J., Trivette, C. M., Hamby, D. W., & Bruder, M. B. (2006). Influences of Contrasting Natural Learning Environment Experiences on Child, Parent and Family Well-Being. Journal of Developmental and Physical Disabilities, 18(3), 235-250. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilere, gerekli eğitim ve öğretim araçları ve kaynakları kullanarak sahip olur. | X | |||||
2 | PY-2. Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahiptir. | X | |||||
3 | PY-3. Çocukların gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. | X | |||||
4 | PY-4. Çocuk gelişimi alanında, fiziksel, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanlarını kapsayan, ileri düzeyde bilgi ve becerileri kullanarak kanıt temelli verileri yorumlar, değerlendirir, gelişimsel sorunları analiz eder, etik değerleri gözeterek tipik ve atipik gelişim gösteren çocuklara yönelik çözüm önerileri geliştirip ekip çalışması yapar. | X | |||||
5 | PY-5. Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgiler doğrultusunda, farklı yöntem ve araçlarla tipik ve atipik çocukları gelişimsel değerlendirme ve destek programları hazırlama, aile danışmanlığı yapma ve toplumu bilgilendirme becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | PY-6. Çocuk gelişimi alanında, tipik ve atipik çocuklara yönelik problem durumlarına kanıt temelli yaklaşımla farklı çözüm yolları üretebilme becerilerine sahiptir. | X | |||||
7 | PY-7. Çocuk gelişimi alanında trans-disipliner çalışmalarda sorumluluk alır ve görevini etkin bir şekilde yerine getirir. | X | |||||
8 | PY-8. Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgileri kullanarak bireysel ve grup olarak bağımsız çalışmalar yürütür. | X | |||||
9 | PY-9. Sahip olduğu bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip kendi öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
10 | PY-10. Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | X | |||||
11 | PY-11. Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı ileri düzeydeki bilgileri içselleştirir, geneller ve öğrendiğini sergiler. | X | |||||
12 | PY-12. Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlar, uygular ve süreci izleyip değerlendirir. | X | |||||
13 | PY-13. Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle sürecin etkin bir elemanı olarak paylaşır. | ||||||
14 | PY-14. Dış görünüm, tutum ve davranışları ile topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. | X | |||||
15 | PY-15. Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde, birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 7 | 2 | 14 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 2 | 4 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 3 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 8 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 46 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(46/30) | 2 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ERKEN MÜDAHALE II | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Arzu YÜKSELEN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Arzu YÜKSELEN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Erken müdahale hizmetleri ve işleyisi konusunda bilgi kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Erken müdahalede tanilama,Erken müdahalede aile merkezli uygulamalar,Erken mudahalede tanilama ve aile merkezli uygulamalarodev sunumu,Erken müdahalede dogal cevre,Erken müdahalede dahil olma,Erken müdahalede geciş,Erken müdahalede gecis ve dahil olma odev sunumu,Erken müdahalede ekip çalışması,Erken müdahalede çocuk gelişimcinin rolü,Erken müdahale felsefeleri,Erken müdahale gelişimsel teoriler,Proje sunumları,Proje sunumları,Proje sunumları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Erken müdahale hizmetleri, amaçları, uygulamaları ile ilgili konularda bilgi sahibi olur. | 10, 16, 9 | A |
Erken Müdahale programlarında tanılama, aile merkezli uygulamalar, geçiş, dahil olma, işbirligi, doğal çevre, felsefi yaklaşımlar ve gelişimsel teoriler konularını anlayıp açıklar. | 10, 16, 9 | A |
Çocuk gelişimi alanındaki temel risk faktörlerine sahip çocuklara uygun erken müdahale programları ve güncellenmiş uygulamalar için gerekli bilgilere, gerekli eğitim ve öğretim araçları ve kaynakları hakkında bilgi sahip olur. | 10, 16, 9 | A |
Çocukların bilişsel, fiziksel, sosyo-duygusal gelişimleri, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisi doğrultusunda uygun erken müdahale programlarını tahmin eder. | 10, 16, 9 | A |
Erken müdahale programlarının temel bileşenlerini açıklar. | 10, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Erken müdahalede tanilama | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
2 | Erken müdahalede aile merkezli uygulamalar | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
3 | Erken mudahalede tanilama ve aile merkezli uygulamalarodev sunumu | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
4 | Erken müdahalede dogal cevre | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
5 | Erken müdahalede dahil olma | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
6 | Erken müdahalede geciş | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
7 | Erken müdahalede gecis ve dahil olma odev sunumu | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
8 | Erken müdahalede ekip çalışması | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
9 | Erken müdahalede çocuk gelişimcinin rolü | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
10 | Erken müdahale felsefeleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
11 | Erken müdahale gelişimsel teoriler | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
12 | Proje sunumları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
13 | Proje sunumları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
14 | Proje sunumları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
Kaynak |
Allen, S. F. (2007). Parents? Perceptions of Intervention Practices in Home Visiting Programs. Infant and Young Children, 20(3), 266-281. Bahr, M. W., Walker, K., Hampton, E. M., Buddle, B. S., Freeman, T., Ruschman, N., et al. (2006). Creative Problem Solving for General Education Intervention Teams. Remedial and Special Education, 27(1), 27-41. Chai, A. Y., Zhang, C., & Bisberg, M. (2006). Rethinking Natural Environment Practice: Implications from Examining Various Interpretations and Approaches. Early Childhood Education Journal, 34( 3), December, 203-208. Dunst, C.J., Trivette, C. M., Hamby, D. W., & Bruder, M. B. (2006). Influences of Contrasting Natural Learning Environment Experiences on Child, Parent and Family Well-Being. Journal of Developmental and Physical Disabilities, 18(3), 235-250. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilere, gerekli eğitim ve öğretim araçları ve kaynakları kullanarak sahip olur. | X | |||||
2 | PY-2. Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahiptir. | X | |||||
3 | PY-3. Çocukların gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. | X | |||||
4 | PY-4. Çocuk gelişimi alanında, fiziksel, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanlarını kapsayan, ileri düzeyde bilgi ve becerileri kullanarak kanıt temelli verileri yorumlar, değerlendirir, gelişimsel sorunları analiz eder, etik değerleri gözeterek tipik ve atipik gelişim gösteren çocuklara yönelik çözüm önerileri geliştirip ekip çalışması yapar. | X | |||||
5 | PY-5. Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgiler doğrultusunda, farklı yöntem ve araçlarla tipik ve atipik çocukları gelişimsel değerlendirme ve destek programları hazırlama, aile danışmanlığı yapma ve toplumu bilgilendirme becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | PY-6. Çocuk gelişimi alanında, tipik ve atipik çocuklara yönelik problem durumlarına kanıt temelli yaklaşımla farklı çözüm yolları üretebilme becerilerine sahiptir. | X | |||||
7 | PY-7. Çocuk gelişimi alanında trans-disipliner çalışmalarda sorumluluk alır ve görevini etkin bir şekilde yerine getirir. | X | |||||
8 | PY-8. Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgileri kullanarak bireysel ve grup olarak bağımsız çalışmalar yürütür. | X | |||||
9 | PY-9. Sahip olduğu bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip kendi öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
10 | PY-10. Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | X | |||||
11 | PY-11. Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı ileri düzeydeki bilgileri içselleştirir, geneller ve öğrendiğini sergiler. | X | |||||
12 | PY-12. Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlar, uygular ve süreci izleyip değerlendirir. | X | |||||
13 | PY-13. Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle sürecin etkin bir elemanı olarak paylaşır. | ||||||
14 | PY-14. Dış görünüm, tutum ve davranışları ile topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. | X | |||||
15 | PY-15. Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde, birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |