Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
OKUL ÖNCESİ DÖNEMİ UYGULAMALARI | - | Bahar Dönemi | 0+4 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Arzu YÜKSELEN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. İbrahim Haluk YAVUZER |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | 3-6 yaş okulöncesi dönem çocuklarının; sosyal-duygusal, bilişsel, motor, dil ve özbakım gelişimlerini desteklemeye yönelik yarım günlük eğitim programı hazırlayabilmek ve uygulayabilmek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Gözlem,Kurumdaki çocukların gelişimsel değerlendirmesi,Kurumdaki çocukların gelişimsel değerlendirmesi,1 oyun, 1 sanat etkinliği hazırlanması ve uygulanması,1 fen-matematik, 1 edebiyat etkinliği hazırlanması ve uygulanması,1 drama, 1 müzik etkinliği hazırlanması ve uygulanması,1 cimnastik, 1 fen-matematik, 1 edebiyat etkinliği hazırlanması ve uygulanması,1 drama, 1 oyun, 1 sanat etkinliği hazırlanması ve uygulanması,1 jimnastik, 1 müzik, 1 oyun etkinliği hazırlanması ve uygulanması,Seçilen 3 etkinliğin hazırlanması ve uygulanması,Seçilen 3 etkinliğin hazırlanması ve uygulanması,Seçilen 3 etkinliğin hazırlanması ve uygulanması,Seçilen 3 etkinliğin hazırlanması ve uygulanması,Seçilen 3 etkinliğin hazırlanması ve uygulanması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
3-6 yaş okulöncesi dönem çocuklarına yönelik; - Oyun ve oyun materyalleri hazırlar. | 14, 6, 9 | F |
- Okulöncesi eğitiminde gelişim alanlarını desteklemeye yönelik program geliştirir ve uygular. | 14, 6, 9 | F |
- Çocuk edebiyatı etkinliği hazırlar ve uygular. | 14, 6, 9 | F |
- Okulöncesi dönemde matematik ve fen eğitimi etkinliği hazırlar ve uygular. | 14, 9 | F |
- Okulöncesi dönemde drama etkinliği hazırlar ve uygular. | 14, 6, 9 | F |
- Çocukluk döneminde müzik etkinliği hazırlar ve uygular. | 14, 6, 9 | F |
- Çocukluk döneminde jimnastik etkinliği hazırlar ve uygular. | 14, 6, 9 | F |
Çocukluk döneminde sanat etkinliği hazırlar ve uygular. | 14, 6, 9 | F |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Gözlem | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanma |
2 | Kurumdaki çocukların gelişimsel değerlendirmesi | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanma |
3 | Kurumdaki çocukların gelişimsel değerlendirmesi | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanma |
4 | 1 oyun, 1 sanat etkinliği hazırlanması ve uygulanması | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanma |
5 | 1 fen-matematik, 1 edebiyat etkinliği hazırlanması ve uygulanması | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanma |
6 | 1 drama, 1 müzik etkinliği hazırlanması ve uygulanması | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanma |
7 | 1 cimnastik, 1 fen-matematik, 1 edebiyat etkinliği hazırlanması ve uygulanması | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanma |
8 | 1 drama, 1 oyun, 1 sanat etkinliği hazırlanması ve uygulanması | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanma |
9 | 1 jimnastik, 1 müzik, 1 oyun etkinliği hazırlanması ve uygulanması | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanma |
10 | Seçilen 3 etkinliğin hazırlanması ve uygulanması | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanma |
11 | Seçilen 3 etkinliğin hazırlanması ve uygulanması | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanma |
12 | Seçilen 3 etkinliğin hazırlanması ve uygulanması | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanma |
13 | Seçilen 3 etkinliğin hazırlanması ve uygulanması | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanma |
14 | Seçilen 3 etkinliğin hazırlanması ve uygulanması | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanma |
Kaynak |
Okulöncesi program geliştirmeye yönelik güncel kaynaklar |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilere, gerekli eğitim ve öğretim araçları ve kaynakları kullanarak sahip olur. | X | |||||
2 | PY-2. Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahiptir. | X | |||||
3 | PY-3. Çocukların gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. | X | |||||
4 | PY-4. Çocuk gelişimi alanında, fiziksel, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanlarını kapsayan, ileri düzeyde bilgi ve becerileri kullanarak kanıt temelli verileri yorumlar, değerlendirir, gelişimsel sorunları analiz eder, etik değerleri gözeterek tipik ve atipik gelişim gösteren çocuklara yönelik çözüm önerileri geliştirip ekip çalışması yapar. | X | |||||
5 | PY-5. Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgiler doğrultusunda, farklı yöntem ve araçlarla tipik ve atipik çocukları gelişimsel değerlendirme ve destek programları hazırlama, aile danışmanlığı yapma ve toplumu bilgilendirme becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | PY-6. Çocuk gelişimi alanında, tipik ve atipik çocuklara yönelik problem durumlarına kanıt temelli yaklaşımla farklı çözüm yolları üretebilme becerilerine sahiptir. | ||||||
7 | PY-7. Çocuk gelişimi alanında trans-disipliner çalışmalarda sorumluluk alır ve görevini etkin bir şekilde yerine getirir. | ||||||
8 | PY-8. Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgileri kullanarak bireysel ve grup olarak bağımsız çalışmalar yürütür. | ||||||
9 | PY-9. Sahip olduğu bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip kendi öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
10 | PY-10. Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | X | |||||
11 | PY-11. Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı ileri düzeydeki bilgileri içselleştirir, geneller ve öğrendiğini sergiler. | X | |||||
12 | PY-12. Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlar, uygular ve süreci izleyip değerlendirir. | ||||||
13 | PY-13. Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle sürecin etkin bir elemanı olarak paylaşır. | ||||||
14 | PY-14. Dış görünüm, tutum ve davranışları ile topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. | X | |||||
15 | PY-15. Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde, birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 4 | 56 | |||
Rehberli Problem Çözme | 7 | 4 | 28 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 84 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(84/30) | 3 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
OKUL ÖNCESİ DÖNEMİ UYGULAMALARI | - | Bahar Dönemi | 0+4 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Arzu YÜKSELEN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. İbrahim Haluk YAVUZER |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | 3-6 yaş okulöncesi dönem çocuklarının; sosyal-duygusal, bilişsel, motor, dil ve özbakım gelişimlerini desteklemeye yönelik yarım günlük eğitim programı hazırlayabilmek ve uygulayabilmek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Gözlem,Kurumdaki çocukların gelişimsel değerlendirmesi,Kurumdaki çocukların gelişimsel değerlendirmesi,1 oyun, 1 sanat etkinliği hazırlanması ve uygulanması,1 fen-matematik, 1 edebiyat etkinliği hazırlanması ve uygulanması,1 drama, 1 müzik etkinliği hazırlanması ve uygulanması,1 cimnastik, 1 fen-matematik, 1 edebiyat etkinliği hazırlanması ve uygulanması,1 drama, 1 oyun, 1 sanat etkinliği hazırlanması ve uygulanması,1 jimnastik, 1 müzik, 1 oyun etkinliği hazırlanması ve uygulanması,Seçilen 3 etkinliğin hazırlanması ve uygulanması,Seçilen 3 etkinliğin hazırlanması ve uygulanması,Seçilen 3 etkinliğin hazırlanması ve uygulanması,Seçilen 3 etkinliğin hazırlanması ve uygulanması,Seçilen 3 etkinliğin hazırlanması ve uygulanması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
3-6 yaş okulöncesi dönem çocuklarına yönelik; - Oyun ve oyun materyalleri hazırlar. | 14, 6, 9 | F |
- Okulöncesi eğitiminde gelişim alanlarını desteklemeye yönelik program geliştirir ve uygular. | 14, 6, 9 | F |
- Çocuk edebiyatı etkinliği hazırlar ve uygular. | 14, 6, 9 | F |
- Okulöncesi dönemde matematik ve fen eğitimi etkinliği hazırlar ve uygular. | 14, 9 | F |
- Okulöncesi dönemde drama etkinliği hazırlar ve uygular. | 14, 6, 9 | F |
- Çocukluk döneminde müzik etkinliği hazırlar ve uygular. | 14, 6, 9 | F |
- Çocukluk döneminde jimnastik etkinliği hazırlar ve uygular. | 14, 6, 9 | F |
Çocukluk döneminde sanat etkinliği hazırlar ve uygular. | 14, 6, 9 | F |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Gözlem | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanma |
2 | Kurumdaki çocukların gelişimsel değerlendirmesi | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanma |
3 | Kurumdaki çocukların gelişimsel değerlendirmesi | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanma |
4 | 1 oyun, 1 sanat etkinliği hazırlanması ve uygulanması | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanma |
5 | 1 fen-matematik, 1 edebiyat etkinliği hazırlanması ve uygulanması | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanma |
6 | 1 drama, 1 müzik etkinliği hazırlanması ve uygulanması | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanma |
7 | 1 cimnastik, 1 fen-matematik, 1 edebiyat etkinliği hazırlanması ve uygulanması | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanma |
8 | 1 drama, 1 oyun, 1 sanat etkinliği hazırlanması ve uygulanması | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanma |
9 | 1 jimnastik, 1 müzik, 1 oyun etkinliği hazırlanması ve uygulanması | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanma |
10 | Seçilen 3 etkinliğin hazırlanması ve uygulanması | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanma |
11 | Seçilen 3 etkinliğin hazırlanması ve uygulanması | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanma |
12 | Seçilen 3 etkinliğin hazırlanması ve uygulanması | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanma |
13 | Seçilen 3 etkinliğin hazırlanması ve uygulanması | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanma |
14 | Seçilen 3 etkinliğin hazırlanması ve uygulanması | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanma |
Kaynak |
Okulöncesi program geliştirmeye yönelik güncel kaynaklar |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilere, gerekli eğitim ve öğretim araçları ve kaynakları kullanarak sahip olur. | X | |||||
2 | PY-2. Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahiptir. | X | |||||
3 | PY-3. Çocukların gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. | X | |||||
4 | PY-4. Çocuk gelişimi alanında, fiziksel, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanlarını kapsayan, ileri düzeyde bilgi ve becerileri kullanarak kanıt temelli verileri yorumlar, değerlendirir, gelişimsel sorunları analiz eder, etik değerleri gözeterek tipik ve atipik gelişim gösteren çocuklara yönelik çözüm önerileri geliştirip ekip çalışması yapar. | X | |||||
5 | PY-5. Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgiler doğrultusunda, farklı yöntem ve araçlarla tipik ve atipik çocukları gelişimsel değerlendirme ve destek programları hazırlama, aile danışmanlığı yapma ve toplumu bilgilendirme becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | PY-6. Çocuk gelişimi alanında, tipik ve atipik çocuklara yönelik problem durumlarına kanıt temelli yaklaşımla farklı çözüm yolları üretebilme becerilerine sahiptir. | ||||||
7 | PY-7. Çocuk gelişimi alanında trans-disipliner çalışmalarda sorumluluk alır ve görevini etkin bir şekilde yerine getirir. | ||||||
8 | PY-8. Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgileri kullanarak bireysel ve grup olarak bağımsız çalışmalar yürütür. | ||||||
9 | PY-9. Sahip olduğu bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip kendi öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
10 | PY-10. Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | X | |||||
11 | PY-11. Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı ileri düzeydeki bilgileri içselleştirir, geneller ve öğrendiğini sergiler. | X | |||||
12 | PY-12. Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlar, uygular ve süreci izleyip değerlendirir. | ||||||
13 | PY-13. Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle sürecin etkin bir elemanı olarak paylaşır. | ||||||
14 | PY-14. Dış görünüm, tutum ve davranışları ile topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. | X | |||||
15 | PY-15. Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde, birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |