Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KAYNAŞTIRMA | ÇGL4153510 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı | Çarşamba 13:30-14:15 Çarşamba 14:30-15:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Arzu YÜKSELEN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Sinan KALKAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilerin, kaynaştırmanın temel prensiplerini ve yararlarını kavramasını, gelişimsel tanılama sonucuna göre engelli çocuk için uygun yönlendirmeler yapabilmesini, engelli çocuğun ailesine ve öğretmenlere kaynaştırma programları için gerekli eğitim ve rehberlik becerilerini kazandırmayı amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Kaynaştırmanın tanımı, ilke ve amaçları; normal ve engelli çocuk, aile ve öğretmene yararları,Kaynaştırma uygulamalarına hazırlık çalışmaları,,Kaynaştırma uygulamalarına hazırlık çalışmaları,Kaynaştırma programlarına katılım tipleri,Kaynaştırma sınıfında eğitimsel organizasyon,,Kaynaştırma sınıfında eğitimsel organizasyon,Normal ve engelli çocuklar arasındaki etkileşim,Kaynaştırma programlarının çocukların gelişimleri üzerine etkileri,Kaynaştırma sınıflarında öğretmenin rolü ve sorumlulukları,Kaynaştırma sınıflarında öğretmenin rolü ve sorumlulukları,Kaynaştırmaya karşı tutumlar,Sunumlar,Sunumlar,Sunumlar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Kaynaştırmanın temel prensiplerini ve yararlarını bilir ve kaynaştırılacak engelli ve normal çocukların hangi özellikleri taşıması gerektiğini açıklar. | 10, 9 | |
Kaynaştırma sınıfı eğitim programlarında hangi düzenlemelerin yapılması gerektiğini analiz ederler. | 10, 9 | |
Öğrenciler kaynaştırma sınıfı eğitimcisinin engel tiplerine göre hangi yaklaşımları göstermesi gerektiğini değerlendirirler. | 10, 9 | |
Başarılı kaynaştırma uygulamaları için ne tip çalışmaların yapılması gerektiğini açıklar. | 10 |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kaynaştırmanın tanımı, ilke ve amaçları; normal ve engelli çocuk, aile ve öğretmene yararları | Salend,S.(1998)Effective Mainstreaming,Creating Inclusive Classroom.Prentice Hall,New Jersey. 2?Metin,N.(2012)Özel Gereksinimli Çocuklar.(Editör:N.Metin)Maya Akademi Yayınevi,Ankara. 3- Sucuoğlu,B.Kargın,T.(2006)İlköğretimde Kaynaştırma Uygulamaları. Morpa Yayınları,İstanbul 4-Aral,N.(2011) Okulöncesi Eğitimde Kaynaştırma. Morpa Yayınları, İstanbul |
2 | Kaynaştırma uygulamalarına hazırlık çalışmaları, | Salend,S.(1998)Effective Mainstreaming,Creating Inclusive Classroom.Prentice Hall,New Jersey. 2?Metin,N.(2012)Özel Gereksinimli Çocuklar.(Editör:N.Metin)Maya Akademi Yayınevi,Ankara. 3- Sucuoğlu,B.Kargın,T.(2006)İlköğretimde Kaynaştırma Uygulamaları. Morpa Yayınları,İstanbul 4-Aral,N.(2011) Okulöncesi Eğitimde Kaynaştırma. Morpa Yayınları, İstanbul |
3 | Kaynaştırma uygulamalarına hazırlık çalışmaları | Salend,S.(1998)Effective Mainstreaming,Creating Inclusive Classroom.Prentice Hall,New Jersey. 2?Metin,N.(2012)Özel Gereksinimli Çocuklar.(Editör:N.Metin)Maya Akademi Yayınevi,Ankara. 3- Sucuoğlu,B.Kargın,T.(2006)İlköğretimde Kaynaştırma Uygulamaları. Morpa Yayınları,İstanbul 4-Aral,N.(2011) Okulöncesi Eğitimde Kaynaştırma. Morpa Yayınları, İstanbul |
4 | Kaynaştırma programlarına katılım tipleri | Salend,S.(1998)Effective Mainstreaming,Creating Inclusive Classroom.Prentice Hall,New Jersey. 2?Metin,N.(2012)Özel Gereksinimli Çocuklar.(Editör:N.Metin)Maya Akademi Yayınevi,Ankara. 3- Sucuoğlu,B.Kargın,T.(2006)İlköğretimde Kaynaştırma Uygulamaları. Morpa Yayınları,İstanbul 4-Aral,N.(2011) Okulöncesi Eğitimde Kaynaştırma. Morpa Yayınları, İstanbul |
5 | Kaynaştırma sınıfında eğitimsel organizasyon, | Salend,S.(1998)Effective Mainstreaming,Creating Inclusive Classroom.Prentice Hall,New Jersey. 2?Metin,N.(2012)Özel Gereksinimli Çocuklar.(Editör:N.Metin)Maya Akademi Yayınevi,Ankara. 3- Sucuoğlu,B.Kargın,T.(2006)İlköğretimde Kaynaştırma Uygulamaları. Morpa Yayınları,İstanbul 4-Aral,N.(2011) Okulöncesi Eğitimde Kaynaştırma. Morpa Yayınları, İstanbul |
6 | Kaynaştırma sınıfında eğitimsel organizasyon | Salend,S.(1998)Effective Mainstreaming,Creating Inclusive Classroom.Prentice Hall,New Jersey. 2?Metin,N.(2012)Özel Gereksinimli Çocuklar.(Editör:N.Metin)Maya Akademi Yayınevi,Ankara. 3- Sucuoğlu,B.Kargın,T.(2006)İlköğretimde Kaynaştırma Uygulamaları. Morpa Yayınları,İstanbul 4-Aral,N.(2011) Okulöncesi Eğitimde Kaynaştırma. Morpa Yayınları, İstanbul |
7 | Normal ve engelli çocuklar arasındaki etkileşim | Salend,S.(1998)Effective Mainstreaming,Creating Inclusive Classroom.Prentice Hall,New Jersey. 2?Metin,N.(2012)Özel Gereksinimli Çocuklar.(Editör:N.Metin)Maya Akademi Yayınevi,Ankara. 3- Sucuoğlu,B.Kargın,T.(2006)İlköğretimde Kaynaştırma Uygulamaları. Morpa Yayınları,İstanbul 4-Aral,N.(2011) Okulöncesi Eğitimde Kaynaştırma. Morpa Yayınları, İstanbul |
8 | Kaynaştırma programlarının çocukların gelişimleri üzerine etkileri | Salend,S.(1998)Effective Mainstreaming,Creating Inclusive Classroom.Prentice Hall,New Jersey. 2?Metin,N.(2012)Özel Gereksinimli Çocuklar.(Editör:N.Metin)Maya Akademi Yayınevi,Ankara. 3- Sucuoğlu,B.Kargın,T.(2006)İlköğretimde Kaynaştırma Uygulamaları. Morpa Yayınları,İstanbul 4-Aral,N.(2011) Okulöncesi Eğitimde Kaynaştırma. Morpa Yayınları, İstanbul |
9 | Kaynaştırma sınıflarında öğretmenin rolü ve sorumlulukları | Salend,S.(1998)Effective Mainstreaming,Creating Inclusive Classroom.Prentice Hall,New Jersey. 2?Metin,N.(2012)Özel Gereksinimli Çocuklar.(Editör:N.Metin)Maya Akademi Yayınevi,Ankara. 3- Sucuoğlu,B.Kargın,T.(2006)İlköğretimde Kaynaştırma Uygulamaları. Morpa Yayınları,İstanbul 4-Aral,N.(2011) Okulöncesi Eğitimde Kaynaştırma. Morpa Yayınları, İstanbul |
10 | Kaynaştırma sınıflarında öğretmenin rolü ve sorumlulukları | Salend,S.(1998)Effective Mainstreaming,Creating Inclusive Classroom.Prentice Hall,New Jersey. 2?Metin,N.(2012)Özel Gereksinimli Çocuklar.(Editör:N.Metin)Maya Akademi Yayınevi,Ankara. 3- Sucuoğlu,B.Kargın,T.(2006)İlköğretimde Kaynaştırma Uygulamaları. Morpa Yayınları,İstanbul 4-Aral,N.(2011) Okulöncesi Eğitimde Kaynaştırma. Morpa Yayınları, İstanbul |
11 | Kaynaştırmaya karşı tutumlar | Salend,S.(1998)Effective Mainstreaming,Creating Inclusive Classroom.Prentice Hall,New Jersey. 2?Metin,N.(2012)Özel Gereksinimli Çocuklar.(Editör:N.Metin)Maya Akademi Yayınevi,Ankara. 3- Sucuoğlu,B.Kargın,T.(2006)İlköğretimde Kaynaştırma Uygulamaları. Morpa Yayınları,İstanbul 4-Aral,N.(2011) Okulöncesi Eğitimde Kaynaştırma. Morpa Yayınları, İstanbul |
12 | Sunumlar | Salend,S.(1998)Effective Mainstreaming,Creating Inclusive Classroom.Prentice Hall,New Jersey. 2?Metin,N.(2012)Özel Gereksinimli Çocuklar.(Editör:N.Metin)Maya Akademi Yayınevi,Ankara. 3- Sucuoğlu,B.Kargın,T.(2006)İlköğretimde Kaynaştırma Uygulamaları. Morpa Yayınları,İstanbul 4-Aral,N.(2011) Okulöncesi Eğitimde Kaynaştırma. Morpa Yayınları, İstanbul |
13 | Sunumlar | Salend,S.(1998)Effective Mainstreaming,Creating Inclusive Classroom.Prentice Hall,New Jersey. 2?Metin,N.(2012)Özel Gereksinimli Çocuklar.(Editör:N.Metin)Maya Akademi Yayınevi,Ankara. 3- Sucuoğlu,B.Kargın,T.(2006)İlköğretimde Kaynaştırma Uygulamaları. Morpa Yayınları,İstanbul 4-Aral,N.(2011) Okulöncesi Eğitimde Kaynaştırma. Morpa Yayınları, İstanbul |
14 | Sunumlar | Salend,S.(1998)Effective Mainstreaming,Creating Inclusive Classroom.Prentice Hall,New Jersey. 2?Metin,N.(2012)Özel Gereksinimli Çocuklar.(Editör:N.Metin)Maya Akademi Yayınevi,Ankara. 3- Sucuoğlu,B.Kargın,T.(2006)İlköğretimde Kaynaştırma Uygulamaları. Morpa Yayınları,İstanbul 4-Aral,N.(2011) Okulöncesi Eğitimde Kaynaştırma. Morpa Yayınları, İstanbul |
Kaynak |
Salend,S.(1998)Effective Mainstreaming,Creating Inclusive Classroom.Prentice Hall,New Jersey. 2?Metin,N.(2012)Özel Gereksinimli Çocuklar.(Editör:N.Metin)Maya Akademi Yayınevi,Ankara. 3- Sucuoğlu,B.Kargın,T.(2006)İlköğretimde Kaynaştırma Uygulamaları. Morpa Yayınları,İstanbul 4-Aral,N.(2011) Okulöncesi Eğitimde Kaynaştırma. Morpa Yayınları, İstanbul |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilere, gerekli eğitim ve öğretim araçları ve kaynakları kullanarak sahip olur. | X | |||||
2 | PY-2. Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahiptir. | X | |||||
3 | PY-3. Çocukların gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. | X | |||||
4 | PY-4. Çocuk gelişimi alanında, fiziksel, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanlarını kapsayan, ileri düzeyde bilgi ve becerileri kullanarak kanıt temelli verileri yorumlar, değerlendirir, gelişimsel sorunları analiz eder, etik değerleri gözeterek tipik ve atipik gelişim gösteren çocuklara yönelik çözüm önerileri geliştirip ekip çalışması yapar. | X | |||||
5 | PY-5. Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgiler doğrultusunda, farklı yöntem ve araçlarla tipik ve atipik çocukları gelişimsel değerlendirme ve destek programları hazırlama, aile danışmanlığı yapma ve toplumu bilgilendirme becerisine sahiptir. | ||||||
6 | PY-6. Çocuk gelişimi alanında, tipik ve atipik çocuklara yönelik problem durumlarına kanıt temelli yaklaşımla farklı çözüm yolları üretebilme becerilerine sahiptir. | X | |||||
7 | PY-7. Çocuk gelişimi alanında trans-disipliner çalışmalarda sorumluluk alır ve görevini etkin bir şekilde yerine getirir. | X | |||||
8 | PY-8. Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgileri kullanarak bireysel ve grup olarak bağımsız çalışmalar yürütür. | X | |||||
9 | PY-9. Sahip olduğu bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip kendi öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
10 | PY-10. Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | X | |||||
11 | PY-11. Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı ileri düzeydeki bilgileri içselleştirir, geneller ve öğrendiğini sergiler. | X | |||||
12 | PY-12. Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlar, uygular ve süreci izleyip değerlendirir. | ||||||
13 | PY-13. Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle sürecin etkin bir elemanı olarak paylaşır. | X | |||||
14 | PY-14. Dış görünüm, tutum ve davranışları ile topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. | ||||||
15 | PY-15. Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde, birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 7 | 4 | 28 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 56 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(56/30) | 2 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KAYNAŞTIRMA | ÇGL4153510 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı | Çarşamba 13:30-14:15 Çarşamba 14:30-15:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Arzu YÜKSELEN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Sinan KALKAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilerin, kaynaştırmanın temel prensiplerini ve yararlarını kavramasını, gelişimsel tanılama sonucuna göre engelli çocuk için uygun yönlendirmeler yapabilmesini, engelli çocuğun ailesine ve öğretmenlere kaynaştırma programları için gerekli eğitim ve rehberlik becerilerini kazandırmayı amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Kaynaştırmanın tanımı, ilke ve amaçları; normal ve engelli çocuk, aile ve öğretmene yararları,Kaynaştırma uygulamalarına hazırlık çalışmaları,,Kaynaştırma uygulamalarına hazırlık çalışmaları,Kaynaştırma programlarına katılım tipleri,Kaynaştırma sınıfında eğitimsel organizasyon,,Kaynaştırma sınıfında eğitimsel organizasyon,Normal ve engelli çocuklar arasındaki etkileşim,Kaynaştırma programlarının çocukların gelişimleri üzerine etkileri,Kaynaştırma sınıflarında öğretmenin rolü ve sorumlulukları,Kaynaştırma sınıflarında öğretmenin rolü ve sorumlulukları,Kaynaştırmaya karşı tutumlar,Sunumlar,Sunumlar,Sunumlar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Kaynaştırmanın temel prensiplerini ve yararlarını bilir ve kaynaştırılacak engelli ve normal çocukların hangi özellikleri taşıması gerektiğini açıklar. | 10, 9 | |
Kaynaştırma sınıfı eğitim programlarında hangi düzenlemelerin yapılması gerektiğini analiz ederler. | 10, 9 | |
Öğrenciler kaynaştırma sınıfı eğitimcisinin engel tiplerine göre hangi yaklaşımları göstermesi gerektiğini değerlendirirler. | 10, 9 | |
Başarılı kaynaştırma uygulamaları için ne tip çalışmaların yapılması gerektiğini açıklar. | 10 |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kaynaştırmanın tanımı, ilke ve amaçları; normal ve engelli çocuk, aile ve öğretmene yararları | Salend,S.(1998)Effective Mainstreaming,Creating Inclusive Classroom.Prentice Hall,New Jersey. 2?Metin,N.(2012)Özel Gereksinimli Çocuklar.(Editör:N.Metin)Maya Akademi Yayınevi,Ankara. 3- Sucuoğlu,B.Kargın,T.(2006)İlköğretimde Kaynaştırma Uygulamaları. Morpa Yayınları,İstanbul 4-Aral,N.(2011) Okulöncesi Eğitimde Kaynaştırma. Morpa Yayınları, İstanbul |
2 | Kaynaştırma uygulamalarına hazırlık çalışmaları, | Salend,S.(1998)Effective Mainstreaming,Creating Inclusive Classroom.Prentice Hall,New Jersey. 2?Metin,N.(2012)Özel Gereksinimli Çocuklar.(Editör:N.Metin)Maya Akademi Yayınevi,Ankara. 3- Sucuoğlu,B.Kargın,T.(2006)İlköğretimde Kaynaştırma Uygulamaları. Morpa Yayınları,İstanbul 4-Aral,N.(2011) Okulöncesi Eğitimde Kaynaştırma. Morpa Yayınları, İstanbul |
3 | Kaynaştırma uygulamalarına hazırlık çalışmaları | Salend,S.(1998)Effective Mainstreaming,Creating Inclusive Classroom.Prentice Hall,New Jersey. 2?Metin,N.(2012)Özel Gereksinimli Çocuklar.(Editör:N.Metin)Maya Akademi Yayınevi,Ankara. 3- Sucuoğlu,B.Kargın,T.(2006)İlköğretimde Kaynaştırma Uygulamaları. Morpa Yayınları,İstanbul 4-Aral,N.(2011) Okulöncesi Eğitimde Kaynaştırma. Morpa Yayınları, İstanbul |
4 | Kaynaştırma programlarına katılım tipleri | Salend,S.(1998)Effective Mainstreaming,Creating Inclusive Classroom.Prentice Hall,New Jersey. 2?Metin,N.(2012)Özel Gereksinimli Çocuklar.(Editör:N.Metin)Maya Akademi Yayınevi,Ankara. 3- Sucuoğlu,B.Kargın,T.(2006)İlköğretimde Kaynaştırma Uygulamaları. Morpa Yayınları,İstanbul 4-Aral,N.(2011) Okulöncesi Eğitimde Kaynaştırma. Morpa Yayınları, İstanbul |
5 | Kaynaştırma sınıfında eğitimsel organizasyon, | Salend,S.(1998)Effective Mainstreaming,Creating Inclusive Classroom.Prentice Hall,New Jersey. 2?Metin,N.(2012)Özel Gereksinimli Çocuklar.(Editör:N.Metin)Maya Akademi Yayınevi,Ankara. 3- Sucuoğlu,B.Kargın,T.(2006)İlköğretimde Kaynaştırma Uygulamaları. Morpa Yayınları,İstanbul 4-Aral,N.(2011) Okulöncesi Eğitimde Kaynaştırma. Morpa Yayınları, İstanbul |
6 | Kaynaştırma sınıfında eğitimsel organizasyon | Salend,S.(1998)Effective Mainstreaming,Creating Inclusive Classroom.Prentice Hall,New Jersey. 2?Metin,N.(2012)Özel Gereksinimli Çocuklar.(Editör:N.Metin)Maya Akademi Yayınevi,Ankara. 3- Sucuoğlu,B.Kargın,T.(2006)İlköğretimde Kaynaştırma Uygulamaları. Morpa Yayınları,İstanbul 4-Aral,N.(2011) Okulöncesi Eğitimde Kaynaştırma. Morpa Yayınları, İstanbul |
7 | Normal ve engelli çocuklar arasındaki etkileşim | Salend,S.(1998)Effective Mainstreaming,Creating Inclusive Classroom.Prentice Hall,New Jersey. 2?Metin,N.(2012)Özel Gereksinimli Çocuklar.(Editör:N.Metin)Maya Akademi Yayınevi,Ankara. 3- Sucuoğlu,B.Kargın,T.(2006)İlköğretimde Kaynaştırma Uygulamaları. Morpa Yayınları,İstanbul 4-Aral,N.(2011) Okulöncesi Eğitimde Kaynaştırma. Morpa Yayınları, İstanbul |
8 | Kaynaştırma programlarının çocukların gelişimleri üzerine etkileri | Salend,S.(1998)Effective Mainstreaming,Creating Inclusive Classroom.Prentice Hall,New Jersey. 2?Metin,N.(2012)Özel Gereksinimli Çocuklar.(Editör:N.Metin)Maya Akademi Yayınevi,Ankara. 3- Sucuoğlu,B.Kargın,T.(2006)İlköğretimde Kaynaştırma Uygulamaları. Morpa Yayınları,İstanbul 4-Aral,N.(2011) Okulöncesi Eğitimde Kaynaştırma. Morpa Yayınları, İstanbul |
9 | Kaynaştırma sınıflarında öğretmenin rolü ve sorumlulukları | Salend,S.(1998)Effective Mainstreaming,Creating Inclusive Classroom.Prentice Hall,New Jersey. 2?Metin,N.(2012)Özel Gereksinimli Çocuklar.(Editör:N.Metin)Maya Akademi Yayınevi,Ankara. 3- Sucuoğlu,B.Kargın,T.(2006)İlköğretimde Kaynaştırma Uygulamaları. Morpa Yayınları,İstanbul 4-Aral,N.(2011) Okulöncesi Eğitimde Kaynaştırma. Morpa Yayınları, İstanbul |
10 | Kaynaştırma sınıflarında öğretmenin rolü ve sorumlulukları | Salend,S.(1998)Effective Mainstreaming,Creating Inclusive Classroom.Prentice Hall,New Jersey. 2?Metin,N.(2012)Özel Gereksinimli Çocuklar.(Editör:N.Metin)Maya Akademi Yayınevi,Ankara. 3- Sucuoğlu,B.Kargın,T.(2006)İlköğretimde Kaynaştırma Uygulamaları. Morpa Yayınları,İstanbul 4-Aral,N.(2011) Okulöncesi Eğitimde Kaynaştırma. Morpa Yayınları, İstanbul |
11 | Kaynaştırmaya karşı tutumlar | Salend,S.(1998)Effective Mainstreaming,Creating Inclusive Classroom.Prentice Hall,New Jersey. 2?Metin,N.(2012)Özel Gereksinimli Çocuklar.(Editör:N.Metin)Maya Akademi Yayınevi,Ankara. 3- Sucuoğlu,B.Kargın,T.(2006)İlköğretimde Kaynaştırma Uygulamaları. Morpa Yayınları,İstanbul 4-Aral,N.(2011) Okulöncesi Eğitimde Kaynaştırma. Morpa Yayınları, İstanbul |
12 | Sunumlar | Salend,S.(1998)Effective Mainstreaming,Creating Inclusive Classroom.Prentice Hall,New Jersey. 2?Metin,N.(2012)Özel Gereksinimli Çocuklar.(Editör:N.Metin)Maya Akademi Yayınevi,Ankara. 3- Sucuoğlu,B.Kargın,T.(2006)İlköğretimde Kaynaştırma Uygulamaları. Morpa Yayınları,İstanbul 4-Aral,N.(2011) Okulöncesi Eğitimde Kaynaştırma. Morpa Yayınları, İstanbul |
13 | Sunumlar | Salend,S.(1998)Effective Mainstreaming,Creating Inclusive Classroom.Prentice Hall,New Jersey. 2?Metin,N.(2012)Özel Gereksinimli Çocuklar.(Editör:N.Metin)Maya Akademi Yayınevi,Ankara. 3- Sucuoğlu,B.Kargın,T.(2006)İlköğretimde Kaynaştırma Uygulamaları. Morpa Yayınları,İstanbul 4-Aral,N.(2011) Okulöncesi Eğitimde Kaynaştırma. Morpa Yayınları, İstanbul |
14 | Sunumlar | Salend,S.(1998)Effective Mainstreaming,Creating Inclusive Classroom.Prentice Hall,New Jersey. 2?Metin,N.(2012)Özel Gereksinimli Çocuklar.(Editör:N.Metin)Maya Akademi Yayınevi,Ankara. 3- Sucuoğlu,B.Kargın,T.(2006)İlköğretimde Kaynaştırma Uygulamaları. Morpa Yayınları,İstanbul 4-Aral,N.(2011) Okulöncesi Eğitimde Kaynaştırma. Morpa Yayınları, İstanbul |
Kaynak |
Salend,S.(1998)Effective Mainstreaming,Creating Inclusive Classroom.Prentice Hall,New Jersey. 2?Metin,N.(2012)Özel Gereksinimli Çocuklar.(Editör:N.Metin)Maya Akademi Yayınevi,Ankara. 3- Sucuoğlu,B.Kargın,T.(2006)İlköğretimde Kaynaştırma Uygulamaları. Morpa Yayınları,İstanbul 4-Aral,N.(2011) Okulöncesi Eğitimde Kaynaştırma. Morpa Yayınları, İstanbul |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilere, gerekli eğitim ve öğretim araçları ve kaynakları kullanarak sahip olur. | X | |||||
2 | PY-2. Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahiptir. | X | |||||
3 | PY-3. Çocukların gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. | X | |||||
4 | PY-4. Çocuk gelişimi alanında, fiziksel, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanlarını kapsayan, ileri düzeyde bilgi ve becerileri kullanarak kanıt temelli verileri yorumlar, değerlendirir, gelişimsel sorunları analiz eder, etik değerleri gözeterek tipik ve atipik gelişim gösteren çocuklara yönelik çözüm önerileri geliştirip ekip çalışması yapar. | X | |||||
5 | PY-5. Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgiler doğrultusunda, farklı yöntem ve araçlarla tipik ve atipik çocukları gelişimsel değerlendirme ve destek programları hazırlama, aile danışmanlığı yapma ve toplumu bilgilendirme becerisine sahiptir. | ||||||
6 | PY-6. Çocuk gelişimi alanında, tipik ve atipik çocuklara yönelik problem durumlarına kanıt temelli yaklaşımla farklı çözüm yolları üretebilme becerilerine sahiptir. | X | |||||
7 | PY-7. Çocuk gelişimi alanında trans-disipliner çalışmalarda sorumluluk alır ve görevini etkin bir şekilde yerine getirir. | X | |||||
8 | PY-8. Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgileri kullanarak bireysel ve grup olarak bağımsız çalışmalar yürütür. | X | |||||
9 | PY-9. Sahip olduğu bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip kendi öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
10 | PY-10. Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | X | |||||
11 | PY-11. Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı ileri düzeydeki bilgileri içselleştirir, geneller ve öğrendiğini sergiler. | X | |||||
12 | PY-12. Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlar, uygular ve süreci izleyip değerlendirir. | ||||||
13 | PY-13. Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle sürecin etkin bir elemanı olarak paylaşır. | X | |||||
14 | PY-14. Dış görünüm, tutum ve davranışları ile topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. | ||||||
15 | PY-15. Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde, birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |