Geri
AKADEMİK
Geri Dön

Ders Tanımı

Ders Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
DAVRANIŞ BİLİMLERİ 2+0 2 2,0
Ders Programi Henüz Hazırlanmamıştır.
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler Halkla İlişkiler, Bilgi Yönetimi ve Öğrenen Örgütler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üye. Öznur GÜLEN ERTOSUN
Dersi Verenler Öğr.Gör. Nagehan KÖYMEN
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Çalışma ortamındaki kişilerin kendileri, iş arkadaşları, çalışma grupları ve örgütleri ile ilgili olarak davranışların temelinde yatan sebepleri kavrama, olumsuzlukları tespit etme ve iyileştirmek için gerekli teorik donanımı sağlamaktır.
Dersin İçeriği Bu ders; Bir bilim olarak davranış bilimleri ve diğer sosyal bilimlerle ilişkisi ,Davranış yaklaşımları ,Algı, Tutum ve Atıf , Öğrenme , Yaşam Boyu Gelişim ,Kişilik, Benlik ve Duygular ,Sağlık Psikolojisi ,İhtiyaçlar ve Motivasyon ,Gruplar ,Kültür, İnanç ve Değerler , İletişim ,Çatışma,Stres,Davranış bilimlerinde güncel tartışmalar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1. Davranış bilimleri ile ilgili temel kavramları ve yaklaşımları tanımlar. 1, 2, 3 A
2. Algılama, atfetme, öğrenme süreçlerini ve hatalarını ifade eder. 1, 2, 3 A
3. İhtiyaçlar ve motivasyon ile ilgili teorik yaklaşımları tanır. 1, 2 A
4. Kişilik teorilerini ve örgütlerde ön plana çıkan kişilik özelliklerini yorumlar. 1, 2, 3 A
5. Kişinin sosyal çevre ve kurumlar içindeki yeri hakkında yorum yapar. 1, 2, 3 A
6. Kültür, değerler ve inançlar hakkında bilgi sahibidir. 1, 2, 3 A
7. İletişim, çatışma ve stres yönetimi konusunda bilgi sahibi olur. 1, 2, 3 A
8. Davranış bilimlerinde güncel tartışmalar ile ilgili bilgi sahibidir. 1, 2, 3 A
Öğretim Yöntemleri: 1: Anlatım, 2: Soru - Cevap, 3: Tartışma
Ölçme Yöntemleri: A: Yazılı sınav
Haftalık ders konuları ve öğrenim hedefleri için tıklayınız.

Ders Akışı

Sıra Konular Ön Hazırlık
1 Bir bilim olarak davranış bilimleri ve diğer sosyal bilimlerle ilişkisi İlgili kitap bölümünün okunması
2 Davranış yaklaşımları İlgili kitap bölümünün okunması
3 Algı, Tutum ve Atıf İlgili kitap bölümünün okunması
4 Öğrenme İlgili kitap bölümünün okunması
5 Yaşam Boyu Gelişim İlgili kitap bölümünün okunması
6 Kişilik, Benlik ve Duygular İlgili kitap bölümünün okunması
7 Sağlık Psikolojisi İlgili kitap bölümünün okunması
8 İhtiyaçlar ve Motivasyon İlgili kitap bölümünün okunması
9 Gruplar İlgili kitap bölümünün okunması
10 Kültür, İnanç ve Değerler İlgili kitap bölümünün okunması
11 İletişim İlgili kitap bölümünün okunması
12 Çatışma İlgili kitap bölümünün okunması
13 Stres İlgili kitap bölümünün okunması
14 Davranış bilimlerinde güncel tartışmalar İlgili kitap bölümünün okunması
Kaynaklar
Prof .Dr Feyzullah Eroğlu, Davranış Bilimleri ,Beta yayınları Prof. Dr. Salih Güney, Davranış Bilimleri, Nobel Akademi Yayıncılık. Prof. Dr. M. Şerif Şimşek, Prof. Dr. Tahir Akgemci, Prof . Dr. Adnan Çelik ( 2011 ) Davranış Bilimlerine Giriş ve Örgütlerde Davranış , Gazi Kitabevi.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No Program Yeterliliği Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
0
1. Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilere, gerekli eğitim ve öğretim araçları ve kaynakları kullanarak sahip olur.
X
0
2. Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahiptir.
X
0
3. Çocukların gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur.
0
4. Çocuk gelişimi alanında, fiziksel, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanlarını kapsayan, ileri düzeyde bilgi ve becerileri kullanarak kanıt temelli verileri yorumlar, değerlendirir, gelişimsel sorunları analiz eder, etik değerleri gözeterek tipik ve atipik gelişim gösteren çocuklara yönelik çözüm önerileri geliştirip ekip çalışması yapar.
0
5. Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgiler doğrultusunda, farklı yöntem ve araçlarla tipik ve atipik çocukları gelişimsel değerlendirme ve destek programları hazırlama, aile danışmanlığı yapma ve toplumu bilgilendirme becerisine sahiptir.
0
6. Çocuk gelişimi alanında, tipik ve atipik çocuklara yönelik problem durumlarına kanıt temelli yaklaşımla farklı çözüm yolları üretebilme becerilerine sahiptir.
0
7. Çocuk gelişimi alanında trans-disipliner çalışmalarda sorumluluk alır ve görevini etkin bir şekilde yerine getirir.
X
0
8. Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgileri kullanarak bireysel ve grup olarak bağımsız çalışmalar yürütür.
0
9. Sahip olduğu bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip kendi öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
0
10. Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
X
0
11. Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı ileri düzeydeki bilgileri içselleştirir, geneller ve öğrendiğini sergiler.
0
12. Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlar, uygular ve süreci izleyip değerlendirir.
0
13. Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle sürecin etkin bir elemanı olarak paylaşır.
0
14. Dış görünüm, tutum ve davranışları ile topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.
0
15. Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde, birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır.

Değerlendirme Sistemi

Değerlendirme Sistemi Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı   40
Genel Sınavın Başarıya Oranı   60
Toplam   100

AKTS - işyükü

AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Saati 14 2 28
Rehberli Problem Çözme 2 2 4
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi 1 1 1
Oku Dışı Diğer Faaliyetler 1 5 5
Proje Sunumu / Seminer 0 0 0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav ve Hazırlığı 1 2 2
Genel Sınav ve Hazırlığı 1 22 22
Performans Görevi, Bakım Planı 0 0 0
Toplam İş Yükü (Saat) 62
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(48/30) 2,0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu