Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GÖRME ENGELİ | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Arzu YÜKSELEN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Sinan KALKAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğretmen adayları, temel öğretme becerilerini, özel öğretim yöntemlerini, değerlendirme tekniklerini ve engelli bireylere karşı tutumları açıklayabilme becerisine sahip olması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tarihsel perspektif,Kör ve azgören - Görme kaybının etkileri - Görmenin anatomisi ve fizyolojisi - Yaygın göz kusurları ve onların eğitimsel uygulamaları/uyarlamaları,Görmenin değerlendirilmesi (işlevsel görme değerlendirmesi) - Görme engelli çocuklar ve gençler (yetişkinler) için az görme araçları- Değerlendirme prosedürleri,Özel müfredat - Dinleme becerileri - Dokunma yoluyla okuma yazmanın gelişimi,Bağımsız hareket becerileri (ve bağımsız yaşam becerileri),Müfredata giriş - Çalışma becerileri,Teknolojiye giriş - Öğrenme çevresi,Kaynaştırma müfredatı/Giriş prensipleri - Türkçe, Matematik, Fen Bilgisi, Sosyal bilgiler, Teknoloji bilgisi, Müzik,Fiziksel eğitim, Sanat ve desen, Müfredat dışı aktiviteler,Görme engeli ve birden fazla yetersizliği olan çocuklar - Erken iletişim becerilerinin gelişimi - Eğitim teknolojisi İşlevsel görme değerlendirmesi ve görmenin gelişimi - Duyularda birden fazla yetersizlik- Müfredat konuları,Görme engeli ve birden fazla yetersizliği olan çocuklar - Erken iletişim becerilerinin gelişimi - Eğitim teknolojisi İşlevsel görme değerlendirmesi ve görmenin gelişimi - Duyularda birden fazla yetersizlik- Müfredat konuları,Özel eğitim öğretmeninin rolü - Aileyle çalışma, öğretmene rehberlik, kaynaştırma içinde öğrenciler için yapılacak destek, özel okul öğretmeni, danışmanlık becerileri,Öğretmen eğitimi, öğretmenlerin yeterliği,Değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Görme engellilerin eğitimi üzerine temel kavramları tanımlar. | 9 | A |
Görme yetersizliğinin gelişim üzerine etkilerini açıklar. | 9 | A, E |
Materyal, ortam düzenlemelerini yapabilir. | 9 | A, E |
Öğretim yöntemlerini açıklar. | 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tarihsel perspektif | Altunay, B. (1998). Kaynaştırmayla İlgili Terimler. Görme Özürlülerin Eğitimi Konferansı, Ankara. Altunay, B. (2003). ?Görme Yetersizliği Olan Çocuklarda Yönelim ve Bağımsız Hareket Becerileri? U. Tüfekçioğlu (Ed). İşitme, Konuşma ve Görme Sorunu Olan Çocukların Eğitimi, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. Tuncer, T. (2003) ?Görme Yetersizliğinden Etkilenen Çocuklar? Ayşegül Ataman (Ed). Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitime Giriş. Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, Ankara. Tuncer, T. (2003). ?Görme yetersizliği Olan Çocuklar için Sınıf Ortamında Yapılacak Düzenlemeler? Umran Tüfekçioğlu (Ed). İşitme, Konuşma ve Görme Sorunu Olan Çocukların Eğitimi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. Tuncer, T. (2003).?Görme Yetersizliği Olan Çocuklar İçin Okumaya Hazırlık Becerileri? Umran Tüfekçioğlu (Ed). İşitme, Konuşma ve Görme Sorunu Olan Çocukların Eğitimi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. |
2 | Kör ve azgören - Görme kaybının etkileri - Görmenin anatomisi ve fizyolojisi - Yaygın göz kusurları ve onların eğitimsel uygulamaları/uyarlamaları | Altunay, B. (1998). Kaynaştırmayla İlgili Terimler. Görme Özürlülerin Eğitimi Konferansı, Ankara. Altunay, B. (2003). ?Görme Yetersizliği Olan Çocuklarda Yönelim ve Bağımsız Hareket Becerileri? U. Tüfekçioğlu (Ed). İşitme, Konuşma ve Görme Sorunu Olan Çocukların Eğitimi, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. Tuncer, T. (2003) ?Görme Yetersizliğinden Etkilenen Çocuklar? Ayşegül Ataman (Ed). Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitime Giriş. Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, Ankara. Tuncer, T. (2003). ?Görme yetersizliği Olan Çocuklar için Sınıf Ortamında Yapılacak Düzenlemeler? Umran Tüfekçioğlu (Ed). İşitme, Konuşma ve Görme Sorunu Olan Çocukların Eğitimi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. Tuncer, T. (2003).?Görme Yetersizliği Olan Çocuklar İçin Okumaya Hazırlık Becerileri? Umran Tüfekçioğlu (Ed). İşitme, Konuşma ve Görme Sorunu Olan Çocukların Eğitimi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. |
3 | Görmenin değerlendirilmesi (işlevsel görme değerlendirmesi) - Görme engelli çocuklar ve gençler (yetişkinler) için az görme araçları- Değerlendirme prosedürleri | Altunay, B. (1998). Kaynaştırmayla İlgili Terimler. Görme Özürlülerin Eğitimi Konferansı, Ankara. Altunay, B. (2003). ?Görme Yetersizliği Olan Çocuklarda Yönelim ve Bağımsız Hareket Becerileri? U. Tüfekçioğlu (Ed). İşitme, Konuşma ve Görme Sorunu Olan Çocukların Eğitimi, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. Tuncer, T. (2003) ?Görme Yetersizliğinden Etkilenen Çocuklar? Ayşegül Ataman (Ed). Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitime Giriş. Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, Ankara. Tuncer, T. (2003). ?Görme yetersizliği Olan Çocuklar için Sınıf Ortamında Yapılacak Düzenlemeler? Umran Tüfekçioğlu (Ed). İşitme, Konuşma ve Görme Sorunu Olan Çocukların Eğitimi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. Tuncer, T. (2003).?Görme Yetersizliği Olan Çocuklar İçin Okumaya Hazırlık Becerileri? Umran Tüfekçioğlu (Ed). İşitme, Konuşma ve Görme Sorunu Olan Çocukların Eğitimi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. |
4 | Özel müfredat - Dinleme becerileri - Dokunma yoluyla okuma yazmanın gelişimi | Altunay, B. (1998). Kaynaştırmayla İlgili Terimler. Görme Özürlülerin Eğitimi Konferansı, Ankara. Altunay, B. (2003). ?Görme Yetersizliği Olan Çocuklarda Yönelim ve Bağımsız Hareket Becerileri? U. Tüfekçioğlu (Ed). İşitme, Konuşma ve Görme Sorunu Olan Çocukların Eğitimi, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. Tuncer, T. (2003) ?Görme Yetersizliğinden Etkilenen Çocuklar? Ayşegül Ataman (Ed). Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitime Giriş. Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, Ankara. Tuncer, T. (2003). ?Görme yetersizliği Olan Çocuklar için Sınıf Ortamında Yapılacak Düzenlemeler? Umran Tüfekçioğlu (Ed). İşitme, Konuşma ve Görme Sorunu Olan Çocukların Eğitimi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. Tuncer, T. (2003).?Görme Yetersizliği Olan Çocuklar İçin Okumaya Hazırlık Becerileri? Umran Tüfekçioğlu (Ed). İşitme, Konuşma ve Görme Sorunu Olan Çocukların Eğitimi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. |
5 | Bağımsız hareket becerileri (ve bağımsız yaşam becerileri) | Altunay, B. (1998). Kaynaştırmayla İlgili Terimler. Görme Özürlülerin Eğitimi Konferansı, Ankara. Altunay, B. (2003). ?Görme Yetersizliği Olan Çocuklarda Yönelim ve Bağımsız Hareket Becerileri? U. Tüfekçioğlu (Ed). İşitme, Konuşma ve Görme Sorunu Olan Çocukların Eğitimi, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. Tuncer, T. (2003) ?Görme Yetersizliğinden Etkilenen Çocuklar? Ayşegül Ataman (Ed). Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitime Giriş. Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, Ankara. Tuncer, T. (2003). ?Görme yetersizliği Olan Çocuklar için Sınıf Ortamında Yapılacak Düzenlemeler? Umran Tüfekçioğlu (Ed). İşitme, Konuşma ve Görme Sorunu Olan Çocukların Eğitimi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. Tuncer, T. (2003).?Görme Yetersizliği Olan Çocuklar İçin Okumaya Hazırlık Becerileri? Umran Tüfekçioğlu (Ed). İşitme, Konuşma ve Görme Sorunu Olan Çocukların Eğitimi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. |
6 | Müfredata giriş - Çalışma becerileri | Altunay, B. (1998). Kaynaştırmayla İlgili Terimler. Görme Özürlülerin Eğitimi Konferansı, Ankara. Altunay, B. (2003). ?Görme Yetersizliği Olan Çocuklarda Yönelim ve Bağımsız Hareket Becerileri? U. Tüfekçioğlu (Ed). İşitme, Konuşma ve Görme Sorunu Olan Çocukların Eğitimi, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. Tuncer, T. (2003) ?Görme Yetersizliğinden Etkilenen Çocuklar? Ayşegül Ataman (Ed). Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitime Giriş. Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, Ankara. Tuncer, T. (2003). ?Görme yetersizliği Olan Çocuklar için Sınıf Ortamında Yapılacak Düzenlemeler? Umran Tüfekçioğlu (Ed). İşitme, Konuşma ve Görme Sorunu Olan Çocukların Eğitimi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. Tuncer, T. (2003).?Görme Yetersizliği Olan Çocuklar İçin Okumaya Hazırlık Becerileri? Umran Tüfekçioğlu (Ed). İşitme, Konuşma ve Görme Sorunu Olan Çocukların Eğitimi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. |
7 | Teknolojiye giriş - Öğrenme çevresi | Altunay, B. (1998). Kaynaştırmayla İlgili Terimler. Görme Özürlülerin Eğitimi Konferansı, Ankara. Altunay, B. (2003). ?Görme Yetersizliği Olan Çocuklarda Yönelim ve Bağımsız Hareket Becerileri? U. Tüfekçioğlu (Ed). İşitme, Konuşma ve Görme Sorunu Olan Çocukların Eğitimi, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. Tuncer, T. (2003) ?Görme Yetersizliğinden Etkilenen Çocuklar? Ayşegül Ataman (Ed). Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitime Giriş. Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, Ankara. Tuncer, T. (2003). ?Görme yetersizliği Olan Çocuklar için Sınıf Ortamında Yapılacak Düzenlemeler? Umran Tüfekçioğlu (Ed). İşitme, Konuşma ve Görme Sorunu Olan Çocukların Eğitimi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. Tuncer, T. (2003).?Görme Yetersizliği Olan Çocuklar İçin Okumaya Hazırlık Becerileri? Umran Tüfekçioğlu (Ed). İşitme, Konuşma ve Görme Sorunu Olan Çocukların Eğitimi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. |
8 | Kaynaştırma müfredatı/Giriş prensipleri - Türkçe, Matematik, Fen Bilgisi, Sosyal bilgiler, Teknoloji bilgisi, Müzik | Altunay, B. (1998). Kaynaştırmayla İlgili Terimler. Görme Özürlülerin Eğitimi Konferansı, Ankara. Altunay, B. (2003). ?Görme Yetersizliği Olan Çocuklarda Yönelim ve Bağımsız Hareket Becerileri? U. Tüfekçioğlu (Ed). İşitme, Konuşma ve Görme Sorunu Olan Çocukların Eğitimi, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. Tuncer, T. (2003) ?Görme Yetersizliğinden Etkilenen Çocuklar? Ayşegül Ataman (Ed). Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitime Giriş. Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, Ankara. Tuncer, T. (2003). ?Görme yetersizliği Olan Çocuklar için Sınıf Ortamında Yapılacak Düzenlemeler? Umran Tüfekçioğlu (Ed). İşitme, Konuşma ve Görme Sorunu Olan Çocukların Eğitimi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. Tuncer, T. (2003).?Görme Yetersizliği Olan Çocuklar İçin Okumaya Hazırlık Becerileri? Umran Tüfekçioğlu (Ed). İşitme, Konuşma ve Görme Sorunu Olan Çocukların Eğitimi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. |
9 | Fiziksel eğitim, Sanat ve desen, Müfredat dışı aktiviteler | Altunay, B. (1998). Kaynaştırmayla İlgili Terimler. Görme Özürlülerin Eğitimi Konferansı, Ankara. Altunay, B. (2003). ?Görme Yetersizliği Olan Çocuklarda Yönelim ve Bağımsız Hareket Becerileri? U. Tüfekçioğlu (Ed). İşitme, Konuşma ve Görme Sorunu Olan Çocukların Eğitimi, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. Tuncer, T. (2003) ?Görme Yetersizliğinden Etkilenen Çocuklar? Ayşegül Ataman (Ed). Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitime Giriş. Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, Ankara. Tuncer, T. (2003). ?Görme yetersizliği Olan Çocuklar için Sınıf Ortamında Yapılacak Düzenlemeler? Umran Tüfekçioğlu (Ed). İşitme, Konuşma ve Görme Sorunu Olan Çocukların Eğitimi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. Tuncer, T. (2003).?Görme Yetersizliği Olan Çocuklar İçin Okumaya Hazırlık Becerileri? Umran Tüfekçioğlu (Ed). İşitme, Konuşma ve Görme Sorunu Olan Çocukların Eğitimi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. |
10 | Görme engeli ve birden fazla yetersizliği olan çocuklar - Erken iletişim becerilerinin gelişimi - Eğitim teknolojisi İşlevsel görme değerlendirmesi ve görmenin gelişimi - Duyularda birden fazla yetersizlik- Müfredat konuları | Altunay, B. (1998). Kaynaştırmayla İlgili Terimler. Görme Özürlülerin Eğitimi Konferansı, Ankara. Altunay, B. (2003). ?Görme Yetersizliği Olan Çocuklarda Yönelim ve Bağımsız Hareket Becerileri? U. Tüfekçioğlu (Ed). İşitme, Konuşma ve Görme Sorunu Olan Çocukların Eğitimi, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. Tuncer, T. (2003) ?Görme Yetersizliğinden Etkilenen Çocuklar? Ayşegül Ataman (Ed). Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitime Giriş. Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, Ankara. Tuncer, T. (2003). ?Görme yetersizliği Olan Çocuklar için Sınıf Ortamında Yapılacak Düzenlemeler? Umran Tüfekçioğlu (Ed). İşitme, Konuşma ve Görme Sorunu Olan Çocukların Eğitimi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. Tuncer, T. (2003).?Görme Yetersizliği Olan Çocuklar İçin Okumaya Hazırlık Becerileri? Umran Tüfekçioğlu (Ed). İşitme, Konuşma ve Görme Sorunu Olan Çocukların Eğitimi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. |
11 | Görme engeli ve birden fazla yetersizliği olan çocuklar - Erken iletişim becerilerinin gelişimi - Eğitim teknolojisi İşlevsel görme değerlendirmesi ve görmenin gelişimi - Duyularda birden fazla yetersizlik- Müfredat konuları | Altunay, B. (1998). Kaynaştırmayla İlgili Terimler. Görme Özürlülerin Eğitimi Konferansı, Ankara. Altunay, B. (2003). ?Görme Yetersizliği Olan Çocuklarda Yönelim ve Bağımsız Hareket Becerileri? U. Tüfekçioğlu (Ed). İşitme, Konuşma ve Görme Sorunu Olan Çocukların Eğitimi, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. Tuncer, T. (2003) ?Görme Yetersizliğinden Etkilenen Çocuklar? Ayşegül Ataman (Ed). Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitime Giriş. Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, Ankara. Tuncer, T. (2003). ?Görme yetersizliği Olan Çocuklar için Sınıf Ortamında Yapılacak Düzenlemeler? Umran Tüfekçioğlu (Ed). İşitme, Konuşma ve Görme Sorunu Olan Çocukların Eğitimi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. Tuncer, T. (2003).?Görme Yetersizliği Olan Çocuklar İçin Okumaya Hazırlık Becerileri? Umran Tüfekçioğlu (Ed). İşitme, Konuşma ve Görme Sorunu Olan Çocukların Eğitimi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. |
12 | Özel eğitim öğretmeninin rolü - Aileyle çalışma, öğretmene rehberlik, kaynaştırma içinde öğrenciler için yapılacak destek, özel okul öğretmeni, danışmanlık becerileri | Altunay, B. (1998). Kaynaştırmayla İlgili Terimler. Görme Özürlülerin Eğitimi Konferansı, Ankara. Altunay, B. (2003). ?Görme Yetersizliği Olan Çocuklarda Yönelim ve Bağımsız Hareket Becerileri? U. Tüfekçioğlu (Ed). İşitme, Konuşma ve Görme Sorunu Olan Çocukların Eğitimi, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. Tuncer, T. (2003) ?Görme Yetersizliğinden Etkilenen Çocuklar? Ayşegül Ataman (Ed). Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitime Giriş. Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, Ankara. Tuncer, T. (2003). ?Görme yetersizliği Olan Çocuklar için Sınıf Ortamında Yapılacak Düzenlemeler? Umran Tüfekçioğlu (Ed). İşitme, Konuşma ve Görme Sorunu Olan Çocukların Eğitimi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. Tuncer, T. (2003).?Görme Yetersizliği Olan Çocuklar İçin Okumaya Hazırlık Becerileri? Umran Tüfekçioğlu (Ed). İşitme, Konuşma ve Görme Sorunu Olan Çocukların Eğitimi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. |
13 | Öğretmen eğitimi, öğretmenlerin yeterliği | Altunay, B. (1998). Kaynaştırmayla İlgili Terimler. Görme Özürlülerin Eğitimi Konferansı, Ankara. Altunay, B. (2003). ?Görme Yetersizliği Olan Çocuklarda Yönelim ve Bağımsız Hareket Becerileri? U. Tüfekçioğlu (Ed). İşitme, Konuşma ve Görme Sorunu Olan Çocukların Eğitimi, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. Tuncer, T. (2003) ?Görme Yetersizliğinden Etkilenen Çocuklar? Ayşegül Ataman (Ed). Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitime Giriş. Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, Ankara. Tuncer, T. (2003). ?Görme yetersizliği Olan Çocuklar için Sınıf Ortamında Yapılacak Düzenlemeler? Umran Tüfekçioğlu (Ed). İşitme, Konuşma ve Görme Sorunu Olan Çocukların Eğitimi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. Tuncer, T. (2003).?Görme Yetersizliği Olan Çocuklar İçin Okumaya Hazırlık Becerileri? Umran Tüfekçioğlu (Ed). İşitme, Konuşma ve Görme Sorunu Olan Çocukların Eğitimi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. |
14 | Değerlendirme | Altunay, B. (1998). Kaynaştırmayla İlgili Terimler. Görme Özürlülerin Eğitimi Konferansı, Ankara. Altunay, B. (2003). ?Görme Yetersizliği Olan Çocuklarda Yönelim ve Bağımsız Hareket Becerileri? U. Tüfekçioğlu (Ed). İşitme, Konuşma ve Görme Sorunu Olan Çocukların Eğitimi, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. Tuncer, T. (2003) ?Görme Yetersizliğinden Etkilenen Çocuklar? Ayşegül Ataman (Ed). Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitime Giriş. Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, Ankara. Tuncer, T. (2003). ?Görme yetersizliği Olan Çocuklar için Sınıf Ortamında Yapılacak Düzenlemeler? Umran Tüfekçioğlu (Ed). İşitme, Konuşma ve Görme Sorunu Olan Çocukların Eğitimi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. Tuncer, T. (2003).?Görme Yetersizliği Olan Çocuklar İçin Okumaya Hazırlık Becerileri? Umran Tüfekçioğlu (Ed). İşitme, Konuşma ve Görme Sorunu Olan Çocukların Eğitimi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. |
Kaynak |
Altunay, B. (1998). Kaynaştırmayla İlgili Terimler. Görme Özürlülerin Eğitimi Konferansı, Ankara. Altunay, B. (2003). ?Görme Yetersizliği Olan Çocuklarda Yönelim ve Bağımsız Hareket Becerileri? U. Tüfekçioğlu (Ed). İşitme, Konuşma ve Görme Sorunu Olan Çocukların Eğitimi, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. Tuncer, T. (2003) ?Görme Yetersizliğinden Etkilenen Çocuklar? Ayşegül Ataman (Ed). Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitime Giriş. Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, Ankara. Tuncer, T. (2003). ?Görme yetersizliği Olan Çocuklar için Sınıf Ortamında Yapılacak Düzenlemeler? Umran Tüfekçioğlu (Ed). İşitme, Konuşma ve Görme Sorunu Olan Çocukların Eğitimi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. Tuncer, T. (2003).?Görme Yetersizliği Olan Çocuklar İçin Okumaya Hazırlık Becerileri? Umran Tüfekçioğlu (Ed). İşitme, Konuşma ve Görme Sorunu Olan Çocukların Eğitimi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilere, gerekli eğitim ve öğretim araçları ve kaynakları kullanarak sahip olur. | ||||||
2 | PY-2. Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahiptir. | ||||||
3 | PY-3. Çocukların gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. | X | |||||
4 | PY-4. Çocuk gelişimi alanında, fiziksel, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanlarını kapsayan, ileri düzeyde bilgi ve becerileri kullanarak kanıt temelli verileri yorumlar, değerlendirir, gelişimsel sorunları analiz eder, etik değerleri gözeterek tipik ve atipik gelişim gösteren çocuklara yönelik çözüm önerileri geliştirip ekip çalışması yapar. | X | |||||
5 | PY-5. Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgiler doğrultusunda, farklı yöntem ve araçlarla tipik ve atipik çocukları gelişimsel değerlendirme ve destek programları hazırlama, aile danışmanlığı yapma ve toplumu bilgilendirme becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | PY-6. Çocuk gelişimi alanında, tipik ve atipik çocuklara yönelik problem durumlarına kanıt temelli yaklaşımla farklı çözüm yolları üretebilme becerilerine sahiptir. | X | |||||
7 | PY-7. Çocuk gelişimi alanında trans-disipliner çalışmalarda sorumluluk alır ve görevini etkin bir şekilde yerine getirir. | ||||||
8 | PY-8. Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgileri kullanarak bireysel ve grup olarak bağımsız çalışmalar yürütür. | ||||||
9 | PY-9. Sahip olduğu bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip kendi öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
10 | PY-10. Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | ||||||
11 | PY-11. Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı ileri düzeydeki bilgileri içselleştirir, geneller ve öğrendiğini sergiler. | X | |||||
12 | PY-12. Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlar, uygular ve süreci izleyip değerlendirir. | ||||||
13 | PY-13. Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle sürecin etkin bir elemanı olarak paylaşır. | X | |||||
14 | PY-14. Dış görünüm, tutum ve davranışları ile topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. | ||||||
15 | PY-15. Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde, birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 7 | 2 | 14 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 62 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(62/30) | 2 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GÖRME ENGELİ | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Arzu YÜKSELEN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Sinan KALKAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğretmen adayları, temel öğretme becerilerini, özel öğretim yöntemlerini, değerlendirme tekniklerini ve engelli bireylere karşı tutumları açıklayabilme becerisine sahip olması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tarihsel perspektif,Kör ve azgören - Görme kaybının etkileri - Görmenin anatomisi ve fizyolojisi - Yaygın göz kusurları ve onların eğitimsel uygulamaları/uyarlamaları,Görmenin değerlendirilmesi (işlevsel görme değerlendirmesi) - Görme engelli çocuklar ve gençler (yetişkinler) için az görme araçları- Değerlendirme prosedürleri,Özel müfredat - Dinleme becerileri - Dokunma yoluyla okuma yazmanın gelişimi,Bağımsız hareket becerileri (ve bağımsız yaşam becerileri),Müfredata giriş - Çalışma becerileri,Teknolojiye giriş - Öğrenme çevresi,Kaynaştırma müfredatı/Giriş prensipleri - Türkçe, Matematik, Fen Bilgisi, Sosyal bilgiler, Teknoloji bilgisi, Müzik,Fiziksel eğitim, Sanat ve desen, Müfredat dışı aktiviteler,Görme engeli ve birden fazla yetersizliği olan çocuklar - Erken iletişim becerilerinin gelişimi - Eğitim teknolojisi İşlevsel görme değerlendirmesi ve görmenin gelişimi - Duyularda birden fazla yetersizlik- Müfredat konuları,Görme engeli ve birden fazla yetersizliği olan çocuklar - Erken iletişim becerilerinin gelişimi - Eğitim teknolojisi İşlevsel görme değerlendirmesi ve görmenin gelişimi - Duyularda birden fazla yetersizlik- Müfredat konuları,Özel eğitim öğretmeninin rolü - Aileyle çalışma, öğretmene rehberlik, kaynaştırma içinde öğrenciler için yapılacak destek, özel okul öğretmeni, danışmanlık becerileri,Öğretmen eğitimi, öğretmenlerin yeterliği,Değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Görme engellilerin eğitimi üzerine temel kavramları tanımlar. | 9 | A |
Görme yetersizliğinin gelişim üzerine etkilerini açıklar. | 9 | A, E |
Materyal, ortam düzenlemelerini yapabilir. | 9 | A, E |
Öğretim yöntemlerini açıklar. | 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tarihsel perspektif | Altunay, B. (1998). Kaynaştırmayla İlgili Terimler. Görme Özürlülerin Eğitimi Konferansı, Ankara. Altunay, B. (2003). ?Görme Yetersizliği Olan Çocuklarda Yönelim ve Bağımsız Hareket Becerileri? U. Tüfekçioğlu (Ed). İşitme, Konuşma ve Görme Sorunu Olan Çocukların Eğitimi, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. Tuncer, T. (2003) ?Görme Yetersizliğinden Etkilenen Çocuklar? Ayşegül Ataman (Ed). Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitime Giriş. Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, Ankara. Tuncer, T. (2003). ?Görme yetersizliği Olan Çocuklar için Sınıf Ortamında Yapılacak Düzenlemeler? Umran Tüfekçioğlu (Ed). İşitme, Konuşma ve Görme Sorunu Olan Çocukların Eğitimi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. Tuncer, T. (2003).?Görme Yetersizliği Olan Çocuklar İçin Okumaya Hazırlık Becerileri? Umran Tüfekçioğlu (Ed). İşitme, Konuşma ve Görme Sorunu Olan Çocukların Eğitimi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. |
2 | Kör ve azgören - Görme kaybının etkileri - Görmenin anatomisi ve fizyolojisi - Yaygın göz kusurları ve onların eğitimsel uygulamaları/uyarlamaları | Altunay, B. (1998). Kaynaştırmayla İlgili Terimler. Görme Özürlülerin Eğitimi Konferansı, Ankara. Altunay, B. (2003). ?Görme Yetersizliği Olan Çocuklarda Yönelim ve Bağımsız Hareket Becerileri? U. Tüfekçioğlu (Ed). İşitme, Konuşma ve Görme Sorunu Olan Çocukların Eğitimi, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. Tuncer, T. (2003) ?Görme Yetersizliğinden Etkilenen Çocuklar? Ayşegül Ataman (Ed). Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitime Giriş. Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, Ankara. Tuncer, T. (2003). ?Görme yetersizliği Olan Çocuklar için Sınıf Ortamında Yapılacak Düzenlemeler? Umran Tüfekçioğlu (Ed). İşitme, Konuşma ve Görme Sorunu Olan Çocukların Eğitimi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. Tuncer, T. (2003).?Görme Yetersizliği Olan Çocuklar İçin Okumaya Hazırlık Becerileri? Umran Tüfekçioğlu (Ed). İşitme, Konuşma ve Görme Sorunu Olan Çocukların Eğitimi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. |
3 | Görmenin değerlendirilmesi (işlevsel görme değerlendirmesi) - Görme engelli çocuklar ve gençler (yetişkinler) için az görme araçları- Değerlendirme prosedürleri | Altunay, B. (1998). Kaynaştırmayla İlgili Terimler. Görme Özürlülerin Eğitimi Konferansı, Ankara. Altunay, B. (2003). ?Görme Yetersizliği Olan Çocuklarda Yönelim ve Bağımsız Hareket Becerileri? U. Tüfekçioğlu (Ed). İşitme, Konuşma ve Görme Sorunu Olan Çocukların Eğitimi, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. Tuncer, T. (2003) ?Görme Yetersizliğinden Etkilenen Çocuklar? Ayşegül Ataman (Ed). Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitime Giriş. Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, Ankara. Tuncer, T. (2003). ?Görme yetersizliği Olan Çocuklar için Sınıf Ortamında Yapılacak Düzenlemeler? Umran Tüfekçioğlu (Ed). İşitme, Konuşma ve Görme Sorunu Olan Çocukların Eğitimi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. Tuncer, T. (2003).?Görme Yetersizliği Olan Çocuklar İçin Okumaya Hazırlık Becerileri? Umran Tüfekçioğlu (Ed). İşitme, Konuşma ve Görme Sorunu Olan Çocukların Eğitimi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. |
4 | Özel müfredat - Dinleme becerileri - Dokunma yoluyla okuma yazmanın gelişimi | Altunay, B. (1998). Kaynaştırmayla İlgili Terimler. Görme Özürlülerin Eğitimi Konferansı, Ankara. Altunay, B. (2003). ?Görme Yetersizliği Olan Çocuklarda Yönelim ve Bağımsız Hareket Becerileri? U. Tüfekçioğlu (Ed). İşitme, Konuşma ve Görme Sorunu Olan Çocukların Eğitimi, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. Tuncer, T. (2003) ?Görme Yetersizliğinden Etkilenen Çocuklar? Ayşegül Ataman (Ed). Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitime Giriş. Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, Ankara. Tuncer, T. (2003). ?Görme yetersizliği Olan Çocuklar için Sınıf Ortamında Yapılacak Düzenlemeler? Umran Tüfekçioğlu (Ed). İşitme, Konuşma ve Görme Sorunu Olan Çocukların Eğitimi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. Tuncer, T. (2003).?Görme Yetersizliği Olan Çocuklar İçin Okumaya Hazırlık Becerileri? Umran Tüfekçioğlu (Ed). İşitme, Konuşma ve Görme Sorunu Olan Çocukların Eğitimi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. |
5 | Bağımsız hareket becerileri (ve bağımsız yaşam becerileri) | Altunay, B. (1998). Kaynaştırmayla İlgili Terimler. Görme Özürlülerin Eğitimi Konferansı, Ankara. Altunay, B. (2003). ?Görme Yetersizliği Olan Çocuklarda Yönelim ve Bağımsız Hareket Becerileri? U. Tüfekçioğlu (Ed). İşitme, Konuşma ve Görme Sorunu Olan Çocukların Eğitimi, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. Tuncer, T. (2003) ?Görme Yetersizliğinden Etkilenen Çocuklar? Ayşegül Ataman (Ed). Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitime Giriş. Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, Ankara. Tuncer, T. (2003). ?Görme yetersizliği Olan Çocuklar için Sınıf Ortamında Yapılacak Düzenlemeler? Umran Tüfekçioğlu (Ed). İşitme, Konuşma ve Görme Sorunu Olan Çocukların Eğitimi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. Tuncer, T. (2003).?Görme Yetersizliği Olan Çocuklar İçin Okumaya Hazırlık Becerileri? Umran Tüfekçioğlu (Ed). İşitme, Konuşma ve Görme Sorunu Olan Çocukların Eğitimi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. |
6 | Müfredata giriş - Çalışma becerileri | Altunay, B. (1998). Kaynaştırmayla İlgili Terimler. Görme Özürlülerin Eğitimi Konferansı, Ankara. Altunay, B. (2003). ?Görme Yetersizliği Olan Çocuklarda Yönelim ve Bağımsız Hareket Becerileri? U. Tüfekçioğlu (Ed). İşitme, Konuşma ve Görme Sorunu Olan Çocukların Eğitimi, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. Tuncer, T. (2003) ?Görme Yetersizliğinden Etkilenen Çocuklar? Ayşegül Ataman (Ed). Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitime Giriş. Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, Ankara. Tuncer, T. (2003). ?Görme yetersizliği Olan Çocuklar için Sınıf Ortamında Yapılacak Düzenlemeler? Umran Tüfekçioğlu (Ed). İşitme, Konuşma ve Görme Sorunu Olan Çocukların Eğitimi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. Tuncer, T. (2003).?Görme Yetersizliği Olan Çocuklar İçin Okumaya Hazırlık Becerileri? Umran Tüfekçioğlu (Ed). İşitme, Konuşma ve Görme Sorunu Olan Çocukların Eğitimi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. |
7 | Teknolojiye giriş - Öğrenme çevresi | Altunay, B. (1998). Kaynaştırmayla İlgili Terimler. Görme Özürlülerin Eğitimi Konferansı, Ankara. Altunay, B. (2003). ?Görme Yetersizliği Olan Çocuklarda Yönelim ve Bağımsız Hareket Becerileri? U. Tüfekçioğlu (Ed). İşitme, Konuşma ve Görme Sorunu Olan Çocukların Eğitimi, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. Tuncer, T. (2003) ?Görme Yetersizliğinden Etkilenen Çocuklar? Ayşegül Ataman (Ed). Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitime Giriş. Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, Ankara. Tuncer, T. (2003). ?Görme yetersizliği Olan Çocuklar için Sınıf Ortamında Yapılacak Düzenlemeler? Umran Tüfekçioğlu (Ed). İşitme, Konuşma ve Görme Sorunu Olan Çocukların Eğitimi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. Tuncer, T. (2003).?Görme Yetersizliği Olan Çocuklar İçin Okumaya Hazırlık Becerileri? Umran Tüfekçioğlu (Ed). İşitme, Konuşma ve Görme Sorunu Olan Çocukların Eğitimi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. |
8 | Kaynaştırma müfredatı/Giriş prensipleri - Türkçe, Matematik, Fen Bilgisi, Sosyal bilgiler, Teknoloji bilgisi, Müzik | Altunay, B. (1998). Kaynaştırmayla İlgili Terimler. Görme Özürlülerin Eğitimi Konferansı, Ankara. Altunay, B. (2003). ?Görme Yetersizliği Olan Çocuklarda Yönelim ve Bağımsız Hareket Becerileri? U. Tüfekçioğlu (Ed). İşitme, Konuşma ve Görme Sorunu Olan Çocukların Eğitimi, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. Tuncer, T. (2003) ?Görme Yetersizliğinden Etkilenen Çocuklar? Ayşegül Ataman (Ed). Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitime Giriş. Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, Ankara. Tuncer, T. (2003). ?Görme yetersizliği Olan Çocuklar için Sınıf Ortamında Yapılacak Düzenlemeler? Umran Tüfekçioğlu (Ed). İşitme, Konuşma ve Görme Sorunu Olan Çocukların Eğitimi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. Tuncer, T. (2003).?Görme Yetersizliği Olan Çocuklar İçin Okumaya Hazırlık Becerileri? Umran Tüfekçioğlu (Ed). İşitme, Konuşma ve Görme Sorunu Olan Çocukların Eğitimi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. |
9 | Fiziksel eğitim, Sanat ve desen, Müfredat dışı aktiviteler | Altunay, B. (1998). Kaynaştırmayla İlgili Terimler. Görme Özürlülerin Eğitimi Konferansı, Ankara. Altunay, B. (2003). ?Görme Yetersizliği Olan Çocuklarda Yönelim ve Bağımsız Hareket Becerileri? U. Tüfekçioğlu (Ed). İşitme, Konuşma ve Görme Sorunu Olan Çocukların Eğitimi, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. Tuncer, T. (2003) ?Görme Yetersizliğinden Etkilenen Çocuklar? Ayşegül Ataman (Ed). Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitime Giriş. Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, Ankara. Tuncer, T. (2003). ?Görme yetersizliği Olan Çocuklar için Sınıf Ortamında Yapılacak Düzenlemeler? Umran Tüfekçioğlu (Ed). İşitme, Konuşma ve Görme Sorunu Olan Çocukların Eğitimi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. Tuncer, T. (2003).?Görme Yetersizliği Olan Çocuklar İçin Okumaya Hazırlık Becerileri? Umran Tüfekçioğlu (Ed). İşitme, Konuşma ve Görme Sorunu Olan Çocukların Eğitimi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. |
10 | Görme engeli ve birden fazla yetersizliği olan çocuklar - Erken iletişim becerilerinin gelişimi - Eğitim teknolojisi İşlevsel görme değerlendirmesi ve görmenin gelişimi - Duyularda birden fazla yetersizlik- Müfredat konuları | Altunay, B. (1998). Kaynaştırmayla İlgili Terimler. Görme Özürlülerin Eğitimi Konferansı, Ankara. Altunay, B. (2003). ?Görme Yetersizliği Olan Çocuklarda Yönelim ve Bağımsız Hareket Becerileri? U. Tüfekçioğlu (Ed). İşitme, Konuşma ve Görme Sorunu Olan Çocukların Eğitimi, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. Tuncer, T. (2003) ?Görme Yetersizliğinden Etkilenen Çocuklar? Ayşegül Ataman (Ed). Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitime Giriş. Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, Ankara. Tuncer, T. (2003). ?Görme yetersizliği Olan Çocuklar için Sınıf Ortamında Yapılacak Düzenlemeler? Umran Tüfekçioğlu (Ed). İşitme, Konuşma ve Görme Sorunu Olan Çocukların Eğitimi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. Tuncer, T. (2003).?Görme Yetersizliği Olan Çocuklar İçin Okumaya Hazırlık Becerileri? Umran Tüfekçioğlu (Ed). İşitme, Konuşma ve Görme Sorunu Olan Çocukların Eğitimi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. |
11 | Görme engeli ve birden fazla yetersizliği olan çocuklar - Erken iletişim becerilerinin gelişimi - Eğitim teknolojisi İşlevsel görme değerlendirmesi ve görmenin gelişimi - Duyularda birden fazla yetersizlik- Müfredat konuları | Altunay, B. (1998). Kaynaştırmayla İlgili Terimler. Görme Özürlülerin Eğitimi Konferansı, Ankara. Altunay, B. (2003). ?Görme Yetersizliği Olan Çocuklarda Yönelim ve Bağımsız Hareket Becerileri? U. Tüfekçioğlu (Ed). İşitme, Konuşma ve Görme Sorunu Olan Çocukların Eğitimi, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. Tuncer, T. (2003) ?Görme Yetersizliğinden Etkilenen Çocuklar? Ayşegül Ataman (Ed). Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitime Giriş. Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, Ankara. Tuncer, T. (2003). ?Görme yetersizliği Olan Çocuklar için Sınıf Ortamında Yapılacak Düzenlemeler? Umran Tüfekçioğlu (Ed). İşitme, Konuşma ve Görme Sorunu Olan Çocukların Eğitimi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. Tuncer, T. (2003).?Görme Yetersizliği Olan Çocuklar İçin Okumaya Hazırlık Becerileri? Umran Tüfekçioğlu (Ed). İşitme, Konuşma ve Görme Sorunu Olan Çocukların Eğitimi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. |
12 | Özel eğitim öğretmeninin rolü - Aileyle çalışma, öğretmene rehberlik, kaynaştırma içinde öğrenciler için yapılacak destek, özel okul öğretmeni, danışmanlık becerileri | Altunay, B. (1998). Kaynaştırmayla İlgili Terimler. Görme Özürlülerin Eğitimi Konferansı, Ankara. Altunay, B. (2003). ?Görme Yetersizliği Olan Çocuklarda Yönelim ve Bağımsız Hareket Becerileri? U. Tüfekçioğlu (Ed). İşitme, Konuşma ve Görme Sorunu Olan Çocukların Eğitimi, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. Tuncer, T. (2003) ?Görme Yetersizliğinden Etkilenen Çocuklar? Ayşegül Ataman (Ed). Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitime Giriş. Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, Ankara. Tuncer, T. (2003). ?Görme yetersizliği Olan Çocuklar için Sınıf Ortamında Yapılacak Düzenlemeler? Umran Tüfekçioğlu (Ed). İşitme, Konuşma ve Görme Sorunu Olan Çocukların Eğitimi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. Tuncer, T. (2003).?Görme Yetersizliği Olan Çocuklar İçin Okumaya Hazırlık Becerileri? Umran Tüfekçioğlu (Ed). İşitme, Konuşma ve Görme Sorunu Olan Çocukların Eğitimi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. |
13 | Öğretmen eğitimi, öğretmenlerin yeterliği | Altunay, B. (1998). Kaynaştırmayla İlgili Terimler. Görme Özürlülerin Eğitimi Konferansı, Ankara. Altunay, B. (2003). ?Görme Yetersizliği Olan Çocuklarda Yönelim ve Bağımsız Hareket Becerileri? U. Tüfekçioğlu (Ed). İşitme, Konuşma ve Görme Sorunu Olan Çocukların Eğitimi, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. Tuncer, T. (2003) ?Görme Yetersizliğinden Etkilenen Çocuklar? Ayşegül Ataman (Ed). Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitime Giriş. Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, Ankara. Tuncer, T. (2003). ?Görme yetersizliği Olan Çocuklar için Sınıf Ortamında Yapılacak Düzenlemeler? Umran Tüfekçioğlu (Ed). İşitme, Konuşma ve Görme Sorunu Olan Çocukların Eğitimi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. Tuncer, T. (2003).?Görme Yetersizliği Olan Çocuklar İçin Okumaya Hazırlık Becerileri? Umran Tüfekçioğlu (Ed). İşitme, Konuşma ve Görme Sorunu Olan Çocukların Eğitimi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. |
14 | Değerlendirme | Altunay, B. (1998). Kaynaştırmayla İlgili Terimler. Görme Özürlülerin Eğitimi Konferansı, Ankara. Altunay, B. (2003). ?Görme Yetersizliği Olan Çocuklarda Yönelim ve Bağımsız Hareket Becerileri? U. Tüfekçioğlu (Ed). İşitme, Konuşma ve Görme Sorunu Olan Çocukların Eğitimi, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. Tuncer, T. (2003) ?Görme Yetersizliğinden Etkilenen Çocuklar? Ayşegül Ataman (Ed). Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitime Giriş. Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, Ankara. Tuncer, T. (2003). ?Görme yetersizliği Olan Çocuklar için Sınıf Ortamında Yapılacak Düzenlemeler? Umran Tüfekçioğlu (Ed). İşitme, Konuşma ve Görme Sorunu Olan Çocukların Eğitimi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. Tuncer, T. (2003).?Görme Yetersizliği Olan Çocuklar İçin Okumaya Hazırlık Becerileri? Umran Tüfekçioğlu (Ed). İşitme, Konuşma ve Görme Sorunu Olan Çocukların Eğitimi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. |
Kaynak |
Altunay, B. (1998). Kaynaştırmayla İlgili Terimler. Görme Özürlülerin Eğitimi Konferansı, Ankara. Altunay, B. (2003). ?Görme Yetersizliği Olan Çocuklarda Yönelim ve Bağımsız Hareket Becerileri? U. Tüfekçioğlu (Ed). İşitme, Konuşma ve Görme Sorunu Olan Çocukların Eğitimi, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. Tuncer, T. (2003) ?Görme Yetersizliğinden Etkilenen Çocuklar? Ayşegül Ataman (Ed). Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitime Giriş. Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, Ankara. Tuncer, T. (2003). ?Görme yetersizliği Olan Çocuklar için Sınıf Ortamında Yapılacak Düzenlemeler? Umran Tüfekçioğlu (Ed). İşitme, Konuşma ve Görme Sorunu Olan Çocukların Eğitimi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. Tuncer, T. (2003).?Görme Yetersizliği Olan Çocuklar İçin Okumaya Hazırlık Becerileri? Umran Tüfekçioğlu (Ed). İşitme, Konuşma ve Görme Sorunu Olan Çocukların Eğitimi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilere, gerekli eğitim ve öğretim araçları ve kaynakları kullanarak sahip olur. | ||||||
2 | PY-2. Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahiptir. | ||||||
3 | PY-3. Çocukların gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. | X | |||||
4 | PY-4. Çocuk gelişimi alanında, fiziksel, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanlarını kapsayan, ileri düzeyde bilgi ve becerileri kullanarak kanıt temelli verileri yorumlar, değerlendirir, gelişimsel sorunları analiz eder, etik değerleri gözeterek tipik ve atipik gelişim gösteren çocuklara yönelik çözüm önerileri geliştirip ekip çalışması yapar. | X | |||||
5 | PY-5. Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgiler doğrultusunda, farklı yöntem ve araçlarla tipik ve atipik çocukları gelişimsel değerlendirme ve destek programları hazırlama, aile danışmanlığı yapma ve toplumu bilgilendirme becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | PY-6. Çocuk gelişimi alanında, tipik ve atipik çocuklara yönelik problem durumlarına kanıt temelli yaklaşımla farklı çözüm yolları üretebilme becerilerine sahiptir. | X | |||||
7 | PY-7. Çocuk gelişimi alanında trans-disipliner çalışmalarda sorumluluk alır ve görevini etkin bir şekilde yerine getirir. | ||||||
8 | PY-8. Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgileri kullanarak bireysel ve grup olarak bağımsız çalışmalar yürütür. | ||||||
9 | PY-9. Sahip olduğu bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip kendi öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
10 | PY-10. Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | ||||||
11 | PY-11. Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı ileri düzeydeki bilgileri içselleştirir, geneller ve öğrendiğini sergiler. | X | |||||
12 | PY-12. Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlar, uygular ve süreci izleyip değerlendirir. | ||||||
13 | PY-13. Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle sürecin etkin bir elemanı olarak paylaşır. | X | |||||
14 | PY-14. Dış görünüm, tutum ve davranışları ile topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. | ||||||
15 | PY-15. Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde, birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |