Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÇOCUK İHMAL/İSTİS. VE KORUN. MUHTAÇ ÇOCUK.-Bahar Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Arzu YÜKSELEN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Ümmihan POLAT
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencilerin, İhmal ve istismar kavramlarını öğrenmesi, İhmal ve istismarda risk grubu sayılabilecek çocukların(sokak ve sokakta çalışan, korunmaya muhtaç, işçi çocuklar) gelişimsel özelliklerini bilerek onlarla iletişime geçebilmeleri Çocuk ihmal ve istismarında disiplinler arası işbirliği yollarını ve ihmal ve istismara uğramış çocuklarda izlenebilecek yolların öğrenebilmesi, İhmal ve istismar edilmiş çocukların gelişimsel süreçlerini izleyebilmesi, bu çocuklarla iletişim becerilerini öğrenmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Çocuk İstismarı ve ihmaline giriş, tanımlar,Fiziksel istismar ve etkileri, cinsel istismar ve etkileri,Duygusal istismar ve etkileri,İhmal ve etkileri,Aile içi şiddet ve çocuk üzrine etkileri, çocuk yetiştirme modelleri ve aile eğitimleri,İhmal ve istismarda çocuk gelişimcisinin önemi, İhmal ve istismarda multidisipliner çalışmanın önemi ihmai ve istismarın adli yönü,Korunmaya Muhtaç çocuklarda ihmal ve istismar,Sokakta çalışan çocuklar ve sokak çocuklarında ihmal ve istismar,Engeli çocuklarda ihmal ve istismar,Çocuk istismarı ve ihmalinin önlenmesi,İstismar ve ihmal edilen çocukların sağaltımı,Kitle iletişim araçlarında çocuk istismarı ve ihmali,Çocuk işçiler,Değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu dersin sonunda öğrenci; İhmal ve istismar kavramlarının tanımını öğrenecek, 10, 9A, E
İhmal ve istismara uğramış çocukları gelişimsel olarak inceleyecek10, 9A, E
İhmal ve istismara uğramış çocuklarda izlenebilecek yolları planlayabilecek10, 9A, E
Korunmaya muhtaç çocuk, sokak çocuğu ve sokakta çalışan çocuk, işçi çocuklar kavramlarını öğrenip bu çocuklarla iletişime geçebilecek bu çocukların gelişimsel özelliklerini bilecek ve bu çocuklarda ortaya çıkabilecek problemleri ve bu problemlere çözüm yolları üretebileceklerdir.10, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Çocuk İstismarı ve ihmaline giriş, tanımlarÖnerilen kaynaklardan ilgili derse hazırlanılması
2Fiziksel istismar ve etkileri, cinsel istismar ve etkileriÖnerilen kaynaklardan ilgili derse hazırlanılması
3Duygusal istismar ve etkileriÖnerilen kaynaklardan ilgili derse hazırlanılması
4İhmal ve etkileriÖnerilen kaynaklardan ilgili derse hazırlanılması
5Aile içi şiddet ve çocuk üzrine etkileri, çocuk yetiştirme modelleri ve aile eğitimleriÖnerilen kaynaklardan ilgili derse hazırlanılması
6İhmal ve istismarda çocuk gelişimcisinin önemi, İhmal ve istismarda multidisipliner çalışmanın önemi ihmai ve istismarın adli yönüÖnerilen kaynaklardan ilgili derse hazırlanılması
7Korunmaya Muhtaç çocuklarda ihmal ve istismarÖnerilen kaynaklardan ilgili derse hazırlanılması
8Sokakta çalışan çocuklar ve sokak çocuklarında ihmal ve istismar Önerilen kaynaklardan ilgili derse hazırlanılması
9Engeli çocuklarda ihmal ve istismarÖnerilen kaynaklardan ilgili derse hazırlanılması
10Çocuk istismarı ve ihmalinin önlenmesiÖnerilen kaynaklardan ilgili derse hazırlanılması
11İstismar ve ihmal edilen çocukların sağaltımıÖnerilen kaynaklardan ilgili derse hazırlanılması
12Kitle iletişim araçlarında çocuk istismarı ve ihmaliÖnerilen kaynaklardan ilgili derse hazırlanılması
13Çocuk işçilerÖnerilen kaynaklardan ilgili derse hazırlanılması
14DeğerlendirmeÖnerilen kaynaklardan ilgili derse hazırlanılması
Kaynak
Polat,O (2007).Tüm Boyutlarıyla Çocuk İstismarı 2 Önleme ve Rehabilitasyon.Seçkin yayıncılık, Ankara. Cynthia C,T (2009). Understanding Child Abuse and Neglect Allyn & Bacon Edition: (8th Edition). USA. Cynthia C,T ( (2001) When Children are Abused: An Educator's Guide to Intervention . Allyn & Bacon Edition: USA.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilere, gerekli eğitim ve öğretim araçları ve kaynakları kullanarak sahip olur.
2
PY-2. Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahiptir.
3
PY-3. Çocukların gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur.
4
PY-4. Çocuk gelişimi alanında, fiziksel, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanlarını kapsayan, ileri düzeyde bilgi ve becerileri kullanarak kanıt temelli verileri yorumlar, değerlendirir, gelişimsel sorunları analiz eder, etik değerleri gözeterek tipik ve atipik gelişim gösteren çocuklara yönelik çözüm önerileri geliştirip ekip çalışması yapar.
5
PY-5. Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgiler doğrultusunda, farklı yöntem ve araçlarla tipik ve atipik çocukları gelişimsel değerlendirme ve destek programları hazırlama, aile danışmanlığı yapma ve toplumu bilgilendirme becerisine sahiptir.
6
PY-6. Çocuk gelişimi alanında, tipik ve atipik çocuklara yönelik problem durumlarına kanıt temelli yaklaşımla farklı çözüm yolları üretebilme becerilerine sahiptir.
7
PY-7. Çocuk gelişimi alanında trans-disipliner çalışmalarda sorumluluk alır ve görevini etkin bir şekilde yerine getirir.
8
PY-8. Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgileri kullanarak bireysel ve grup olarak bağımsız çalışmalar yürütür.
9
PY-9. Sahip olduğu bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip kendi öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
10
PY-10. Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
11
PY-11. Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı ileri düzeydeki bilgileri içselleştirir, geneller ve öğrendiğini sergiler.
12
PY-12. Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlar, uygular ve süreci izleyip değerlendirir.
13
PY-13. Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle sürecin etkin bir elemanı olarak paylaşır.
14
PY-14. Dış görünüm, tutum ve davranışları ile topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.
15
PY-15. Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde, birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme7428
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer224
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11515
Genel Sınav ve Hazırlığı11515
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)90
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(90/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÇOCUK İHMAL/İSTİS. VE KORUN. MUHTAÇ ÇOCUK.-Bahar Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Arzu YÜKSELEN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Ümmihan POLAT
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencilerin, İhmal ve istismar kavramlarını öğrenmesi, İhmal ve istismarda risk grubu sayılabilecek çocukların(sokak ve sokakta çalışan, korunmaya muhtaç, işçi çocuklar) gelişimsel özelliklerini bilerek onlarla iletişime geçebilmeleri Çocuk ihmal ve istismarında disiplinler arası işbirliği yollarını ve ihmal ve istismara uğramış çocuklarda izlenebilecek yolların öğrenebilmesi, İhmal ve istismar edilmiş çocukların gelişimsel süreçlerini izleyebilmesi, bu çocuklarla iletişim becerilerini öğrenmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Çocuk İstismarı ve ihmaline giriş, tanımlar,Fiziksel istismar ve etkileri, cinsel istismar ve etkileri,Duygusal istismar ve etkileri,İhmal ve etkileri,Aile içi şiddet ve çocuk üzrine etkileri, çocuk yetiştirme modelleri ve aile eğitimleri,İhmal ve istismarda çocuk gelişimcisinin önemi, İhmal ve istismarda multidisipliner çalışmanın önemi ihmai ve istismarın adli yönü,Korunmaya Muhtaç çocuklarda ihmal ve istismar,Sokakta çalışan çocuklar ve sokak çocuklarında ihmal ve istismar,Engeli çocuklarda ihmal ve istismar,Çocuk istismarı ve ihmalinin önlenmesi,İstismar ve ihmal edilen çocukların sağaltımı,Kitle iletişim araçlarında çocuk istismarı ve ihmali,Çocuk işçiler,Değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu dersin sonunda öğrenci; İhmal ve istismar kavramlarının tanımını öğrenecek, 10, 9A, E
İhmal ve istismara uğramış çocukları gelişimsel olarak inceleyecek10, 9A, E
İhmal ve istismara uğramış çocuklarda izlenebilecek yolları planlayabilecek10, 9A, E
Korunmaya muhtaç çocuk, sokak çocuğu ve sokakta çalışan çocuk, işçi çocuklar kavramlarını öğrenip bu çocuklarla iletişime geçebilecek bu çocukların gelişimsel özelliklerini bilecek ve bu çocuklarda ortaya çıkabilecek problemleri ve bu problemlere çözüm yolları üretebileceklerdir.10, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Çocuk İstismarı ve ihmaline giriş, tanımlarÖnerilen kaynaklardan ilgili derse hazırlanılması
2Fiziksel istismar ve etkileri, cinsel istismar ve etkileriÖnerilen kaynaklardan ilgili derse hazırlanılması
3Duygusal istismar ve etkileriÖnerilen kaynaklardan ilgili derse hazırlanılması
4İhmal ve etkileriÖnerilen kaynaklardan ilgili derse hazırlanılması
5Aile içi şiddet ve çocuk üzrine etkileri, çocuk yetiştirme modelleri ve aile eğitimleriÖnerilen kaynaklardan ilgili derse hazırlanılması
6İhmal ve istismarda çocuk gelişimcisinin önemi, İhmal ve istismarda multidisipliner çalışmanın önemi ihmai ve istismarın adli yönüÖnerilen kaynaklardan ilgili derse hazırlanılması
7Korunmaya Muhtaç çocuklarda ihmal ve istismarÖnerilen kaynaklardan ilgili derse hazırlanılması
8Sokakta çalışan çocuklar ve sokak çocuklarında ihmal ve istismar Önerilen kaynaklardan ilgili derse hazırlanılması
9Engeli çocuklarda ihmal ve istismarÖnerilen kaynaklardan ilgili derse hazırlanılması
10Çocuk istismarı ve ihmalinin önlenmesiÖnerilen kaynaklardan ilgili derse hazırlanılması
11İstismar ve ihmal edilen çocukların sağaltımıÖnerilen kaynaklardan ilgili derse hazırlanılması
12Kitle iletişim araçlarında çocuk istismarı ve ihmaliÖnerilen kaynaklardan ilgili derse hazırlanılması
13Çocuk işçilerÖnerilen kaynaklardan ilgili derse hazırlanılması
14DeğerlendirmeÖnerilen kaynaklardan ilgili derse hazırlanılması
Kaynak
Polat,O (2007).Tüm Boyutlarıyla Çocuk İstismarı 2 Önleme ve Rehabilitasyon.Seçkin yayıncılık, Ankara. Cynthia C,T (2009). Understanding Child Abuse and Neglect Allyn & Bacon Edition: (8th Edition). USA. Cynthia C,T ( (2001) When Children are Abused: An Educator's Guide to Intervention . Allyn & Bacon Edition: USA.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilere, gerekli eğitim ve öğretim araçları ve kaynakları kullanarak sahip olur.
2
PY-2. Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahiptir.
3
PY-3. Çocukların gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur.
4
PY-4. Çocuk gelişimi alanında, fiziksel, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanlarını kapsayan, ileri düzeyde bilgi ve becerileri kullanarak kanıt temelli verileri yorumlar, değerlendirir, gelişimsel sorunları analiz eder, etik değerleri gözeterek tipik ve atipik gelişim gösteren çocuklara yönelik çözüm önerileri geliştirip ekip çalışması yapar.
5
PY-5. Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgiler doğrultusunda, farklı yöntem ve araçlarla tipik ve atipik çocukları gelişimsel değerlendirme ve destek programları hazırlama, aile danışmanlığı yapma ve toplumu bilgilendirme becerisine sahiptir.
6
PY-6. Çocuk gelişimi alanında, tipik ve atipik çocuklara yönelik problem durumlarına kanıt temelli yaklaşımla farklı çözüm yolları üretebilme becerilerine sahiptir.
7
PY-7. Çocuk gelişimi alanında trans-disipliner çalışmalarda sorumluluk alır ve görevini etkin bir şekilde yerine getirir.
8
PY-8. Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgileri kullanarak bireysel ve grup olarak bağımsız çalışmalar yürütür.
9
PY-9. Sahip olduğu bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip kendi öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
10
PY-10. Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
11
PY-11. Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı ileri düzeydeki bilgileri içselleştirir, geneller ve öğrendiğini sergiler.
12
PY-12. Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlar, uygular ve süreci izleyip değerlendirir.
13
PY-13. Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle sürecin etkin bir elemanı olarak paylaşır.
14
PY-14. Dış görünüm, tutum ve davranışları ile topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.
15
PY-15. Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde, birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 15:30Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 15:31