Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
AKADEMİK İLETİŞİM BECERİLERİ I | İNM1113126 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı | Çarşamba 09:00-09:45 Çarşamba 10:00-10:45 Cuma 14:30-15:15 Cuma 15:30-16:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Elif HOCAOĞLU |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. İldeniz KESKİNKAYA |
Dersin Yardımcıları | Dersin İçeriği: Paragraf yapısı, Paragraftan kompozisyona geçiş, Metin türleri, Akademik Makale Yapıları ve Özellikleri, İntihal ve intihalden kaçınma, Yazım ve Noktalama yanlışlıkları, Başka sözcük yapıları ile aynı anlamı ifade etme konuları işlenir. |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere, yazma süreçleri üzerine düşündürmek, okuma ve yazma arasındaki ilişkiyi kavratmak, farklı türlerde ve süreç temelli yazma becerilerini geliştirmek ve okuma ile desteklenen akademik söylem biçimine alıştırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1 Paragraf yapısı ,Paragraf denemeleri ,Paragraftan Kompozisyona Geçiş,Kompozisyon türlerinin tanıtılması,Kompozisyon Denemeleri,Metin türlerinin incelenmesi (Formal, Informal),Akademik makale yapıları ve özellikleri,Vize Haftası,Öğrencilerin bölümleri ile ilgili makaleleri incelemesi ve değerlendirmesi,İntihal ve İntihalden kaçınma ,Yazım ve noktama yanlışlıkları,Paraphrasing (Başka sözcük yapıları ile aynı anlamı ifade etme ),Öğrencilerin bölümleri ile ilgili yazılan makaleleri kullanarak “Literatür taraması yapması “,Öğrencilerin bölümleri ile ilgili yazılan makaleleri kullanarak “Literatür taraması yapması “; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Öğrencinin geniş bir yelpazede genel, akademik, profesyonel veya boş zaman konularında kendisini yazılı olarak ifade edebilmesi 2. Metinlerde noktalama işaretlerinin kullanılması ile ilgili farkındalık kazanması 3. İntihal kavramının anlaşılması ve kaçınılması 4. Farklı sözcükler ve cümle yapıları kullanarak aynı anlamı ifade etme yeteneğinin kazanılması | 10, 4, 9 | E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 1 Paragraf yapısı | |
2 | Paragraf denemeleri | |
3 | Paragraftan Kompozisyona Geçiş | |
4 | Kompozisyon türlerinin tanıtılması | |
5 | Kompozisyon Denemeleri | |
6 | Metin türlerinin incelenmesi (Formal, Informal) | |
7 | Akademik makale yapıları ve özellikleri | |
8 | Vize Haftası | |
9 | Öğrencilerin bölümleri ile ilgili makaleleri incelemesi ve değerlendirmesi | |
10 | İntihal ve İntihalden kaçınma | |
11 | Yazım ve noktama yanlışlıkları | |
12 | Paraphrasing (Başka sözcük yapıları ile aynı anlamı ifade etme ) | |
13 | Öğrencilerin bölümleri ile ilgili yazılan makaleleri kullanarak “Literatür taraması yapması “ | |
14 | Öğrencilerin bölümleri ile ilgili yazılan makaleleri kullanarak “Literatür taraması yapması “ |
Kaynak |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | ||||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | X | |||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | X | |||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 30 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 70 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 14 | 14 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 7 | 7 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 2 | 7 | 14 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 63 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(63/30) | 2 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
AKADEMİK İLETİŞİM BECERİLERİ I | İNM1113126 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı | Çarşamba 09:00-09:45 Çarşamba 10:00-10:45 Cuma 14:30-15:15 Cuma 15:30-16:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Elif HOCAOĞLU |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. İldeniz KESKİNKAYA |
Dersin Yardımcıları | Dersin İçeriği: Paragraf yapısı, Paragraftan kompozisyona geçiş, Metin türleri, Akademik Makale Yapıları ve Özellikleri, İntihal ve intihalden kaçınma, Yazım ve Noktalama yanlışlıkları, Başka sözcük yapıları ile aynı anlamı ifade etme konuları işlenir. |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere, yazma süreçleri üzerine düşündürmek, okuma ve yazma arasındaki ilişkiyi kavratmak, farklı türlerde ve süreç temelli yazma becerilerini geliştirmek ve okuma ile desteklenen akademik söylem biçimine alıştırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1 Paragraf yapısı ,Paragraf denemeleri ,Paragraftan Kompozisyona Geçiş,Kompozisyon türlerinin tanıtılması,Kompozisyon Denemeleri,Metin türlerinin incelenmesi (Formal, Informal),Akademik makale yapıları ve özellikleri,Vize Haftası,Öğrencilerin bölümleri ile ilgili makaleleri incelemesi ve değerlendirmesi,İntihal ve İntihalden kaçınma ,Yazım ve noktama yanlışlıkları,Paraphrasing (Başka sözcük yapıları ile aynı anlamı ifade etme ),Öğrencilerin bölümleri ile ilgili yazılan makaleleri kullanarak “Literatür taraması yapması “,Öğrencilerin bölümleri ile ilgili yazılan makaleleri kullanarak “Literatür taraması yapması “; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Öğrencinin geniş bir yelpazede genel, akademik, profesyonel veya boş zaman konularında kendisini yazılı olarak ifade edebilmesi 2. Metinlerde noktalama işaretlerinin kullanılması ile ilgili farkındalık kazanması 3. İntihal kavramının anlaşılması ve kaçınılması 4. Farklı sözcükler ve cümle yapıları kullanarak aynı anlamı ifade etme yeteneğinin kazanılması | 10, 4, 9 | E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 1 Paragraf yapısı | |
2 | Paragraf denemeleri | |
3 | Paragraftan Kompozisyona Geçiş | |
4 | Kompozisyon türlerinin tanıtılması | |
5 | Kompozisyon Denemeleri | |
6 | Metin türlerinin incelenmesi (Formal, Informal) | |
7 | Akademik makale yapıları ve özellikleri | |
8 | Vize Haftası | |
9 | Öğrencilerin bölümleri ile ilgili makaleleri incelemesi ve değerlendirmesi | |
10 | İntihal ve İntihalden kaçınma | |
11 | Yazım ve noktama yanlışlıkları | |
12 | Paraphrasing (Başka sözcük yapıları ile aynı anlamı ifade etme ) | |
13 | Öğrencilerin bölümleri ile ilgili yazılan makaleleri kullanarak “Literatür taraması yapması “ | |
14 | Öğrencilerin bölümleri ile ilgili yazılan makaleleri kullanarak “Literatür taraması yapması “ |
Kaynak |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | ||||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | X | |||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | X | |||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 30 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 70 | |
Toplam | 100 |