Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
YAPI STATİĞİ I | İNM3112529 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı | Salı 14:30-15:15 Salı 15:30-16:15 Salı 16:30-17:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Ümit Necmettin ARIBAŞ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Ümit Necmettin ARIBAŞ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Statikçe belirli yapı sistemlerinin iç kuvvetlerinin ve tesir çizgilerinin belirlenme yetisinin kazandırılması ve statikçe belirsiz yapı sistemlerinin yaklaşık hesabının yapılması. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş, Dizayn, Yapısal Tasarım, Güvenlik,Yük Tipleri ,Denge Denklemleri, Hiperstatiklik Derecesi,Statikçe Belirli Yapı Sistemleri, Düğüm Noktaları Yöntemi,Kesim Yöntemi, Bileşik ve Karmaşık Kafes Sistemleri,Yapı Elemanlarında İç Kuvvetler I,Yapı Elemanlarında İç Kuvvetler II,Örnekler,Kablolar ve Kemerler I,Kablolar ve Kemerler II,Statikçe Belirli Yapı Sistemleri için Tesir Çizgileri I,Statikçe Belirli Yapı Sistemleri için Tesir Çizgileri II,Statikçe Belirsiz Yapı Sistemlerinin Yaklaşık Hesabı I,Statikçe Belirsiz Yapı Sistemlerinin Yaklaşık Hesabı II; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Yapı sistemlerinin sınıflandırılmasını ve idealleştirilmesini yapar. | 10, 11, 12, 14, 16, 2, 3, 9 | A, F, G |
Yükleri, mesnetleri, mesnet tepkilerini ve iç kuvvetleri belirler. | 10, 11, 12, 14, 16, 2, 3, 9 | A, F, G |
Denge denklemlerini yazar. | 10, 11, 12, 14, 16, 2, 3, 9 | A, F, G |
İzostatik sistemleri, sabit ve hareketli yükler altında çözümler. | 10, 11, 12, 14, 16, 2, 3, 9 | A, F, G |
Statikçe belirsiz yapılara yaklaşık çözümler uygular | 10, 11, 12, 14, 16, 2, 3, 9 | A, F, G |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş, Dizayn, Yapısal Tasarım, Güvenlik | Kitap ve ders notlarını inceleme |
2 | Yük Tipleri | Kitap ve ders notlarını inceleme |
3 | Denge Denklemleri, Hiperstatiklik Derecesi | Kitap ve ders notlarını inceleme |
4 | Statikçe Belirli Yapı Sistemleri, Düğüm Noktaları Yöntemi | Kitap ve ders notlarını inceleme |
5 | Kesim Yöntemi, Bileşik ve Karmaşık Kafes Sistemleri | Kitap ve ders notlarını inceleme |
6 | Yapı Elemanlarında İç Kuvvetler I | Kitap ve ders notlarını inceleme |
7 | Yapı Elemanlarında İç Kuvvetler II | Kitap ve ders notlarını inceleme |
8 | Örnekler | Kitap ve ders notlarını inceleme |
9 | Kablolar ve Kemerler I | Kitap ve ders notlarını inceleme |
10 | Kablolar ve Kemerler II | Kitap ve ders notlarını inceleme |
11 | Statikçe Belirli Yapı Sistemleri için Tesir Çizgileri I | Kitap ve ders notlarını inceleme |
12 | Statikçe Belirli Yapı Sistemleri için Tesir Çizgileri II | Kitap ve ders notlarını inceleme |
13 | Statikçe Belirsiz Yapı Sistemlerinin Yaklaşık Hesabı I | Kitap ve ders notlarını inceleme |
14 | Statikçe Belirsiz Yapı Sistemlerinin Yaklaşık Hesabı II | Kitap ve ders notlarını inceleme |
Kaynak |
Hibbeler, R.C. (2011) Structural Analysis 8th Edition SI. Pearson/Prentice Hall Hibbeler, R.C. Çeviri Soyluk, K., Gültop, T. (2017) Yapı Statiği, 9.Basım, Palme Yayınevi Karadoğan, F., Pala, S., Yüksel, E., Durgun, Y., (2011) Yapı Mühendisliğine Giriş, Yapısal Çözümleme, Birsen Yayınevi Leet, K. M., Uang, C., Lanning, T., (2017) Fundamentals of Structural Analysis, 5th Edition, Mc Graw Hill Education |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | X | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | X | |||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | X | |||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | X | |||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | X | |||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 30 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 70 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 1 | 14 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 2 | 28 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 25 | 25 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 139 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(139/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
YAPI STATİĞİ I | İNM3112529 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı | Salı 14:30-15:15 Salı 15:30-16:15 Salı 16:30-17:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Ümit Necmettin ARIBAŞ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Ümit Necmettin ARIBAŞ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Statikçe belirli yapı sistemlerinin iç kuvvetlerinin ve tesir çizgilerinin belirlenme yetisinin kazandırılması ve statikçe belirsiz yapı sistemlerinin yaklaşık hesabının yapılması. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş, Dizayn, Yapısal Tasarım, Güvenlik,Yük Tipleri ,Denge Denklemleri, Hiperstatiklik Derecesi,Statikçe Belirli Yapı Sistemleri, Düğüm Noktaları Yöntemi,Kesim Yöntemi, Bileşik ve Karmaşık Kafes Sistemleri,Yapı Elemanlarında İç Kuvvetler I,Yapı Elemanlarında İç Kuvvetler II,Örnekler,Kablolar ve Kemerler I,Kablolar ve Kemerler II,Statikçe Belirli Yapı Sistemleri için Tesir Çizgileri I,Statikçe Belirli Yapı Sistemleri için Tesir Çizgileri II,Statikçe Belirsiz Yapı Sistemlerinin Yaklaşık Hesabı I,Statikçe Belirsiz Yapı Sistemlerinin Yaklaşık Hesabı II; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Yapı sistemlerinin sınıflandırılmasını ve idealleştirilmesini yapar. | 10, 11, 12, 14, 16, 2, 3, 9 | A, F, G |
Yükleri, mesnetleri, mesnet tepkilerini ve iç kuvvetleri belirler. | 10, 11, 12, 14, 16, 2, 3, 9 | A, F, G |
Denge denklemlerini yazar. | 10, 11, 12, 14, 16, 2, 3, 9 | A, F, G |
İzostatik sistemleri, sabit ve hareketli yükler altında çözümler. | 10, 11, 12, 14, 16, 2, 3, 9 | A, F, G |
Statikçe belirsiz yapılara yaklaşık çözümler uygular | 10, 11, 12, 14, 16, 2, 3, 9 | A, F, G |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş, Dizayn, Yapısal Tasarım, Güvenlik | Kitap ve ders notlarını inceleme |
2 | Yük Tipleri | Kitap ve ders notlarını inceleme |
3 | Denge Denklemleri, Hiperstatiklik Derecesi | Kitap ve ders notlarını inceleme |
4 | Statikçe Belirli Yapı Sistemleri, Düğüm Noktaları Yöntemi | Kitap ve ders notlarını inceleme |
5 | Kesim Yöntemi, Bileşik ve Karmaşık Kafes Sistemleri | Kitap ve ders notlarını inceleme |
6 | Yapı Elemanlarında İç Kuvvetler I | Kitap ve ders notlarını inceleme |
7 | Yapı Elemanlarında İç Kuvvetler II | Kitap ve ders notlarını inceleme |
8 | Örnekler | Kitap ve ders notlarını inceleme |
9 | Kablolar ve Kemerler I | Kitap ve ders notlarını inceleme |
10 | Kablolar ve Kemerler II | Kitap ve ders notlarını inceleme |
11 | Statikçe Belirli Yapı Sistemleri için Tesir Çizgileri I | Kitap ve ders notlarını inceleme |
12 | Statikçe Belirli Yapı Sistemleri için Tesir Çizgileri II | Kitap ve ders notlarını inceleme |
13 | Statikçe Belirsiz Yapı Sistemlerinin Yaklaşık Hesabı I | Kitap ve ders notlarını inceleme |
14 | Statikçe Belirsiz Yapı Sistemlerinin Yaklaşık Hesabı II | Kitap ve ders notlarını inceleme |
Kaynak |
Hibbeler, R.C. (2011) Structural Analysis 8th Edition SI. Pearson/Prentice Hall Hibbeler, R.C. Çeviri Soyluk, K., Gültop, T. (2017) Yapı Statiği, 9.Basım, Palme Yayınevi Karadoğan, F., Pala, S., Yüksel, E., Durgun, Y., (2011) Yapı Mühendisliğine Giriş, Yapısal Çözümleme, Birsen Yayınevi Leet, K. M., Uang, C., Lanning, T., (2017) Fundamentals of Structural Analysis, 5th Edition, Mc Graw Hill Education |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | X | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | X | |||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | X | |||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | X | |||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | X | |||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 30 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 70 | |
Toplam | 100 |