Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SU KAYNAKLARI | İNM4113213 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı | Pazartesi 08:00-08:45 Pazartesi 09:00-09:45 Pazartesi 10:00-10:45 Pazartesi 11:00-11:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Zekai ŞEN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Eyüp ŞİŞMAN |
Dersin Yardımcıları | Zehra KOYUNCU |
Dersin Amacı | Su kaynaklarının genel değerlendirilmesi ve İnşaat Mühendisliği alanındaki su yapıları ve işletmeleri için gerekli olan yönetim, hesaplama ve projelendirme esaslarının öğretilmesi konuları işlenerek mezun olacak bir mühendisin bu konularda güncel ve etkin bilgi sahibi olmasının sağlanması dersin hedefleri arasındadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Su kaynaklarının geliştirilmesi, Sistem kavramı, Ekonomik Analiz,Hidrolojik çevrim, Yeraltı suları,Yüzey sular ölçümleri ve analizi,Yüzeysel sular,Yüzey suları hesaplamaları,Taşkın analizi,Taşkın tahmin yöntemleri, Taşkın Kontrolü,Barajlar ve Baraj Hazneleri,Baraj işletilmeleri,Bağlama, Dolusavaklar çökeltim havuzları,Hidroelektrik enerji üretimi,Hidroelektrik enerji ekonomik analizi,İstanbul su kaynakları arazi gezisi,Genel değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Yeraltı suları ve bütünleşik su yönetimi hakkında yorum yapar. | 10, 16, 19, 20, 9 | A, E |
Baraj ve menfez ile ilgili yorum yapar. | 10, 16, 19, 20, 9 | A, E |
Su döngüsü ve yönetimi ilkelerini değerlendirir. | 10, 16, 19, 20, 9 | A, E |
Su yapılarının tasarımını yorumlar. | 10, 16, 19, 20, 9 | A, D |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Su kaynaklarının geliştirilmesi, Sistem kavramı, Ekonomik Analiz | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
2 | Hidrolojik çevrim, Yeraltı suları | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
3 | Yüzey sular ölçümleri ve analizi | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
4 | Yüzeysel sular | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
5 | Yüzey suları hesaplamaları | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
6 | Taşkın analizi | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
7 | Taşkın tahmin yöntemleri, Taşkın Kontrolü | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
8 | Barajlar ve Baraj Hazneleri | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
9 | Baraj işletilmeleri | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
10 | Bağlama, Dolusavaklar çökeltim havuzları | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
11 | Hidroelektrik enerji üretimi | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
12 | Hidroelektrik enerji ekonomik analizi | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
13 | İstanbul su kaynakları arazi gezisi | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
14 | Genel değerlendirme | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
Kaynak |
Erkek, C. ve Ağıralioğlu, N., Su Kaynakları Mühendisliği, Beta Yay., 2010. Yanmaz, A. M., 2013, Applied Water Resources Engineering, METU PRESS, Revised and Enlarged Fourth Edition Design of Small Dams, US Breau of Reclamations, (1981) |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | X | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | X | |||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | X | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | X | |||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | X | |||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | X | |||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | X | |||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | X | |||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 30 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 70 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 20 | 20 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 20 | 20 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 40 | 40 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 152 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(152/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SU KAYNAKLARI | İNM4113213 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı | Pazartesi 08:00-08:45 Pazartesi 09:00-09:45 Pazartesi 10:00-10:45 Pazartesi 11:00-11:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Zekai ŞEN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Eyüp ŞİŞMAN |
Dersin Yardımcıları | Zehra KOYUNCU |
Dersin Amacı | Su kaynaklarının genel değerlendirilmesi ve İnşaat Mühendisliği alanındaki su yapıları ve işletmeleri için gerekli olan yönetim, hesaplama ve projelendirme esaslarının öğretilmesi konuları işlenerek mezun olacak bir mühendisin bu konularda güncel ve etkin bilgi sahibi olmasının sağlanması dersin hedefleri arasındadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Su kaynaklarının geliştirilmesi, Sistem kavramı, Ekonomik Analiz,Hidrolojik çevrim, Yeraltı suları,Yüzey sular ölçümleri ve analizi,Yüzeysel sular,Yüzey suları hesaplamaları,Taşkın analizi,Taşkın tahmin yöntemleri, Taşkın Kontrolü,Barajlar ve Baraj Hazneleri,Baraj işletilmeleri,Bağlama, Dolusavaklar çökeltim havuzları,Hidroelektrik enerji üretimi,Hidroelektrik enerji ekonomik analizi,İstanbul su kaynakları arazi gezisi,Genel değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Yeraltı suları ve bütünleşik su yönetimi hakkında yorum yapar. | 10, 16, 19, 20, 9 | A, E |
Baraj ve menfez ile ilgili yorum yapar. | 10, 16, 19, 20, 9 | A, E |
Su döngüsü ve yönetimi ilkelerini değerlendirir. | 10, 16, 19, 20, 9 | A, E |
Su yapılarının tasarımını yorumlar. | 10, 16, 19, 20, 9 | A, D |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Su kaynaklarının geliştirilmesi, Sistem kavramı, Ekonomik Analiz | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
2 | Hidrolojik çevrim, Yeraltı suları | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
3 | Yüzey sular ölçümleri ve analizi | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
4 | Yüzeysel sular | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
5 | Yüzey suları hesaplamaları | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
6 | Taşkın analizi | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
7 | Taşkın tahmin yöntemleri, Taşkın Kontrolü | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
8 | Barajlar ve Baraj Hazneleri | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
9 | Baraj işletilmeleri | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
10 | Bağlama, Dolusavaklar çökeltim havuzları | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
11 | Hidroelektrik enerji üretimi | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
12 | Hidroelektrik enerji ekonomik analizi | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
13 | İstanbul su kaynakları arazi gezisi | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
14 | Genel değerlendirme | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
Kaynak |
Erkek, C. ve Ağıralioğlu, N., Su Kaynakları Mühendisliği, Beta Yay., 2010. Yanmaz, A. M., 2013, Applied Water Resources Engineering, METU PRESS, Revised and Enlarged Fourth Edition Design of Small Dams, US Breau of Reclamations, (1981) |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | X | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | X | |||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | X | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | X | |||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | X | |||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | X | |||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | X | |||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | X | |||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 30 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 70 | |
Toplam | 100 |