Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DEMİRYOLU MÜHENDİSLİĞİ | İNM3112534 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı | Cuma 16:30-17:15 Cuma 17:30-18:15 Cuma 18:30-19:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Atakan MANGIR |
Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. Nevzat ERSELCAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Demiryolu Mühendisliğinde temel kavramların, terminolojinin ve hesaplamaların öğrencilere tanıtılması, öğretilmesi |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş- demiryolunun gelişimi,Demiryolu bileşenleri ve fonksiyonları,Tekerlek-ray ilişkisi,Tekerlek-ray dengesi,Çekim hareket ve rejim evresi,Çekim hareket hızlanma evresi,Eğimler,Dever,Birleştirme eğrisi - (1),Birleştirme eğrisi - (2),Trafik hesaplamaları,Kısa kaynaklı raylarda sıcaklık farklarının incelenmesi,Uzun kaynaklı raylarda sıcaklık farklarının incelenmesi,Makas ve kesişimler; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Demiryolu taşımacılığında kullanılacak tasarım felsefesini belirler. | 10, 12, 14, 16, 2, 6, 9 | A, E, F |
Demiryolu taşıt işletimi ile ilgili temel kavramları tarif eder. | 10, 12, 14, 16, 2, 6, 9 | A, E, F |
Demiryolu hattının yatay tasarımını yapar. | 10, 12, 14, 16, 2, 6, 9 | A, E, F |
Demiryolu hattının dikey tasarımını yapar. | 10, 12, 14, 16, 2, 6, 9 | A, E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş- demiryolunun gelişimi | Kitap ve ders notlarını inceleme |
2 | Demiryolu bileşenleri ve fonksiyonları | Kitap ve ders notlarını inceleme |
3 | Tekerlek-ray ilişkisi | Kitap ve ders notlarını inceleme |
4 | Tekerlek-ray dengesi | Kitap ve ders notlarını inceleme |
5 | Çekim hareket ve rejim evresi | Kitap ve ders notlarını inceleme |
6 | Çekim hareket hızlanma evresi | Kitap ve ders notlarını inceleme |
7 | Eğimler | Kitap ve ders notlarını inceleme |
8 | Dever | Kitap ve ders notlarını inceleme |
9 | Birleştirme eğrisi - (1) | Kitap ve ders notlarını inceleme |
10 | Birleştirme eğrisi - (2) | Kitap ve ders notlarını inceleme |
11 | Trafik hesaplamaları | Kitap ve ders notlarını inceleme |
12 | Kısa kaynaklı raylarda sıcaklık farklarının incelenmesi | Kitap ve ders notlarını inceleme |
13 | Uzun kaynaklı raylarda sıcaklık farklarının incelenmesi | Kitap ve ders notlarını inceleme |
14 | Makas ve kesişimler | Kitap ve ders notlarını inceleme |
Kaynak |
1. Seçkin, İ., 2002. Toprak İşleri ve Demiryolu, Çağlayan Kitapevi, İstanbul. 2. Evren, G., 1998. Demiryolu, Birsen Yayıevi, İstanbul 3. Profillidis, V.A. 1995. Railway Engineering, Avebury Technical Ashgate Publishing Limited, England. 4. Esveld, C., 2001. Modern Railway Track, Second Edition, MRT Productions, The Netherlands. 5. Iwnicki, S., 2006. Handbook of Railway Vehicle Dynamics, Taylor & Francis Group, USA. 6. CEN prEN 13231-1.Railway applications - Track - Acceptance of works - Part 1: Works on ballasted track - Plain line, European Committee Standardization, January 2006. 7. CEN prEN 13231-1.Railway applications - Track - Acceptance of works - Part 2: Works on ballasted track - Switches and crossings, European Committee Standardization, January 2006. 8. CEN prEN 13231-1.Railway applications - Track - Acceptance of works - Part 3: Works on ballasted track – Acceptance of rail grinding, milling and planning work in track, European Committee Standardization, January 2006 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | X | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | X | |||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | X | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | X | |||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | X | |||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | X | |||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | X | |||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 30 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 70 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 5 | 1 | 5 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 50 | 50 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 147 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(147/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DEMİRYOLU MÜHENDİSLİĞİ | İNM3112534 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı | Cuma 16:30-17:15 Cuma 17:30-18:15 Cuma 18:30-19:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Atakan MANGIR |
Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. Nevzat ERSELCAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Demiryolu Mühendisliğinde temel kavramların, terminolojinin ve hesaplamaların öğrencilere tanıtılması, öğretilmesi |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş- demiryolunun gelişimi,Demiryolu bileşenleri ve fonksiyonları,Tekerlek-ray ilişkisi,Tekerlek-ray dengesi,Çekim hareket ve rejim evresi,Çekim hareket hızlanma evresi,Eğimler,Dever,Birleştirme eğrisi - (1),Birleştirme eğrisi - (2),Trafik hesaplamaları,Kısa kaynaklı raylarda sıcaklık farklarının incelenmesi,Uzun kaynaklı raylarda sıcaklık farklarının incelenmesi,Makas ve kesişimler; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Demiryolu taşımacılığında kullanılacak tasarım felsefesini belirler. | 10, 12, 14, 16, 2, 6, 9 | A, E, F |
Demiryolu taşıt işletimi ile ilgili temel kavramları tarif eder. | 10, 12, 14, 16, 2, 6, 9 | A, E, F |
Demiryolu hattının yatay tasarımını yapar. | 10, 12, 14, 16, 2, 6, 9 | A, E, F |
Demiryolu hattının dikey tasarımını yapar. | 10, 12, 14, 16, 2, 6, 9 | A, E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş- demiryolunun gelişimi | Kitap ve ders notlarını inceleme |
2 | Demiryolu bileşenleri ve fonksiyonları | Kitap ve ders notlarını inceleme |
3 | Tekerlek-ray ilişkisi | Kitap ve ders notlarını inceleme |
4 | Tekerlek-ray dengesi | Kitap ve ders notlarını inceleme |
5 | Çekim hareket ve rejim evresi | Kitap ve ders notlarını inceleme |
6 | Çekim hareket hızlanma evresi | Kitap ve ders notlarını inceleme |
7 | Eğimler | Kitap ve ders notlarını inceleme |
8 | Dever | Kitap ve ders notlarını inceleme |
9 | Birleştirme eğrisi - (1) | Kitap ve ders notlarını inceleme |
10 | Birleştirme eğrisi - (2) | Kitap ve ders notlarını inceleme |
11 | Trafik hesaplamaları | Kitap ve ders notlarını inceleme |
12 | Kısa kaynaklı raylarda sıcaklık farklarının incelenmesi | Kitap ve ders notlarını inceleme |
13 | Uzun kaynaklı raylarda sıcaklık farklarının incelenmesi | Kitap ve ders notlarını inceleme |
14 | Makas ve kesişimler | Kitap ve ders notlarını inceleme |
Kaynak |
1. Seçkin, İ., 2002. Toprak İşleri ve Demiryolu, Çağlayan Kitapevi, İstanbul. 2. Evren, G., 1998. Demiryolu, Birsen Yayıevi, İstanbul 3. Profillidis, V.A. 1995. Railway Engineering, Avebury Technical Ashgate Publishing Limited, England. 4. Esveld, C., 2001. Modern Railway Track, Second Edition, MRT Productions, The Netherlands. 5. Iwnicki, S., 2006. Handbook of Railway Vehicle Dynamics, Taylor & Francis Group, USA. 6. CEN prEN 13231-1.Railway applications - Track - Acceptance of works - Part 1: Works on ballasted track - Plain line, European Committee Standardization, January 2006. 7. CEN prEN 13231-1.Railway applications - Track - Acceptance of works - Part 2: Works on ballasted track - Switches and crossings, European Committee Standardization, January 2006. 8. CEN prEN 13231-1.Railway applications - Track - Acceptance of works - Part 3: Works on ballasted track – Acceptance of rail grinding, milling and planning work in track, European Committee Standardization, January 2006 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | X | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | X | |||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | X | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | X | |||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | X | |||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | X | |||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | X | |||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 30 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 70 | |
Toplam | 100 |