Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MUKAVEMET II | İNM2210827 | Bahar Dönemi | 4+0 | 4 | 5 |
Ders Programı | Salı 14:30-15:15 Salı 15:30-16:15 Salı 16:30-17:15 Cuma 16:30-17:15 Cuma 17:30-18:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Mehmet Hakkı OMURTAG |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Mehmet Hakkı OMURTAG |
Dersin Yardımcıları | Mert ÖZTÜRK |
Dersin Amacı | 1. Plastik analiz ve kırılma varsayımlarını tanıtmak. 2. Çubuğun elastik eğrisini farklı yöntemlerle belirlemebilmek. 3. Birleşik mukavemet hallerinde (kesmeli eğilme, dış merkezli normal kuvvet, eğilmeli burulma) çubuk tasarımı yapmak. 4- Enerji yöntemlerini kavramak ve uygulayabilmek. 5- Stabilite kavramını öğrenmek ve kolonlara uygulayabilmek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Bileşik Mukavemet Halleri,Doğrusal Olmayan Davranış,Plastisite ve Kırılma Varsayımları,Kesmeli Eğilme,Kesmeli Eğilme,Elastik Eğri,Elastik Eğri ,Normal Kuvvette Dışmerkezlik,Normal Kuvvette Dışmerkezlik ,Burulmalı Eğilme,Enerji Kuramları,Enerji Kuramları ,Stabilite,Stabilite; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Plastik analiz hesabını yapar. Elastik hesap için gerekli kırılma varsayımlarını uygular. | 12, 14, 16, 6, 8, 9 | A, E, G |
2. Bileşik mukavemet halleri için çubuklarda gerilme analizi, boyutlandırma ve denetleme yapar. | 12, 14, 16, 6, 8, 9 | A, E, G |
3. Elastik eğriyi hesaplar. Elastik eğri denklemini kullanarak statikçe belirsiz kirişlerde kesit tesir diyagramlarını çizer. | 12, 14, 16, 6, 8, 9 | A, E, G |
4. Enerji yöntemlerini kullanarak kirişlerde, kafeslerde yer değiştirmeler, mesnet tepkileri hesaplanır. | 12, 14, 16, 6, 8, 9 | A, E, G |
5. Burkulma yükünü hesaplar. | 12, 14, 16, 6, 8, 9 | A, E, G |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bileşik Mukavemet Halleri | |
2 | Doğrusal Olmayan Davranış | |
3 | Plastisite ve Kırılma Varsayımları | |
4 | Kesmeli Eğilme | |
5 | Kesmeli Eğilme | |
6 | Elastik Eğri | |
7 | Elastik Eğri | |
8 | Normal Kuvvette Dışmerkezlik | |
9 | Normal Kuvvette Dışmerkezlik | |
10 | Burulmalı Eğilme | |
11 | Enerji Kuramları | |
12 | Enerji Kuramları | |
13 | Stabilite | |
14 | Stabilite |
Kaynak |
Omurtag, M. H., “Mukavemet (cilt 2)”, 4. Baskı (2018), Birsen Yayınevi. ISBN: 9755114327 |
Hibbeler, R. C., "Mechanics of Materials in SI Units", 10. Baskı (2018), Pearson. ISBN: 9781292178202 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | X | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | X | |||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | X | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | X | |||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | X | |||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | X | |||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | X | |||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | X | |||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 30 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 70 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 4 | 56 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 1 | 14 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 12 | 24 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 26 | 26 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(150/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MUKAVEMET II | İNM2210827 | Bahar Dönemi | 4+0 | 4 | 5 |
Ders Programı | Salı 14:30-15:15 Salı 15:30-16:15 Salı 16:30-17:15 Cuma 16:30-17:15 Cuma 17:30-18:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Mehmet Hakkı OMURTAG |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Mehmet Hakkı OMURTAG |
Dersin Yardımcıları | Mert ÖZTÜRK |
Dersin Amacı | 1. Plastik analiz ve kırılma varsayımlarını tanıtmak. 2. Çubuğun elastik eğrisini farklı yöntemlerle belirlemebilmek. 3. Birleşik mukavemet hallerinde (kesmeli eğilme, dış merkezli normal kuvvet, eğilmeli burulma) çubuk tasarımı yapmak. 4- Enerji yöntemlerini kavramak ve uygulayabilmek. 5- Stabilite kavramını öğrenmek ve kolonlara uygulayabilmek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Bileşik Mukavemet Halleri,Doğrusal Olmayan Davranış,Plastisite ve Kırılma Varsayımları,Kesmeli Eğilme,Kesmeli Eğilme,Elastik Eğri,Elastik Eğri ,Normal Kuvvette Dışmerkezlik,Normal Kuvvette Dışmerkezlik ,Burulmalı Eğilme,Enerji Kuramları,Enerji Kuramları ,Stabilite,Stabilite; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Plastik analiz hesabını yapar. Elastik hesap için gerekli kırılma varsayımlarını uygular. | 12, 14, 16, 6, 8, 9 | A, E, G |
2. Bileşik mukavemet halleri için çubuklarda gerilme analizi, boyutlandırma ve denetleme yapar. | 12, 14, 16, 6, 8, 9 | A, E, G |
3. Elastik eğriyi hesaplar. Elastik eğri denklemini kullanarak statikçe belirsiz kirişlerde kesit tesir diyagramlarını çizer. | 12, 14, 16, 6, 8, 9 | A, E, G |
4. Enerji yöntemlerini kullanarak kirişlerde, kafeslerde yer değiştirmeler, mesnet tepkileri hesaplanır. | 12, 14, 16, 6, 8, 9 | A, E, G |
5. Burkulma yükünü hesaplar. | 12, 14, 16, 6, 8, 9 | A, E, G |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bileşik Mukavemet Halleri | |
2 | Doğrusal Olmayan Davranış | |
3 | Plastisite ve Kırılma Varsayımları | |
4 | Kesmeli Eğilme | |
5 | Kesmeli Eğilme | |
6 | Elastik Eğri | |
7 | Elastik Eğri | |
8 | Normal Kuvvette Dışmerkezlik | |
9 | Normal Kuvvette Dışmerkezlik | |
10 | Burulmalı Eğilme | |
11 | Enerji Kuramları | |
12 | Enerji Kuramları | |
13 | Stabilite | |
14 | Stabilite |
Kaynak |
Omurtag, M. H., “Mukavemet (cilt 2)”, 4. Baskı (2018), Birsen Yayınevi. ISBN: 9755114327 |
Hibbeler, R. C., "Mechanics of Materials in SI Units", 10. Baskı (2018), Pearson. ISBN: 9781292178202 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | X | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | X | |||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | X | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | X | |||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | X | |||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | X | |||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | X | |||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | X | |||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 30 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 70 | |
Toplam | 100 |