Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BETONARME I | İNM3112541 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı | Perşembe 09:00-09:45 Perşembe 10:00-10:45 Perşembe 11:00-11:45 Perşembe 14:30-15:15 Perşembe 15:30-16:15 Perşembe 16:30-17:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Ümit Necmettin ARIBAŞ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Ümit Necmettin ARIBAŞ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Betonarme yapı elemanları ile betonarme taşıyıcı sistem davranışının ve tasarım aşamalarının öğrenilmesi. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş, Betonun Mekanik Özellikleri, Donatı Çeliğinin Özellikleri, Beton ve Çelik Sınıfları,Yapı Güvenliği, Sınır Durumu, TS500-2000 Yapı Güvenliği, Yapı Denetimi,Betonarme Davranışı ve Hesap İçin Temel İlkeler,Aderans ve Kenetlenme,Eksenel Kuvvet Altındaki Elemanlar,Basit Eğilme Etkisindeki Elemanların Taşıma Gücü I,Basit Eğilme Etkisindeki Elemanların Taşıma Gücü II,Bileşik Eğilme, Eğik Ve Eksenel Basınç, Boyutlandırma Ve Donatı Hesabı I,Bileşik Eğilme, Eğik Ve Eksenel Basınç, Boyutlandırma Ve Donatı Hesabı II,Narinlik Etkisi, Perde Duvarlar,Kesme, Eğik Çatlama Dayanımı, Kesme Donatılı Elemanlar,Dolaylı Mesnetler, Değişken Kesit, Perde Duvarlar, Zımbalama Etkisi,Basit ve Bileşik Burulma,Betonarmede Kullanılabilirlik; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Taşıma gücü tasarım hesaplamalarını yapar | 10, 11, 12, 14, 16, 2, 3, 9 | A, F, G |
Betonarme elemanların davranışını çözer | 10, 11, 12, 14, 16, 2, 3, 9 | A, F, G |
Betonarme eleman ve sistemlerin tasarımını yapar | 10, 11, 12, 14, 16, 2, 3, 9 | A, F, G |
Betonarme yapılarda kullanılabilirlik sınır durumları ve yapı güvenliğini dikkate alacak şekilde tasarımlarını gerçekleştirir | 10, 11, 12, 14, 16, 2, 3, 9 | A, F, G |
Betonarme elemanlarda zımbalama etkisini kontrol eder. | 10, 11, 12, 14, 16, 2, 3, 9 | A, F, G |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş, Betonun Mekanik Özellikleri, Donatı Çeliğinin Özellikleri, Beton ve Çelik Sınıfları | Kitap ve ders notlarını inceleme |
2 | Yapı Güvenliği, Sınır Durumu, TS500-2000 Yapı Güvenliği, Yapı Denetimi | Kitap ve ders notlarını inceleme |
3 | Betonarme Davranışı ve Hesap İçin Temel İlkeler | Kitap ve ders notlarını inceleme |
4 | Aderans ve Kenetlenme | Kitap ve ders notlarını inceleme |
5 | Eksenel Kuvvet Altındaki Elemanlar | Kitap ve ders notlarını inceleme |
6 | Basit Eğilme Etkisindeki Elemanların Taşıma Gücü I | Kitap ve ders notlarını inceleme |
7 | Basit Eğilme Etkisindeki Elemanların Taşıma Gücü II | Kitap ve ders notlarını inceleme |
8 | Bileşik Eğilme, Eğik Ve Eksenel Basınç, Boyutlandırma Ve Donatı Hesabı I | Kitap ve ders notlarını inceleme |
9 | Bileşik Eğilme, Eğik Ve Eksenel Basınç, Boyutlandırma Ve Donatı Hesabı II | Kitap ve ders notlarını inceleme |
10 | Narinlik Etkisi, Perde Duvarlar | Kitap ve ders notlarını inceleme |
11 | Kesme, Eğik Çatlama Dayanımı, Kesme Donatılı Elemanlar | Kitap ve ders notlarını inceleme |
12 | Dolaylı Mesnetler, Değişken Kesit, Perde Duvarlar, Zımbalama Etkisi | Kitap ve ders notlarını inceleme |
13 | Basit ve Bileşik Burulma | Kitap ve ders notlarını inceleme |
14 | Betonarmede Kullanılabilirlik | Kitap ve ders notlarını inceleme |
Kaynak |
Ersoy, U., ve Özcebe, G., Betonarme, Evrim Yayınevi, İstanbul, 2001. ERSOY, U., OZCEBE, G., TANKUT T. "Reinforced Concrete", METU Press, 2004. Celep, Z., ve Kumbasar, N., Betonarme Yapılar, İstanbul, 2009. TS 500, Requirements for Construction of Reinforced Concrete Structures, 2000 TS 498, Design Loads for Buildings,1997 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | X | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | X | |||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | X | |||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | X | |||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 30 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 70 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 1 | 14 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 2 | 28 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 3 | 3 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 6 | 2 | 12 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 25 | 25 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 144 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(144/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BETONARME I | İNM3112541 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı | Perşembe 09:00-09:45 Perşembe 10:00-10:45 Perşembe 11:00-11:45 Perşembe 14:30-15:15 Perşembe 15:30-16:15 Perşembe 16:30-17:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Ümit Necmettin ARIBAŞ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Ümit Necmettin ARIBAŞ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Betonarme yapı elemanları ile betonarme taşıyıcı sistem davranışının ve tasarım aşamalarının öğrenilmesi. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş, Betonun Mekanik Özellikleri, Donatı Çeliğinin Özellikleri, Beton ve Çelik Sınıfları,Yapı Güvenliği, Sınır Durumu, TS500-2000 Yapı Güvenliği, Yapı Denetimi,Betonarme Davranışı ve Hesap İçin Temel İlkeler,Aderans ve Kenetlenme,Eksenel Kuvvet Altındaki Elemanlar,Basit Eğilme Etkisindeki Elemanların Taşıma Gücü I,Basit Eğilme Etkisindeki Elemanların Taşıma Gücü II,Bileşik Eğilme, Eğik Ve Eksenel Basınç, Boyutlandırma Ve Donatı Hesabı I,Bileşik Eğilme, Eğik Ve Eksenel Basınç, Boyutlandırma Ve Donatı Hesabı II,Narinlik Etkisi, Perde Duvarlar,Kesme, Eğik Çatlama Dayanımı, Kesme Donatılı Elemanlar,Dolaylı Mesnetler, Değişken Kesit, Perde Duvarlar, Zımbalama Etkisi,Basit ve Bileşik Burulma,Betonarmede Kullanılabilirlik; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Taşıma gücü tasarım hesaplamalarını yapar | 10, 11, 12, 14, 16, 2, 3, 9 | A, F, G |
Betonarme elemanların davranışını çözer | 10, 11, 12, 14, 16, 2, 3, 9 | A, F, G |
Betonarme eleman ve sistemlerin tasarımını yapar | 10, 11, 12, 14, 16, 2, 3, 9 | A, F, G |
Betonarme yapılarda kullanılabilirlik sınır durumları ve yapı güvenliğini dikkate alacak şekilde tasarımlarını gerçekleştirir | 10, 11, 12, 14, 16, 2, 3, 9 | A, F, G |
Betonarme elemanlarda zımbalama etkisini kontrol eder. | 10, 11, 12, 14, 16, 2, 3, 9 | A, F, G |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş, Betonun Mekanik Özellikleri, Donatı Çeliğinin Özellikleri, Beton ve Çelik Sınıfları | Kitap ve ders notlarını inceleme |
2 | Yapı Güvenliği, Sınır Durumu, TS500-2000 Yapı Güvenliği, Yapı Denetimi | Kitap ve ders notlarını inceleme |
3 | Betonarme Davranışı ve Hesap İçin Temel İlkeler | Kitap ve ders notlarını inceleme |
4 | Aderans ve Kenetlenme | Kitap ve ders notlarını inceleme |
5 | Eksenel Kuvvet Altındaki Elemanlar | Kitap ve ders notlarını inceleme |
6 | Basit Eğilme Etkisindeki Elemanların Taşıma Gücü I | Kitap ve ders notlarını inceleme |
7 | Basit Eğilme Etkisindeki Elemanların Taşıma Gücü II | Kitap ve ders notlarını inceleme |
8 | Bileşik Eğilme, Eğik Ve Eksenel Basınç, Boyutlandırma Ve Donatı Hesabı I | Kitap ve ders notlarını inceleme |
9 | Bileşik Eğilme, Eğik Ve Eksenel Basınç, Boyutlandırma Ve Donatı Hesabı II | Kitap ve ders notlarını inceleme |
10 | Narinlik Etkisi, Perde Duvarlar | Kitap ve ders notlarını inceleme |
11 | Kesme, Eğik Çatlama Dayanımı, Kesme Donatılı Elemanlar | Kitap ve ders notlarını inceleme |
12 | Dolaylı Mesnetler, Değişken Kesit, Perde Duvarlar, Zımbalama Etkisi | Kitap ve ders notlarını inceleme |
13 | Basit ve Bileşik Burulma | Kitap ve ders notlarını inceleme |
14 | Betonarmede Kullanılabilirlik | Kitap ve ders notlarını inceleme |
Kaynak |
Ersoy, U., ve Özcebe, G., Betonarme, Evrim Yayınevi, İstanbul, 2001. ERSOY, U., OZCEBE, G., TANKUT T. "Reinforced Concrete", METU Press, 2004. Celep, Z., ve Kumbasar, N., Betonarme Yapılar, İstanbul, 2009. TS 500, Requirements for Construction of Reinforced Concrete Structures, 2000 TS 498, Design Loads for Buildings,1997 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | X | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | X | |||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | X | |||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | X | |||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 30 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 70 | |
Toplam | 100 |