Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÇELİK YAPILAR I | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Vefa OKUMUŞ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Vefa OKUMUŞ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Çelik yapı sistemlerinin tasarım esasları ile çelik yapı elemanlarının ve birleşimlerinin boyutlandırılmasının öğrenilmesi. Çelik malzeme bilgileri, çelik yapılardaki yükler ve yük birleşimleri, çekme çubukları, basınç çubukları, eğilmeye çalışan elemanlar, eğilme ve basınca çalışan elemanlar, basit ve eksantrik birleşimler (bulonlu ve kaynaklı). |
Dersin İçeriği | Bu ders; Yapısal çelik malzemesi ve davranışı,Tasarım felsefeleri,Bulonlu birleşimler,Kaynaklı birleşimler,Çekme elemanları,Çekme elemanları (devamı),Basınç elemanları,Basınç elemanları (devamı),Kirişler,Kirişler (devamı) ,Kolonlar,Kolonlar (devamı),Makas elemanlar,Çapraz ve birleşim detayları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Çelik yapılar için tasarım metotlarını uygulayabilirler. | 10, 12, 13, 14, 16, 6, 8, 9 | A, E |
Çelik yapılardaki birleşimleri tasarlayabilirler. | 10, 12, 13, 14, 16, 6, 8, 9 | A, E, G |
Çelik yapı elemanlarını tasarlayabilirler. | 10, 12, 13, 14, 16, 6, 8, 9 | A, E, G |
Çelik yapı elemanları için tasarım yüklerini hesaplayabilirler. | 10, 12, 13, 14, 16, 6, 8, 9 | A, E, G |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yapısal çelik malzemesi ve davranışı | Ders notlarının gözden geçirilmesi |
2 | Tasarım felsefeleri | Ders notlarının gözden geçirilmesi |
3 | Bulonlu birleşimler | Ders notlarının gözden geçirilmesi |
4 | Kaynaklı birleşimler | Ders notlarının gözden geçirilmesi |
5 | Çekme elemanları | Ders notlarının gözden geçirilmesi |
6 | Çekme elemanları (devamı) | Ders notlarının gözden geçirilmesi |
7 | Basınç elemanları | Ders notlarının gözden geçirilmesi |
8 | Basınç elemanları (devamı) | Ders notlarının gözden geçirilmesi |
9 | Kirişler | Ders notlarının gözden geçirilmesi |
10 | Kirişler (devamı) | Ders notlarının gözden geçirilmesi |
11 | Kolonlar | Ders notlarının gözden geçirilmesi |
12 | Kolonlar (devamı) | Ders notlarının gözden geçirilmesi |
13 | Makas elemanlar | Ders notlarının gözden geçirilmesi |
14 | Çapraz ve birleşim detayları | Ders notlarının gözden geçirilmesi |
Kaynak |
Turkish Code for Design and Construction of Steel Structures (2016) AISC (2016) Specification for structural steel buildings. American Institute of Steel Construction, standard no. AISC/ANSI 360-16, Chicago. William T. Segui, Steel Design, Cengage Larning. Jack C. McCormac, Stephen F. Csernak, Structural Steel Design, Fifth Edition, Prentice Hall, 2012. Salmon C. G., Johnson J. E., Malhas F. A., Steel Structures: Design and Behavior, Fifth Edition, Prentice Hall, 2009. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | X | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | X | |||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | X | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | X | |||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | X | |||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | X | |||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | X | |||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | X | |||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 30 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 70 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 1 | 14 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 2 | 28 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 25 | 25 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 139 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(139/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÇELİK YAPILAR I | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Vefa OKUMUŞ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Vefa OKUMUŞ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Çelik yapı sistemlerinin tasarım esasları ile çelik yapı elemanlarının ve birleşimlerinin boyutlandırılmasının öğrenilmesi. Çelik malzeme bilgileri, çelik yapılardaki yükler ve yük birleşimleri, çekme çubukları, basınç çubukları, eğilmeye çalışan elemanlar, eğilme ve basınca çalışan elemanlar, basit ve eksantrik birleşimler (bulonlu ve kaynaklı). |
Dersin İçeriği | Bu ders; Yapısal çelik malzemesi ve davranışı,Tasarım felsefeleri,Bulonlu birleşimler,Kaynaklı birleşimler,Çekme elemanları,Çekme elemanları (devamı),Basınç elemanları,Basınç elemanları (devamı),Kirişler,Kirişler (devamı) ,Kolonlar,Kolonlar (devamı),Makas elemanlar,Çapraz ve birleşim detayları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Çelik yapılar için tasarım metotlarını uygulayabilirler. | 10, 12, 13, 14, 16, 6, 8, 9 | A, E |
Çelik yapılardaki birleşimleri tasarlayabilirler. | 10, 12, 13, 14, 16, 6, 8, 9 | A, E, G |
Çelik yapı elemanlarını tasarlayabilirler. | 10, 12, 13, 14, 16, 6, 8, 9 | A, E, G |
Çelik yapı elemanları için tasarım yüklerini hesaplayabilirler. | 10, 12, 13, 14, 16, 6, 8, 9 | A, E, G |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yapısal çelik malzemesi ve davranışı | Ders notlarının gözden geçirilmesi |
2 | Tasarım felsefeleri | Ders notlarının gözden geçirilmesi |
3 | Bulonlu birleşimler | Ders notlarının gözden geçirilmesi |
4 | Kaynaklı birleşimler | Ders notlarının gözden geçirilmesi |
5 | Çekme elemanları | Ders notlarının gözden geçirilmesi |
6 | Çekme elemanları (devamı) | Ders notlarının gözden geçirilmesi |
7 | Basınç elemanları | Ders notlarının gözden geçirilmesi |
8 | Basınç elemanları (devamı) | Ders notlarının gözden geçirilmesi |
9 | Kirişler | Ders notlarının gözden geçirilmesi |
10 | Kirişler (devamı) | Ders notlarının gözden geçirilmesi |
11 | Kolonlar | Ders notlarının gözden geçirilmesi |
12 | Kolonlar (devamı) | Ders notlarının gözden geçirilmesi |
13 | Makas elemanlar | Ders notlarının gözden geçirilmesi |
14 | Çapraz ve birleşim detayları | Ders notlarının gözden geçirilmesi |
Kaynak |
Turkish Code for Design and Construction of Steel Structures (2016) AISC (2016) Specification for structural steel buildings. American Institute of Steel Construction, standard no. AISC/ANSI 360-16, Chicago. William T. Segui, Steel Design, Cengage Larning. Jack C. McCormac, Stephen F. Csernak, Structural Steel Design, Fifth Edition, Prentice Hall, 2012. Salmon C. G., Johnson J. E., Malhas F. A., Steel Structures: Design and Behavior, Fifth Edition, Prentice Hall, 2009. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | X | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | X | |||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | X | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | X | |||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | X | |||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | X | |||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | X | |||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | X | |||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 30 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 70 | |
Toplam | 100 |