Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MATLAB İLE PROGRAMLAMA | - | Güz Dönemi | 2+2 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Atakan MANGIR |
Dersi Verenler | Abdullah Hulusi KÖKÇAM, Prof.Dr. Mehmet Kemal ÖZDEMİR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Veri analizi, sayısal hesaplama, algoritma geliştirme ve karmaşık sistemlerin modellenmesi ve simülasyonu yapma becerisi kazanmak. Mühendislik problemlerini çözmek, görevleri otomatikleştirmek ve özel araç takımları aracılığıyla gelişmiş teknikleri uygulamak, bireyleri akademi ve endüstri çalışmalarındaki teknik zorluklara hazırlamak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; MATLAB'ı yükleme, çalıştırma ve kullanmaya başlama temelleri, MATLAB Ortamı'nı (IDE) tanıtma, bazı önemli komutlar, önceden tanımlanmış değişkenler, özel karakterler, matematiksel operatörler, giriş ve çıkış işlemleri, script oluşturma, kaydetme ve çalıştırma.,Diziler, dizi ile ilgili yerleşik MATLAB fonksiyonları, bir diziye eleman ekleme ve eleman çıkarma, dizideki belirli elemanları bulma, dizi işlemleri, diziler üzerinde matematiksel işlemler, dizilerin grafiğini çizme.,Matrisler, matrisle ilgili yerleşik MATLAB fonksiyonları, eleman ekleme ve çıkarma, satır ve sütun ekleme ve çıkarma, bir matristeki belirli elemanları bulma, matris işlemleri, matrisler üzerinde matematiksel işlemler, matrislerin birleştirilmesi, matrislerin grafiğini çizme.,Bazı önemli MATLAB yerleşik fonksiyonları.,Dizgeler (stringler), dizge dizileri, temel dizge işlemleri, birleştirme, indeksleme, dizge fonksiyonları, dizgeler ile karakter dizileri arasındaki farklar.,Grafik çizimi, grafik özelleştirme (renk, çizgi stili, işaretçiler), birden fazla grafik, 3D grafik çizimi, grafikleri farklı formatlarda kaydetme, grafik özellikleri.,Genel tekrar.,If-Else ifadeleri, birden fazla koşul, mantıksal koşullar, ilişkisel operatörler, mantıksal operatörler, iç içe If ifadeleri, vektörler ve matrislerle If ifadeleri. Switch-Case ifadeleri, birden fazla durum, otherwise (aksi takdirde) bloğunda ifadelerin değerlendirilmesi.,For-While döngüleri, diziler ve matrisler üzerinde döngü kurma, iç içe for döngüleri, döngülerde dizi önceden ayırma, sonsuz döngüler, döngülerden çıkma, döngülerde continue (devam) kullanımı, bir koşul sağlanana kadar döngü yapma, vektörleştirme ile verimli döngüler.,Fonksiyonlar, giriş ve çıkışları tanımlama, fonksiyon çağırma, fonksiyon tanıtıcıları, anonim fonksiyonlar, değişken sayıda giriş ve çıkış, yerel ve global değişkenler, yineleme (rekürsiyon), yerleşik fonksiyonları kullanma.,Toolbox'ları (Araç takımı) Yükleme ve Kullanma, Symbolic Math Toolbox, sembolik değişkenler oluşturma, sembolik ifadeler, temel işlemler.,Symbolic Math Toolbox ile Live Editor kullanımı, türev alma, integral alma, denklemleri çözme, ifadeleri basitleştirme, yerine koyma, sayısal değerlendirme, sembolik ifadeleri çizme.,Optimization Toolbox ve Fuzzy System Toolbox,Genel tekrar.; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
MATLAB temellerini ayırt eder. | 1, 10, 11, 12, 13, 14, 16, 17, 21, 3, 37, 4, 5, 6, 9 | A, B, C, E, G, R |
Bir mühendislik problemini MATLAB ortamında modeller. | 1, 10, 11, 12, 13, 14, 16, 17, 21, 3, 37, 4, 5, 6, 9 | A, B, C, E, G, R |
Modellenen problemin çözülmesine yönelik özel araç takımlarını kullanır. | 1, 10, 11, 12, 13, 14, 16, 17, 21, 3, 37, 4, 5, 6, 9 | A, B, C, E, G, R |
Modelleme ve simülasyon yapar. | 1, 10, 11, 12, 13, 14, 16, 17, 21, 3, 37, 4, 5, 6, 9 | A, B, C, E, G, R |
Veri analizi ve görselleştirme yapar. | 1, 10, 11, 12, 13, 14, 16, 17, 21, 3, 37, 4, 5, 6, 9 | A, B, C, E, G, R |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Tam Öğrenme Modeli, 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, B: Kısa Cevaplı Yazılı Sınav, C: Çoktan Seçmeli Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav, R: Simülasyona Dayalı Değerlendirme |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | MATLAB'ı yükleme, çalıştırma ve kullanmaya başlama temelleri, MATLAB Ortamı'nı (IDE) tanıtma, bazı önemli komutlar, önceden tanımlanmış değişkenler, özel karakterler, matematiksel operatörler, giriş ve çıkış işlemleri, script oluşturma, kaydetme ve çalıştırma. | Kitap ve ders notlarını inceleme |
2 | Diziler, dizi ile ilgili yerleşik MATLAB fonksiyonları, bir diziye eleman ekleme ve eleman çıkarma, dizideki belirli elemanları bulma, dizi işlemleri, diziler üzerinde matematiksel işlemler, dizilerin grafiğini çizme. | Kitap ve ders notlarını inceleme |
3 | Matrisler, matrisle ilgili yerleşik MATLAB fonksiyonları, eleman ekleme ve çıkarma, satır ve sütun ekleme ve çıkarma, bir matristeki belirli elemanları bulma, matris işlemleri, matrisler üzerinde matematiksel işlemler, matrislerin birleştirilmesi, matrislerin grafiğini çizme. | Kitap ve ders notlarını inceleme |
4 | Bazı önemli MATLAB yerleşik fonksiyonları. | Kitap ve ders notlarını inceleme |
5 | Dizgeler (stringler), dizge dizileri, temel dizge işlemleri, birleştirme, indeksleme, dizge fonksiyonları, dizgeler ile karakter dizileri arasındaki farklar. | Kitap ve ders notlarını inceleme |
6 | Grafik çizimi, grafik özelleştirme (renk, çizgi stili, işaretçiler), birden fazla grafik, 3D grafik çizimi, grafikleri farklı formatlarda kaydetme, grafik özellikleri. | Kitap ve ders notlarını inceleme |
7 | Genel tekrar. | Kitap ve ders notlarını inceleme |
8 | If-Else ifadeleri, birden fazla koşul, mantıksal koşullar, ilişkisel operatörler, mantıksal operatörler, iç içe If ifadeleri, vektörler ve matrislerle If ifadeleri. Switch-Case ifadeleri, birden fazla durum, otherwise (aksi takdirde) bloğunda ifadelerin değerlendirilmesi. | Kitap ve ders notlarını inceleme |
9 | For-While döngüleri, diziler ve matrisler üzerinde döngü kurma, iç içe for döngüleri, döngülerde dizi önceden ayırma, sonsuz döngüler, döngülerden çıkma, döngülerde continue (devam) kullanımı, bir koşul sağlanana kadar döngü yapma, vektörleştirme ile verimli döngüler. | Kitap ve ders notlarını inceleme |
10 | Fonksiyonlar, giriş ve çıkışları tanımlama, fonksiyon çağırma, fonksiyon tanıtıcıları, anonim fonksiyonlar, değişken sayıda giriş ve çıkış, yerel ve global değişkenler, yineleme (rekürsiyon), yerleşik fonksiyonları kullanma. | Kitap ve ders notlarını inceleme |
11 | Toolbox'ları (Araç takımı) Yükleme ve Kullanma, Symbolic Math Toolbox, sembolik değişkenler oluşturma, sembolik ifadeler, temel işlemler. | Kitap ve ders notlarını inceleme |
12 | Symbolic Math Toolbox ile Live Editor kullanımı, türev alma, integral alma, denklemleri çözme, ifadeleri basitleştirme, yerine koyma, sayısal değerlendirme, sembolik ifadeleri çizme. | Kitap ve ders notlarını inceleme |
13 | Optimization Toolbox ve Fuzzy System Toolbox | Kitap ve ders notlarını inceleme |
14 | Genel tekrar. | Kitap ve ders notlarını inceleme |
Kaynak |
William J. Palm, 2005, Introduction to Matlab 7 for Engineers, Mc Graw Hill.Brian H. Hahn, Daniel T. Valentine, 2017, Essential MATLAB for Engineers and Scientists, Academic Press |
Brian H. Hahn, Daniel T. Valentine, 2017, Essential MATLAB for Engineers and Scientists, Academic Press |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi | X | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | X | |||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | X | |||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | ||||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | X | |||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | X | |||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | ||||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 30 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 70 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 4 | 56 | |||
Rehberli Problem Çözme | 5 | 1 | 5 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 3 | 8 | 24 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 40 | 40 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 50 | 50 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 175 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(175/30) | 6 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MATLAB İLE PROGRAMLAMA | - | Güz Dönemi | 2+2 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Atakan MANGIR |
Dersi Verenler | Abdullah Hulusi KÖKÇAM, Prof.Dr. Mehmet Kemal ÖZDEMİR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Veri analizi, sayısal hesaplama, algoritma geliştirme ve karmaşık sistemlerin modellenmesi ve simülasyonu yapma becerisi kazanmak. Mühendislik problemlerini çözmek, görevleri otomatikleştirmek ve özel araç takımları aracılığıyla gelişmiş teknikleri uygulamak, bireyleri akademi ve endüstri çalışmalarındaki teknik zorluklara hazırlamak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; MATLAB'ı yükleme, çalıştırma ve kullanmaya başlama temelleri, MATLAB Ortamı'nı (IDE) tanıtma, bazı önemli komutlar, önceden tanımlanmış değişkenler, özel karakterler, matematiksel operatörler, giriş ve çıkış işlemleri, script oluşturma, kaydetme ve çalıştırma.,Diziler, dizi ile ilgili yerleşik MATLAB fonksiyonları, bir diziye eleman ekleme ve eleman çıkarma, dizideki belirli elemanları bulma, dizi işlemleri, diziler üzerinde matematiksel işlemler, dizilerin grafiğini çizme.,Matrisler, matrisle ilgili yerleşik MATLAB fonksiyonları, eleman ekleme ve çıkarma, satır ve sütun ekleme ve çıkarma, bir matristeki belirli elemanları bulma, matris işlemleri, matrisler üzerinde matematiksel işlemler, matrislerin birleştirilmesi, matrislerin grafiğini çizme.,Bazı önemli MATLAB yerleşik fonksiyonları.,Dizgeler (stringler), dizge dizileri, temel dizge işlemleri, birleştirme, indeksleme, dizge fonksiyonları, dizgeler ile karakter dizileri arasındaki farklar.,Grafik çizimi, grafik özelleştirme (renk, çizgi stili, işaretçiler), birden fazla grafik, 3D grafik çizimi, grafikleri farklı formatlarda kaydetme, grafik özellikleri.,Genel tekrar.,If-Else ifadeleri, birden fazla koşul, mantıksal koşullar, ilişkisel operatörler, mantıksal operatörler, iç içe If ifadeleri, vektörler ve matrislerle If ifadeleri. Switch-Case ifadeleri, birden fazla durum, otherwise (aksi takdirde) bloğunda ifadelerin değerlendirilmesi.,For-While döngüleri, diziler ve matrisler üzerinde döngü kurma, iç içe for döngüleri, döngülerde dizi önceden ayırma, sonsuz döngüler, döngülerden çıkma, döngülerde continue (devam) kullanımı, bir koşul sağlanana kadar döngü yapma, vektörleştirme ile verimli döngüler.,Fonksiyonlar, giriş ve çıkışları tanımlama, fonksiyon çağırma, fonksiyon tanıtıcıları, anonim fonksiyonlar, değişken sayıda giriş ve çıkış, yerel ve global değişkenler, yineleme (rekürsiyon), yerleşik fonksiyonları kullanma.,Toolbox'ları (Araç takımı) Yükleme ve Kullanma, Symbolic Math Toolbox, sembolik değişkenler oluşturma, sembolik ifadeler, temel işlemler.,Symbolic Math Toolbox ile Live Editor kullanımı, türev alma, integral alma, denklemleri çözme, ifadeleri basitleştirme, yerine koyma, sayısal değerlendirme, sembolik ifadeleri çizme.,Optimization Toolbox ve Fuzzy System Toolbox,Genel tekrar.; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
MATLAB temellerini ayırt eder. | 1, 10, 11, 12, 13, 14, 16, 17, 21, 3, 37, 4, 5, 6, 9 | A, B, C, E, G, R |
Bir mühendislik problemini MATLAB ortamında modeller. | 1, 10, 11, 12, 13, 14, 16, 17, 21, 3, 37, 4, 5, 6, 9 | A, B, C, E, G, R |
Modellenen problemin çözülmesine yönelik özel araç takımlarını kullanır. | 1, 10, 11, 12, 13, 14, 16, 17, 21, 3, 37, 4, 5, 6, 9 | A, B, C, E, G, R |
Modelleme ve simülasyon yapar. | 1, 10, 11, 12, 13, 14, 16, 17, 21, 3, 37, 4, 5, 6, 9 | A, B, C, E, G, R |
Veri analizi ve görselleştirme yapar. | 1, 10, 11, 12, 13, 14, 16, 17, 21, 3, 37, 4, 5, 6, 9 | A, B, C, E, G, R |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Tam Öğrenme Modeli, 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, B: Kısa Cevaplı Yazılı Sınav, C: Çoktan Seçmeli Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav, R: Simülasyona Dayalı Değerlendirme |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | MATLAB'ı yükleme, çalıştırma ve kullanmaya başlama temelleri, MATLAB Ortamı'nı (IDE) tanıtma, bazı önemli komutlar, önceden tanımlanmış değişkenler, özel karakterler, matematiksel operatörler, giriş ve çıkış işlemleri, script oluşturma, kaydetme ve çalıştırma. | Kitap ve ders notlarını inceleme |
2 | Diziler, dizi ile ilgili yerleşik MATLAB fonksiyonları, bir diziye eleman ekleme ve eleman çıkarma, dizideki belirli elemanları bulma, dizi işlemleri, diziler üzerinde matematiksel işlemler, dizilerin grafiğini çizme. | Kitap ve ders notlarını inceleme |
3 | Matrisler, matrisle ilgili yerleşik MATLAB fonksiyonları, eleman ekleme ve çıkarma, satır ve sütun ekleme ve çıkarma, bir matristeki belirli elemanları bulma, matris işlemleri, matrisler üzerinde matematiksel işlemler, matrislerin birleştirilmesi, matrislerin grafiğini çizme. | Kitap ve ders notlarını inceleme |
4 | Bazı önemli MATLAB yerleşik fonksiyonları. | Kitap ve ders notlarını inceleme |
5 | Dizgeler (stringler), dizge dizileri, temel dizge işlemleri, birleştirme, indeksleme, dizge fonksiyonları, dizgeler ile karakter dizileri arasındaki farklar. | Kitap ve ders notlarını inceleme |
6 | Grafik çizimi, grafik özelleştirme (renk, çizgi stili, işaretçiler), birden fazla grafik, 3D grafik çizimi, grafikleri farklı formatlarda kaydetme, grafik özellikleri. | Kitap ve ders notlarını inceleme |
7 | Genel tekrar. | Kitap ve ders notlarını inceleme |
8 | If-Else ifadeleri, birden fazla koşul, mantıksal koşullar, ilişkisel operatörler, mantıksal operatörler, iç içe If ifadeleri, vektörler ve matrislerle If ifadeleri. Switch-Case ifadeleri, birden fazla durum, otherwise (aksi takdirde) bloğunda ifadelerin değerlendirilmesi. | Kitap ve ders notlarını inceleme |
9 | For-While döngüleri, diziler ve matrisler üzerinde döngü kurma, iç içe for döngüleri, döngülerde dizi önceden ayırma, sonsuz döngüler, döngülerden çıkma, döngülerde continue (devam) kullanımı, bir koşul sağlanana kadar döngü yapma, vektörleştirme ile verimli döngüler. | Kitap ve ders notlarını inceleme |
10 | Fonksiyonlar, giriş ve çıkışları tanımlama, fonksiyon çağırma, fonksiyon tanıtıcıları, anonim fonksiyonlar, değişken sayıda giriş ve çıkış, yerel ve global değişkenler, yineleme (rekürsiyon), yerleşik fonksiyonları kullanma. | Kitap ve ders notlarını inceleme |
11 | Toolbox'ları (Araç takımı) Yükleme ve Kullanma, Symbolic Math Toolbox, sembolik değişkenler oluşturma, sembolik ifadeler, temel işlemler. | Kitap ve ders notlarını inceleme |
12 | Symbolic Math Toolbox ile Live Editor kullanımı, türev alma, integral alma, denklemleri çözme, ifadeleri basitleştirme, yerine koyma, sayısal değerlendirme, sembolik ifadeleri çizme. | Kitap ve ders notlarını inceleme |
13 | Optimization Toolbox ve Fuzzy System Toolbox | Kitap ve ders notlarını inceleme |
14 | Genel tekrar. | Kitap ve ders notlarını inceleme |
Kaynak |
William J. Palm, 2005, Introduction to Matlab 7 for Engineers, Mc Graw Hill.Brian H. Hahn, Daniel T. Valentine, 2017, Essential MATLAB for Engineers and Scientists, Academic Press |
Brian H. Hahn, Daniel T. Valentine, 2017, Essential MATLAB for Engineers and Scientists, Academic Press |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi | X | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | X | |||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | X | |||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | ||||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | X | |||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | X | |||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | ||||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 30 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 70 | |
Toplam | 100 |