Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MÜHENDİSLİK PROJESİ II | - | Güz Dönemi | 1+2 | 2 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Melis Almula KARADAYI |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Hakan TOZAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Mühendislik bitirme projesi mühendislik öğrencilerine öğrenimleri boyunca edindikleri teorik bilginin pratikte çalışan bir sisteme uygulamasını amaçlar. Öğrencilere, program dâhilinde kazandıkları bilgi ve becerileri kullanarak gerçek hayattan alınan bir problemi analiz etmeyi, modellemeyi ve çözmeyi öğrenir. Küçük gruplar halinde çalışacak olan mühendislik öğrencileri iddialı bir mühendislik tasarım projesini tasarlar, yapar, ve sunar. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Mühendislik Proje I aşamasında planlanan ve öncü sonuçları elde edilmiş projeyi planlandığı şekilde sürdürmek.,Projenin hipotezini deneysel olarak test etmek.,Projenin hipotezini deneysel olarak test etmek - 2.,Proje bileşenlerinin elde edilmesi.,Bileşenlerin bir araya getirilmesi ve test edilmesi.,Bileşenlerin bir araya getirilmesi ve test edilmesi - 2.,Ara sunum için verilerin düzenlenmesi ve incelenmesi.,Ara sınav sunumuna hazırlanmak.,İş zaman çizelgesindeki programı sağlayacak şekilde deneyleri sürdürmek.,İş zaman çizelgesindeki programı sağlayacak şekilde deneyleri sürdürmek - 2.,Başarı ölçütlerine erişimi kontrol etmek ve eksiklikleri gidermek.,İlk prototipin oluşturulması.,Dönem raporlanması ve sunum hazırlığı.,Hazırlanan prototipi test etmek ve yıl sonu sunumuna hazırlanmak.; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Tasarlanan bir modelin farklı testlerden geçirilmesi gerektiğini kavramak ve test planları oluşturabilmek | 10, 14, 2, 5 | D, F |
Farklı mühendislik konularını kullanarak bir model geliştirme. | 14, 2, 5 | D, F |
Model tasarımlarının hem yazılı hem de sözel sunumu. | 14, 5 | D, F |
Teorik bilgileri pratik mühendislik tasarımlarında kullanabilme yetisinin geliştirilmesi. | 10, 2, 5 | D, F |
Proje süresi kavramının anlaşılması ve yoğun zamanlarda projenin başarıya ulaştırılması için ne yapılması gerektiğine vakıf olabilme. | 10, 14 | D, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | D: Sözlü Sınav, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Mühendislik Proje I aşamasında planlanan ve öncü sonuçları elde edilmiş projeyi planlandığı şekilde sürdürmek. | Deneysel çalışmalar. |
2 | Projenin hipotezini deneysel olarak test etmek. | Deney yapmak. |
3 | Projenin hipotezini deneysel olarak test etmek - 2. | Deney yapmak. |
4 | Proje bileşenlerinin elde edilmesi. | Farklı bileşenlerin kıyaslanması. |
5 | Bileşenlerin bir araya getirilmesi ve test edilmesi. | Farklı proje bileşenlerinin birleştirilmesi. |
6 | Bileşenlerin bir araya getirilmesi ve test edilmesi - 2. | Farklı proje bileşenlerinin birleştirilmesi. |
7 | Ara sunum için verilerin düzenlenmesi ve incelenmesi. | Dataları incelemek. |
8 | Ara sınav sunumuna hazırlanmak. | Dataları düzenlemek. |
9 | İş zaman çizelgesindeki programı sağlayacak şekilde deneyleri sürdürmek. | Deney yapmak. |
10 | İş zaman çizelgesindeki programı sağlayacak şekilde deneyleri sürdürmek - 2. | Deney yapmak. |
11 | Başarı ölçütlerine erişimi kontrol etmek ve eksiklikleri gidermek. | Deney yapmak. |
12 | İlk prototipin oluşturulması. | Deney yapmak. |
13 | Dönem raporlanması ve sunum hazırlığı. | Teknik belge yazma ve sunum yeteneklerinin geliştirilmesi. |
14 | Hazırlanan prototipi test etmek ve yıl sonu sunumuna hazırlanmak. | Sunuma hazırlanmak. |
Kaynak |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi | X | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | X | |||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | X | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | X | |||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | X | |||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | X | |||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | X | |||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | X | |||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 30 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 70 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 6 | 5 | 30 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 10 | 5 | 50 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 3 | 5 | 15 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 187 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(187/30) | 6 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MÜHENDİSLİK PROJESİ II | - | Güz Dönemi | 1+2 | 2 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Melis Almula KARADAYI |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Hakan TOZAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Mühendislik bitirme projesi mühendislik öğrencilerine öğrenimleri boyunca edindikleri teorik bilginin pratikte çalışan bir sisteme uygulamasını amaçlar. Öğrencilere, program dâhilinde kazandıkları bilgi ve becerileri kullanarak gerçek hayattan alınan bir problemi analiz etmeyi, modellemeyi ve çözmeyi öğrenir. Küçük gruplar halinde çalışacak olan mühendislik öğrencileri iddialı bir mühendislik tasarım projesini tasarlar, yapar, ve sunar. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Mühendislik Proje I aşamasında planlanan ve öncü sonuçları elde edilmiş projeyi planlandığı şekilde sürdürmek.,Projenin hipotezini deneysel olarak test etmek.,Projenin hipotezini deneysel olarak test etmek - 2.,Proje bileşenlerinin elde edilmesi.,Bileşenlerin bir araya getirilmesi ve test edilmesi.,Bileşenlerin bir araya getirilmesi ve test edilmesi - 2.,Ara sunum için verilerin düzenlenmesi ve incelenmesi.,Ara sınav sunumuna hazırlanmak.,İş zaman çizelgesindeki programı sağlayacak şekilde deneyleri sürdürmek.,İş zaman çizelgesindeki programı sağlayacak şekilde deneyleri sürdürmek - 2.,Başarı ölçütlerine erişimi kontrol etmek ve eksiklikleri gidermek.,İlk prototipin oluşturulması.,Dönem raporlanması ve sunum hazırlığı.,Hazırlanan prototipi test etmek ve yıl sonu sunumuna hazırlanmak.; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Tasarlanan bir modelin farklı testlerden geçirilmesi gerektiğini kavramak ve test planları oluşturabilmek | 10, 14, 2, 5 | D, F |
Farklı mühendislik konularını kullanarak bir model geliştirme. | 14, 2, 5 | D, F |
Model tasarımlarının hem yazılı hem de sözel sunumu. | 14, 5 | D, F |
Teorik bilgileri pratik mühendislik tasarımlarında kullanabilme yetisinin geliştirilmesi. | 10, 2, 5 | D, F |
Proje süresi kavramının anlaşılması ve yoğun zamanlarda projenin başarıya ulaştırılması için ne yapılması gerektiğine vakıf olabilme. | 10, 14 | D, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | D: Sözlü Sınav, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Mühendislik Proje I aşamasında planlanan ve öncü sonuçları elde edilmiş projeyi planlandığı şekilde sürdürmek. | Deneysel çalışmalar. |
2 | Projenin hipotezini deneysel olarak test etmek. | Deney yapmak. |
3 | Projenin hipotezini deneysel olarak test etmek - 2. | Deney yapmak. |
4 | Proje bileşenlerinin elde edilmesi. | Farklı bileşenlerin kıyaslanması. |
5 | Bileşenlerin bir araya getirilmesi ve test edilmesi. | Farklı proje bileşenlerinin birleştirilmesi. |
6 | Bileşenlerin bir araya getirilmesi ve test edilmesi - 2. | Farklı proje bileşenlerinin birleştirilmesi. |
7 | Ara sunum için verilerin düzenlenmesi ve incelenmesi. | Dataları incelemek. |
8 | Ara sınav sunumuna hazırlanmak. | Dataları düzenlemek. |
9 | İş zaman çizelgesindeki programı sağlayacak şekilde deneyleri sürdürmek. | Deney yapmak. |
10 | İş zaman çizelgesindeki programı sağlayacak şekilde deneyleri sürdürmek - 2. | Deney yapmak. |
11 | Başarı ölçütlerine erişimi kontrol etmek ve eksiklikleri gidermek. | Deney yapmak. |
12 | İlk prototipin oluşturulması. | Deney yapmak. |
13 | Dönem raporlanması ve sunum hazırlığı. | Teknik belge yazma ve sunum yeteneklerinin geliştirilmesi. |
14 | Hazırlanan prototipi test etmek ve yıl sonu sunumuna hazırlanmak. | Sunuma hazırlanmak. |
Kaynak |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi | X | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | X | |||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | X | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | X | |||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | X | |||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | X | |||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | X | |||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | X | |||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 30 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 70 | |
Toplam | 100 |