Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FİZİK II | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Muhammed Fatih TOY |
Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. Mustafa ERYÜREK, Dr.Öğr.Üye. Sultan YILDIZ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilerin temel elektrik ve manyetizma konularında teorik bilgi edinmesini ve bu teorik yapıyla evreni ve mühendislik uygulamalarını en etkili şekilde anlayabilmelerini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Elektrik yükü ve elektrik alanı,Gauss yasası,Elektrik potansiyeli,Kapasitans ve dielektrikler I,Kapasitans ve dielektrikler II,Akım, direnç ve elektromotor kuvvet,Doğru akım devreleri,Manyetik alan ve manyetik kuvvetler,Manyetik alan kaynakları,Elektromanyetik indükleme,İndüktans I,İndüktans II,Alternatif akım,Elektromanyetik dalgalar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Temel elektrik ve manyetizma yasalarını bilir ve problem çözümünde kullanır. | 10, 12, 14, 6, 9 | A, G |
2. Elektrostatik, kapasitans ve dielektrik, doğru akım devreleri ve elemanları, elektromotif kuvvet konuları hakkında bilgi sahibi olur. | 10, 12, 14, 6, 9 | A, G |
3. Temel manyetizma, elektromanyetik indükleme, indüktans, alternatif akım ve elektromanyetik dalgalar hakkında bilgi sahibi olur. | 10, 12, 14, 6, 9 | A, G |
4. Matematik bilgilerini problem çözümünde uygulayabilme yeteneğini kazanır. | 10, 12, 14, 6, 9 | A, G |
5. Elektrik ve manyetizma konularında temel kuramsal bilgileri kullanarak problemleri modelleyebilir, verileri yorumlayabilir, değerlendirebilir ve analiz edebilir. | 10, 12, 14, 9 | A, G |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Elektrik yükü ve elektrik alanı | |
2 | Gauss yasası | |
3 | Elektrik potansiyeli | |
4 | Kapasitans ve dielektrikler I | |
5 | Kapasitans ve dielektrikler II | |
6 | Akım, direnç ve elektromotor kuvvet | |
7 | Doğru akım devreleri | |
8 | Manyetik alan ve manyetik kuvvetler | |
9 | Manyetik alan kaynakları | |
10 | Elektromanyetik indükleme | |
11 | İndüktans I | |
12 | İndüktans II | |
13 | Alternatif akım | |
14 | Elektromanyetik dalgalar |
Kaynak |
Serway R.A, Jewett, Jr J.W. Physics for Scientists and Engineers with Modern Physics. Brooks Cole 9.Baskı. Young H.D, Freedman R.A. Sears and Zemansky’s University Physics with Modern Physics. Pearson, 13. Baskı |
College Physics, OpenStax College (From: https://openstaxcollege.org/textbooks/college-physics) |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi | X | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | X | |||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | X | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | X | |||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | X | |||||
7 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | X | |||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | X | |||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | ||||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 30 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 70 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FİZİK II | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Muhammed Fatih TOY |
Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. Mustafa ERYÜREK, Dr.Öğr.Üye. Sultan YILDIZ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilerin temel elektrik ve manyetizma konularında teorik bilgi edinmesini ve bu teorik yapıyla evreni ve mühendislik uygulamalarını en etkili şekilde anlayabilmelerini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Elektrik yükü ve elektrik alanı,Gauss yasası,Elektrik potansiyeli,Kapasitans ve dielektrikler I,Kapasitans ve dielektrikler II,Akım, direnç ve elektromotor kuvvet,Doğru akım devreleri,Manyetik alan ve manyetik kuvvetler,Manyetik alan kaynakları,Elektromanyetik indükleme,İndüktans I,İndüktans II,Alternatif akım,Elektromanyetik dalgalar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Temel elektrik ve manyetizma yasalarını bilir ve problem çözümünde kullanır. | 10, 12, 14, 6, 9 | A, G |
2. Elektrostatik, kapasitans ve dielektrik, doğru akım devreleri ve elemanları, elektromotif kuvvet konuları hakkında bilgi sahibi olur. | 10, 12, 14, 6, 9 | A, G |
3. Temel manyetizma, elektromanyetik indükleme, indüktans, alternatif akım ve elektromanyetik dalgalar hakkında bilgi sahibi olur. | 10, 12, 14, 6, 9 | A, G |
4. Matematik bilgilerini problem çözümünde uygulayabilme yeteneğini kazanır. | 10, 12, 14, 6, 9 | A, G |
5. Elektrik ve manyetizma konularında temel kuramsal bilgileri kullanarak problemleri modelleyebilir, verileri yorumlayabilir, değerlendirebilir ve analiz edebilir. | 10, 12, 14, 9 | A, G |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Elektrik yükü ve elektrik alanı | |
2 | Gauss yasası | |
3 | Elektrik potansiyeli | |
4 | Kapasitans ve dielektrikler I | |
5 | Kapasitans ve dielektrikler II | |
6 | Akım, direnç ve elektromotor kuvvet | |
7 | Doğru akım devreleri | |
8 | Manyetik alan ve manyetik kuvvetler | |
9 | Manyetik alan kaynakları | |
10 | Elektromanyetik indükleme | |
11 | İndüktans I | |
12 | İndüktans II | |
13 | Alternatif akım | |
14 | Elektromanyetik dalgalar |
Kaynak |
Serway R.A, Jewett, Jr J.W. Physics for Scientists and Engineers with Modern Physics. Brooks Cole 9.Baskı. Young H.D, Freedman R.A. Sears and Zemansky’s University Physics with Modern Physics. Pearson, 13. Baskı |
College Physics, OpenStax College (From: https://openstaxcollege.org/textbooks/college-physics) |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi | X | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | X | |||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | X | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | X | |||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | X | |||||
7 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | X | |||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | X | |||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | ||||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 30 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 70 | |
Toplam | 100 |