Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TEKNOLOJİ, TOPLUM VE ETİK-Bahar Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Talip ALP
Dersi VerenlerProf.Dr. Talip ALP
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencilerimize tarih boyunca bilim ve teknolojinin gelişme sürecini aktarmak, Siyasi irade, toplum felsefesi, maddi destek, teşvik ve istikrarın bilim ve teknolojinin inkişafına etkisini ders içerisinde müşahhas misallerle anlatmak, Çağdaş bilim ve üstün teknoloji sayesinde ancak toplumun refah ve bağımsızlığının sürdürülebilir olabileceğini göstermek ve öğrencilerimizin çağdaş bilim ve teknoloji, üstün mesleki donanım ve küresel rekabette başarılı ekonomi arasındaki bağlantıları kurabilmesini sağlamayı hedeflemektedir.
Dersin İçeriğiBu ders; Professional Ethics, Science Before Science: Mesopotamia and Egypt,Scientific Method & Lifelong Learning, The Land of the Greeks,Research Concept, The Debates in Plagiarism & Sustainable Development, The Roads to Baghdad,Safety, Risk and Design, Engineering Standards and 'Abbasid Baghdad: The House of Wisdom,Research Models and Social Responsibility, 'Spiritual Physick',Cross-cultural Engineering Ethics, From Baghdad to Central Asia,Data Collection & Ethical Leadership, The Cure of Ignorance,Intellectual Property & Innovation, Fatimid Cairo: The Science of Light,Professional Responsibility, Ayyubid and Mamluk Cairo: Healing,Ingenious Mechanical Devices & Sustainable Engineering,Workplace Cultures, Responsibilities And Rights, Islamic Technology,Cross-cultural Collaboration in Engineering, Al-Andalus,Engineering and Environmental Ethics in Modern Context & Lifelong Learning,Student Presentations; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Öğrenci tarih boyunca bilim ve teknolojinin gelişme sürecini öğrenir. 14, 9A, E
2. Siyasi irade, toplum felsefesi, maddi destek, teşvik ve istikrarın bilim ve teknolojinin inkişafına etkisini müşahhas misallerle kavrar. 14, 16, 9A, E
3. Çağdaş bilim ve üstün teknoloji sayesinde ancak toplumun refah ve bağımsızlığının sürdürülebilir olabileceğini görür. 14, 9A, E
4. Çağdaş bilim ve teknoloji, üstün mesleki donanım ve küresel rekabette başarılı ekonomi arasındaki bağlantıları kurabilecektir. 14, 9A, E
5. Bilimsel araştırma tekniklerini tanır10, 13, 16, 19, 9A
6. Bilimsel makalelerin yayınlanması sürecindeki etik kuralları değerlendirir10, 13, 16, 19, 9A
7. Araştırma projesi hazırlama sürecini planlar10, 13, 16, 19, 9A
8. Bilimsel araştırma ve proje hazırlama süreçlerinde etik kuralları uygular10, 13, 16, 19, 9A
9. Fikri mülkiyet haklarını özetler10, 13, 16, 19, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Professional Ethics, Science Before Science: Mesopotamia and Egypt
2Scientific Method & Lifelong Learning, The Land of the Greeks
3Research Concept, The Debates in Plagiarism & Sustainable Development, The Roads to Baghdad
4Safety, Risk and Design, Engineering Standards and 'Abbasid Baghdad: The House of Wisdom
5Research Models and Social Responsibility, 'Spiritual Physick'
6Cross-cultural Engineering Ethics, From Baghdad to Central Asia
7Data Collection & Ethical Leadership, The Cure of Ignorance
8Intellectual Property & Innovation, Fatimid Cairo: The Science of Light
9Professional Responsibility, Ayyubid and Mamluk Cairo: Healing
10Ingenious Mechanical Devices & Sustainable Engineering
11Workplace Cultures, Responsibilities And Rights, Islamic Technology
12Cross-cultural Collaboration in Engineering, Al-Andalus
13Engineering and Environmental Ethics in Modern Context & Lifelong Learning
14Student Presentations
Kaynak
John Freely , “Light from the East : How the Science of Medieval Islam Helped to Shape the Western World” Zhu, Qin (2023). Ethics in engineering. New York, NY: McGraw Hill. Edited by Mike W. Martin & Roland Schinzinger. Whitbeck, Caroline. Ethics in engineering practice and research. Cambridge University Press, 2011.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi
2
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi
3
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi
4
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi
5
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
6
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi
7
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi
8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi
X
9
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi
X
10
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi
X
11
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 30
Genel Sınavın Başarıya Oranı 70
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati12224
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi616
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer111
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı717
Genel Sınav ve Hazırlığı717
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)45
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(45/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TEKNOLOJİ, TOPLUM VE ETİK-Bahar Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Talip ALP
Dersi VerenlerProf.Dr. Talip ALP
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencilerimize tarih boyunca bilim ve teknolojinin gelişme sürecini aktarmak, Siyasi irade, toplum felsefesi, maddi destek, teşvik ve istikrarın bilim ve teknolojinin inkişafına etkisini ders içerisinde müşahhas misallerle anlatmak, Çağdaş bilim ve üstün teknoloji sayesinde ancak toplumun refah ve bağımsızlığının sürdürülebilir olabileceğini göstermek ve öğrencilerimizin çağdaş bilim ve teknoloji, üstün mesleki donanım ve küresel rekabette başarılı ekonomi arasındaki bağlantıları kurabilmesini sağlamayı hedeflemektedir.
Dersin İçeriğiBu ders; Professional Ethics, Science Before Science: Mesopotamia and Egypt,Scientific Method & Lifelong Learning, The Land of the Greeks,Research Concept, The Debates in Plagiarism & Sustainable Development, The Roads to Baghdad,Safety, Risk and Design, Engineering Standards and 'Abbasid Baghdad: The House of Wisdom,Research Models and Social Responsibility, 'Spiritual Physick',Cross-cultural Engineering Ethics, From Baghdad to Central Asia,Data Collection & Ethical Leadership, The Cure of Ignorance,Intellectual Property & Innovation, Fatimid Cairo: The Science of Light,Professional Responsibility, Ayyubid and Mamluk Cairo: Healing,Ingenious Mechanical Devices & Sustainable Engineering,Workplace Cultures, Responsibilities And Rights, Islamic Technology,Cross-cultural Collaboration in Engineering, Al-Andalus,Engineering and Environmental Ethics in Modern Context & Lifelong Learning,Student Presentations; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Öğrenci tarih boyunca bilim ve teknolojinin gelişme sürecini öğrenir. 14, 9A, E
2. Siyasi irade, toplum felsefesi, maddi destek, teşvik ve istikrarın bilim ve teknolojinin inkişafına etkisini müşahhas misallerle kavrar. 14, 16, 9A, E
3. Çağdaş bilim ve üstün teknoloji sayesinde ancak toplumun refah ve bağımsızlığının sürdürülebilir olabileceğini görür. 14, 9A, E
4. Çağdaş bilim ve teknoloji, üstün mesleki donanım ve küresel rekabette başarılı ekonomi arasındaki bağlantıları kurabilecektir. 14, 9A, E
5. Bilimsel araştırma tekniklerini tanır10, 13, 16, 19, 9A
6. Bilimsel makalelerin yayınlanması sürecindeki etik kuralları değerlendirir10, 13, 16, 19, 9A
7. Araştırma projesi hazırlama sürecini planlar10, 13, 16, 19, 9A
8. Bilimsel araştırma ve proje hazırlama süreçlerinde etik kuralları uygular10, 13, 16, 19, 9A
9. Fikri mülkiyet haklarını özetler10, 13, 16, 19, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Professional Ethics, Science Before Science: Mesopotamia and Egypt
2Scientific Method & Lifelong Learning, The Land of the Greeks
3Research Concept, The Debates in Plagiarism & Sustainable Development, The Roads to Baghdad
4Safety, Risk and Design, Engineering Standards and 'Abbasid Baghdad: The House of Wisdom
5Research Models and Social Responsibility, 'Spiritual Physick'
6Cross-cultural Engineering Ethics, From Baghdad to Central Asia
7Data Collection & Ethical Leadership, The Cure of Ignorance
8Intellectual Property & Innovation, Fatimid Cairo: The Science of Light
9Professional Responsibility, Ayyubid and Mamluk Cairo: Healing
10Ingenious Mechanical Devices & Sustainable Engineering
11Workplace Cultures, Responsibilities And Rights, Islamic Technology
12Cross-cultural Collaboration in Engineering, Al-Andalus
13Engineering and Environmental Ethics in Modern Context & Lifelong Learning
14Student Presentations
Kaynak
John Freely , “Light from the East : How the Science of Medieval Islam Helped to Shape the Western World” Zhu, Qin (2023). Ethics in engineering. New York, NY: McGraw Hill. Edited by Mike W. Martin & Roland Schinzinger. Whitbeck, Caroline. Ethics in engineering practice and research. Cambridge University Press, 2011.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi
2
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi
3
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi
4
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi
5
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
6
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi
7
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi
8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi
X
9
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi
X
10
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi
X
11
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 30
Genel Sınavın Başarıya Oranı 70
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:48Son Güncelleme Tarihi: 31/10/2022 - 11:12