Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
AKADEMİK İLETİŞİM BECERİLERİ II | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Elif HOCAOĞLU |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Mehmet Polat TACAR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı; öğrencilerin sözel ve sözel olmayan iletişim ile etkin dinleme ve not alma becerilerini geliştirmek ve öğrencilerin bu becerilerini kişilerarası, grup ve topluluk içi bağlamlarda, akademik ve profesyonel ortamlarda etkin biçimde kullanmaları teşvik etmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Topluluk önünde konuşma,Sunum Geliştirme,Sunum stratejileri ,Sunum stratejileri ,Sunum stratejileri,Sunum Stratejileri,Presentation Strategies,Poster Hazırlama,Sınıf İçi Sunum Uygulamaları,Sunum stratejileri,Sunum Stratejileri,Sunum stratejisi ,Power Point kullanarak sunum hazırlama ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Topluluk önünde konuşma korkusunun yenilmesi için önemli stratejiler edinir | 10, 13, 18, 6, 9 | D, E |
Topluluk önünde konuşma becerilerisini geliştirir | 10, 13, 18, 6, 9 | D, E |
Bir konu üzerine araştırma yaparak sunum içeriğinin hazırlar | 10, 13, 18, 6, 9 | D, E |
Sunum yapma becerilerini stratejilerden yararlanılarak geliştirir | 10, 13, 18, 6, 9 | D, E |
Etkili PPT Sunumu ve Poster hazırlar | 10, 13, 18, 6, 9 | D, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | D: Sözlü Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Topluluk önünde konuşma | |
2 | Sunum Geliştirme | |
4 | Sunum stratejileri | Göz kontağı, dinleyicinin dikkatini üzerinizde tutmak için hikaye anlatımı |
5 | Sunum stratejileri | Sunum Boyunca İzleyicilerle Uyum Oluşturun, Konuşmacılar Arasında Geçişin İşaretini Verin |
6 | Sunum stratejileri | |
7 | Sunum Stratejileri | |
8 | Presentation Strategies | Ana Noktaları Özetleyerek Sunumunuzu Sonlandırın, Sorulara Zaman Ayırın |
9 | Poster Hazırlama | |
10 | Sınıf İçi Sunum Uygulamaları | |
11 | Sunum stratejileri | Bir Tabloya veya Grafiğe Başvurun, Kelimeleri ve Fikirleri Açıklamak için El Hareketlerini Kullanın |
12 | Sunum Stratejileri | Bir Tabloya veya Grafiğe Başvurun, Kelimeleri ve Fikirleri Açıklamak için El Hareketlerini Kullanın |
13 | Sunum stratejisi | Kelimeleri ve Resimleri Birleştiren Görselleri Kullanın, Konuşmanızı Hızlandırın |
14 | Power Point kullanarak sunum hazırlama |
Kaynak |
Qskills for Success Listening and Speaking 3, Lecture Ready 3, Communication for Business Success (Canadian Edition) |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi | ||||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | ||||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | X | |||||
7 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | X | |||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | ||||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | ||||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 30 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 70 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 3 | 3 | 9 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 71 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(71/30) | 2 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
AKADEMİK İLETİŞİM BECERİLERİ II | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Elif HOCAOĞLU |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Mehmet Polat TACAR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı; öğrencilerin sözel ve sözel olmayan iletişim ile etkin dinleme ve not alma becerilerini geliştirmek ve öğrencilerin bu becerilerini kişilerarası, grup ve topluluk içi bağlamlarda, akademik ve profesyonel ortamlarda etkin biçimde kullanmaları teşvik etmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Topluluk önünde konuşma,Sunum Geliştirme,Sunum stratejileri ,Sunum stratejileri ,Sunum stratejileri,Sunum Stratejileri,Presentation Strategies,Poster Hazırlama,Sınıf İçi Sunum Uygulamaları,Sunum stratejileri,Sunum Stratejileri,Sunum stratejisi ,Power Point kullanarak sunum hazırlama ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Topluluk önünde konuşma korkusunun yenilmesi için önemli stratejiler edinir | 10, 13, 18, 6, 9 | D, E |
Topluluk önünde konuşma becerilerisini geliştirir | 10, 13, 18, 6, 9 | D, E |
Bir konu üzerine araştırma yaparak sunum içeriğinin hazırlar | 10, 13, 18, 6, 9 | D, E |
Sunum yapma becerilerini stratejilerden yararlanılarak geliştirir | 10, 13, 18, 6, 9 | D, E |
Etkili PPT Sunumu ve Poster hazırlar | 10, 13, 18, 6, 9 | D, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | D: Sözlü Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Topluluk önünde konuşma | |
2 | Sunum Geliştirme | |
4 | Sunum stratejileri | Göz kontağı, dinleyicinin dikkatini üzerinizde tutmak için hikaye anlatımı |
5 | Sunum stratejileri | Sunum Boyunca İzleyicilerle Uyum Oluşturun, Konuşmacılar Arasında Geçişin İşaretini Verin |
6 | Sunum stratejileri | |
7 | Sunum Stratejileri | |
8 | Presentation Strategies | Ana Noktaları Özetleyerek Sunumunuzu Sonlandırın, Sorulara Zaman Ayırın |
9 | Poster Hazırlama | |
10 | Sınıf İçi Sunum Uygulamaları | |
11 | Sunum stratejileri | Bir Tabloya veya Grafiğe Başvurun, Kelimeleri ve Fikirleri Açıklamak için El Hareketlerini Kullanın |
12 | Sunum Stratejileri | Bir Tabloya veya Grafiğe Başvurun, Kelimeleri ve Fikirleri Açıklamak için El Hareketlerini Kullanın |
13 | Sunum stratejisi | Kelimeleri ve Resimleri Birleştiren Görselleri Kullanın, Konuşmanızı Hızlandırın |
14 | Power Point kullanarak sunum hazırlama |
Kaynak |
Qskills for Success Listening and Speaking 3, Lecture Ready 3, Communication for Business Success (Canadian Edition) |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi | ||||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | ||||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | X | |||||
7 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | X | |||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | ||||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | ||||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 30 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 70 | |
Toplam | 100 |