Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
WEB PROGRAMLAMA | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Selim AKYOKUŞ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Selim AKYOKUŞ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders, hem istemci tarafı hem de sunucu tarafı programlamayı dikkate alan standartlara sahip Web sitelerinin geliştirilmesini amaçlamıştır. Öğrenciler internetin nasıl çalıştığını, web standartlarını, web tasarım kavramlarını, HTML, CSS, JavaScript ve PHP'yi öğreneceklerdir. Derse katılanlar, dönemlik bir proje ile uygulamalı deneyime sahip olacaklardır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Web tasarıma başlangıç, We Nasıl Çalışır, HTML Giriş,Metni İşaretleme, Bağlantı Ekleme, Resim Ekleme,Tablo İşaretleme, Formlar, Gömülü Medya,CSS'ye Giriş, Metni Biçimlendirme, Renkler ve Arka Planlar,Kutunun İçinde Düşünme, Kayan ve Konumlandırma, Flexbox ile CSS Düzeni,Duyarlı Web Tasarımı, Geçişler, Dönüşümler ve Animasyon,Introduction to Javascript, Using Javascript and the Document Object Model,Gelişmiş Javascript Programlama,Dönem Arası Proje Sunumu,PHP Temelleri ve XAMPP'ye Giriş,PHP Formları ve Gelişmiş Bölümler,PhpMyAdmin, MySQL ve Temel SQL İfadelerine Giriş,Gelişmiş SQL İfadeleri,Dönem Sonu Proje Sunumu; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İnternet programlamada istemci-sunucu modelinin nasıl çalıştığını açıklar | ||
Etkileşimli, istemci tarafı, yürütülebilir web uygulamaları tasarlar | ||
İnternet programlama görevlerinin nasıl gerçekleştirildiğini gösterir | ||
Web'in dillerini tanır: HTML ve CSS. | ||
Hem istemci tarafında hem de sunucu tarafında web geliştirmede ile uygulamalı deneyim kazanır |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Web tasarıma başlangıç, We Nasıl Çalışır, HTML Giriş | |
2 | Metni İşaretleme, Bağlantı Ekleme, Resim Ekleme | |
3 | Tablo İşaretleme, Formlar, Gömülü Medya | |
4 | CSS'ye Giriş, Metni Biçimlendirme, Renkler ve Arka Planlar | |
5 | Kutunun İçinde Düşünme, Kayan ve Konumlandırma, Flexbox ile CSS Düzeni | |
6 | Duyarlı Web Tasarımı, Geçişler, Dönüşümler ve Animasyon | |
7 | Introduction to Javascript, Using Javascript and the Document Object Model | |
8 | Gelişmiş Javascript Programlama | |
9 | Dönem Arası Proje Sunumu | |
10 | PHP Temelleri ve XAMPP'ye Giriş | |
11 | PHP Formları ve Gelişmiş Bölümler | |
12 | PhpMyAdmin, MySQL ve Temel SQL İfadelerine Giriş | |
13 | Gelişmiş SQL İfadeleri | |
14 | Dönem Sonu Proje Sunumu |
Kaynak |
Learning Web Design: A Beginner’s Guide to HTML, CSS, Javascript, and Web Graphics by Jennifer Niederst Robbins, 5th edition, 2018. |
Derste dağıtılacaktır. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi | ||||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | X | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | X | |||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | ||||||
7 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | X | |||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | ||||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | ||||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 30 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 70 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 8 | 8 | 64 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 6 | 12 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 2 | 10 | 20 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 25 | 25 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 183 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(183/30) | 6 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
WEB PROGRAMLAMA | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Selim AKYOKUŞ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Selim AKYOKUŞ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders, hem istemci tarafı hem de sunucu tarafı programlamayı dikkate alan standartlara sahip Web sitelerinin geliştirilmesini amaçlamıştır. Öğrenciler internetin nasıl çalıştığını, web standartlarını, web tasarım kavramlarını, HTML, CSS, JavaScript ve PHP'yi öğreneceklerdir. Derse katılanlar, dönemlik bir proje ile uygulamalı deneyime sahip olacaklardır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Web tasarıma başlangıç, We Nasıl Çalışır, HTML Giriş,Metni İşaretleme, Bağlantı Ekleme, Resim Ekleme,Tablo İşaretleme, Formlar, Gömülü Medya,CSS'ye Giriş, Metni Biçimlendirme, Renkler ve Arka Planlar,Kutunun İçinde Düşünme, Kayan ve Konumlandırma, Flexbox ile CSS Düzeni,Duyarlı Web Tasarımı, Geçişler, Dönüşümler ve Animasyon,Introduction to Javascript, Using Javascript and the Document Object Model,Gelişmiş Javascript Programlama,Dönem Arası Proje Sunumu,PHP Temelleri ve XAMPP'ye Giriş,PHP Formları ve Gelişmiş Bölümler,PhpMyAdmin, MySQL ve Temel SQL İfadelerine Giriş,Gelişmiş SQL İfadeleri,Dönem Sonu Proje Sunumu; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İnternet programlamada istemci-sunucu modelinin nasıl çalıştığını açıklar | ||
Etkileşimli, istemci tarafı, yürütülebilir web uygulamaları tasarlar | ||
İnternet programlama görevlerinin nasıl gerçekleştirildiğini gösterir | ||
Web'in dillerini tanır: HTML ve CSS. | ||
Hem istemci tarafında hem de sunucu tarafında web geliştirmede ile uygulamalı deneyim kazanır |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Web tasarıma başlangıç, We Nasıl Çalışır, HTML Giriş | |
2 | Metni İşaretleme, Bağlantı Ekleme, Resim Ekleme | |
3 | Tablo İşaretleme, Formlar, Gömülü Medya | |
4 | CSS'ye Giriş, Metni Biçimlendirme, Renkler ve Arka Planlar | |
5 | Kutunun İçinde Düşünme, Kayan ve Konumlandırma, Flexbox ile CSS Düzeni | |
6 | Duyarlı Web Tasarımı, Geçişler, Dönüşümler ve Animasyon | |
7 | Introduction to Javascript, Using Javascript and the Document Object Model | |
8 | Gelişmiş Javascript Programlama | |
9 | Dönem Arası Proje Sunumu | |
10 | PHP Temelleri ve XAMPP'ye Giriş | |
11 | PHP Formları ve Gelişmiş Bölümler | |
12 | PhpMyAdmin, MySQL ve Temel SQL İfadelerine Giriş | |
13 | Gelişmiş SQL İfadeleri | |
14 | Dönem Sonu Proje Sunumu |
Kaynak |
Learning Web Design: A Beginner’s Guide to HTML, CSS, Javascript, and Web Graphics by Jennifer Niederst Robbins, 5th edition, 2018. |
Derste dağıtılacaktır. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi | ||||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | X | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | X | |||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | ||||||
7 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | X | |||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | ||||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | ||||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 30 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 70 | |
Toplam | 100 |