Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİNE GİRİŞ | - | Güz Dönemi | 2+2 | 3 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Mehmet Kemal ÖZDEMİR |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Selim AKYOKUŞ, Prof.Dr. Reda ALHAJJ, Prof.Dr. Bahadır Kürşat GÜNTÜRK, Doç.Dr. Hüseyin Şerif SAVCI, Prof.Dr. Mehmet Kemal ÖZDEMİR, Dr.Öğr.Üye. Mustafa AKTAN |
Dersin Yardımcıları | http://ocw.mit.edu/courses/electrical-engineering-and-computer-science/6-01sc-introduction-to-electrical-engineering-and-computer-science-i-spring-2011/ |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı elektrik-elektronik mühendisliğini açıklamak ve temel çalışma alanlarını tasvir etmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Profesyonel mühendislik mesleğine ve kariyerine giriş.,2. Mühendislik Tasarımına Giriş,Devreler,Devreler,Sinyaller ve Sistemler,Sinyaller ve Sistemler,Mühendislikte Olasılık ve İstatistik,Ara sınav,Mühendislikte Olasılık ve İstatistik,Bilgisayar Bilimlerine Bir Giriş,Veri Bilimi,Algoritmalara Giriş,Makine öğrenmesi ve Yapay Zekası,Yazılım Mühendisliği, UML ve Sonlu Otomat.; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Elektrik-elektronik mühendisliğini tanımlar. | 9 | A, E |
2. Elektrik-elektronik mühendisliği alanlarını açıklar. | 9 | A, E |
3. Toplumsal, profesyonel ve etik konularını örnekler. | 9 | A, E |
4. Yenilikçilik ve girişimcilik konularını aktarır. | 17, 5, 9 | E |
5. Kompleks bir sistemin tasarımı için gerekli adımları öğrenir. | 17, 2, 21 | A, E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 17: Deney yapma Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Profesyonel mühendislik mesleğine ve kariyerine giriş. | Ders sunuları 1 |
2 | 2. Mühendislik Tasarımına Giriş | Ders sunuları 2 |
3 | Devreler | Ders sunuları 3 |
4 | Devreler | Ders sunuları 3 |
5 | Sinyaller ve Sistemler | Ders sunuları 5 |
6 | Sinyaller ve Sistemler | Ders sunuları 5 |
7 | Mühendislikte Olasılık ve İstatistik | Ders sunuları 7 |
8 | Ara sınav | Ders sunular 1 ile 7 arası |
9 | Mühendislikte Olasılık ve İstatistik | Ders sunuları 9 |
10 | Bilgisayar Bilimlerine Bir Giriş | Ders sunuları 10 |
11 | Veri Bilimi | Ders sunuları 11 |
12 | Algoritmalara Giriş | Ders sunuları 12 |
13 | Makine öğrenmesi ve Yapay Zekası | Ders sunuları 13 |
14 | Yazılım Mühendisliği, UML ve Sonlu Otomat. | Ders sunuları 14 |
Kaynak |
Powerpoint sunumları |
1. http://ocw.mit.edu/courses/electrical-engineering-and-computer-science/6-01sc-introduction-to-electrical-engineering-and-computer-science-i-spring-2011/Syllabus/MIT6_01SCS11_notes.pdf ---------------------------------- 2. Saeed Moaveni, “Engineering Fundamentals: An Introduction to Engineering” Cengage Learning, 5th edition. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi | X | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | X | |||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | X | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | X | |||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | X | |||||
7 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | X | |||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | X | |||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | X | |||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 30 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 70 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 13 | 2 | 26 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 10 | 4 | 40 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 24 | 24 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 12 | 12 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 12 | 12 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(114/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİNE GİRİŞ | - | Güz Dönemi | 2+2 | 3 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Mehmet Kemal ÖZDEMİR |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Selim AKYOKUŞ, Prof.Dr. Reda ALHAJJ, Prof.Dr. Bahadır Kürşat GÜNTÜRK, Doç.Dr. Hüseyin Şerif SAVCI, Prof.Dr. Mehmet Kemal ÖZDEMİR, Dr.Öğr.Üye. Mustafa AKTAN |
Dersin Yardımcıları | http://ocw.mit.edu/courses/electrical-engineering-and-computer-science/6-01sc-introduction-to-electrical-engineering-and-computer-science-i-spring-2011/ |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı elektrik-elektronik mühendisliğini açıklamak ve temel çalışma alanlarını tasvir etmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Profesyonel mühendislik mesleğine ve kariyerine giriş.,2. Mühendislik Tasarımına Giriş,Devreler,Devreler,Sinyaller ve Sistemler,Sinyaller ve Sistemler,Mühendislikte Olasılık ve İstatistik,Ara sınav,Mühendislikte Olasılık ve İstatistik,Bilgisayar Bilimlerine Bir Giriş,Veri Bilimi,Algoritmalara Giriş,Makine öğrenmesi ve Yapay Zekası,Yazılım Mühendisliği, UML ve Sonlu Otomat.; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Elektrik-elektronik mühendisliğini tanımlar. | 9 | A, E |
2. Elektrik-elektronik mühendisliği alanlarını açıklar. | 9 | A, E |
3. Toplumsal, profesyonel ve etik konularını örnekler. | 9 | A, E |
4. Yenilikçilik ve girişimcilik konularını aktarır. | 17, 5, 9 | E |
5. Kompleks bir sistemin tasarımı için gerekli adımları öğrenir. | 17, 2, 21 | A, E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 17: Deney yapma Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Profesyonel mühendislik mesleğine ve kariyerine giriş. | Ders sunuları 1 |
2 | 2. Mühendislik Tasarımına Giriş | Ders sunuları 2 |
3 | Devreler | Ders sunuları 3 |
4 | Devreler | Ders sunuları 3 |
5 | Sinyaller ve Sistemler | Ders sunuları 5 |
6 | Sinyaller ve Sistemler | Ders sunuları 5 |
7 | Mühendislikte Olasılık ve İstatistik | Ders sunuları 7 |
8 | Ara sınav | Ders sunular 1 ile 7 arası |
9 | Mühendislikte Olasılık ve İstatistik | Ders sunuları 9 |
10 | Bilgisayar Bilimlerine Bir Giriş | Ders sunuları 10 |
11 | Veri Bilimi | Ders sunuları 11 |
12 | Algoritmalara Giriş | Ders sunuları 12 |
13 | Makine öğrenmesi ve Yapay Zekası | Ders sunuları 13 |
14 | Yazılım Mühendisliği, UML ve Sonlu Otomat. | Ders sunuları 14 |
Kaynak |
Powerpoint sunumları |
1. http://ocw.mit.edu/courses/electrical-engineering-and-computer-science/6-01sc-introduction-to-electrical-engineering-and-computer-science-i-spring-2011/Syllabus/MIT6_01SCS11_notes.pdf ---------------------------------- 2. Saeed Moaveni, “Engineering Fundamentals: An Introduction to Engineering” Cengage Learning, 5th edition. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi | X | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | X | |||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | X | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | X | |||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | X | |||||
7 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | X | |||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | X | |||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | X | |||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 30 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 70 | |
Toplam | 100 |