Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BİLGİSAYAR DESTEKLİ TEKNİK RESİM | - | Güz Dönemi | 2+2 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Atakan MANGIR |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Atakan MANGIR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Teknik çizimleri anlama ve hazırlama yeteneğini geliştirmek, çizim tekniklerinin gelişmesi için düşünme yeteneği kazanmak ve el ve bilgisayarlı çizim yeteneğini geliştirmek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Temel çizim prensipleri ve teknik çizime giriş,İzdüşüm teknikleri ve temel görünüşler,İzometrik izdüşüm ile 3 boyutlu bir cismin 2 boyutlu görünüşlerini çıkarma prensipleri,Cisimlerin 3 ana yönden görünüşlerini çıkarmak için izlenen yöntemler,Çizimlerde kullanılan çizgi tipleri,Ölçülendirme metodolojisi,Bilgisayar destekli çizime giriş,Ekran koordinatları ile kartezyen, rölatif ve açısal koordinatlar,Point-Line-Rectangle-Circle-Arc-Polyline-Polygon-Ellipse komutları ile temel geometrik şekillerin çizimi,Copy-Move-Rotate komutlarının kullanımı,Scale-Mirror-Offset-Trim-Extend komutlarının kullanımı,Stretch-Array-Chamfer-Fillet komutlarının kullanımı,Katmanlar, bloklama, tarama ve ölçülendirme,Genel çizim uygulaması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Mühendislikte teknik çizimler üretir. | 1, 10, 14, 16, 3, 37, 5, 6, 9 | A, C, E, G |
Mühendislikteki çizimleri kullanarak iletişim kurar. | 1, 10, 14, 16, 3, 37, 5, 6, 9 | A, C, E, G |
Teknik bir problem veya durumu çizim ile ifade eder. | 1, 10, 14, 16, 3, 37, 5, 6, 9 | A, C, E, G |
Cisim, obje veya mühendislik ürünlerini üç boyutlu olarak algılar. | 1, 10, 14, 16, 3, 37, 5, 6, 9 | A, C, E, G |
Temel çizim kurallarını uygular. | 1, 10, 14, 16, 3, 37, 5, 6, 9 | A, C, E, G |
Bilgisayar destekli çizim yapar. | 1, 10, 14, 16, 3, 37, 5, 6, 9 | A, C, E, G |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Tam Öğrenme Modeli, 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, C: Çoktan Seçmeli Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Temel çizim prensipleri ve teknik çizime giriş | Kitap ve ders notlarını inceleme |
2 | İzdüşüm teknikleri ve temel görünüşler | Kitap ve ders notlarını inceleme |
3 | İzometrik izdüşüm ile 3 boyutlu bir cismin 2 boyutlu görünüşlerini çıkarma prensipleri | Kitap ve ders notlarını inceleme |
4 | Cisimlerin 3 ana yönden görünüşlerini çıkarmak için izlenen yöntemler | Kitap ve ders notlarını inceleme |
5 | Çizimlerde kullanılan çizgi tipleri | Kitap ve ders notlarını inceleme |
6 | Ölçülendirme metodolojisi | Kitap ve ders notlarını inceleme |
7 | Bilgisayar destekli çizime giriş | Kitap ve ders notlarını inceleme |
8 | Ekran koordinatları ile kartezyen, rölatif ve açısal koordinatlar | Kitap ve ders notlarını inceleme |
9 | Point-Line-Rectangle-Circle-Arc-Polyline-Polygon-Ellipse komutları ile temel geometrik şekillerin çizimi | Kitap ve ders notlarını inceleme |
10 | Copy-Move-Rotate komutlarının kullanımı | Kitap ve ders notlarını inceleme |
11 | Scale-Mirror-Offset-Trim-Extend komutlarının kullanımı | Kitap ve ders notlarını inceleme |
12 | Stretch-Array-Chamfer-Fillet komutlarının kullanımı | Kitap ve ders notlarını inceleme |
13 | Katmanlar, bloklama, tarama ve ölçülendirme | Kitap ve ders notlarını inceleme |
14 | Genel çizim uygulaması | Kitap ve ders notlarını inceleme |
Kaynak |
Engineering Graphics Essentials, Kirstie Plantenberg, University of Detroit Mercy, Schroff Development Corporation Publications Engineering Graphics with Autocad 2020, James D. Bethune |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi | X | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | X | |||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | X | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | X | |||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | X | |||||
7 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | X | |||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | X | |||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | X | |||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık | X | |||||
12 | İnsan vücudunu anlama ve onarmada mühendisliğin ilkelerini uygulama ve karar verme yetisi | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 30 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 70 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 4 | 56 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 1 | 14 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 5 | 70 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 25 | 25 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 185 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(185/30) | 6 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BİLGİSAYAR DESTEKLİ TEKNİK RESİM | - | Güz Dönemi | 2+2 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Atakan MANGIR |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Atakan MANGIR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Teknik çizimleri anlama ve hazırlama yeteneğini geliştirmek, çizim tekniklerinin gelişmesi için düşünme yeteneği kazanmak ve el ve bilgisayarlı çizim yeteneğini geliştirmek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Temel çizim prensipleri ve teknik çizime giriş,İzdüşüm teknikleri ve temel görünüşler,İzometrik izdüşüm ile 3 boyutlu bir cismin 2 boyutlu görünüşlerini çıkarma prensipleri,Cisimlerin 3 ana yönden görünüşlerini çıkarmak için izlenen yöntemler,Çizimlerde kullanılan çizgi tipleri,Ölçülendirme metodolojisi,Bilgisayar destekli çizime giriş,Ekran koordinatları ile kartezyen, rölatif ve açısal koordinatlar,Point-Line-Rectangle-Circle-Arc-Polyline-Polygon-Ellipse komutları ile temel geometrik şekillerin çizimi,Copy-Move-Rotate komutlarının kullanımı,Scale-Mirror-Offset-Trim-Extend komutlarının kullanımı,Stretch-Array-Chamfer-Fillet komutlarının kullanımı,Katmanlar, bloklama, tarama ve ölçülendirme,Genel çizim uygulaması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Mühendislikte teknik çizimler üretir. | 1, 10, 14, 16, 3, 37, 5, 6, 9 | A, C, E, G |
Mühendislikteki çizimleri kullanarak iletişim kurar. | 1, 10, 14, 16, 3, 37, 5, 6, 9 | A, C, E, G |
Teknik bir problem veya durumu çizim ile ifade eder. | 1, 10, 14, 16, 3, 37, 5, 6, 9 | A, C, E, G |
Cisim, obje veya mühendislik ürünlerini üç boyutlu olarak algılar. | 1, 10, 14, 16, 3, 37, 5, 6, 9 | A, C, E, G |
Temel çizim kurallarını uygular. | 1, 10, 14, 16, 3, 37, 5, 6, 9 | A, C, E, G |
Bilgisayar destekli çizim yapar. | 1, 10, 14, 16, 3, 37, 5, 6, 9 | A, C, E, G |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Tam Öğrenme Modeli, 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, C: Çoktan Seçmeli Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Temel çizim prensipleri ve teknik çizime giriş | Kitap ve ders notlarını inceleme |
2 | İzdüşüm teknikleri ve temel görünüşler | Kitap ve ders notlarını inceleme |
3 | İzometrik izdüşüm ile 3 boyutlu bir cismin 2 boyutlu görünüşlerini çıkarma prensipleri | Kitap ve ders notlarını inceleme |
4 | Cisimlerin 3 ana yönden görünüşlerini çıkarmak için izlenen yöntemler | Kitap ve ders notlarını inceleme |
5 | Çizimlerde kullanılan çizgi tipleri | Kitap ve ders notlarını inceleme |
6 | Ölçülendirme metodolojisi | Kitap ve ders notlarını inceleme |
7 | Bilgisayar destekli çizime giriş | Kitap ve ders notlarını inceleme |
8 | Ekran koordinatları ile kartezyen, rölatif ve açısal koordinatlar | Kitap ve ders notlarını inceleme |
9 | Point-Line-Rectangle-Circle-Arc-Polyline-Polygon-Ellipse komutları ile temel geometrik şekillerin çizimi | Kitap ve ders notlarını inceleme |
10 | Copy-Move-Rotate komutlarının kullanımı | Kitap ve ders notlarını inceleme |
11 | Scale-Mirror-Offset-Trim-Extend komutlarının kullanımı | Kitap ve ders notlarını inceleme |
12 | Stretch-Array-Chamfer-Fillet komutlarının kullanımı | Kitap ve ders notlarını inceleme |
13 | Katmanlar, bloklama, tarama ve ölçülendirme | Kitap ve ders notlarını inceleme |
14 | Genel çizim uygulaması | Kitap ve ders notlarını inceleme |
Kaynak |
Engineering Graphics Essentials, Kirstie Plantenberg, University of Detroit Mercy, Schroff Development Corporation Publications Engineering Graphics with Autocad 2020, James D. Bethune |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi | X | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | X | |||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | X | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | X | |||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | X | |||||
7 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | X | |||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | X | |||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | X | |||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık | X | |||||
12 | İnsan vücudunu anlama ve onarmada mühendisliğin ilkelerini uygulama ve karar verme yetisi | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 30 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 70 | |
Toplam | 100 |