Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MÜHENDİSLİK EKONOMİSİ | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Melis Almula KARADAYI |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Merve Yüsra DOĞAN |
Dersin Yardımcıları | Ömer Karayiğit ([email protected]) |
Dersin Amacı | Mühendislik ve yönetim kararlarının ekonomik analizinin temel kavramlarını tanıtmak, bu kavramın bir firmanın veya bir devletin proje planlama ve karar verme sürecine nasıl uygulanacağını açıklamak |
Dersin İçeriği | Bu ders; Mühendislik Ekonomisine Giriş,Paranın Zaman Değeri ve Ekonomik Denklik ,Mühendislik Ekonomisi Faktörleri ,Nominal ve Etkin Oranlar ,Şimdiki Değer Analizi ,Yıllık Değer Analizi ,Getiri Oranının Belirlenmesi ,Birden Çok Getiri Oranının Çözümü ,Getiri Oranı Analizinde Karar Kuralları ,Fayda Maliyet Analizi ,Sermaye Bütçelemesi , Enflasyon ve Endeks Rakamları ,Değiştirme Analizi ,Vergi Sonrası Ekonomik Analiz ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Mühendislik ekonomisi terimlerini kullanarak maliyet tahminleme gerçekleştirebilir. | 12, 14, 16, 9 | A, G |
Mühendislik ekonomisi terminolojisi kullanarak paranın zaman değerini hesaplayabilir. | 12, 14, 16, 9 | A, G |
Alternatifleri değerlendirmek veya seçmek için mevcut değer ve farklı yıllık değerleme tekniklerinden yararlanır. | 12, 14, 16, 9 | A, G |
Getiri oranı ve artırımlı getiri oranı analizlerini yapar. | 12, 14, 16, 9 | A, G |
Kamu sektörü projeleri, fayda/maliyet analizlerini yapabilir. Sermaye yatırımının defter değerini azaltma yöntemlerini kullanır, enflasyonun etkilerini göz önünde bulundurabilir. | 12, 14, 16, 9 | A, G |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Mühendislik Ekonomisine Giriş | Ders Notları |
2 | Paranın Zaman Değeri ve Ekonomik Denklik | Ders Notları |
3 | Mühendislik Ekonomisi Faktörleri | Ders Notları |
4 | Nominal ve Etkin Oranlar | Ders Notları |
5 | Şimdiki Değer Analizi | Ders Notları |
6 | Yıllık Değer Analizi | Ders Notları |
7 | Getiri Oranının Belirlenmesi | Ders Notları |
8 | Birden Çok Getiri Oranının Çözümü | Ders Notları |
9 | Getiri Oranı Analizinde Karar Kuralları | Ders Notları |
10 | Fayda Maliyet Analizi | Ders Notları |
11 | Sermaye Bütçelemesi | Ders Notları |
12 | Enflasyon ve Endeks Rakamları | Ders Notları |
13 | Değiştirme Analizi | Ders Notları |
14 | Vergi Sonrası Ekonomik Analiz | Ders Notları |
Kaynak |
Engineering Economy, Leland Blank and Anthony Tarquin, McGraw Hill |
Ders sunum notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1. Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi | X | |||||
2 | 2. Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | X | |||||
3 | 3. Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | X | |||||
4 | 4. Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | X | |||||
5 | 5. Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
6 | 6. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | X | |||||
7 | 7. Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | X | |||||
8 | 8. Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | X | |||||
9 | 9. Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | ||||||
10 | 10. Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | ||||||
11 | 11. Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 30 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 70 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 10 | 2 | 20 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 2 | 30 | 60 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 60 | 60 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 182 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(182/30) | 6 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MÜHENDİSLİK EKONOMİSİ | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Melis Almula KARADAYI |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Merve Yüsra DOĞAN |
Dersin Yardımcıları | Ömer Karayiğit ([email protected]) |
Dersin Amacı | Mühendislik ve yönetim kararlarının ekonomik analizinin temel kavramlarını tanıtmak, bu kavramın bir firmanın veya bir devletin proje planlama ve karar verme sürecine nasıl uygulanacağını açıklamak |
Dersin İçeriği | Bu ders; Mühendislik Ekonomisine Giriş,Paranın Zaman Değeri ve Ekonomik Denklik ,Mühendislik Ekonomisi Faktörleri ,Nominal ve Etkin Oranlar ,Şimdiki Değer Analizi ,Yıllık Değer Analizi ,Getiri Oranının Belirlenmesi ,Birden Çok Getiri Oranının Çözümü ,Getiri Oranı Analizinde Karar Kuralları ,Fayda Maliyet Analizi ,Sermaye Bütçelemesi , Enflasyon ve Endeks Rakamları ,Değiştirme Analizi ,Vergi Sonrası Ekonomik Analiz ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Mühendislik ekonomisi terimlerini kullanarak maliyet tahminleme gerçekleştirebilir. | 12, 14, 16, 9 | A, G |
Mühendislik ekonomisi terminolojisi kullanarak paranın zaman değerini hesaplayabilir. | 12, 14, 16, 9 | A, G |
Alternatifleri değerlendirmek veya seçmek için mevcut değer ve farklı yıllık değerleme tekniklerinden yararlanır. | 12, 14, 16, 9 | A, G |
Getiri oranı ve artırımlı getiri oranı analizlerini yapar. | 12, 14, 16, 9 | A, G |
Kamu sektörü projeleri, fayda/maliyet analizlerini yapabilir. Sermaye yatırımının defter değerini azaltma yöntemlerini kullanır, enflasyonun etkilerini göz önünde bulundurabilir. | 12, 14, 16, 9 | A, G |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Mühendislik Ekonomisine Giriş | Ders Notları |
2 | Paranın Zaman Değeri ve Ekonomik Denklik | Ders Notları |
3 | Mühendislik Ekonomisi Faktörleri | Ders Notları |
4 | Nominal ve Etkin Oranlar | Ders Notları |
5 | Şimdiki Değer Analizi | Ders Notları |
6 | Yıllık Değer Analizi | Ders Notları |
7 | Getiri Oranının Belirlenmesi | Ders Notları |
8 | Birden Çok Getiri Oranının Çözümü | Ders Notları |
9 | Getiri Oranı Analizinde Karar Kuralları | Ders Notları |
10 | Fayda Maliyet Analizi | Ders Notları |
11 | Sermaye Bütçelemesi | Ders Notları |
12 | Enflasyon ve Endeks Rakamları | Ders Notları |
13 | Değiştirme Analizi | Ders Notları |
14 | Vergi Sonrası Ekonomik Analiz | Ders Notları |
Kaynak |
Engineering Economy, Leland Blank and Anthony Tarquin, McGraw Hill |
Ders sunum notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1. Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi | X | |||||
2 | 2. Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | X | |||||
3 | 3. Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | X | |||||
4 | 4. Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | X | |||||
5 | 5. Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
6 | 6. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | X | |||||
7 | 7. Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | X | |||||
8 | 8. Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | X | |||||
9 | 9. Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | ||||||
10 | 10. Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | ||||||
11 | 11. Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 30 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 70 | |
Toplam | 100 |