Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
VERİ TABANLARI | 3+2 | 4 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Reda ALHAJJ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Reda ALHAJJ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Veritabanları sistemlerinin altında yatan dizayn ve programlama kavramlarının açıklanması. İlişkisel veritabanı sistemleri model olarak alınarak, veri yönetimi konusunda alt yapının oluşturulması ve bu alt yapının gerçek bir veritabanı uygulumasının dizayn edilmesi ile pratiğe dökülmesi. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Veri Yapıları Yönetim Sistemleri,İlişkisel Veriyapıları Sistemleri,Birim ve İlişki modeli,İlişkisel Cebir,Yapısal Sorgulama Dili, SQL,Veriyapısı Uygulaması Geliştirme,İlişkisel Veritabanı Dizaynı,Dosya Organizasyonu,Ağaç Veri Yapısı İndeksi,Komut yapılı indeksleme,Sorgu İşleme,Sorgu Optimazyonu ,Aynı zamanlı kullanım,Hareket işleme sistemleri özeti; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu dersin sonunda öğrenci veri tabanları yönetim sistemleri için gerekli temel metotları ve algoritmaları açıklayabilecek ve tartışabilecektir. | 1, 15, 16, 2, 4 | A, C, D |
Bu dersin sonunda öğrenci gerçek hayatta karşılaşacağı veri tabanları problemlerini ilişkisel veri yapıları metotları ile formüle edebilecek ve bu problemleri doğru metotlar ile çözebilecektir. | 1, 14, 15, 16, 4 | A, C, D |
Bu dersin sonunda öğrenci veri yapılarını oluştururan veri yapılarını ve bu veri yapılarını kullanan algoritmaları öğrenecektir. | 1, 14, 15, 2 | A, C |
Bu dersin kapsamında SQL sorgulama dili ile veritabanları uygulamarı ile nasıl etkileşebilineceği öğrenilecektir. | 1, 14, 15, 2 | A, C, D |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 14: Bireysel Çalışma, 15: Problem Çözme, 16: Proje Temelli Öğrenme, 2: Soru - Cevap, 4: Alıştırma ve Uygulama |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav, C: Ödev, D: Proje / Tasarım |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
0 | Veri Yapıları Yönetim Sistemleri | |
1 | İlişkisel Veriyapıları Sistemleri | |
2 | Birim ve İlişki modeli | |
3 | İlişkisel Cebir | |
4 | Yapısal Sorgulama Dili, SQL | |
5 | Veriyapısı Uygulaması Geliştirme | |
6 | İlişkisel Veritabanı Dizaynı | |
7 | Dosya Organizasyonu | |
9 | Ağaç Veri Yapısı İndeksi | |
9 | Komut yapılı indeksleme | |
10 | Sorgu İşleme | |
11 | Sorgu Optimazyonu | |
12 | Aynı zamanlı kullanım | |
13 | Hareket işleme sistemleri özeti |
Kaynak |
Database Management Systems, 3rd Edition, R. Ramakrishnan, J. Gehrke McGraw- Hill, 2003 |
Derslerde dağıtılacak olan sunum ve notlar |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | 1. Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi | X | |||||
0 | 2. Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | X | |||||
0 | 3. Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | X | |||||
0 | 4. Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | X | |||||
0 | 5. Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
0 | 6. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | X | |||||
0 | 7. Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | X | |||||
0 | 8. Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | X | |||||
0 | 9. Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | X | |||||
0 | 10. Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | X | |||||
0 | 11. Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 30 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 70 | |
Toplam | 100 |