Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MATEMATİK I | 4+0 | 4 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Özge BİÇER ÖDEMİŞ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Afgan ASLAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Temel matematik kavram, metot ve tekniklerini verip; mühendislik alanında ki uygulamalarını öğretmek. Mühendislik alanındaki araştırma ve çalışmalar için alt yapı hazırlamak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Fonksiyonlar,Fonksiyonlar,Limit ve Süreklilik,Limit ve Süreklilik,Türev,Türev,Türevin Uygulamaları,Türevin Uygulamaları,İntegral,İntegral,Belirli İntegrallerin Uygulamaları,Belirli İntegrallerin Uygulamaları,Transendental Fonksiyonlar,Transendental Fonksiyonlar; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Tek değişkenli fonksiyonları açıklayabilir ve tanır, tek değişkenli fonksiyonlarda limit ve süreklilik kavramını tanımlar, ikisinin ilişkisini anlar, türev kavramını yorumlayabilir ve türev kuralları ile tek değişkenli fonksiyonların türevlerini alabilir. | 1, 14, 15, 4 | A, C |
2. Türevin uygulamalarını yapabilir; maksimum-minimum problemleri ve grafik çizimleri yapabilir. | 1, 14, 15, 4 | A, C |
3. İntegralleri tanımlar ve açıklayabilir, belirli integralleri Kalkülüs’ün Temel Teoremi ile çözebilir. Belirsiz İntegralleri tanır ve açıklayabilir. | 1, 14, 15, 4 | A, C |
4. Transandantal fonksiyonları, grafiklerini ve özelliklerini tanır ve açıklayabilir. Değişken değiştirme, kısmi integrasyon, basit kesirlere ayırma ve trigonometrik değişken değiştirme metodlarını kullanarak integral hesaplar. | 1, 14, 15, 4 | A, C |
5. Genelleştirilmiş (has olmayan) integrallerin yakınsaklığını belirleyebilir. İntegralin uygulamalarını; düzlemde alan bulmak, döndürülen cisimlerin hacimlerini bulmak ve eğri uzunluklarını bulmak açısından yapabilir. | 1, 14, 15, 4 | A, C |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 14: Bireysel Çalışma, 15: Problem Çözme, 4: Alıştırma ve Uygulama |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav, C: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Fonksiyonlar | |
2 | Fonksiyonlar | |
3 | Limit ve Süreklilik | |
4 | Limit ve Süreklilik | |
5 | Türev | |
6 | Türev | |
7 | Türevin Uygulamaları | |
8 | Türevin Uygulamaları | |
9 | İntegral | |
10 | İntegral | |
11 | Belirli İntegrallerin Uygulamaları | |
12 | Belirli İntegrallerin Uygulamaları | |
13 | Transendental Fonksiyonlar | |
14 | Transendental Fonksiyonlar |
Kaynak |
Thomas’ Calculus, 12th ed., G. B. Thomas, Jr. and M. D. Weir and J. Hass, Addison-Wesley, 2009 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | 1. Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi | X | |||||
0 | 2. Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | X | |||||
0 | 3. Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | X | |||||
0 | 4. Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | ||||||
0 | 5. Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
0 | 6. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | ||||||
0 | 7. Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | ||||||
0 | 8. Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | ||||||
0 | 9. Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | ||||||
0 | 10. Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | ||||||
0 | 11. Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 30 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 70 | |
Toplam | 100 |